- Típus:156 1.6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Matt fehér - fekete tető
Nem akarok sok szót fecsérelni az utolsó szervizről, mert egy kicsit sokáig tartott a szerelő miatt. Jó benne voltam én is, hogy kb. két hétig nem volt meg a csere váltó. Vagyis az első az gyorsan megérkezett, csak nem az enyémbe való volt...de ez akkor se jelenti azt, hogy még 1 hónapig álljon a kocsi. Ami nem tetszett, hogy, amíg váltóm nem volt (ami beállt és csak harmadikban tudtam hazajönni, utána már abból ki sem jött. Lásd előző blogom), addig el lehetett volna kezdeni az olaj, szűrő, levegő szűrő, gyertya, kormány (bőr kormány a fa helyett), első fék, hátsó fék, fék csövek, fékolaj cseréjével. De nem! Először váltó kell és utána a többi.
Az egyik nap szólt, hogy menjek segíteni és ha összerakjuk (persze velem, munkadíjat meg fizessek neki), akkor vigyem el kipróbálni és majd a fékek cseréjével később visszamegyek. Mit ne mondjak, nem csak a fékek hiányoztak akkor. Semmi nem volt kész. Azt hitte hajnalig ott várok. Akkor jeleztem neki, hogy ezt az autót, akkor hozom el tőle, ha minden meg lesz csinálva, amit a kis füzetébe felírtam - én! mert írni se tud! Ezen a nap nem vittem pénzt, hogy nehogy adjak neki, mert már egy 20-as volt a zsebébe előlegként váltóolajra, szelepfedél-tömítésre és még pár szilentre, amit a végén ki se cserélt, mert azt mondta, hogy jó. Csak nem tudom mitől javult meg két hónap alatt (anno mondta, hogy cserés - nem én mondtam, hanem ő)
Március 3.-tól egy kicsit sok víz folyt le a Tiszán április 4.-ig.
Pár nap múlva kész lett a kocsi. Hívott és okoskodott, hogy 96 munkaóra van benne. Ezt azért fejtette ki, mert kérdeztem mennyivel tartozom. Mondta, hogy amennyit gondolok. Tájékoztattam, hogy örüljön, hogy nem verem meg és úgy mentem oda, hogy beülök és elhozom a kocsit fizetés nélkül. Elkezdett számolgatni, meg jöttek a szavak, hogy haverok vagyunk, stb stb. Felvilágosítottam, hogy akármennyit számol, csak annyit fog kapni, amennyi a zsebembe volt. (ott csak 35ezer volt). Számolt 45-öt, mert haverok vagyunk. :-D Ezt úgy, hogy már kapott egy laptopot, vagcom és egy elm327 kábelt. Érdekes, ezeket elfelejtette...Elővettem a 35öt és adtam belőle egy húszast. Mondta, hogy majd behozom a többit. Nevettem megfogtam a vállát és közöltem, hogy majd esetleg 2 hónap múlva és gondolkodjon el.
77.900 HUF
50.000 km gyertya
olaj, olajszűrő, levegőszűrő , fékolaj, első fékcső, Selénia 5L, első fék (betét, tárcsa), hátső tárcsa fék (nagyobb)
Itt meg is jegyzem, hogy hátul lecserélődött a fékem. 251 mm-ről, 276 mm-re nőtt az átmérője. A hővédő lemezzel is kellett játszani, mert a régi szét is volt rohadva és kicsi is volt. Kaptam kettőt. :-D Egyik se volt jó...apám megoldotta, a peremet levágta.
Szóval kész lett a kocsim. A dübbenés indítás után elmúlt. Sokszor beszéltem róla, de sokan hülyének néztek. Helyette lett cicergés, ha a kuplung nincs kinyomva. A kormány enyhén balra áll, mert a szerelő szerint nem lehetett középre rakni. (a kocsi nem húz semerre)
Akihez nem kell vinni a kocsit az: Molnár Sándor sajószögedi műhelye. Úgy tudom nem én voltam az első ilyen. Szívesen idefűzöm más infóját is.
Ma megérkezett az új alufelnim. Eddig a terv, hogy ezen fog télen gurulni. Biohazard télre. Hamarosan a gumik lekerülnek és kap egy ellenőrzést, hogy szükséges-e görgőzni. Utána mehet a fényezés, javítás. Gumit majd nyár közepe fele vásárolok rá.
A sok küllős marad nyárra. A 15"-os téli '89-es Lancia felnivel még nem tudom mi lesz...
A PUG-ban lassan több lesz az olasz alkatrész, mint a francia. :-) Kicsit leültettem felnikkel és váltóval....
Köszönöm krysee-nek a türelmet. :-) ...ja és a felniket.
Végre ráért a szerelőm és elhúztuk az Alfát. Egy kicsit izgultam. 5 doboz alkatrész került elő. Természetesen, lehetne egy is, ha hatalmas a mérete...szóval tele volt a csomagtartó.
Már nehétkes volt kitolni a kocsit a parkolóból. Hátrafele kellett. Ketten voltunk, viszont egy embernek nyomnia kellett a kuplungot is. :-) Azt hittük bírjuk, emiatt nem szóltunk több embernek. Azt tudni kell, hogy a hátsó helyre a vonószemem nem megy be, szóval csak előre lehet húzgálni a kocsit. A szerelő aknájára a kaputól az udvar végéig is hátramenetbe kellett betolni. Ááááá nagyon kemény volt füvön. Szenvedés ment. Amikor már kb egy órája lökdöstük, akkor eszembe jutott, hogy hát, ha segít, ha a csomagtartóból kipakolunk. :-) Hát persze. Egyből be is löktük a kocsit az aknára. Nem az aknába. A kuplungot kitámasztottuk ekkor már valami hosszú WC papír gurigával.
Most ott van és elkezdték a szétgúrását. Szegény. Dobtam rá egy kis pénzt. A múltkor kiszámoltam, hogy évi 200.000 a szerviz költsége eme 14 éves egyednek. Ahogy hülye haverom kérdezné, "na de kijaz az Évi?" Nagyon fos poén. :-) Mindegy csak eszembe jutott.
Biztos sokat fog állni az Alfa ezért elővettem a Pug 307-et. Most esett át egy kuplung cserén. Néha a sírás kerülget. Nem rossz, csak nem tudom. Jó, ok 5 litert eszik a büdös gázolajból...talán még termeli is, ezt nem tudom. De könyörgöm az ülést még most se tudom beállítani, mert, ha a lábamnak jó, akkor távol van a kezem a kormánytól, ha pedig a kezemnek jó, akkor a térdemmel kiütöm a fogam. Emiatt a derekam fájni szokott. Meg az ajtók záródása...nem tudom Barcas ez? Bammm Pakkk pakkk ááááhhh. Meg miért nics egyáltalán feneke eme jószágnak? Hogy van ez? Miért akar elszállni a kanyarba? Nyúlik el. Néha élek, hogy leesek. A nyomatékot érezni, mivel dízel, de mi az, hogy nem tudom elrúgni 7000-ig. Milyen dolog, hogy 4-5ezres fordulaton bebólint, hogy figyeljek már, mert váltani kellene...
Azon gondolkodtam, hogy jobban jártam-e, hogy a szerelő eddig nem ért rá és előjött ez a váltóhiba, mintha úgy állt volna be a váltó, hogy már elhozom a szerelőtől a gépet.
Amik most lesznek cserélve:
Természetesen a váltó. Eddig úgy áll, hogy nem kulissza. Besült? :-O
Első, hátsó féktárcsa, fékcső, fékbetét
-hátsó féknyereg
-hátsó porvédőlemez (rossz méretet kaptam)
-fékolaj
-olaj, olajszűrő
-gyertya
-szelepfedél tömítés
-generátor (dióda-híd - garanciás)
-kormány csere (fakormányt leváltja a bőr)
-levegőszűrő
Na mindegy. Még a téli felniért se tudtam eljutni. :-/
Az összár az izé 10 millió? :-) a pénzért dolgozó csajra nem vicces.
Jöttem haza a pihenésből és 5. sebességből kiszedve már négybe nem ment be. Ötbe se. (többit nem mertem kipróbálni, nehogy a 3-nak is annyi legyen) Hagytam háromban. Kaptam egy piros lámpát, gondoltam megnézem a többit...na akkor már csak a 3. fokozatba ment be...hazajöttem óvatosan vele kb 20 km-t és már a ház előtt a harmadik fokozatból se jött ki. Örülök neki. Mondjuk hazahozott, csak még nem tudom milyen áron...annak örülök, hogy a pözsónknak a kuplungja össze lett rakva. Hozhatom ki a garázsból. Az is csak ilyen esetekre van. Pfffff. Jó, hogy dobtam rá az utolsó hónapban 80-at kopó alkatrészre.
Lehet erről is vitázni a szerelő topikban, hogy mi pénzt rá lehet górni egy 12 éves autóra. És mondja valaki azt, hogy mindig is elhanyagoltam, mert nem így van. Nagyon mérges vagyok, pedig nem lesz jobb
Az előzmény az volt, hogy néha rúgott a kuplung vissza és a váltókar terhelésnél és elvételnél nagyon mozgott. Ezekre tippeltem: kulissza, pedál rugó, motortartó bak. :-) Szerintem nem talált. :-) Az összegük se...így már tuti csúszik a fóliás projektem. Nem is tudom mit gondoljak.
Megvásároltam a krysee által hirdetett (Biohazard) 17"-os kerekeit. Még nincs nálam, de idővel idekerül. Fényezés után télikerékként váltják le a mostani 15"-os kerekeket. A színben még nem vagyok biztos. Van időm rajta gondolkodni. Nyárra marad a küllős felni.
Emiatt lehet egy hónapot csúszik a fólia "projekt". :-)
Megérkezett a bebőrözött kormányom és a váltó-, kézifékszoknyám is. Képet majd csatolok. Nincs kedvem fotózni, mert megint el kezdett az töltés visszajelzőm parázslani...most erre mit mondjak? Dióda híd fos...
...valószínű a Suzuki bikázásától van, mert a buzinak a ködlámpát rajta kell hagyni 12 órán keresztül, mert az vagány. Mérges lettem.
A képek, viszont nem adja vissza a lényeget...hogy jó lett. :-) Majd, ha be lesz rakva, akkor megint kattintok. Ez így silány. Szerintem az első képen még nyúzott állapotban van a kormány.
Beütemeztem pár hónapra (majd folytatom) a teendőket.
február: olaj és gyertya csere, szélvédő csere
március: autó fólia, rendszám csere, műszaki (lehet előrébb hozom, majd kiderül)?
április: első lámpa, első hátsó fék cseréje
május: vezérlés csere (ezt még ellenőrizni fogom, lehet hamarabb meg kell ejteni)
június: ülésfűtés ellenőrzése javítása, kárpit gyógyítása
...folytatom hamarosan
Elkészültek a szoknyák (váltó-, és kézifékszoknya). A kormány is hamarosan elkészül. Arról még nincs képem.
14.000 Ft a három együtt.
Most írom le csak. Gondoltam nem publikálom sehova, hogy tavaly márciusban lejárt a jogosítványom. Mára el tudtam minden papír munkát intézni. Illeték 4.000 HUF, orvosiért nem kért pénzt.
Mostantól egy papírral tudom igazolni magam, amíg meg nem érkezik a plakett. - 03/16-ig.