Tagok >> Shadin >> 159 2.0 JTDm SW Ti >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm SW Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:601 Nero Pastello
Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.
Ülés kiszedése:
Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.
Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.
1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.
2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......
Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.
3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.
4-5 képeken már a helyén vannak.
Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?
Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.
FPT C635-ös sebváltó van az autóban, 1,85L olaj kell a feltöltéshez. Max. nyomaték 350Nm. Az F40es 400Nm :-( Nem tuningbarát, bár 10Nm-rel "gyengébb" mint az autó. Állítólag csökkenti a hajtáslánc veszteségét, TCT-hez tervezve.
6 Celsius fok, pára, és én rendszámot ragasztok :-)
Pityukomának köszönhetően sikerült szépen befoltozni 6 csavar lyukat a művelet előtt.
Matrica vízszintessége nem tökély, nem tudtam mihez állítsam és mire rájöttem, hogy a lökhárítóban gyárilag meglévő kis gödröcskékhez kellett volna pozicionálni, már fent volt :-(
Na mindegy, az előző autón lefelé konyult, ez meg kevésbé ugyan, de felfelé egy kicsit. Hajszárítóval melegen tartva vizesen ragasztottam.
Javaslom ezt a cikket.
117963Km
Ahogy korábban írtam, olajcserére Fiat Szabóhoz szoktam vinni. Ma de. 10-re voltam oda hivatalos.
Apáti Zsolt műszaki vezető rendes srác, elég sokszor megyek hozzájuk, nagyon rendesek. Megemlítem mégHalász Tomit is aki az alkatrész beszerzésben szokott még segíteni néhanapján.
Zsolt egyből hátravitt, hogy beszéljem meg Csabával, hogy mit szeretnék. Csaba, másik nevét nem ismerem, szintén jó gyerek, Alfás, 147-ese van :-)
3 órán keresztül bírta, hogy ott álltam a háta mögött. Béke Nobel díj.
- motorolaj + szűrő + leeresztő csere
- sebváltóolaj csere + Xado
- motorvédő hátsó csavarjának kiszabadítása, anyák lehegesztése
- karter alja olajos volt, a forrás letömítve
- xenon hátsó tengely szint jeladó rudazat csere
- futómű átnézése
- motortartó bakok átnézése. Bal felső mintha lazább lenne mint kellene, ami okozhatja az elvártnál erősebb alapjáraton fellépő rezonanciát
- SW. frissítés ellenőrzése, de már mindenből a legfrissebb van rajta.
Sebváltó feltöltési mennyisége megviccelt minket. Gépkönyve, eLearn, Bosch ESI szerint 2,8L kell bele. Viszont ez egy C635 kódjelű váltó amibe csak 1,85L kell, amit igazolt némileg az is, hogy a leeresztett mennyiség is kb. 1,8L :-(
Mivel az utángyártott dob vége nem tetszett és a régié pedig jó állapotban volt elmentem a Proex-hez és átrakattam. Majdnem gyári a kipufogó, mindösszesen 22.000Ft-ért.
1-2. kép az utáncsártott vég
3. képen a tesók
4-6. a visszarakott régi vég
Erhard megküldte a kért szervizanyagokat.
5L Castrol Edge 5w-40 C3 motorolaj
UFI olajszűrő
Olajleeresztő csavar
UFI üzemanyagszűrő
Aktív szenes pollenszűrő
UFI légszűrő
Castrol Syntrans 75w-90 váltóolaj
Xado a kormányhoz
Xado a sebváltóhoz
Olajcserét nem csinálok, azzal elviszem majd Fiat Szabóhoz szokás szerint.
Légszűrőt, üa. szűrőt és a pollenszűrőt kicseréltem.
A szervizkönyv és a comp. szerint 112004 Km-nél 2015.05.11-én ezeket cserélték.
Ha-ha-ha. Most 117544 Km-et mutat az óra, tehát elvileg ~5000 Km van azóta az autóba.
Tudja fene. ÜA szűrő 2014.08.04. gyártású, Km teljesítménye nem ellenőrizhető.
Légszűrő az 1-es képen, hát az nem 5000 Km.
Pollenszűrő a 2-es képen akár lehet friss is, de a szerelő "mester" fordítva kalapálta be a helyére :-(
Érdekesség, hogy a motorvédő ennél már egyben van és le kell szedni az egészet a légszűrőcseréhez. Ja és hátul két csavar lemezanyája elforog. Német barátunk, miután az egyik csavaron áttépte a védőt, fel gyorskötőzte :-)
Motor blokk és sebváltó észak német só ette, segédkeret elég jó állapotban van rozsda nem látszik. Konzolok elég ramatyul néznek ki.
Motorvédő csavarjait rézpasztáztam.
Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.
Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.
Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.
Placebo, vagy sem, a múlt hétvégén történt kuplung olajcsere óta, a korábban jelzett kattogás folyamatosan "halványult". Említettem is a kollégámnak már szerdán. Persze vigyorgott. Ma reggel már egyáltalán nem jelentkezett a kattogás!!! Nem tartom kizártnak, hogy csak a kinyomó volt a gong.
Továbbá fél tankja van benne az üzemanyagban és a motor olajban is a XADO EX120.
Lőjetek le de sokkal halkabb lett!
Korrekció mérve lesz hamarosan.
Köszönjük Neked XADO!
Idiotizmus, placebo, kényszerképzet nem kizárt, mindenki saját felelősségre vonjon konzekvenciát :-)