Wolf - főkép
>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2020-12-15

Megállt a világ. Tavaszi konténer, karantén, kijárási korlátozás következtében hirtelen felindulásból úgy döntöttem belenyúlok a hangtechnika szívébe.
Megszabadultam hertz átoktól. Szétdöntöttem fejtől mindent. Visszakapta régi erősítőt új is maradt. Van tehát 4x120 +1200 watt rms teljesítmény, ezt kellett elpazarolni. Hátsó ajtók üresek. Elsőkbe kerültek az addig hátul levő kicx ek. Hertz meg le lett selejtezve, mert használhatatlan.
Ez így teljesen egyszerű. Csak éppen újra kellett vezetékelni az autót, többször is :(
Dupláztam banális hibákból. Elsőnek a 4 utas erősítő rca vezetékeit cseréltem, mert nem volt hang, utána sem volt. Ettől kicsit lila lett a fejem, mígnem, persze szépen sorban megyünk, mikor már mindent végigpróbáltam, kiderült egyik gain poti levált, kontaktos akármi, én meg pont arra kötöttem teszthangszórót. Egy gyufaszállal ékelve életre kelt minden csatorna. Hurrá, ezzel eljátszottam egy napot.
Akkor jött az elrámoljuk, behúzzuk vezetékeket, mind a 2x4 szálat a helyére. Ezzel megint elment egy nap, folytonosan lehulló magasak végleges rögzítésével együtt.
Harmadik nap mélyláda, monoblokk vissza... nem szól.. mia....
Nyomozás, 12v atom, test, á mindegy, csere, mint kiderült, ráfért, nem sokat bírt volna már, de nem ez volt a baj.(folyasztószer megeszi 3-4 év alatt forrasztás előtt rézt. Erre beépítés után jöttem rá. Kapott fincsi új testkábelt, immár forrasztózsírral folyatva.
Frankó lett, csak épp még mindig nem szólt. Ennek az rca kábelét is kicseréltem, akkor sem. Mi a bánat lehet, elvileg minden is jó, mégis néma. Itt már gurult a gyógyszer ötletem sem volt mi lehet. Nekiálltam bontani. 4 csatornás ki, monoblokk ki( már este 11) garázsban házkutatás próbapad építése céljából... gyenge egy óra alatt meglett fázisceruza... azóta egy konnektorban jelölve van fázis, többet ilyen ne legyen grrrrr
Így hát lett 12v 14A nézegessünk. Jack rca kábel viszonylag hamar lett. Maradék hangszóró legalább kilóra van, azt nem kellett keresni. Összedrótoztam mindent. Kb éjjel egyre.... átnéz mindent, oké a cucc. Táp be. Switch be. Oksa világít. Hang semmi... mia...
Itt még hozzá kell tennem, hogy próbapadon végfok mellet egy 20cm es mély, az volt kéznél.
Mit lehet tenni? Más ötletem nem lévén, gondoltam nekiállok tekergetni potikat, hátha mint másiknál kontakt van... bár reggel még szólt hibátlan.
Csavarhúzó egy szál sem, eddigre fázisceruza is kint volt kocsiban. Így egy bitfejjel kezdtem matatni. Zseblámpa sincs, az is kocsiban, így totál odahajolva bróbáltam kibogarászni mit is akarok éppen tekerni... harmad hangerő után gondoltam itt már szólni kellene, jöjjön a többi... és ebben a pillanatban ahogy matatok, véletlen meglöktem a fázisfordító kapcsolót, abban a pillanatban kb 150wattal nekiállt ordítani a huszas, 5cm ről a fülembe. Alig kaptam frászt, meg húztam le gyorsan tableten hangerőt. Ahogy volt áramtalanítottam, és otthagytam az egészet.
4. Nap: délre nagyjából visszakerült minden a helyére, kapcsoljunk. Működik, várakozásnak megfelelően valami borzalmasan rossz hanggal. Hát igen, ez ennyi.
Mikrofon bedug, autosetup start... hosszú volt az a pár perc kint. Végre végzett, bepattan, indít... hát ömm, sokkal jobb, de én nem ezt a lovat akartam.
Üzemmódváltással megváltozott menüvel ismerkedés, hümmögés... valami egész elképesztő “élőben” matatni menüből hangváltót, nem alkatrészt, panelt cserélgetve.
Elég játszós a beállítása a cuccnak, de megéri. Gyönyörű a hangja. Nagyon kellene egy tisztességes mélyláda azért. :(
Költség 3000ft. Szinte minden volt hozzá.
Ősszel meglett műszaki is. Hátsó ablaktörlő gumicsere. Ez jól esett.
A háromezer km meg nem lesz meg....

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2019-06-28

243 ezer km. Olajcsere, lemgőkarból ami gatya, az csere.

 
>> EgyébAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2019-05-26

Na ha már kitört a nyár... halgassunk zenét... végre lett két új mappa pendrive on, valam új, más, mint eddig...
Menjünk neki:
Hócipőm kivolt, bekötéssel, zörgő kárpit, minden, de így volt tűrhető a hang...
Leírom, mert...
Pioneer DEH-80PRS
Pioneer Reference Series
Imádom ezt a fejet, meg olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó... ugye?
Szóval normális állapot visszaállítása:
Rca pár kihúz, sub pár be, gain 70% subsonic filter 20hz, lpf 150, bass boost 0.
Elegem volt már iszonyat lágy basszusból, finom, igen, nagyon, sőt, elképesztően finom, de hol a feszesség? Első pillanattól, hiányzott...
Mindegy is, old meg!
Mic bedug, hangolás indul.
Ez kb 5 perc, addig csetelgettem.
Lement autosetup... beülök, ez egy másik autó...
Hertz eket kivágom, meg mélyládát is, de azt eddig is tudtam.
Szóval mi történt?
Levegős lágy nem tudom milyen basszus eltűnt.
Tükör alacsony hangerőn is elkezdett mozogni.
Picit fájt ez a hang. Subsonic le 10hz re, gain fel 90%ra, jobb.
Bass boost ra még majd ránézek, de jött szomszéd, be kellett menekülni garázsba.
Menet közbeni teszt majd többet mond, nem szoktam álló kocsit hangolni...minek? Menet közben hallgatom.valami történt közepekkel is, gondolom hátsókat boostolta fej, azokból vissza kell venni, kisebb a légtér hátsóajtóban.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2019-05-02

242 ezer...csak, hogy én is tudjam, mikor volt :)
Szóval, mint tudjuk, alapjában véve rengeteg elektronikai, és mechanikai eszköznek is legfontosabb alkatrésze a füst.
Nem kivétel ez alól a kuplungszerkezet sem...
Kijött a füst, elszállt kuplung.
Na azért ennyire nem volt vészes, nem láttam füstöt...attól még lehetett, de a szaga jött rendesen.finoman, még hazacammogtam, később meg szerelőhöz még 45 kilométert.
Ma gyógyultan távozott.
Cserélve :
Komplett kuplung szett + központi kinyomó csapágy
2 darab féltengely szimering
Hossz féltengely felfüggesztő csapágy
Főtengely Szimering
Váltó olaj
DOT 4 fékfolyadék 1 liter
Levegőszűrő

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-11-15

Nem hagy, nem hagy nyugodni hangtechnika.
Bár mindig mondom, nem hangerő a cél, az 1000watt rms monoblokk előhozta dld reflex láda létező összes hibáját.
Nem torzít, nekem igen nagyot szól, ilyen téren semmi baj vele. Ám elképesztően lágy hangja van.
Hidalt 150 wattos régi erősítővel majd leverte tükröt, most meg se mozdul.
Viszont tüdömbe szorul levegő. Furcsa ez nekem, kalibrálgatnám, de garázsban telel morgó már, ha elő kell venni, állítok egyet, meghallgatom az úton, majd matekozok legközelebb min kellene változtatni.
Javallottak helix mélyet, amit láttam, mondtak elég meggyőző.
Mégis ha már monoblokk kicx, 1200wattos kicx mélyet nagyon meghallgatnám.
Le van zsirozva Zsoltival, tavasszal zárt láda csereberélés lesz(berak, meghallgat, csere) ami csak van mindent.
Attól remélem bölcsebb leszek.
4csatornás kicx erősítővel nem jött elő, számomra fals hangjai elfedték, most olyan gyanúm támadt, hogy sokszor elátkozott hertz magasak után mintha mélyközép is boostolna 1,3khz tájékán.ehhez ez a cucc rohadt drága volt!
Szóval most aggódom.
Egyszer ami lesz, már mindent próbáltam. Jelenleg rear kimenetről megy végfok, soknak tűnt, és sok is dupla szabályzás.
Szóval vissza sub kimenetre. Végfokon lpf legnagyobb áteresztesre, subsonic vissza 10hz re, eq vonalra, és ráeresztem mikrofonos dsp setupot, hátha....hozzá bír kalibrálni.
Aztán tavasszal újratápkábelezés, 3. Pár rca hátra... nem akarom hálózati módban használni, de ha hertz kiszúr velem, hátsó ajtókból előre rakom kicx mélyközepeket, és 6 csatornás erősítés lesz levegőben kábelezve, csak, hogy ne idegesítsen milyen lehet úgy...
Lassan olyan leszek, mint egy autohifi bontó...
Van itthon 4 végfok, egy 3 utas magnat szett, 2 nagyovál 3 utas, meg az apró..
Érdekes volt, mikor raktam be kicxeket..ugye nagyjából teljes hangerőn(örült is itt mindenki) úgy húztam meg csavarokat, rezgéscsillapítóztam, hogy ne zörögjön semmi.
Szóval ajtó liter ugye eltérő, kicx jóval kisebb érzékenységű, mint hertz, mégis nem volt egyértelmű a hangja...elhessegettem, de minél többször van gondom vele, annál többször jön elő: létezik, hogy jobb a hangja, mint hertz nek?
Öszinte leszek: azt hiszem esk 165.5 mélyét ev 165.5 nek hívják, én még ilyen jó hangszórőt életemben nem fogtam. Ránézésre, kidolgozásra, feszességre, teljesen rendben van.
Mi lesz a hangjával nem tudom.
Ott a “gagyi” icq 6.2 kicx kromozott kosarával, milyen már, membán feszességét se mérném össze hertz ével. Mégis, ahogy raktam be, löködte le csavarhúzót csavarról...ezek valamit tudnak. Nem minden arany ami fénylik, de ez a króm “vacak” a végén színarany lesz. De ne legyen igazam, Vagy Zsoltinak lesz, ő le akart erről beszélni, elég a gyengébb is. Szeretem ha van tartalék, nincs csúcson hajtva a cucc.
Izgalmas tavasz lesz, az biztos.

>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-11-12

Mivel szilentek csak kora tavasszal kerülnek sorra, és egy kedves jóember felrántott rendesen: volt egy használt mélyláda...figyeld szitut:
Figyelj kell!
Nem tudok most menni, egy héten belül elmegyek érte. Utalok 5 ezer előleget, ha egy hét alatt nem érek oda a tied a pénz.
Ok, nem kell utalni, szóljak, mikor megyek.
Két nap mulva szólok: eladta.
Nem tudok bármely nap 80km re futkosni :(
Szóval gebasz van a rendszerben. Ciki, mikor 2 gyenge pont van, és egyikre van lóvé...
Nem tetszik basszus. Olyan nem tudom milyen. Hangosnak, amennyire kell, hangos, de nem úgy szól, ahogy szeretném.
200w rms erősítő hajt talán 300? Rms mélyet. Dld500+
Erősítővel már nem akarok játszani, így vettem egy 1000w rms D osztályú monoblock ot. Na ezt be kell varázsolni, nem nagy ügy...aztán tavasszal kábelezés csere😱
Ehhez kevés tápkábel keresztmetszete.
Aztán megyek Zsoltihoz, és addig csereberéljük mélyládákat, míg azt nem mondom: ezaz, ezt kerestem.

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-10-29

Á, nekem sima ügy volt téli kerekek felrakása...
Szeretem, ha nem ér meglepetés.
Defektjavítóval robogót pumpálom.
Szett helyén pótkerék, nem mankó. Krokodilemelő, keresztkulcs mellette, az a biztos.
Na akkor kerékcsere: mindjárt első csavar nem jön ki. Sebaj, nekimegyek másodiknak, legyen sikerélmény...az se.
Ilyen nincs. Fejvakarás közepette felmértem morgó idei kórtörténetét...fékcsere volt...hogyazajó!....
Végigkérdeztem jelen levő garázsszomszédokat kétméteres vascső ügyében...senkinek(régen volt már a szocializmus😞 esküszöm, ezek egy tankot összeszedtek volna innen-onnan akkoriban)
Nem lesz ez így jó, holnapra esőt mondanak.
Újabb szomszéd érkezik, neki sincs, de hegyen van, holnap hoz...á, hagyd, megyek én most a hegyre, biztos van valami.
Hegyen...nálunk is régen volt szocializmus, egy darab csővet nem lelek. Szögvasat sem.
Kevergek, mint vasorrú bába mágneses mezőn, fény meg megy ki alólam...
Midőn fáskamrában fa alól mintha valami igéretes látszana. Csőnek cső, na akkor bontsunk.
Bő egy órás régészeti feltárást követően tépázottan battyogtam lelettel morgóhoz.
Mit mondjak, szerelő egy állat!
Cseppet sem pehelysúlyommal ugráltam másfél méteres csövön, mire éktelen halálsikollyal megadta magát csavar. És ezt még kilencszer.😥
Mennyire lehet megtépni alufelnin csavart nem tudom, de ez bőven határérték felett volt.
Lekocsikáztam immel ámmal meghúzott csavarokkal.
Romantikus lámpafényes kerékcsere...eléggé meguntam ama napot.

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-06-19

Régóta esedékes volt, végre bekerültek elölre új féktárcsák, fékbetétek.
232ezer(csak, hogy tudjam, minden cetlit elhagyok)
Álomjó a fék, csak nem fog, ahhoz képest amilyen volt.
Mire megszokom, hogy nem úgy fog, pont bekopik.
Na, hogy ne legyen felhőtlen az öröm, mivel szerelőtől garázsba ment egyből morgó, egy hét után tegnap volt első utunk.
Féket nemigen próbálgattam, nem szeretek fékezni, ezen új fék sem segít. Szóval nagyjából 6km után. Elhallgatott rádió, elment klíma, hőmérő, ablakemelő, csomagtartó.
Necces volt, ablak félig lent, bevásárolni indultam. Gyorsba megjártam egy boltot, onnan is kocsit lesve.
Majd kutakodás, utastérben végigmértem minden ellenállást(végen van két pólus, mindegyiknél sipolt. Ezt nem értem. Ma szétdöntöttem motortér biztosítékait egyenként kiszedve mérve, minden jó.
Én hiszek műszereknek, és örök hála kommentelőnek, aki szólt, hogy van biztosítéktáblában egy kiszedő, igy nem a ma vett vacakkal kellett kinlódni.
Szóval bal alsó sor 3. Vagy 4. 15A biztosítéka nem sipolt. Nofene, zseblámpa, ez kakukk, csere, s lőn, minden van. Kitört a boldogság.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-02-09

Régota esedékes olajcsere megvolt. Hónapok óta húztam, egyetlen mentségem, hogy húsz liter gázolajat jelent a hónapok. Elaforg pengén teljesített, ezúton is köszönet ekik.
Végre nem cipelem plusz egy liter olajam. Tízezer km en 3-4 deci olajat sikerült elfogyasztani motornak, azt gondolom ez teljesen rendben van.
Friss olaj, lehetne autózni, oké nincs hova, de azért a friss olaj utáni reggelre behavaztunk. Szóval morgó lapul a garázsban.

>> EgyébAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-11-22

Elmentünk vásárolni, odafelé minden ok, vásárlás, hazainduláskor sercenéssel adta fej tudtomra, hogy valamelyik hangszórókábel zárlatos.
Tavaszig így marad, az az egy-kétszáz km jó lesz, jobb időben, meg agyusz neki.
El nem tudom képzelni mi lehet. Bal hátsó magas elszabadult, Valahogy nem akar tapadni pvc pisztolyragacs. Ha csak ott nem tudott gebaszt csinálni, érthetetlen. Még le is ragasztottam kábeleket, és mégis.