Tagok >> Poló >> 156 2.0 TwinSpark Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0 TwinSpark Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:sötétkék (blu cosmo metal)
Ismét kicseréltem a termosztátot. Most gyárit vettem. Ezzel jó a vizem hőfoka, szépen 90-en áll a mutató. Végre, ideje volt, úgyhogy örülök neki. Másnap feltöltöttem fagyállóval a hűtőrendszert, természetesen Paraflu került bele.
Kicseréltem a jobb első lámpában a helyzetjelzőt, mert kiégett.
Az alkatrészeket Erhardtól vettem.
Idén én hoztam össze a 156-os Alfásokat egy talirat. A helyszín a Bakonyban található Odvaskő lett, időpontja ezúttal nem tavaszra, hanem szeptember 15-re esett. Pontosan nem tudom hány Alfa jött el, kb. 32, szerintem nem rossz. Különösebb program nem volt. Két helyen gyülekeztek a 156-osok. Először a pápai konvoj érkezett meg a helyszínre, összesen 7 autóval, nem sokkal később megjött a zirci konvoj is, ők már jóval többen voltak. Erhard cartárs főzött finom ebédet, ami mindenkinek ízlett. Kis gondot okozott, hogy merőkanál nem volt senkinél :)
Köszönöm mindenkinek, aki részt vett a találkozón!
Idén augusztus 25.-én hagytuk el először közösen az országot. Úticélunk Olaszország volt, azon belül Rosolina Mare. Ravennától kb. 70 km-re északra található üdülőfalu. Egy nap kirándulást tettünk a Pó-síkságon a Pó-folyó torkolatánál. Egy nap pedig elutaztunk a Garda-tóhoz, útközben megálltunk Padovában. Gyönyörű helyek. Az autóval 2000 km-t tettünk meg 1 hét alatt, eközben semmiféle problémát nem mutatott.
Idén ezúttal a Győr mellett található écsi Rábaringen szervezte az Alfa Romeo Club Magyarország a gyorsulási versenyét, melynek időpontja ezúttal nem augusztus 20.-a, hanem augusztus 18.-a volt. Ismét megmérettettem magam. Először Torpe146 ellen mentem, egy 1,6 TS 146. Korán váltottam és a rajtom sem volt túl jó, így hát kikaptam. Következő futamom Lokfer ellen volt, 155 2.0 8V, ők 3-an ültek az autóban, ezt nyertem. Utánna Jata 2.0 TS 164-ese ellen mentem, melyet szintén nyertem. Ezután 2 futam következett egy szintén 2.0 TS 156 ellen, ő Esbe volt. Az elsőt csak hajszállal vesztettem el, a máodik futamon mi már ketten ültünk az autóban, ez az időmön is meglátszódott, ekkor már többet kaptam tőle. Kategóriámban sikerült bekerülni az első 8 közé. A nyolcaddöntőben Kpeki 1,9 JTD-je ellen mentem, 1 tizeddel, de kikaptam. Legközelebb kipakolom a csomagtartót :)
Végül felmentünk az oválpályára, 2x3 kört tettem meg, a leggyorsabb körömben 140 km/h-val vettem be a döntött kanyart. Inkább óvatosabban mentem, minthogy összetörjem az autóm, annyit nem ér az egész.
Időeredményeim:
Reakció idő Nettó idő Bruttó idő Sebesség
1 0.783688 s 17.913556 s 18.697244 s 126,87 km/h
2 0.841980 s 18.371520 s 19.213500 s 126,18 km/h
3 0.612712 s 17.352002 s 17.964714 s 127,65 km/h
4 0.590982 s 17.450074 s 18.041056 s 129,16 km/h
5 0.681198 s 17.687038 s 18.368236 s 126,27 km/h
6 0.694424 s 17.331462 s 18.025886 s 129,66 km/h
Kapott egy kis polírt a verda. Itthon végeztem el polírozó gép nélkül.
Mikor megvettem az autót, akkor úgy döntöttem, hogy nem nagyon fogom polírozni, mert ártani is tudok vele. Aztán Kru oldalát nézegetve láttam, hogy neki nagyon bejött a Zanio termék. Megnéztem a honlapjukat is, de az ára elrettentett. Egy termék megvásárlásával és használatával nem lehet szembetűnő eredményt elérni. Ha viszont többet veszek, akkor már nagyon drága mulatság. Végülis nem egy alkalommal fog elfogyni az egész, évente elég csak kétszer használni az anyagok nagy részét, így rendeltem tőlük többmindent is és valószínűleg még fogok is.
Z-7 autósampon 3.511 Ft
Z-18 agyagrúd 7.269 Ft
Z-PC finompolírozó 6.250 Ft
Z-2 PRO szintetikus wax 5.686 Ft
Z-5 szintetikus wax 7.269 Ft
ZFX kötésgyorsító adalék 8.669 Ft
Z-6 fényességfokozó 4.330 Ft
Z-8 Exkluzív ápoló spray 9.530 Ft
Applikátor párna (2 db) 2.166 Ft
Mikroszálas autótörlő (2 db) 9.840 Ft
Kiszállítás 2.000 Ft
Az autósampon elég jó minőségű, jól habzik és könnyedén lemos minden koszt.
Az agyagrúd a fényezésbe ágyazódott szennyeződéseket veszi ki, mint pl kátrány, fékpor és hasonló dolgok.
A finompolírozó tartalmaz csiszolóanyagot. Ezzel eddig csak egyszer kentem át az autót.
A szintetikus waxok közül az egyik a hajszálkarcokat tűnteti el, a másik csak fényesít. Kötésgyorsító adalékkal keverem őket, így ahogy felvittem már törölhetem is le, nem kell 1 órát várni, illetve naponta több réteet is felvihetek. Na és persze nem kell felület előkészítő. A waxokat 2-2 rétegben szoktam felvinni.
A fényességfokozó és az exkluzív ápoló között elvileg szembetűnő különbségnek kellene lennie, de még sosem hasonlítottam össze a kettőt. Ezeket mosás után csak rá kell fújni a fényezésre és letörölni.
Végeredményben tényleg nagyon szépen ki lehet fényesíteni az autót. Könnyű vele dolgozni és nem kell belőle sok. Van hogy csak a fényességfokozóval átfújom (kb 15 perc) és többen megkérdezik, hogy most lett -e polírozva az autó.
Múlt hétfőn Csörinek panaszkodtam, hogy néha-néha valami csikorog a motornál, a hosszbordás szíjra gyanakodtam. Az is volt, ugyanis a feszítője megadta magát. Ma reggel kicserélte, így már nem kell félnem attól, hogy megeszi a szíjat és elaszakad.
Délután pedig visszatettem az alsó motorvédő burkolatot, amit még tavaly szeptemberben vettem Piritől. Még a tél vége felé lett leszedve, mert elég sok minden lett csinálva az autón alulról.
Múlt hétfőn Csöri kicserélte a két hátsó kézifék kötelemet. A jobb hátulja már nem fogott semmit, meg lógtak is.
Hátul egy a kipufogó hővédőlemeznél egy csavarhely át volt szakadva, az is javításra került.
Ma volt egy olajcsere az autón 88.000 km-nél. Ezúttal Selénia Racing olajat kapott. 4,5 liter ment bele az 5 literből. A leeresztő csavarnál szivárgott az olaj, ezért a menetre tekertünk teflon szalagot.
Az olajat 14.700 Ft-ért vettem az olajszűrőt pedig 1.485-ért (Ricambi) az Elaforgtól még a Selénia Rallye-n.
Vasárnap ki akartam cserélni a levegőszűrőt, de feleslegesnek tartottam, mert a régi is elég tisztának tűnik még.
Tegnap kész lettek a GTA look fényszóróim. Vasárnap szedtem ki őket az autóból. Egyik ismerősöm melegítette körbe hőlégfúvóval és szedte szét őket. A festést egyik haveromra bíztam, ő szebben tud fújni, mint én. Hétfőn már raktuk is őssze őket, de csak tegnap kerültek vissza a helyükre.
Az egyik lámpa alsó patentja el volt törve már mióta megvettem az autót. Korábban próbáltam már ragasztani, de nem lett az igazi. Sajnos ugyanilyet csak jövő hétre tudtak volna hozni, így beértem a Fiat Cinquecento hasonló patentjával, eltérés szinte semmi a kettő között.