Tagok >> Cgo >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:aranybarna metál
2007. június 12. 128.366 km.
Az olajcserét nem gond bárkira rábízni, ha ott áll az ember, nincs mit elrontani. Egy termosztat cserét is rá lehet bízni olcsóbb szervizre, a szelephézag állítást és egy teljeskörű 120.000-es ellenőrzést viszont szerettem volna egy hivatalos szervizben végeztetni. Így egy picit drágább, de az ember a jótállás miatt jobban alszik és számomra ez a legfontosabb. A vezérlést nem cseréltettem, hiszen 2 évvel korábban ugyanitt cserélték, 140.000-nél akartam újra cseréltetni, ezért csak a vezérlés ellenőrzését kértem.
Estére végeztek is, hívtak, hogy 6052,- Sk-t fizetek (44.800 Ft). Picit dühített, hogy a termosztatot nem cserélték ki, pedig kértem, de megvolt az olajcsere, így elégedetten mentem haza. Otthon a garázs nyitása közben furcsa szelephangra lettem figyelmes, de nem nagyon foglalkoztam vele, elvégre egy öreg JTD-nél már csörög ez-az.
Az első sokk.
Másnap alig indultam el a munkából, jött a baj. 128.425 km állásnál, tehát 59 km-el azután, hogy a szervizt elhagytam, kettesből hármasba szerettem volna váltani, de se hang, se kép. Elszállt a vezérlés.
A második sokk.
200 méterre voltam a bevásáróközpont parkolójától, a legszebb fehér ingemben jó kis meló volt letolni a mélygarázsba. Főleg, hogy senki nem segített, viszont annál többen dudáltak és anyáztak. Pedig arrafele 2 sáv van, simán elfért mindenki, de így talán jobb volt nekik. Nekem nem, az egyikhez hozzávágtam a mobilom. Össze is törött az előlap.
A harmadik sokk.
A műanyag burkolat mögül vígan kandikál a vezérműszíj.
A negyedik sokk.
A sárga angyal azt mondja, hogy ha levittem a mélygarázsba, vigyem is ki onnan, mert ő nem tud lemászni. A Puntóval ráncigálom fel az Alfát, ha már fenn van, rögtön el is húzzuk a márkaszervizbe.
Az ötödik sokk.
Egész nyugodtan megyek a szervizfőnök után, hiszen annyira egyértelműnek látszik a dolog, hogy adom a kulcsot és mondom rakjátok rendbe srácok, holnap jövök. A válasz kijózanító volt, semmi közük hozzá, nem cseréltettem a vezérlést, így biztosan tönkrement és fizetnem kell. Eltávolítottuk a műanyag burkolatot és elénk tárult egy érdekes kép - a vezérlés felső lendkerekének csavarja kiszakadt. A csavart szerencsére megtaláltuk, megkértem a szervizfőnököt, hogy jól rakják el.)
A szervizfőnökkel (Kameník) nekiültünk és még egyszer megbeszéltünk mindent. Elmagyaráztam, hogy az autó 40000 km-el ezelőtt volt utoljára szervizben, annak az esélye, hogy véletlenül éppen az ő javításuk után történik a dolog és nekik semmi köze hozzá, a nullához konvergál. A srác végül azt mondta, hogy ő személyesen elismeri, hogy hibáztak, de ahhoz, hogy a biztosító fizessen (minden szerelő biztosítva van), szükség van szakértői véleményre. Mondom nem gond, csak mondjon egy ilyen céget, mert én ilyet nem ismerek. A Slovdekra céget választotta, állítólag velük szoktak hasonló eseteknél együttműküdni.
2007. június 20.
Felkerestem a Slovdekra céget és megrendeltem a hivatalos szakértői véleményt. A márkaszerviz felajánlotta, hogy megfizetik ők, de nem akartam lekötelezve lenni, ugyanebből az okból elutasítottam a csereautót is. Meghagytam, hogy az autóhoz nem nyúlhatnak és vártam, mikor jelentkezik a szakértő.
2007. június 27.
Reggel 7-kor találkozunk a márkaszervizben, indul a boncolás. 2 óra szétkapja a srác a motort, nagyon ügyesen megy minden. Már a szelepfedél eltávolítása után világos, hogy nagy a baj, az 1-es szelep alól kiesett a korong és a szelep odacsapta. A 3-as szelep is hasonlóan néz ki... Ez még nem volna olyan nagy baj, de a hengerfej is megsérült az egyes szelep jól odacsapott. A kettes szelepnél a szelepemelő sérült. Az egyes szelep a szelepállító korongot félbe törte... Ezen kívül a vezérlést kívülről borító műanyag takaró lyukas, mivel a felső fogaskereket tartó csavar eltörött és a levegőben pörgő fogaskerék széjjelsúrolta. A szervizfőnök közben bejelenti, hogy a csavart elveszítették.
2007. július 8. - augusztus 6.
Napi telefonálás, mikor lesz már készen. Mindig megígérik, hogy már már, de az úriember egyszer szabadságol, egyszer állami megrendelésre kiégett autóbuszt vizsgál, kezdek nagyon dühös lenni, mert megjön a számla a kötelező biztosítás befizetésére. Megint egy rakás pénz kidobva a semmibe.
2007. augusztus 6.
Ismét telefonálok, de ezúttal megígéri, hogy péntekre (augusztus 10) már biztosan készen van.
2007. augusztus 10.
Nem veszik fel a telefont.
2007. augusztus 13.
Felveszik a telefont, másnap mehetek érte. Az ár 10.710 Sk (79.254 Ft).
2007. augusztus 14.
Kezemben a szakvélemény, mely szerint "tekintettel az összes körülményre a legnagyobb valószínűséggel manipuláltak a csavarral a szervizben, a túlhúzott csavar eltörött és ennek következtében történt a káreset. A megrendelt javítás nem volt kellő minőségben elvégezve."
Az elveszített csavar ügyét úgy oldották meg, hogy kioperálták a beleszakadt részt és mikroszkópos vizsgálatnak vetették alá. A csavar a törés helyén megnyúlt, az átmérő az eredeti 11,8 mm-ről 10,15 mm-re csökkent, a menet pedig 1,2 mm-ről 1-6-ra nyúlt. Ebből és a mikroszakadásokból az következik, hogy a csavar túl volt húzva vagy kilazult és kettészakadt.
Rögtön jobb lett a kedvem, van igazság a földön! Az szakvélemény egyik kópiáját rögtön leadtam a szervizben.
2007. augusztus 18.
A márkaszerviz nem volt hajlandó véleményezni a szakvéleményt, telefonon és szeményesen is elküldtek, hogy írásbeli nyilatkozatot kapok.
2007. augusztus 20.
Levelet hozott a postás. A márkaszerviz elküldte a szelepállítás manuálját és hozzá egy levelet, hogy elismerik, hogy valóban ez történt a csavarral, de nem ismerik el, hogy közük lenne a dologhoz, mert a manuál szerint arra a csavarra rá sem néztek. Nem tudok mit reagálni, hívom a Szamosit, hívom az ügyvédet, hívom az Andát, mindenki csak a fejét ingatja, ebből nincs kiút. Közben kiderül, hogy Kameník úr villámgyorsan távozott a márkaszervizből, a helyét Milada ©viedova - hölgy veszi át. A baj csak az, hogy Kameník úrral távoztak az ígéretek is, a hölgy semmiről nem tud és senki nem értette, miért van ott az autóm, mire várunk. Az adatbázisban nem találják a nevem, mi folyik itt??
2007. augusztus 24.
Újabb levél a márkaszervizből. Tudtomra adják, hogy újabb szakvéleményt dolgoztatnak ki, mert az enyémmel nem értenek egyet (pedig ők választották a Slovdekra céget). Ezt már végképp nem értem, hiszen 2 megoldás létezik:
- ugyanaz lesz az eredmény, mint az enyém
- a szakvélemény megállapítja, hogy a csavar 2 éve lett túlhúzva és véletlenül éppen most szakadt el (ami pech, mert 2 éve szintén ők cserélték a vezérlést, azóta senki nem nyúlt hozzá)
Az én laikus véleményem az, hogy mindkét eredmény ugyanoda vezet. Ráadásul nem értem, miért nem ellenőrizték a vezérlést. Én azt kértem, ne cseréljék, de az átnézés szerintem kötelező egy 120 ezres nagyszerviz esetében.
A teljesen laikus véleményem meg teljesen változatlan: leadtam egy hibátlan autót, fizettem és visszakaptam egy roncsot.
2007. október 5.
A márkaszervizt nem és nem tudom elérni. Vagyis el tudom - a recepciót. A szervizfőnöknő vagy telefonál, vagy nincs benn vagy tárgyal. Naponta hívok, de nem hívnak vissza és nem jelentkeznek. Kénytelen vagyok fél nap szabadságot kivenni és személyesen megbeszélni a dolgokat. Szerencsére elkapom a hölgyet, aki nagy bánatosan bólogat mindenre, igen, nagyon szomorú eset, sajnos ő nem tud semmiről, ő ártatlan és megígéri, hogy hétfőn hív.
2007. október 8.
Nem hív.
2007. október 15.
Nem hív. Én hívom naponta, de semmi.
2007. október 25.
Nem hív. Még mindig semmi. Megpróbálom e-mailben - tippelt e-mail cím alapján.
2007. október 26.
Wow, eltaláltam a mail címet és vissza is írtak. Azt írja, hogy a mobilján nincs egyetlen nem fogadott hívás sem. Csak azt felejti el, hogy a mobilja nem nyilvános és elfelejtett megadni. Minden levélen átnéztem, de sehol nincs a mobilszám. Megígéri, hogy október 31-ig készen lesz a végleges megoldás.
2007. október 31.
Mail jött a márkaszervizből - a második szakvélemény teljesen más eredményt hozott, mint az első. Egy héten belül összeülnek a szakértők, jogászok és a szerviz és eldöntik, hogy mi legyen velem. Szerettem volna én is jelen lenni, de a válaszuk az volt, hogy nem szükséges.
2007. november 7.
Ma van a nagy találkozó, ahol eldöntik a sorsom. Alig várom az eredményt.
2007. november 8.
Hát ez nem rossz. Az eredmény az, hogy nincs eredmény, vagyis az az eredmény, amit júniusban, rögtön az elején mondtam: nem lehet semmit eldönteni egyértelműen, próbáljak megegyezni a márkaszervizzel, milyen arányban fizetjük a kárt és ha nem egyezünk meg, akkor bíróság. Sajnos nincs időm találkozóra menni, így mailben kérek ajánlatot, hogyan gondolják ők.
2007. december 25.
Még mindig semmi új - fél év után még az első lépést sem sikerült megtenni...
2008. január 28.
Készen van az autó!! A javítás 62.000 Sk volt (kb. 480.000 Ft), ennek harmadát én fizettem, két harmadát a márkaszerviz. Az autót szépen lemosták, kitakarították, a kérésemre megcsinálták a zöld kártyát és a műszakit is - minden gond nélkül, elsőre vette a 146 az akadályt, ami fél éves állás után egész jó teljesítmény.
2008. január 29.
Az autót meghirdettem, eladó... Jó lenne vele párszor kerülni, nehogy lemerüljön az akku...