Mutasd

>> Esemény2016-08-31

Olaszoknál mindenki idiótának néz és nem villognak vissza :-)
Öten + csomagokkal megpakolva Jesolo-ban nyaraltunk és ezeket hozta az autó.
Regenerálási ciklus végtelen és még több, fogyi elég jó lett.

ui.: A roló rá volt húzva a csomagokra. Nem kell egyterű, csak nem kell vinni az egész házat. Ja és a fele cucc még felesleges is volt...

>> Szerviz2016-07-29

UPDATE1:

NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(


Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.

Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:

- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár


Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.

EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.

Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.


UPDATE2:

Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.

Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:

2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar

Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

>> Szerviz2016-06-16

128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.

Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)

Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.

Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.

Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...

Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(

Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...

Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.

És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D

NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.

Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.

Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.

A project sikeresen végződött.

>> Egyéb2016-04-11

2015.11.01. 1-es kép
2015.11.13. Xado betöltése
2015.11.23. 2-es kép
2015.11 27. egy tank Xado után
2015.12.30. 3-as kép
2016.01.19. Manky
2016.02.01. 4-es és 5-ös kép reggel és este
2016.02.03. 6-os kép
2016.02.07. 7-es kép első hideg indítás
2016.02.29. 8-os kép
2016.02.29. 9-es kép összegző diagram
2016.03.04. Manky

Update folyamatosan...

Megkerestem az Érdi injektor.hu szakembereit a kérdéseimmel, amire hamar válaszoltak is:

"Ezek a korrekciók messze vannak attól, hogy foglalkozni kéne velük. A problémás értékek ezeknek a háromszorosai.
A regeneráció gyakorisága kicsit sűrű, de ez sem aggasztó. Első körben az EGR szelep állapotát lenne célszerű vizsgálni, ez kihatással lehet a DPF reg. gyakoriságára.
Az EGR vizsgálata kb. 2-3 munkaóra..."

>> Egyéb2016-04-10

A hasmagasság differencia hozza a papírformát.

>> Tuning és extra2016-03-20

Ákost megviccelte a 2.0 üzemanyag térképe, vasárnak 5x írtam újra BDM az ECU-t :-)
Majd kiderült, hogy teljesen máshogy kell hozzányúlni. Jó volt azzal amivel bemérettem,
de ahogy feltettem a nagy kereket berázott 2250-2500 között és visszább kellett venni a nyomatékból kicsit.
Meg is történt és most olyan könnyed és erős, ahogy sose volt korábban :-)
Volt olyan érzésed, hogy amikor mész padlógázon valami visszafogja az autót, és ha egy leheletnyit visszaengedsz a gázpedálon akkor mintha jobban megindulna? Én ismerem ezt, és az most szűnt meg... Nem érteni :-)
Ha az üzemanyagból számoljuk, akkor most 425Nm és 235Le. Ez kicsit több mint a padon mért, de a pados is mondta, hogy amit mért az a minimum.

>> Tuning és extra2016-03-09

Ma meg lett mérve padon az autó.

161kW/218,96Le @4101
412,6Nm @3219

>> Tuning és extra2016-03-04

Miután ez az autó csak BDM állomással olvasható ki, vettem egyet :-)

Manky956 cartárs finomított még a programon és felavattuk az én programozómmal, ami frankón teszi a dolgát. Miután FPPS-sel már nem lehet írni ezt az ECU-t, hát megírjuk lábakról...

Teljes biztonsági mentés van az ECU-ról, bármikor visszaállítható a gyári tartalom, akár egy másik ECU-ba is.

Nem néztünk számokat most, de erősebb és sokkal élhetőbb lett az autó az előzőköz képest. Alul-felül erősebbre lett írva, a pedál viszont visszább lett véve. Nem érezni a súlyát, nem bálnaként viselkedik.

Autó ismét tesztelés alatt.
122559Km

>> Tuning és extra2016-03-04

Beszereltem a váltóút rövidítőt, amit a magyarországi importőrtől vásároltam.
A gyári áttét hosszabb és csillapított, míg a Novitec terméke rövidebb és direkt. Eredmény egy rövid úton járó nagyon határozott sebváltó lett :-)

(További képek és videó)

>> Tuning és extra2016-01-19

Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.

Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:

Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE

Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE

Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)

A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.

Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.

A végeredmény: Qrva jó lett!

Tartósteszt következik...