Mutasd

>> Tuning és extra2018-11-25

Végre sikerült időt szánni az anyósülés ülésfűtésére is, másodjára már egyszerűbb volt.

 
>> Tuning és extra2018-01-13

Karácsonyra öcséméktől egy univerzális ülésfűtést kaptam, amit a karácsonyi fáradalmak :) után segítségükkel beépítettünk a vezető oldali ülésbe.
Kicsit féltem, hogy szedem le a bőrülés huzatot úgy hogy utána össze tudjam rakni újra, de nem volt vészes, bár így is 5 óra hosszáig tartott a művelet a bekábelezéssel együtt.

Kábel bekötés:
- A küszöbben és a padló szövet alatt vannak elvezetve a kábelek
- A biztosíték táblában megkerestem az ülésfűtés eredeti biztosítékát, ide forrasztottam a pozitív tápot
- A negatív a biztosíték tábla alatti negatív gyűjtőhöz lett rögzítve

Fűtőpárnák és kapcsoló:
- Ülés kiszed
- Az ülés mechanikát szét kell bontani
- Az üléshuzat csak be van feszítve egy fém perem mögé ezt egy kis csavarhúzóval szépen ki lehet pattintgatni
- Minden ülés hajlatban van egy drótszál ezeket ki kell bújtatni hogy jól be lehessen nyúlni a huzat alá
- Méretre kell vágni a fűtőpárnát majd be kell ragasztani a huzat alá
- Ezeket az ülő és hát részen is el kell játszani
- A kapcsoló a gyári helyére került
- Így az ülésből már 4 csatlakozó lóg ki, a légzsák csatlakozóval együtt

Miután visszaszereltük az ülést, még elrendeztem a kábeleket, hogy az ülés előre-hátra állítását ne befolyásolják a kábelek.

Bekapcsolás után körülbelül 3 perc után érezhető a működése, a bőrön egy kicsit lassabban ér át a meleg :), de így is király.
Ennek örömére meg is rendeltem az anyósülésbe is egyet, ne maradjon már ki. :)

>> Tuning és extra2016-09-25

Azt hiszem a végére értem a bőrbelső rendberakásának....
Ugye volt még néhány probléma vele:
- a vezetőoldali ülés vállán volt egy szakadás
- kopott volt a vezetőülés
- könyöklő sötétebb színű volt
Elvittem egy budapesti bőrjavítóhoz és megcsinálták az ülés vállát, lefestették a könyöklőt és kitisztították az üléseket.
Aztán hétvégén én leápoltam.
Nagyon szép lett a képeken látszik.

 
>> Tuning és extra2016-05-15

Mivel amikor vettem a bőrbelsőt, akkor a könyöklőjét már eladták, így beszereztem egy könyöklőt az egyik Pesti bontóból.
Cserélnem kellett a teljes középső boxot, így lett hátsó lég befújom ja és a hátsó láb befújó csövezése szét volt esve, szóval az is meg lett javítva.
A színe még elüt de megyek majd úgyis kárpitoshoz aztán remélem az is megoldódik.

>> Tuning és extra2016-04-05

A bontóból sikeresn beszereztem két kalaptartó pöcköt csak azt néztem be hogy mind a kettő balos volt. Viszont volt akkora mázlim hogy találtam olyan Cartárst akinak meg 2 jobbos volt. :)
El se hiszem hogy megvan mind a két kalaptartó pöcök. :) Köszönöm a Cartársnak a cserét!

 
>> Tuning és extra2016-04-04

Alapból a kocsiba 6db hangszóró van. A 4 normál hangszóró és a két csipogó az első ajtókba, viszont a hátsókba is van hely a csipogóknak csak valamiért oda nem raktak.
Eddig ez nem is foglalkoztatott különösebben, mert hát én hátul nem is szoktam ülni. Viszont amikor 2 hete leszedtem az ajtó kárpitokat akkor vettem észre hogy a kábel is be van húzva hozzá.
Ezért gyors rádugtam az első csipogót és szólt. :)
Vicces nem? kábel van, be is van kötve, a hangszóró hely is ki van alakítva de hangszórót már nem raktak bele, gondolom sokat dobott volna az autó értékén :D
Hát miután ezt megtudtam hiány érzetem támadt, szóval gyors beszereztem a bontóból két ilyen csipogós kilincs burkolatot, hogy ott is legyen már hangszóró akkor.
Tegnap ezt be is raktam. Hogy mennyire van értelme, hát szerintem semennyire, de megszűnt a hiány érzet :D

 
>> Tuning és extra2016-03-26

A héten sokat gondolkodtam rajta hogy tudnám megoldani az ajtókárpit bőr betéteinek kicserélését és arra jutottam hogy kipattintom a betéteket a régi kárpitból és beragasztom az enyém helyére.
Ugye erre a cserére azért volt szükség mert a vásárolt ajtókárpitok aljai vaj színűek még az én autóm belseje teljesen fekete ezért nem mutatna jól ez a kombináció.
A ragasztáshoz Epoxi ragasztót használtam a kilincsekhez pedig egy olyan pillanatragasztót ami képes polipropilén ragasztására.
Az első képen látszik hogy milyen ragasztókat használtam mindent a Praktikerből vásároltam meg.
Tehát az első lépés az volt, hogy leszereltük az összes ajtó kárpitot az ajtókról. Majd egy csavarhúzó segítségével kipattintottuk a régi szövet betéteket. Ez kicsit feszegetés volt, hiszen a régi műanyag forrasztásokat el kellett törni.
Miután kivettük a betéteket kicseréltük a bőr betétekre, aztán az Epoxi ragasztóval be ragasztottuk azokat. Ez látszik a negyedik és ötödik képen.
A hatodik képen éppen száradt a ragasztó a négy ajtó kárpiton. Aztán visszaraktuk a műanyag kilincseket amiket a speckó pillanatragasztóval megragasztottunk.
Majd visszakerültek az ajtókárpitok az ajtókra.
Ez a művelet egész nap eltartott még szerencs, hogy a két öcsém itthon volt és tudott nekem segíteni.

Az eredmény magáért beszél gyönyörű lett remélem tartós lesz. 😀

 
>> Tuning és extra2016-03-21

Mindig is tervem volt hogy szerzek egy bőr belsőt a kocsiba. Ez szombaton sikerült is, vettem egy bontott vaj bőr belsőt ajtókárpittal együtt, ami egészen jó állapotba van, némi takarítás ráfér és a vezető oldali ülést pedig javíttatni kell, mert van rajta egy 3cm-es repedés, de így is megérte megvenni.
Tehát szombaton megvettem hazahoztuk Győrből KZM_Rosso147-val és vasárnap nekiálltunk kicserélni.
Mivel nem nagyon tudtunk hova menni a műveletet elvégezni kitaláltam hogy megállunk a Savoya park parkolójába, vasárnap úgysincs ott senki, hát ez nem igaz :) 3an jöttek oda hozzánk, hogy miért nincs nyitva az Auchan vasárnap :). Na de megjelent egy biztonsági őr szerűség is és közölte velünk hogy itt nem lehet tevékenységeket folytatni. Szóval tovább kellett állnunk... legalább sikerült lemosni szappanos vízzel az összes ülést.
Hosszas tanakodás után Biatorbágyon kötöttünk ki és nekiálltunk kiszerelni az üléseket. Kiszereléssel nem volt különösebb gondunk, viszont a bőr ülések beszerelésével már igen.
Az egyik probléma az ülések légzsák csatlakozóival volt, merthogy nem egyeztek meg. valószínűleg az Alfánál 2007 körül váltottak légzsák csatlakozó szabványt, szóval csatlakozó csere, forrasztás... :) (még szerencse hogy vittem forrasztót :D)
Aztán a bontott bőr hátsó ülés támlájának az egyik rögzítő lemeze hiányzott. Gondoltuk hogy nem gáz mert leszedjük a kiszereltről. Hát.... ez nem sikerült, egyszerűen nem tudtuk meglazítani a csavarokat. Tehát jelenleg a 3db rögzítés helyett csak két helyen van rögzítve a hátsó háttámla, de valószínűleg holnap már be is szerzek hozzá egyet a bontóból.

Szóval kalandos hétvégén vagyunk túl de van még mire nézni.
További teendők:
- Háttámla rögzítő lemez beszerelése
- Ajtókárpitok bőr-szövet betéteinek kicserélése
- Tisztítás, ápolás
- Vezető oldali ülés megcsináltatása (bőr repedés)
- Ülésmagasság állító javítása.
- És a szövet belső eladása :)

 
>> Tuning és extra2016-03-12

Még januárban vettem egy action cam-ot gearbest-ről, amit dashcam-ként is lehet használni. sjcam sj4000, GoPro kompatibilis tartozékok vannak hozzá és elég jó képet készít, csak ajánlani tudom.
Most pedig bekötöttem a táp kábelét fixre, nem szeretem ha a kábelek össze-vissza lógnak a kocsiba....
Így aztán a szivargyújtó csatijára forrasztottam egy plusz csatit ahova csatlakoztattam a szivargyújtós töltő elektronikáját (ami 12V-ból 5V-ot csinál) és egy hosszabb usb kábelt. Kábel kesztyűtartó alatt elvezet, A oszlopba fel, majd a tetőkárpit szélénél végig és a visszapillantónál le.

Gyújtás ráadásnál automatikusan indul a kamera képrögzítése, 3 perces videókra darabolja a felvételt, ha betelik az SD akkor a régi videó fájlokat fokozatosan felülírja.


- kamera 19000Ft
- autós tartó, +aksi, töltő: 4000Ft

>> Tuning és extra2015-12-14

Méretpontos gumiszőnyeg télre.
http://gumiszonyeg.eu/