Tagok >> Wolf >> 147 1.9 jtd 16v >> Blog
- Típus:147 1.9 jtd 16v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Sötétszürke
Aktuális olajcsere megvolt, pio A-200 vagy milyen fejegység lecserélése folyamatban. Helyén van, helyenként működik, helyenként nem, tolatókamera… azt még nem sikerült életre keltenem.
Egy ideje kempingezik egy pár bullet tweeter a szekrényben, eljött az ideje a beépítesnek. Új fej képes kezelni, a dsp önmagában erre nem képes😳. Új fej, meg nem is fej, plazmatévé… 10” os android monitor fejegység vagy minek hívják. Android teljesen megfelel az elvárásaimnak: nagyon jó, és nagyon nem jó. Egyszerre… pfff. Nincsen olyan, hogy win-win. Valamit valamiért.
Pandémiáva telt az év, meg csórósággal. Életben tartom a gépet, ennyire futja. Kaptunk új lengőkart, féltengelyporvédőt, bontott kutyacsontot, meg ami kellett futóműbe. Megtettünk, sokat mondok: háromezer kilométert.
Lett egy kis pénz hülyeségre, régi álmom a 20as focal szett örökre bevégezte. Félek tőle, nagyon olcsó... alig hatvanezer forint... oké focal, de akkor is félek, napjainkban márkáktól találkozom olyan szemetekkel, hogy nem jutok szóhoz. Cimbi leendő autójához vadászunknfejegységet, csilliárd yt videó megtekintése közben olyan gyöngyszemekkel is találkoztam, mint 40+ ezer forintos zenehallgatásra alkalmatlan jvc fej... én eddig bátran ajánlottam ezt a márkát, semmi flikk flakk -teszi a dolgát. Hát ez elmúlt. Meg kell nézni mit vesz az ember. Oroszok nagy arcok, összevesznek mindent, és nem restellik felpakolni videomegosztóra, így egyes típusoknál 10-15 videóból kiderül rendelkezik e olyan szintű beállítással, ami elengedhetetlen a jó zenéléshez.
Tehát focal projekt törölve. Beleszerettem SP Audio márkába, ú -betyár narancssárga díszítés, atom mágnes bivaly tekercs, párban 30-40ezerért vannak fincsi mélyközepek, pontosabban kickbass ok.
Kitaláltam, hogy nekem ilyen kell. Elemeztem paramétereket, szerencsére ők komolyan gondolják, vannak ts paraméterek, diagrammok, minden nyalánkság hozzá, nem halunk meg hülyén. A hangszóró szép(nagy mágnes, nem virsli tekercs, jó perem, persze szövetből... mondom kickbass, nem mély. Úgy általában meggyőző felépítés, dizájn is rendben, lehet belőlefaragni)
Tehát a hangszóró szép. Gondolom jó is. Elvileg arról regéltem, hogy anno átállás megtörtént aktív hangváltós hangszórónkénti erősítésre átállás, tehát konkrétan a rendszert nem kell bolygatni.
Ezer köszönet Zoltánnak a garnitúra kárpitért, a saját kárpitot nem volt szívem szétszabdalni.
Szóval megtekintettem sp cuccost, yt on mindenhol, rákattantam, á, két ilyen, meg két bullet tweeter, és hasítani fog a cucc. Lóvé nem volt, így maradt az álmodozás. Közben kedvenc hifi dílerem ledorongolt, hogy nem vagyok normális, bullet leszedi a fejem.... hát igen 108db az érzékenysége, ami nem jelent semmit, hiszen x-over en és erősítőn is tudnám halkítani a mélyekhez, nincs szükség feszültségosztóra stb.
Marad a yt nézés, sp audio oldalán az ábrándozás, meg a szárazedzés morgóban: hangváltóval játszás, mit, mennyit, hogyan bír a selyem magas. Eme gyakorlatok tanulságával felvértezve, ha már olyan prímán el vagyunk látva diagrammal, további elemzés következett. Fejben előkészítettem rendszert a bulletek fogadására.
Igen, nem jött ki a matek. Bullettel az istenneksem állt össze fejben a történet. Én hiszek a kicx márkában, olcsó, elég jó, és eddig csak bizonyított.
Kedvenc díleremnél ugyan nincs, de létezik kickbass a kicxnél is. Hm, hm hm. Azért az nem piti.. láttunk már csodát pl Hertz től ami jól kinéző borzalmas hangú hangszórókat is képes gyártani... Tehát megint csak elemzés, szárazedzés diagramsasolás, sokszor, sok napon. Ez így nem lesz jó. Kezdjük az alapoknál. Mélylekapcsol, sub is, marad a magas, setup. Ez egy selyem magas, nem bullet. Ami kijött, hogy feljebb kell vágni, mint amit sp enged. Igaz, hogy majdnem elmegy addig sp, van bennem annyi kalandvágy, hogy bevállalok egy lyukat a frekvenciamenetben, és egy alacsonyabb vágási meredekséggel megpróbálom kompenzálni. De, én nagyot akartam, a gyengébbik sp ehhez sokkal kedvezőbb lett volna, de a nagyobbik volt szép. Hm, mi van a kicx el? Ts nincs, diagram nincs, viszont jelentősen feljebb megy, mint sp hm. Viszont nem 80 hanem 100hz től indul. Ezzel még együtt lehet élni. Amúgy 80 at írnak, de diagram híján csak gondolom, hogy ott -3db en belül van még, így kerekítettem 100 ra, viszont 12khz ig megy szemben sp 6-8 ával, nem emlékszem mert kevés. Namost maximális vágási frekvencia 12,5khz x-overen.
Ami egyben kicx maximális átvitele. Elgondolkodtató, ebbe így minden belefér, akár felső frekvenciákban megvaduló közép is(ami remekül látszott sp diagramján) ami simán dobható, és akkor még mindig csak ott leszünk, ahol sp nek a vége. Azért ez így tetszett. Így a kiszemelt a Kicx PRO 8M lett, amiben az “M” a sekélyebb kivitelt jelenti. Egyrészt nem tudtam sima beférne e, másrészt nem nagyon lehetett akkor kapni, mindenesetre az eddigi pozitív tapasztalatok miatt bevállaltam a 8M et, igaz, hogy 8ohmos... fene tudja miért csinálnak 8ohm os autóhangszórót, de 4ohm 120w rms végfok azért kiköhög 80wattot talán 8ohmon is, hangnyomás meg nem szerepel szempontként.. jó lesz ez. Berendeltem.
Hidegzuhany, lesz. Majd. Ebben a vírusos időben nem pont autóhifire locsolják a pénzt az emberek, így várni kell míg összegyűlik akkora rendelés, hogy érdemes legyen lerendelni. Hát ömm jó. Ugye szeptember eleje, fogy az idő, a jó idő. Szeptember végére megérkeztek a hangszórók, türelmesen vártam, hogy cimbi lehozza őket(fenét, másnap be a kocsiba, tűz értük :) ) oké, én tudtam, hogy a 20 centi az nem 16,5, de... nagyok, és nehezek... imádat van. Aztán természetesen hazafelé szolíd csattogással jelezte morgó, hogy ő értékeli a zenére szánt összeget, de ő is kér...
na itt kezdtem örülni, hogy nem saját kárpittal dolgozunk, hanem morgó dokihoz, én meg pótkárpitokkal a garázsban. “M” kivitel miatt ránézésre simán beférünk, ugye egy 2 centis panel mindenképpen kell, elméletileg simán elfér. Hangszóró keret sablonként, anyagforgatás, akárhogy nézem az erre a célra félretett összes hulladék kicsi. Ajaj, tűz bútoroshoz, kaptam ajándékba egy középen kettétört szekrényoldalt. Hála-köszönet. Röhögve kiadta a fele az elképzelt formát, maradt az oldalzseb falazására is, bár az mehetett volna maradékokból is. Viszont kárpit textilbetétje lóg, laffog, és irdatlan ronda. Akkor kárpitozzunk... amit ugye nem tudok. Én az olaszokat még így életemben nem szidtam. Fogalmam sincs mivel ragasztották szivacsot, egy napig kapartam, mostam nitrohigítóval mire vállalható lett, és a palmatex akkor sem akart ragadni hozzá. 3. Nekifutásra sikerült irdatlan rondára lekárpitozni a bal ajtót. Egy darab bőrből, ami amúgy úgy döntöttem lehetetlen.
Panel befarag, falazás is, lebőröz, fel, hangszóró be... na ezt a pihekönnyű hangfalat kellene lejátszani... este 11kor, mert az eső addigra méltóztatott megállni. Háát nem alapeset, itt emel ott emel, tart fordít... egy lábon állva másikkal tartva, két kézzel tartva, igazítva forgatva, ja és rakd fel sarukat a harmadik kezeddel... töksötétben. Szép volt, fél egyre elkészült. Persze el kellett menni kipróbálni. Valami teljesen más érzés. Itt már érezni, hogy szól az ajtó. Nem csak hallani, érezni is. Egy ajtóval teljesen más a hangkép, mint előtte. Mivel ajtó össztömege jelentősen nőtt... anyám, hogy csukódik! Anyagból van. Finoman csukva is behúzza a lendület. Élő példa a súly és a tömeg különbségének definiálására.
Na innen kellett sietni, mert másik panel feküdt, egyrészt jobban elfértem, másrészt mi van, ha nem fér be, így el sem kezdtem, viszont most sürgős lett.
Ajtóbőrözés... 3000forintos játékvarógéppel műbőr varrás. Nem hittem a szememnek: vitte! Elképesztő. Ez is ronda lett. Negatív ívnél természetesen szintén belóg kicsit(nem annyira mint gyári) varrás miatt viszont feleolyan csúf, mint másik. Kit érdekel, panel, falazás, berak, mindegymi, hajts, uuuuuuuuuuu.
Sokkolt a hangzás, ez valami elképesztően más. A húsz centis membrán jóval nagyobb felülete, hátulról immár csillapítva, beépítés sikerült masszívan, nem zörög semmi, magasak maradtak a kicx selyemmagasak. A hangja... bénítóan hat, egyrészt sokkolóan szépen szól, telten, nincsenek egyensúly problémák(amúgy 16,5nél sem, de ugye nem mély felé billen ott a mérleg) borzongok, annyira szépen szól. Nem akarok kiszállni. Csak bóklászok, élvezve a zenét. A ZENÉT! Éjjel kettő, holnap meló... nem érdekel.
Másnap: akkor hangoljunk. X-over átáll új setupra, közép 10khz12db/ oktáv, magas 12,khz 24db/oktáv. Gyönyör van, angyalok énekelnek. Él a zene.
Miután rengeteg zenével kipróbáltam 10khz 24db/oktáv lett a keresztezési frekvencia mindkét irányban. Ez lett az univerzális beállítás. Imádat van.
Megállt a világ. Tavaszi konténer, karantén, kijárási korlátozás következtében hirtelen felindulásból úgy döntöttem belenyúlok a hangtechnika szívébe.
Megszabadultam hertz átoktól. Szétdöntöttem fejtől mindent. Visszakapta régi erősítőt új is maradt. Van tehát 4x120 +1200 watt rms teljesítmény, ezt kellett elpazarolni. Hátsó ajtók üresek. Elsőkbe kerültek az addig hátul levő kicx ek. Hertz meg le lett selejtezve, mert használhatatlan.
Ez így teljesen egyszerű. Csak éppen újra kellett vezetékelni az autót, többször is :(
Dupláztam banális hibákból. Elsőnek a 4 utas erősítő rca vezetékeit cseréltem, mert nem volt hang, utána sem volt. Ettől kicsit lila lett a fejem, mígnem, persze szépen sorban megyünk, mikor már mindent végigpróbáltam, kiderült egyik gain poti levált, kontaktos akármi, én meg pont arra kötöttem teszthangszórót. Egy gyufaszállal ékelve életre kelt minden csatorna. Hurrá, ezzel eljátszottam egy napot.
Akkor jött az elrámoljuk, behúzzuk vezetékeket, mind a 2x4 szálat a helyére. Ezzel megint elment egy nap, folytonosan lehulló magasak végleges rögzítésével együtt.
Harmadik nap mélyláda, monoblokk vissza... nem szól.. mia....
Nyomozás, 12v atom, test, á mindegy, csere, mint kiderült, ráfért, nem sokat bírt volna már, de nem ez volt a baj.(folyasztószer megeszi 3-4 év alatt forrasztás előtt rézt. Erre beépítés után jöttem rá. Kapott fincsi új testkábelt, immár forrasztózsírral folyatva.
Frankó lett, csak épp még mindig nem szólt. Ennek az rca kábelét is kicseréltem, akkor sem. Mi a bánat lehet, elvileg minden is jó, mégis néma. Itt már gurult a gyógyszer ötletem sem volt mi lehet. Nekiálltam bontani. 4 csatornás ki, monoblokk ki( már este 11) garázsban házkutatás próbapad építése céljából... gyenge egy óra alatt meglett fázisceruza... azóta egy konnektorban jelölve van fázis, többet ilyen ne legyen grrrrr
Így hát lett 12v 14A nézegessünk. Jack rca kábel viszonylag hamar lett. Maradék hangszóró legalább kilóra van, azt nem kellett keresni. Összedrótoztam mindent. Kb éjjel egyre.... átnéz mindent, oké a cucc. Táp be. Switch be. Oksa világít. Hang semmi... mia...
Itt még hozzá kell tennem, hogy próbapadon végfok mellet egy 20cm es mély, az volt kéznél.
Mit lehet tenni? Más ötletem nem lévén, gondoltam nekiállok tekergetni potikat, hátha mint másiknál kontakt van... bár reggel még szólt hibátlan.
Csavarhúzó egy szál sem, eddigre fázisceruza is kint volt kocsiban. Így egy bitfejjel kezdtem matatni. Zseblámpa sincs, az is kocsiban, így totál odahajolva bróbáltam kibogarászni mit is akarok éppen tekerni... harmad hangerő után gondoltam itt már szólni kellene, jöjjön a többi... és ebben a pillanatban ahogy matatok, véletlen meglöktem a fázisfordító kapcsolót, abban a pillanatban kb 150wattal nekiállt ordítani a huszas, 5cm ről a fülembe. Alig kaptam frászt, meg húztam le gyorsan tableten hangerőt. Ahogy volt áramtalanítottam, és otthagytam az egészet.
4. Nap: délre nagyjából visszakerült minden a helyére, kapcsoljunk. Működik, várakozásnak megfelelően valami borzalmasan rossz hanggal. Hát igen, ez ennyi.
Mikrofon bedug, autosetup start... hosszú volt az a pár perc kint. Végre végzett, bepattan, indít... hát ömm, sokkal jobb, de én nem ezt a lovat akartam.
Üzemmódváltással megváltozott menüvel ismerkedés, hümmögés... valami egész elképesztő “élőben” matatni menüből hangváltót, nem alkatrészt, panelt cserélgetve.
Elég játszós a beállítása a cuccnak, de megéri. Gyönyörű a hangja. Nagyon kellene egy tisztességes mélyláda azért. :(
Költség 3000ft. Szinte minden volt hozzá.
Ősszel meglett műszaki is. Hátsó ablaktörlő gumicsere. Ez jól esett.
A háromezer km meg nem lesz meg....
Na ha már kitört a nyár... halgassunk zenét... végre lett két új mappa pendrive on, valam új, más, mint eddig...
Menjünk neki:
Hócipőm kivolt, bekötéssel, zörgő kárpit, minden, de így volt tűrhető a hang...
Leírom, mert...
Pioneer DEH-80PRS
Pioneer Reference Series
Imádom ezt a fejet, meg olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó... ugye?
Szóval normális állapot visszaállítása:
Rca pár kihúz, sub pár be, gain 70% subsonic filter 20hz, lpf 150, bass boost 0.
Elegem volt már iszonyat lágy basszusból, finom, igen, nagyon, sőt, elképesztően finom, de hol a feszesség? Első pillanattól, hiányzott...
Mindegy is, old meg!
Mic bedug, hangolás indul.
Ez kb 5 perc, addig csetelgettem.
Lement autosetup... beülök, ez egy másik autó...
Hertz eket kivágom, meg mélyládát is, de azt eddig is tudtam.
Szóval mi történt?
Levegős lágy nem tudom milyen basszus eltűnt.
Tükör alacsony hangerőn is elkezdett mozogni.
Picit fájt ez a hang. Subsonic le 10hz re, gain fel 90%ra, jobb.
Bass boost ra még majd ránézek, de jött szomszéd, be kellett menekülni garázsba.
Menet közbeni teszt majd többet mond, nem szoktam álló kocsit hangolni...minek? Menet közben hallgatom.valami történt közepekkel is, gondolom hátsókat boostolta fej, azokból vissza kell venni, kisebb a légtér hátsóajtóban.
242 ezer...csak, hogy én is tudjam, mikor volt :)
Szóval, mint tudjuk, alapjában véve rengeteg elektronikai, és mechanikai eszköznek is legfontosabb alkatrésze a füst.
Nem kivétel ez alól a kuplungszerkezet sem...
Kijött a füst, elszállt kuplung.
Na azért ennyire nem volt vészes, nem láttam füstöt...attól még lehetett, de a szaga jött rendesen.finoman, még hazacammogtam, később meg szerelőhöz még 45 kilométert.
Ma gyógyultan távozott.
Cserélve :
Komplett kuplung szett + központi kinyomó csapágy
2 darab féltengely szimering
Hossz féltengely felfüggesztő csapágy
Főtengely Szimering
Váltó olaj
DOT 4 fékfolyadék 1 liter
Levegőszűrő
Nem hagy, nem hagy nyugodni hangtechnika.
Bár mindig mondom, nem hangerő a cél, az 1000watt rms monoblokk előhozta dld reflex láda létező összes hibáját.
Nem torzít, nekem igen nagyot szól, ilyen téren semmi baj vele. Ám elképesztően lágy hangja van.
Hidalt 150 wattos régi erősítővel majd leverte tükröt, most meg se mozdul.
Viszont tüdömbe szorul levegő. Furcsa ez nekem, kalibrálgatnám, de garázsban telel morgó már, ha elő kell venni, állítok egyet, meghallgatom az úton, majd matekozok legközelebb min kellene változtatni.
Javallottak helix mélyet, amit láttam, mondtak elég meggyőző.
Mégis ha már monoblokk kicx, 1200wattos kicx mélyet nagyon meghallgatnám.
Le van zsirozva Zsoltival, tavasszal zárt láda csereberélés lesz(berak, meghallgat, csere) ami csak van mindent.
Attól remélem bölcsebb leszek.
4csatornás kicx erősítővel nem jött elő, számomra fals hangjai elfedték, most olyan gyanúm támadt, hogy sokszor elátkozott hertz magasak után mintha mélyközép is boostolna 1,3khz tájékán.ehhez ez a cucc rohadt drága volt!
Szóval most aggódom.
Egyszer ami lesz, már mindent próbáltam. Jelenleg rear kimenetről megy végfok, soknak tűnt, és sok is dupla szabályzás.
Szóval vissza sub kimenetre. Végfokon lpf legnagyobb áteresztesre, subsonic vissza 10hz re, eq vonalra, és ráeresztem mikrofonos dsp setupot, hátha....hozzá bír kalibrálni.
Aztán tavasszal újratápkábelezés, 3. Pár rca hátra... nem akarom hálózati módban használni, de ha hertz kiszúr velem, hátsó ajtókból előre rakom kicx mélyközepeket, és 6 csatornás erősítés lesz levegőben kábelezve, csak, hogy ne idegesítsen milyen lehet úgy...
Lassan olyan leszek, mint egy autohifi bontó...
Van itthon 4 végfok, egy 3 utas magnat szett, 2 nagyovál 3 utas, meg az apró..
Érdekes volt, mikor raktam be kicxeket..ugye nagyjából teljes hangerőn(örült is itt mindenki) úgy húztam meg csavarokat, rezgéscsillapítóztam, hogy ne zörögjön semmi.
Szóval ajtó liter ugye eltérő, kicx jóval kisebb érzékenységű, mint hertz, mégis nem volt egyértelmű a hangja...elhessegettem, de minél többször van gondom vele, annál többször jön elő: létezik, hogy jobb a hangja, mint hertz nek?
Öszinte leszek: azt hiszem esk 165.5 mélyét ev 165.5 nek hívják, én még ilyen jó hangszórőt életemben nem fogtam. Ránézésre, kidolgozásra, feszességre, teljesen rendben van.
Mi lesz a hangjával nem tudom.
Ott a “gagyi” icq 6.2 kicx kromozott kosarával, milyen már, membán feszességét se mérném össze hertz ével. Mégis, ahogy raktam be, löködte le csavarhúzót csavarról...ezek valamit tudnak. Nem minden arany ami fénylik, de ez a króm “vacak” a végén színarany lesz. De ne legyen igazam, Vagy Zsoltinak lesz, ő le akart erről beszélni, elég a gyengébb is. Szeretem ha van tartalék, nincs csúcson hajtva a cucc.
Izgalmas tavasz lesz, az biztos.
Mivel szilentek csak kora tavasszal kerülnek sorra, és egy kedves jóember felrántott rendesen: volt egy használt mélyláda...figyeld szitut:
Figyelj kell!
Nem tudok most menni, egy héten belül elmegyek érte. Utalok 5 ezer előleget, ha egy hét alatt nem érek oda a tied a pénz.
Ok, nem kell utalni, szóljak, mikor megyek.
Két nap mulva szólok: eladta.
Nem tudok bármely nap 80km re futkosni :(
Szóval gebasz van a rendszerben. Ciki, mikor 2 gyenge pont van, és egyikre van lóvé...
Nem tetszik basszus. Olyan nem tudom milyen. Hangosnak, amennyire kell, hangos, de nem úgy szól, ahogy szeretném.
200w rms erősítő hajt talán 300? Rms mélyet. Dld500+
Erősítővel már nem akarok játszani, így vettem egy 1000w rms D osztályú monoblock ot. Na ezt be kell varázsolni, nem nagy ügy...aztán tavasszal kábelezés csere😱
Ehhez kevés tápkábel keresztmetszete.
Aztán megyek Zsoltihoz, és addig csereberéljük mélyládákat, míg azt nem mondom: ezaz, ezt kerestem.
Á, nekem sima ügy volt téli kerekek felrakása...
Szeretem, ha nem ér meglepetés.
Defektjavítóval robogót pumpálom.
Szett helyén pótkerék, nem mankó. Krokodilemelő, keresztkulcs mellette, az a biztos.
Na akkor kerékcsere: mindjárt első csavar nem jön ki. Sebaj, nekimegyek másodiknak, legyen sikerélmény...az se.
Ilyen nincs. Fejvakarás közepette felmértem morgó idei kórtörténetét...fékcsere volt...hogyazajó!....
Végigkérdeztem jelen levő garázsszomszédokat kétméteres vascső ügyében...senkinek(régen volt már a szocializmus😞 esküszöm, ezek egy tankot összeszedtek volna innen-onnan akkoriban)
Nem lesz ez így jó, holnapra esőt mondanak.
Újabb szomszéd érkezik, neki sincs, de hegyen van, holnap hoz...á, hagyd, megyek én most a hegyre, biztos van valami.
Hegyen...nálunk is régen volt szocializmus, egy darab csővet nem lelek. Szögvasat sem.
Kevergek, mint vasorrú bába mágneses mezőn, fény meg megy ki alólam...
Midőn fáskamrában fa alól mintha valami igéretes látszana. Csőnek cső, na akkor bontsunk.
Bő egy órás régészeti feltárást követően tépázottan battyogtam lelettel morgóhoz.
Mit mondjak, szerelő egy állat!
Cseppet sem pehelysúlyommal ugráltam másfél méteres csövön, mire éktelen halálsikollyal megadta magát csavar. És ezt még kilencszer.😥
Mennyire lehet megtépni alufelnin csavart nem tudom, de ez bőven határérték felett volt.
Lekocsikáztam immel ámmal meghúzott csavarokkal.
Romantikus lámpafényes kerékcsere...eléggé meguntam ama napot.
Régóta esedékes volt, végre bekerültek elölre új féktárcsák, fékbetétek.
232ezer(csak, hogy tudjam, minden cetlit elhagyok)
Álomjó a fék, csak nem fog, ahhoz képest amilyen volt.
Mire megszokom, hogy nem úgy fog, pont bekopik.
Na, hogy ne legyen felhőtlen az öröm, mivel szerelőtől garázsba ment egyből morgó, egy hét után tegnap volt első utunk.
Féket nemigen próbálgattam, nem szeretek fékezni, ezen új fék sem segít. Szóval nagyjából 6km után. Elhallgatott rádió, elment klíma, hőmérő, ablakemelő, csomagtartó.
Necces volt, ablak félig lent, bevásárolni indultam. Gyorsba megjártam egy boltot, onnan is kocsit lesve.
Majd kutakodás, utastérben végigmértem minden ellenállást(végen van két pólus, mindegyiknél sipolt. Ezt nem értem. Ma szétdöntöttem motortér biztosítékait egyenként kiszedve mérve, minden jó.
Én hiszek műszereknek, és örök hála kommentelőnek, aki szólt, hogy van biztosítéktáblában egy kiszedő, igy nem a ma vett vacakkal kellett kinlódni.
Szóval bal alsó sor 3. Vagy 4. 15A biztosítéka nem sipolt. Nofene, zseblámpa, ez kakukk, csere, s lőn, minden van. Kitört a boldogság.