Tagok >> TSiga ( I am the TSIG) >> 155 2000 T.S. 8V Super >> Blog
- Típus:155 2000 T.S. 8V Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:Alfa Rosso 130
Kezdődött még tavaly októberben, hogy elmentem lemosni a kocsit egy gépi mosóba. A bal oldali tükröt nem lehetett felhajtani, de úgy gondoltam, lesz ami lesz. Lett is. Kijövet a bal tükröm a vezetéken lógott. (1.) Természetesen a spiáter adta meg magát. Így Marklartól kértem egy pót tükröt, amíg ezt megcsinálom. Persze ha más letört, miért nem reszelünk rajta?
Az ajtócserém után kint maradt a cégné a régi ajtó és arra feltettem a tükröt. Először csak az alaplemezét, majd kis konzolt is kapott, amire a tükörház maradék elemét felcsavaroztam. Próbáltam gyári szögbe belőni, de sehogy sem jött össze. (2-3.)
Teltek múltak a napok.
Történt kb. 1 hete, hogy a céges Hiace-t ki kellett pakolni, mert mentünk áruért Dunaújvárosba. Nosza, bekerült az ajtó rajta a tükör-kezdeménnyel. Kiraktuk nálam, majd irány tovább. A héten beszereztem műgyantát és vastag fonott üvegszálat a legozáshoz. A terv a V6TI tükreinek valamiféle képpeni koppintása lenne, mert amit lehet kapni, az 800 EUR párja. A terv a következő volt: megszüntetem a tükör nyakát és közvetlenül az alaplemezhez lesz műanyagozva az egész. Lent a pincében nekiestem ismét. Marklartól kaptam rendes tükröt, amiről le tudtam mérni a tükör és az ajtó által bezárt szögeket. A beépített fém konzol pontos pozicionálása után (4-5.) felkerülhetett a többi burkolat, amit műgyanta és üvegszál segítségével rögzítettem.
Az egész szögméricskéléshez nagypapám IGV-s (IrodaGép gyártó Vállalat) szögmérőjét használtam










A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.





Kellenek még csavarok. A szelepfedél gyári csavarjai M7-ek. Nagyon nehéz találni, csak rendelni lehet és nem biztos, hogy van inox kivitel. Akkor belepróbáltam a szelepfedél csavarhelyébe M8-as hatlapfejű csavart. Gond nélkül elfért. Tehát a megoldás az, hogy át kell fúrni a hengerfej meneteit M7-ről M8-ra. Természetesen új csavarok fogják majd le a szelepfedelet új alátétekkel. Nem feledkeztem meg a leömlőről sem. Nagyon randa anyák fogják a hengerfejhez. Most M8-as zárt anyák lesznek rajtuk.
Vettünk tehát M8x45mm inox imuszcsavart és hozzá M8 inox alátétet.
Alfacityre szeretném feldobni a gépTSigát. A külsővel nem versenyezhetek, hiszen Buksinak gyönyörű az autója, Marklar meg - reményei szerint - egy 155 Sw-vel jön. Kénytelen leszek a motortérben valami alkotni. Hoztam pár alkatrészt Érdről, amivel lehet kezdeni valamit. Nekem ugye most rosso a szelepfedelem és a szívósorom. Viszont krómozni szeretném. Így találtam a Goldtouch nevű cégre, ami krómozással, nikkelezéssel és egyéb felületkezeléssel foglalkozik. Így a gyertyatakaró maradna króm. Legfeljebb kap egy újrakrómozást. Akkor a szívósor is krómozott lenne egy-két-sok fém alkatrésszel és konzollal együtt. A szelepfedél viszont kapna egy 24K arany bevonatot. Nem spray, nem aranyfüst, hanem a polírozott felületű tárgyat mártják bele arany-oldatba és az "ráköt". Ugyan az az eljárás, mint a krómozás, csak itt arany-oldatot használnak. Elvileg elég baráti az ár, hiszen 10850 Ft-ért aranyoznak egy szelepfedelet. Jöhet rá még előkészítési felár, ami max 25%.
Egyelőre a szelepfedél előkészítése zajlott.



Marklarhoz mentem és Érden nem tudtam leállítani az autót. Kihúzkodtam az üsszes relét és levettem a kormánykapcsolóról a stekkereket. De úgy is gond volt: nevezetesen világított egy-két visszajelző a műszerfalon. Kénytelen voltam levenni az akkusarut és úgy bemenni szerelni. Marklar is megérkezett kb 14.00-ra és kaptam egy biztitáblát és egy kormánykapcsolót. Mindent kicseréltem, most O.K. az autó. Kaptam még egy csomagtartó-kábelköteget, hátha az okozza az anomáliát.

Nem bírtam tovább, és lecseréltem a direktszűrőt a gyári szűrőházra és betétre. Ugye és TSiga vagyok, tehát nálam minden lassan megy. Ezt is megtehettem volna előbb. A hideg levegő miatt több lett a fogyasztás és gyakrabban kell szűrőt mosni a latyakos xar idő miatt. Elhatároztam, hogy visszateszem a gyári dolgokat. Ugye fel van fogatva a légszűrőház alja a kasztnihoz, a teteje meg az LMM-hez. Ennek a csavarjai a szerszámos ládámban vannak. Amit elloptak.... Nosza, új csavarok kellenek. Még szerencse, hogy a barkácsáruházak rendesen vannak nyitva a két ünnep között, így mindent be tudtam szerezni. A légszűrőházhoz kellett 1 db M6x85-ös csavar. Nem volt csak x90-es és az is 10 db-os csomagban. Valamivel le is kellett rögzíteni a légszűrőház alját, amihez szép D-fejű pozdorjacsavart vettem. Meg az új kalaptartómat is le kellett rögzíteni 1 db M5-ös csavarral. Abból is csak 10-es csomag volt...

A balesetben megsérült a kipufogóm is. Persze elsőre nem látszott, de a használt rendszer több dobja is megsérült. Nevezetesen a kat utáni dobból kiszakadt a belseje és a hátsó dob is megsínylette az ütközést. Kellett tehát egy új rendszer. A neten 32000-től indult a kipuf rendszer. Mellesleg forintra ugyan annyi a Bárdiban és az Unixban. Ez már nem az első alkatrész, aminek ugyanannyi az ára. A Startautóban meg 59000 környékén volt. András bácsi tudott volna 25000-ért, de Thomika 20500-ért szerzett. Ma fel s ment Érden a rendszer. Tűzkarikát nem cseréltem, csak letisztítottam. Az is vagy 4400 pénz lett volna. A hátsó dob kicsit nehezen ment fel, mert szét kellett kendácsolni a bemenő csövet. Mondjuk csak vissza kellett kalapálni. Az egészben a legszebb, hogy 2000 óta - amióta megvan az autó - nem kerűlt fel új kipufogó alkatrész a kocsira. Leszámítva a katalizátort.
Egy ideje már vacakolt a hátsó ablak fűtése. Persze nem egyik napról a másikra hanem fokozatosan halt meg. Először az egyik fűtőszál szakadt meg, amit ki is javítottam. Utána még annyira sem volt jó. Megpróbáltam még nyáron megjavítani, de a hangszóróktól nem fértem oda. Ha már úgy is kalaptartót cserélek a Hi-Fi átalakítása miatt, akkor megnézem a fűtését is, hiszen tél van. Kibányászva a kalaptartót szemem elé tárult az elektronika. A barna-fehér vezetéken ott volt a 12V, tehát egy kis WD-40. Visszadugtam és a bekapcsolás után kis füstjelek hagyták el a csatit. Kénytelen voltam szétszedni az elektronikát és fent átnézni. Fent a konyhaasztalon kiderűlt, hogy a 12V-os csati ki van törve, amit persze a mélyhangszóró okozta. Át lett forrasztva és visszaszerelve ismét kapott WD40-et. Érdekes módon beszerelve ismét működött a fűtés. Végezetül a kalaptartó is a helyére került.






Meghalt az ablaktörlőm de szombaton akartam megcsinálni. A jelenség szerint a kar meghúzására az ablaktörlő hol elindul, hol nem. Tegnap kivettem ls befújtam a csatikat WD40-nel. Ma viszont megint rossz volt. Buksi cartárs blogján volt egy leírás, hogy a fő fogaskerék zsírosodott össze. Ki is vettem ma délután a mechanikát, és hozzáláttam. Volt viszont egy kis rész, ahova az ablaktörlő csatijai mennek. A fedelet lepattintva egy elektronika tárult a szemem elé. Ki kellet forrasztani, ami szerencsére csak 2 forrasztás volt. A panel másik oldalán egy relé volt. A csatlakozói viszont meg voltak égve. Szét lehetett szedni a relét, mert csak egy kis rugó tartja a helyén a lamellát. A lamellán levő 2 érintkezőt le kellett finoman csiszolni és még a relé házában is volt 2, amit meg kellett pucolni. Szerencsére a finom reszelő és a WD40 nagyon hasznosnak bizonyult. Összerakva mindent megtisztogattam és lepucoltam. Mivel most november van, így zseblámpánál kellett visszatennem mindent. Összeraktam és lám, működik! Az ablaktörlő karokra is meg van a megoldás: a P megy a vezetőhöz és a C megy a J1-hez.



Ma megkapta a BE ajtó a színét. Kb 1 órát ment a hősugárzó, mire megfelelő lett a hőmérséklet a garázsban. Le kellett zsírtalanítani és csak utána fújtam le. Lehetett volna jobb is, de azért inkább felteszem így, mint hogy leszakadjon a mostani ajtóm zsanérja.
Felhasználva:
fém gitt: 1090,-
piros alapozó: 1790,-
2 flakon 05-0400-as Motip piros festék: 2190/flakon
1 flakon 2K lakk: 1590 ,-
Viaszos ügervédő : 1690,-
Soudaband rezgéscsillapító (igazából tetőszigetelő): 3800,-




