Tagok >> Shadin >> Giulia 2.0 Super >> Blog
- Típus:Giulia 2.0 Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2019
- Színe:318 Grigio Magnesio Met
Nem sok hűtőközeg volt benne, megmagyarázza a gyenge hatásfokot, de annyira épp elég h gyengébb melegben működjön. Az 530g kb. a max. töltet, mintha a lefejtett mennyiséget nem vették volna figyelembe a számlázásnál :-(
AlfaOBD-vel is végignéztem az opciókat, klímában semmit nem lehet állítani, viszont a Harmann Kardon HiFi hangszíneinek az offset-jét igen. Az én fülemnek túl sok volt a basszus és túl kevés a magas hang, ezért -3 +3 beállítással használtam.
Viszont most 0-0 lett a kívánt beállítás miután az erősítő modulban basszusnál -3, magasnál +3 db offset-et állítottm. Semmi jelentősége, de hát az OCD az OCD :-)
Találtam még egy beállítást ami konzekvensnek tűnik a MES-es beállításhoz képest,
az pedig a tolatókamera fényerejének beállítása a gyári 40% helyett 70%-ra. Így sokkal jobban látszik rajta minden IS.
Halálra untam magam végre és felemeltem a Degu-t szemrevételezni a hajtásban a vélt vagy valós lógást amit korábban panaszoltam, miszerint amikor alacsony fordulaton egyenes úton állandó sebességnél elveszem a gázt (értsd leugrom róla) akkor berángat valami alattam.
Első kardáncsukló, féltengelyek/csuklók, hardy érzésre nem lógnak, a hardy-n minimális öregedési nyomok vannak csak, viszont a három tengely bármelyike a másikakhoz képest lóg kicsit a difiben, amit fémes klattyanással is jelez.
Album
Lehet h megejtek rajta egy olajcserét, mindössze két olaj felel meg a gyári FIAT 9.55550-DA9 specifikációnak:
- PETRONAS TUTELA TRANSMISSION LS AXLE FLUID 75W-85 20e Ft / L
- RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS 7e Ft / L
52520 Km-nél kapott 4 új Michelin PilotSport 5 gumit, azt hiszem megérkeztünk.
Szürke aszfalton is fent marad, jó lesz.
Az MY19 magasabban ül mint ahogy azt a Giuseppe megálmodta 2016-17-we első szériához. Angoloknál szembe jött velem egy szett régi rugó amit meg kellett vennem, mert az első percektől furcsa hintázós volt az érzet a futómű kapcsán és hátha segít.
1-2 képeken az eredeti magasság, 3-as képen az új (régi) rugók színkódja, 4-5 képeken az új magasság és a 6-os képen a cikkszámok..
Első benyomásra keményebbnek érzem, minimum 1-1,5 centivel lejjebb ül az autó és az érdi M6 emelkedő tetején a felüljáró buckákon jóval kisebb az autó oldalirányú kilengése is.
Turbina dark felnik nem voltak harmóniában a kocsi színével, ill. a króm ablakkerettel,
így a keret kapott fekete fóliát. Így valahogy jobban átjön a dög, ráadásul a téli felni is szürke, így komplettebb a harmónia.
Az még gondolkodás tárgya, hogy melyik felni legyen a nyári.
Gyári aksi majdnem 5 év útán csereérett lett, S/S nem ment, néha már a szélvédő ill. tükörfűtés sem. Két műszerrel is megmérve az állapota az 5-7 képeken látszik.
Az új egy Exide EK960 lett. Frissen elhozva a 3-4 képeken lévő állapotban van.
A könnyebb szerelés érdekében gyártottam hosszú rögzítőcsavart (8. kép), mert a harmadik cikkszámra sem tudtak olyat hozni, amit az Amcsi oldalakon lehet találni.
Minden tárcsát és betétet cseréltem ATE-ra.
Simán jött szét és ment össze minden.
Próbakör után szép a felület, bevonat szépen lejött.
Album
Sok helyről köszönt vissza relé probléma indítási hibától kezdve az ablak / tükörfűtésig.
Gondoltam beraktározok párat, hátha kell.
Az eredeti relé kint 6106093AA, itthon pl. az én autómban 11129985 cikkszámon futott ~10USD áron. Ezek a relék kezdtek behalni a fontosabb bunkcióknál, indítás, üa. szivattyú stb. helyeken, feltehetőleg, mert az első kerékjárati dob mögött nincs rendesen védve az időjárástól, de ez nem biztos, az is lehet, hogy bárhol elromolna idővel. A hátsó biztosítétáblában lévők is elromlanak, pedig azok jól védett helyen vannak.
Ennek vagy másnak köszönhetően a MOPAR frissített valamit és 6106094AA cikkszámon kezdte az újat árulni közet 6x-os, ~60USD áron,
A frissített relén lévő információk (MOPAR 1/11308/85) alapján rátaláltam mint alternatív, olcsóbb megodásra a Meat & Doria 73232003 személyében.
Amikor megjöttek, rácsodálkoztam, hogy a gyári MOPAR relék jöttek ~1500 Ft/db áron.
Hajtott a kíváncsiság és terveztem bekapcsolni a rejtett üzemmódot, azaz kikapcsolni a vezetéstámogató rendszereket mintha egy Q(V) lennék.
Úgy tudtam, hogy ehhez módosítani kell a DNA kapcsolót szétszerelve azt, de Warbi cartárs felhívta a figyelmem, hogy ez nem így van. Miután a monostabil kapcsolók újabb változatai CANBus-osak, ezért csak a PROXY-ban kell matatni a beállításhoz.
1-es képen beállítjuk a kívánt értéket,
Type2 a RACE mód Type3 pedig az ESC Off mód
Beállítást követően szükséges a szokásos PROXY rendezés.
Tapasztalatok ömlesztve:
- Motor, gázpedál térképek N-ben maradnak, tahát az eredetileg gyengébb A, és az erősebb D üzemmód N-módú lesz. A D pedálja helyett az N spec. nekem jobban tetszik.
- Kormány és váltó pedig változatlanul a saját paramétereik alapján működnek.
- ESC Off módban maradnak az előbb említett N ill. D paraméterk, de a vezetéstámogató rendszerek kikapcsoltak lesznek.
Itt van egy kis furcsaság, amikor D-be teszem a kapcsolót akkor a nagyképernyőre kiteszi a 4 db sérga figyelmeztető ikont, miszerint ki vannak kapcsolva a bizt. berendezések, majd amikor valóban az ezeket kikapcsolni hivatott üzemmódba kapcsoljuk egy kitartott tekeréssel, akkor a sima D mód képe jelenik meg. Pont fordítva mint kellene, de a Race módban ez rendben van.
Továbbá ilyenkor az előválasztó kapcsoló egyik betűje sincs pirosan megvilágítva, a Race meg ugye hiányzik.
- Race módban annyi a különbség, hogy a műszerfali kijelző kap egy sárga alapot, nagyobb km/h számokkal és váltási segéd ikonokkal. Ez utóbbi nem működik, csak a hagyományos le-fel nyilak a kijelző bal felső sarkában.
A sebességváltó Race módban megvadul, kb. 3500 Giri az elváltási fordulat, az alá nem nagyon magy és kiírja, hogy a kézi üzem a javasolt. 2-3 képek.
Nagyon árnyalja a képet, hogy az elvileg erősebb D mód térképeit ilyenkor nem tudja használni. Kellene rá egy hozzá illesztett program, ami D módban visszadja a gázpedál ill. motor térképeit. Ilyet csinál a Squadra, de nagyon drága, mégha működik is távolról a programozás.
Upd.: Nincs érezhető különbség N és D között a nyomaték, ill. teljesítmény tekintetében.
Itt van két videó a működésükről:
ESC Off
Race
4-es képen a QV-hez hasonlított működések láthatók, a kérdőjeles váltó az Race üzemmódnak megfelelően működik.