Tagok >> Shadin >> Giulia 2.0 Super >> Blog
- Típus:Giulia 2.0 Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2019
- Színe:318 Grigio Magnesio Met
Eleve túl sötétnek találtam a tolatókamera képét és lássunk csodát,
lehet rajta állítani MES-ben.
42% volt az eredetileg beállított érték, amit én próbaként felemeltem 50%-ra,
amivel jelentős javulást értem el. Sajnos a szemem nem tökéletes már,
a korral jár :-)
ui.: valami nem stimmel, látszólag világosabb lett a kijelző, de szerinte visszaállt a 42%-os alapra és még néha olyat is kiír ami a 3-as képen látható.
Mindig bekapcsolom, de ha nem, mert pl. autót cserélek a kertben stb, akkor ne üvöltsön már a fülembe :-(
MES konfiguráció következik.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
Itt jön az az a rész, hogy beszereljük a kívánt kapcsolókat a korábbi bejegyzések alapján:
Távolságtartó tempomat és váltófülek I.
Távolságtartó tempomat és váltófülek II.
2. Ha szerelés sikeres akkor feltesszük az akkusarut és hezdődhet a szoftveres konfigurálás. Az akku visszakötése után tele leszünk hibával, fontos ezek megszűntetése a PROXY rendezés előtt. Ezt legegyszerűbben úgy lehet megtenni, hogy a kormányt eltekerjük 1-2x jobb ill. bal végállásba, majd vissza középre. Javasolt egy Scan DTC-t futtatni MES-ben és ellenőrizni, hogy hibamentes az autó minden modulja.
3. 1-es kép. A 0° kormányszög ellenőrzése Electric Steering - Parameters - Steering angle. (szürke (6) adapter) Ezután a kormányt nem tekergetjük.
4. A PROXY rendezéshez javasolt USB-s vagy WiFi-s diagnosztikai eszköz, nekem a régi jól bevált BT-s már nem tudott a PROXY-hoz csatlakozni. Kell a diag eszköz és a kék (5) meg a szürke (6) MES adapterek. Rendezés közben a MES kérni fogja az adapterek cseréjét. Én a csere után elszámolok 10-ig, úgy rendesen működik, volt már rá példa, hogy túl csors voltam és sikertelen volt a folytatás így a komplett rendezés is. Body - CAN Setup / Proxy Alignment Procedure (952) - Adjustment - PROXI Alignment procedure
5. A PROXY rendezés végén, ha az hibátlan volt kiírja h success, majd utána, hogy vedd le a gyújtást. Miután így teszel a MES ki is lép a főmenübe.
6. Amikor már semmi nem világít gyújtást adunk ismét és csatlakozunk az ABS modulhoz (szürke (6) adapter) ahol ellenőrizzük, hogy nem tekertük el a 0°-ról a kormányt. ABS - Continental ABS MK C1 - Paramters - Steering angle
7. Ezután a ABS - Continental ABS MK C1 - Adjustments alatt végrehajtjuk a 2-es képeken látható beállításokat., majd töröljük a hibákat az ABS modulban.
8 A beállítások végrehajását követően amikor lecsatlakozunk az ABS modulról, némi relékattogás kíséretében megszűnnek a kiírt hibák. Ezután vegyük le a gyújtást és várjunk amíg a kijelzőn minden kialszik.
9. Ezután futtassunk egy Scan DTC-t és töröljük a végén az összes hibabejegyzést.
És már készen is vagyunk.
A váltófülek beszerelésével.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.
3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.
4. 1-es kép Szedjük szét a kormányburkolatot az alsó két csavarral kezdve, majd óvatosan szétpattintva. Javaslom felfelé kezdeni a felsővel, mert az alsó burkolat fel van akasztva mindkét oldalon a kormányrúdra.
5. 2-es kép. Jó eséllyel egy világos ragasztószalag mögött megtalálható a kormányfülek csatlakozója.
6. 3-as kép. Húzzuk ki a csatlakozókat a kormányspirálból, majd 4-5. képeken jelölt csavarokat szedjük ki és a tetején még van 2 fül ami a spirált tartja.
7. 6-os kép. Miután leszedtük a kormányátvezetőt, könnyen hozzáférni a kapcsoló rögzítési pontjaihoz. A két nagyobb fejő egyben a bajuszkapcsolót is rögzíti a kormányoszlopra, azokat csavarozzuk ki, majd szereljük be a kapcsolót. Amennyiben kompletten lett vásárolva bajuszkapcsolóval és átvezetőspirállal, javaslom csak a kapcsolófüleket cserélni, am. spirál talán nem viszi a kormányfűtést.
8. 7-as kép. A fülek csatlakozójának van egy sin a bajuszkapcsoló alján, arra fel kell a stekkert csúsztatni. 3-as kép alapján dugjuk össze a csatlakozókat.
9. 8-as kép. Szereljük vissza a kormányburkolatot. Az alsóval kezdjük, akasszuk fel a kormányoszlopra az 1-es kép alapján mindkét oldalon, majd pattintsuk rá a felső részt.
Ezzel kész is van a beszerelés, jöhet a PROXY rendezés.
quash cartárs és a Stelvio forum segítségével beszerelésre és konfigurálásra kerültek az ACC adaptív tempomat és a Paddle Shifter váltófülek.
Ismétlésként leírom a saját tapasztalataimat, kezdve az ACC-vel.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.
3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.
4. 3-7. képek. A műanyag idom feszül a helyén rendesen, úvatosan, de erőből kell megoldani. A kormány hátulán lévő 3 csavarral kell kezdeni, majd a 4-5. képeken látható réseken kell megindítani pl. egy patentkiszedővel. A 6-os képen lévő rész a legkönnyebben sugárirányban felfelé jön ki, miután a korábban jelzett részeken már kijjebb vannak a síkból. Nem szabad erőltetni, mert megsérti a kormányt.
7. Kormánykapcsolók és kormányfűtés csatlakozóit bontani kell, ha valakinek kis keze van megoldható, de sokat segít ha a légzsák alatti műanyag keretet is kiszedjük a kapcsolókerettel együtt, ezt 3 db torx fejű csavar tartja.
8. A kapcsolót (156130459) 3 db csavar és 3 db fül tartja, cseréld ki óvatosan.
9. Összeszerelésnél is csak óvatosan, figyelni kell a 7-es képen látható fülekre, útban vannak és könnyen törnek, csatlakozókat nem elfelejteni. Ha minden oké akkor a kapcsoló meg minden is a helyén van, továbbá semmi nem tört el. 8-as. kép
Ezzel az ACC rész véget ért, folytasd a váltófülekkel, vagy a PROXY rendezéssel
Persze, hogy a kék (5) adapterem hibás, tehát az lett a vége a tükörbehajtás menüben történő megjelenítésének, hogy villog a km számláló, nem hajlik be már a tükör az autó zárásakor, de cserébe még a menüben sem jelenik meg az opció.
De legalább komolyabb hibát nem okozott a hibásan végigfutó rendezés.
Az akku nincs a helyzet magaslatán, feltehetőleg amiatt nem működik a S&S meg a tükör párátlanítás.
Kék adaptert berendeltem, remélem hamar megjö és mehet be az ACC kapcsoló meg a váltófülek.
Egy mustránál a kezemben maradt ez a pöcök, nem értem hogy lehettem ilyen erős.
Végül kiderült, hogy nem volt rendesen a helyén azért lötyögött.
A bajonett és foglalata épek, a problémát az okozza, hogy a gumiharang peremes része a helyén kell legyen a pöckön, majd azzal együtt kell a helyére tenni, majd 90 fokkal balra tekerni amíg érezni, hogy a helyére pattan a bajonett.
Valójában 47535 km, az utolsó szervize 32000 km-nél volt 2022 áprilisában.
Azaz kb 20 hónapja ami ugye 8 hónappal meghaladta a 12 hónapos szervizintervallumot
:-(
Megtörtént az első MO.-i szervize is.
- 5.5L Selenia Digitek 0w30
- olajszűrő
- pollenszűrő
- átvizsgálás
Azért vicces árak vannak manapság.
megállapítást nyert, hogy az első fékek mindenpercesek,
a hátsók meg majdnem, így hamarosan cserélem körbe.
Rotinger tárcsa lesz ATE betéttel.
Mindkét rendszám felhelyezésére több opció volt, elől matrica vagy fém, konzolra vagy lökhárítóra stb. Az első konzol nem túl szép és a mérete sem stimmel. Ha keretet tennék még rá az fújj, mert túllóg a konzolon és még vastag is, nem fekszik fel rendesen a konzolra, csak ha megerőszakolom az ívre. Konzolra a lemez jobb lett volna, de 1-1 cm-rel rövidebb a rendszám mint a konzol :-(
Végül a lemez behajtogatása mellett döntöttem, mert az első lökhárítő szita és a matrica nem nézne jól ki rajta, mert átütnek rajta a lyukak, javítgatni nem akartam. Elég érdekes formára kellett rádolgozni, de végül sikerült 95%-osra.
Hátul a meglévő konzollal hasonló problémáim voltak, full béna, így azt is kukáztam és egy minimalista keretet ragasztottam fel végül.
Album
Párszáz km-rel a hátunk mögött kezdünk összeszokni.
Volt egy kis frász részemről amíg ideért, de minden úgy alakult ahogy nekiindultunk.
Maximálisan megfelel az elvárásoknak, egyelőre semmi bibi, szinte új az autó.
Szokatlan az RWD, elsőre idegen volt a komfortos futóműhangolás,
de kezdem úgy érezni, hogy a napi közlekedés komfortján túl tudja amit egy kvázi sportos autónak tudnia kell, bár még nem éreztem rá ennyi idő alatt.
Remélem nem bánom meg az 200 paci RWD-t, az alapelgondolás Veloce volt.
Ezúton is köszönöm Erhard cartársnak a segítségét!