Attie - főkép
>> EgyébAlfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-06-16

Ma az Alfa Romeo Club szervezésében levő Gorenje Mediterrán partyra mentünk el. A találkozó elsősorban arra volt jó, hogy ismerősökkel beszélgessünk. Rettentő meleg volt, természetesen le is égtem :)
A találkozón részt vett néhány Maserati is. Gyönyörű hangjuk van! :)
Mivel ma van a születésnapom, kaptam egy Giulia TZ2 modellt is. :)

>> SzervizAlfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-28

Egyik helyzetjelzőm sem világított, így most neki álltam kicserélni őket. Az első meglepetés az volt, hogy 1000 Ft darabja, a másik pedig az volt, hogy valószínüleg már cserélték őket az autóban és le van mindkettő foglalaton törve a kis fülecske, amit meg lehet fogni ahhoz, hogy kivegyem a foglalatot. Így kicsit nehezebb és anyázósabb volt a műtét, de végül sikerült :)

>> SzervizAlfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-26

Az autó megvételekor már tudtam, hogy a futóművét megették a Bp-i utak. Kiderült aztán, hogy a féktárcsák is kopottak már, úgyhogy nem odáztam tovább a dolgot, megcsináltattam amit csak tudtam. Így tehát első alsó lengőkarok újak kerültek bele, a felső lengőkarokat pedig újra szilentezték. A 2 Z kar is ki lett cserélve. Kapott Új Ferrodo féktárcsákat is az autó és Textar? betéteket + a kézifék kötelet is cseréltettem. A stab rúd egyelőre kimaradt, de lassan ő is következni fog.

>> SzervizAlfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-25

2007.04.08-án meglepett az autó, mert egy kuplungolásnál egyszer csak hallottam egy reccsenést, majd a következő benyomás után bent is maradt a pedál. Szerencsére 1-ből 2-be húzásnál történt ez 20 km/h körül. És volt olyan mázlim, hogy pont mielőtt hazaérkeztem volna és így szépen be tudtam csorogni.
A diagnózis: a pedált az alsó kuplungmunkahengerrel egy amolyan gömbcsuklóhoz hasonéó izé tartja össze. Ebben a gumi kikopott és így szét tudott csúszni a "kötés" Nem tudom, hogy más autókban is így van-e megoldva a dolog, de ez egy nagyon hülye konstrukció. Na mindegy. Kihívtam az autóklubot (mikre nem jó, ha az ember MAK tag :) ). A szerelő meg tudta ideiglenesen csinálni, amivel már eljutottam a szerelőig. És mivel úgyis olajat is kellett cserélni azt is megejtettük. 40e lett a mulatság olaj- levegő és pollenszűrővel együtt. Az olajat én vittem. Természetesen Selenia WRD került bele :)

>> AutóápolásAlfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-20

Hát a hétvégi találkozó erős nyomokat hagyott az autón. Tiszta sár lett, és bogártrancsír.
Természetesen a szokásos József Attila lakótelepi kézimosóba vittem most is. A rendszám tábla keret ismét lesett amikor rámentek gőzborotvával :( Ez a mostani Amores keret gyenge eresztés. Nem fog semmit a keret :(

>> EgyébAlfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-20

Idén túl vagyunk a legjobb Alfa Romeo klubos találkozón, a Selenia Rallye-n. Szuper volt, mint mindig. Szombaton 7-kor indultunk Budapestről az M7-esen és utána a 65-ös úton keresztül jutottunk el Pécsig. Igyekeztünk az elsők között indulni, hogy az időigényes rajtoltatást ne kelljen átszenvednünk :) Gyönyörű helyeken át vezetett minket az itiner. A végén a negyedikek lettünk. Ez idáig a legjobb helyezésünk. Jövőre már dobogósok leszünk :)
A Selenia teszten is megosztott másodikok lettünk.
Este a Jókai téren vacsoráztunk (Elefántos ház) egy olasz étteremben, ahol tavaly is. A pizzajuk jobb, mint a 4 sajtos gnocchijuk.
Vasárnap indultunk haza, Orfűn és Abaligeten keresztül. Ságváron ebédeltünk egy panzióban, és Siófokon is megálltunk egy kicsit sétálni. Közel 700 km-es túrát tettünk meg a hétvégén :)