Blog >> 2012
2012.11.04. A szezon vége
2012.09.01. I. helyezés a második kategóriában
2012.08.12. Nyugat Villámtali
2012.08.04. Mediterrán Party
2012.07.28-29. Balaton túra IV.
Nagy Túra 2012
2012.07.20. Megjöttünk a Nagy Túra II-ről
2012.07.19. – 11. nap: Hazafelé
2012.07.18. – 10. nap: Lido di Jesolo
2012.07.17. – 9. nap: Irány a tenger!
2012.07.16. – 8. nap: Hágó körút
2012.07.15. – 7. nap: Lago Maggiore
2012.07.14. – 6. nap: Svájcba menet
2012.07.13. – 5. nap: Kastélyok
2012.07.12. - 4. nap: Füssen és Forggensee
2012.07.11. - 3. nap: Út Ausztrián és Németországon keresztül
2012.07.10. - 2 nap: Berchtesgaden és környéke
2012.07.09. – Nagy Túra II. - 1. nap: Út Ausztrián keresztül
2012.07.05-08. Felkészülés a Nagy Túra II-re
2012.06.17. Keszthely és Tapolca
2012.06.16. Forchtenstein vára
2012.06.02. AlfaCity
2012.05.28. Kirándulás a hegyekbe: Schöckl
2012.05.06. Tihany Panoráma Étterem Part III.
2012.03.16. 150.000 km
Pikk-pakk eljött a következő évforduló is (1114), még tisztán emlékszem, amikor a negyediket számolgattam, de lássuk most a legújabbat, az ötödiket számokban..
km óra állása: 192.148 km
megtett km a vásárlás óta: 75.968 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 6877,0 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 404,9 Ft/l (2012.11.10., Agip 95)
üzemanyagár átlag: 359,4 Ft/l
üzemanyag összköltség az 5 év alatt: 2.389.333 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 455,9 Ft/l (2012.04.20., Agip 95) no comment..
full átlagfogyasztás: 9,05l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 17.268 km, és átlagfogyasztás: 8,68l/100km
Tizenéves már.. de nem is ma vettem. Épeszű ember nem biztos, hogy venne alfát, mert hallott róla jót-rosszat. Inkább rosszat. Főleg az elektronikájáról, hogy néha nem működnek dolgok. Ez igaz is, Volt.. mondjuk 15-20 éve, az akkori autóikra, de én tojtam rá, bevállaltam, mert első látásra szerelem volt. Középiskolás korom álmaiautója, egy százötvenhatos.. Emlékszem, mikor húgommal reggelente együtt buszoztunk be az M3-ason és a Corát elhagyva, az M0 után jobb oldalon, de még a Shell kút előtt, volt/van egy hatalmas nagy hirdetőtábla, amelyen nagyon sokáig egy alfa156sw figyelt, minden reggel.. és hát mindketten álmodoztunk, hogy nekünk olyan autó Kell. Teltek az évek, talán el is felejtettem már az autót.. jöttek újabb őrületek - mindig volt vmi. Aztán egyszercsak eljutottam oda, hogy kéne egy saját autó. Volt rá adott forintom, nemhitel.., abból gazdálkodtam. Gyorsan ki is szűrtem, hogy mik a lehetőségek, maradt 3-4 márka, köztük a 156-os.. és az az alfa valahogy mély nyomott hagyott bennem. Utánaolvasgattam, többen ajánlották (fanatikusok:), még többen nem (japán, vagy német autó pártiak:), de nekem akkor már mindegy volt, a vírus már bennem volt. Tudtam, hogy nekem olyanom lesz.. elmentem, megvettem a kiszemelt példányt. (szerintem elég jól jártam vele a többihez képest) és azóta megvan. Talán már el kellett volna adnom - hiszen tizenéves.. - és újat venni helyette, egy fiatalabbat, jobbat, szebbet. Talán. De én még mindig ragaszkodom hozzá. (milliókat - igen, szó szerint..) beleöltem már, tudom, hogy nem hogy azt, de talán már a vételárat felét sem kapnám meg érte, a mindenféle plusszal együtt. De én még - az összes hibájával együtt - foggal-körömmel ragaszkodom hozzá. Ez lehet, hogy rossz döntés, mert lehet, hogy más autóra nem költene ennyit az ember. Mert minek, vagy nem kell. De én szeretem, ha valahogy egyedi az amim van. Szeretem az olyan dolgokat, amiből egy van és másnak nincs pont olyan.. Hát így lettem az évek alatt alfa függő..
Avagy első KUL találkozónk. Nem is tudom miért nem jöttünk eddig. Eldöntöttük hogy jövünk, már csütörtökön felmentünk Bp-re rokonokhoz. Szombaton így egy ő másfélórás autózással elértük Kaposújlakot. A pálya végéig magányosan gurulgattunk 150-es tempóval, a lehajtónál a tükörbe pillantva két vidám Alfás villantott hátulról. Ferkoék és George-ék voltak. Egy darabon együtt konvolyoztunk, már ez megadta az alap hangulatot. Nekünk aztán meg kellett állni gyermek-egészségügyi szünetre pár percre. Mire a reptérre értünk, úgy 11 körül már csikorogtak a gumik, ment a gyorsulgatás folyamatosan, közben néha repülők szálltak fel, illetve ijesztgették alacsony átrepülésekkel a jónépet.
Mivel főzéssel mi nem készültünk, a helyi büfé fatányérosát kóstoltuk meg. Finom volt, és akkora adag, hogy még uzsonnáztunk és vacsoráztunk is belőle. Szuper volt. A kávé annyira nem, de ilyen étel után nem számít.
Aztán sétálgatva láttam hogy Ferko melegíti a vasat. Én is még hezitáltam, hogy menjek, ne menjek, aztán csak arra jutottam ha már eljöttünk ide, párszor megkergetem az aszfaltcsíkon a kistraktort. Nem bántam meg. Eddig még sosem gyorsultam így élesben legális keretek közt, mindíg csak spontán lámpától ismeretlenekkel. Hát így jobb, de csak tét nélkül. Sportként nem tudnám értelmezni, játéknak viszont nagyon jó!
És azért ha közvetve is de végképp bebizonyosodott, hogy nem csak érzetlóerőket hoz egy chip tuning. Nekem ez többet ért mint egy teljesítmény mérés, visszaigazolta számomra hogy jól érzékelem én azt, hogy mit tud a kis hergelt 146.
A tankolással is szerencsém volt, megint a luk-nál tankoltam, és nem hiányzott a ménesből egyik paripa sem. Szépen forgott 4500 fölé. A videoról visszanézva nem is füstöl olyan vészesen, csak mint a többi jtd amikor telitalppal megindítják.
Összességében nagyon szuper volt. Három futamot mentem, ízelítőnek elég volt, jövőre visszajövünk!
Ebben az évadban nem sok említésre méltó dolog történt.
Éves futás: 3405 km
Szerviz igény: nulla
Apróság: a vezető oldali ajtón a szigetelést vezető vékony műanyag sín rosszul volt feltéve, ezért már repedt is volt, és könnyen lejött a fémpatentről a teteje. RMel böngészve észrevettük, hogy ez igazából egy filléres tétel, így rendeltünk egy párat és a helyére is tettük.
Bosszúság: a KULról hazaérvén nem volt kedvem a garázsba állással bajlódni, így éjszakára elöl hagytam a játékomat, Meglett az eredménye, egy menyét vagy ilyesmi átrágta a szélvédőmosó spricnijének a vezetékét. Remélem azt érezte hazamenvén, mint a fiúk előző éjjel a tisztázatlan eredetű mákpálinkától.
Idén nem felejtem el kivonni a forgalomból és fél év múlva ugyanitt folytatjuk!
Elérkezett életem első Alfás találkozója, amit már szinte az óta vártam mióta megvettem az autót. A várakozás, a találkozó előtti utolsó hétében, már egyfajta eluralkodott autóbuzériában teljesedett ki. Minden szabadidőmet az autó hiányosságaira befejezetlen és elvarratlan szerviz teendőire fordítottam.
A találkozó több szempontból is fontos volt. Egyrészt szerettem volna azokat az embereket személyesen is megismerni, akik sokat segítettek írásaikkal. Másrészről pedig kíváncsi voltam a cartársak autóira, mert hát a leghatékonyabb információgyűjtés mégis a személyes kontaktus. Tovább szerettem volna érezni azt a felemelő érzést, amit több száz alfa tömeges együttléte ad.
Hát jelentem innen ismét a billentyűk mögül: Nagyon szuperül éreztem magam, fantasztikus és vidám (itt-ott fanatikus és elvetemült) Alfásokat ismertem meg. Csodaszép járgányokat láttam.
Köszönet érte és a szervezőknek pedig gratuláció.
A helyszínen jó néhány dolgot sikerült összevásárolnom, mondhatni igen jó áron!
A nemzeti ünnep napján kibújt Lola a ponyva alól, kölcsön aksival. Ez várható volt, de az meglepett, hogy semmi mást nem viselt meg a téli szünet. Pöccre indult, nem ropog semmi, gumik nem lettek kockásak, működik minden. Mint ha nem is olasz autó lenne :)
Ma autós kirándulást tartottunk. Bp-Zebegény, végig hatodikban, Párkány-Visegrád-Bp csordogálás. Csoda, ha 200 km alatt annyit fogyasztott Lola, mint Bazsi GT-je.. Sebaj, idő jó volt, társaság jó volt, hát öregszünk.. Még a fényképezőgép akksiját is otthon hagytam.
Ebben az évadban várható, ha nem lesz világvége
Váltógomb csere - ha megjön egyszer a megfelelő (a párom születésnapi ajándéka lenne, állítólag az összes Európában található váltógombot meghozták már, de egyik sem az amelyik kell)
Kormánybőrözés - ha már megvettem Ollah kormányát, kellene kezdeni vele valamit
Felni fényezés - ráfér egy felújítás, és egy két árnyalattal sötétebb ezüst.
És ha nem megyek ki vele versenypályára, márpedig többet nem akarok, akkor még féket és gumit sem kell cserélni idén. Erre a nyakamat még nem teszem..
Beütemeztem pár hónapra (majd folytatom) a teendőket.
február: olaj és gyertya csere, szélvédő csere
március: autó fólia, rendszám csere, műszaki (lehet előrébb hozom, majd kiderül)?
április: első lámpa, első hátsó fék cseréje
május: vezérlés csere (ezt még ellenőrizni fogom, lehet hamarabb meg kell ejteni)
június: ülésfűtés ellenőrzése javítása, kárpit gyógyítása
...folytatom hamarosan