Idén ismét nem a GTA-é volt a főszerep, talán ha ötször előbújt a garázsból. Most pedig 2013.03.31.-ig biztosan pihen.
Egy ideje már lehetett hallani, hogy kezdenek fogyni a hátsó fékbetétek. Az egyik belső betét volt már kritikus határon, de a tárcsát még nem érte el.
Gyorsan tettem bele egy új garnitúrát.
70.210 Km
Sajnos a Brembo betét nem vállt be. 200 km után, enyhe pedálnyomásra iszonyatos fémes csikorgással reagált, így ment a kukába.
Helyére Ferrodo került, ezzel már nincs gond.
Ez egy be nem tervezett project volt. Nem akartam bőrt a Spiderbe, mert a fene se akart izzadni, meg különböző kényes helyeken nyáron megégni, mikor az autó a tűző napon parkol.
De...
Kaptam egy telefont, hogy van egy NULL km-es 2002-es Spider amit most kezdenek szétszedni, és véletlenül bőrős. Ráadásul piros bőrős. Innentől kezdve már nem érdekeltek a bőrrel kapcsolatos előítéleteim és lecsaptam rá. Természetesen megvettem a komplett belsőt a rosso szőnyegekkel és az ajtókárpitokkal.
Az eredménytől kicsit féltem, mert sárga Spidert nem láttam még piros béllel, sőt ha jól tudom nem is lehett rendelni ezzel a színkombinációval. Minden esetre az eredmény nagyon komoly lett. Most olyan az autót vezetni, mintha egy új kocsi lenne.
A hétvégén sikerült lecserélni a rendszert a nagy fékekre. Minden tökéletesen passzolt a gyári helyekre, gond nélkül ment az átépítés.
Egy jó Alfán mindig van valami amit javítani kell.:-)
Most a kuplung munkahenger szállt el, vagyis inkább csak elkezdett némi fékfolyadékot ereszteni magából. Csere lett a vége.
Amióta megvettem a GTA-t gyengének éreztem a Brembo nyergek "szorítását". Erre a gyárban is rájöttek és 2003.12.-től már 330-as fékrendszerrel és nagy nyergekkel szerelték ezeket az autókat, leváltva a kisebb 305-ös szintén 4 dugattyús nyergeket.
A pályautózás döbbentett rá igazán, hogy itt nincs mese váltani kell a nagy fékekre. Az idő most érkezett el arra, hogy egy új rendszer építsünk fel az autóra. Ennek legfontosabb elemei a nyergek ma érkeztek meg a napfényes Itáliából.
Az idén 2. évébe lépett a sárga. (nálunk)
Tavaly beterveztünk néhány fejlesztést ami idén megvalósult. Kapott a gép egy új kipufogó rendszert és kicseréltük a komplett középkonzolt minden tartozékával együtt. Ehhez ki kellett venni műszerfalat, mert hátulról volt rácsavarozva a középkonzol.
A cserére azért volt szükség, mert az előző tulaj(ok) teherautónak is használták a Spidert így sok helyen le volt horzsolva a kárpit, a kartámasz egyik füle pedig hiányzott.
Most már a beltér is abszolut hibátlan, jöhet a jó idő.
Végre vége a télnek és eljött az április 1. A GTA is újra forgalomban, de a műszaki lejárt 03.25.-én. A szezont pucoválással kezdtük, aztán irány a vizsga.
2014.04.06.-ig letudva a "probléma".
Plusz kapott egy gyönyörű tanksapkát a Giulietta Linea Accessoriból.:)
Km: 66.560
Ez az év sem volt km-ben gazdag a GTA-val, 1500km-t sikerült együtt futnunk.
Most április 1-ig pihenőre vonul, jövőre talán többet sikerül autózni vele. Természtesen tisztán került a garázs mélyére, és a tavaszi polírt is most kapta meg.