- főkép
>> Tuning és extraAlfa 147 GTA 3.2 V6 // 2011-11-07

Régóta szerettem volna egy műszerfalba pontosan illeszkedő navigációs egységet. A kezdeti lelkesedésem alább hagyott, miután rájöttem, hogy komplett működőképes egységet szinte lehetetlen beszerezni, az új szett pedig több ezer Euró lett volna.

Aki esetleg hasonló projecten töri a fejét felsorolom a hozzávalókat.
1. Nav+ fejegység (ezt sok helyen árulnak, de önmagában csak a rádió-CD része használható)
2. Beépítő fémkeret (ez rögzíti a műszerfalba a fejegységet)
3. GPS-Telefon antenna kábel
4. GPS-Telefon-Antenna egység a tetőre
5. Mennyezetvilágítás beépített mikrofonnal a telefonhoz
6. 4 gombos kormányvezérlő egység (ez csak opció, ez nélkül is működik)
7. SIM kártya tartó a telefonhoz

Pár hónapja végül belevágtam a navi építésébe. A fejegység beszerzése volt a legegyszerűbb sok helyen árulnak ilyet a neten. Persze nem olyan színben mint amilyen nekem kellett. A GTA sötétgrafit színű műszerfalához lehetetlen lett volna találni navit. Szerencsére az előlap 8-10 csavar eltávolítás után lejön, így az könnyedén bármilyen színre fényezhető.
Az antennák és a többi kiegészítő beszerzése volt a nehezebb dolog. Ezeket többnyire kifelejtik a hirdetésekől, márkaszervizben rendelve viszont hatalmas költség. A beépítő fémkeretet, és a telefon SIM kártya adapterét így is kénytelen voltam újban rendelni. Az antennát és a kábeleket több hetes keresés után sikerült felhajtani, így nekiálltam beépíteni a motyót. Minden elő volt készítve gyárilag, így csak a kábelt kellett eljuttatnom a fejegységig, és a csatlakozókat kellett össze dugni.
A kormány rádió vezérlő gombjait még garanciában cserélték 5 éve, és akkor rossz cikkszámot rendeltek, és a 4 gombos verzió jött meg. Most ez kapóra jött, mert így ezeket nem kellett cserélni, a telefont a kormányról is lehet kezelni.
Az eredmény nekem nagyon tetszik. Működik minden komponens, tavasszal majd megkezdem az éles teszteket vele.
Hátránya, hogy megszünt a pohártartó, de egy Alfába az nem is kell.:)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-11-01

Idén ezzel az Alfával sikerült menni a legtöbbet, szám szerint 4000 km toltunk bele. Nagyon nagy feeling ez a kocsi, hihetetlen érzéseket ad.:-) Sajnos innentől kezdve vége a nyitott tetős autózásnak, ezért télre elcsomagoltuk. Viszlát tavasszal. Nem fog unatkozni a GTA mellett várja a jóidőt.
Nov 1-től forgalomból kivonva március 31.-ig.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-07-01

A múltkori motormosás megtette hatását. Az alapjárati motor elhalálozott. :-(
Melegen folyamatosan pulzált 800-2000 fordulat között, ami a piros lámpáknál még talán vicces, de hosszú távon zavaró.
Így ma új állta a helyét, a régi menthetetlen volt. Most újra olyan mint újkorában.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-05-16

Végre sikerült időt szakítani a belső rendbetételére. Lényegében teljesen kipakoltuk az autó belsejét. Egyrészt a padlókárpit lett teljesen kipucolva, és az ülések is végre rendbe lettek téve. A vezető ülés bal combtámaszában már a szivacs kissé oszlásnak indult. Szerencsére lehetett külön rendelni, így új szivacsbetét került bele.
Ezen kívül pótoltuk a hiányzó patentokat, az ajtózárakat, és az ablakmozgató mechanikát is rendbe tettük.
A művelet végén kapott a sárga még egy új 2.0 T. SPARK feliratot, amivel az emblémacsere végéhez is értünk.

Közel 2 hónap kellett mire olyan lett a Spider mintha új lenne, és olyan amilyennek elképzeltük.

 
>> SzervizAlfa 147 GTA 3.2 V6 // 2011-04-18

Idén tavasszal "csak" egy olajcserét kapott a GTA.
Km 64.234

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-04-18

Erről az autóról sem maradhatott el ez a kiegészítő. Köszönet Halesznak.:)

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-04-03

A kabriótető tisztítása és ápolása talán a legfontosabb feladat egy ilyen autónál.
Különböző fórumokat átolvasva a Liqui Moly termékeit találtam a legmegfelelőbbnek. Az Unixtól rendeltem is egy tisztító sprayt és egy impregnálót. Bevált.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-04-03

Készen lettek a felnik. Görgőzni nem kellett, viszont kapott mindegyik egy vadiúj telifényt. Nagyon szépek lettek.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-04-03

Egy gondos gazda használtautó vásárlás után szervizzel kezd. Főleg azok tükrében, hogy ezen az autón az olajcseréken kívül még mást nem csináltak. Akik ismerik a TS motorokat azoknak nem kell mondani, hogy egy 63 ezer km-es vezérműszíjnak ami ráadásul már 12 éve hajt minden egyes motorfordulat ajándék.
Kapott a gép egy új vezérléskészletet balansz szíjjal, szűrőket, fékfolyadékot, Selenia Racinget, fagyállót és két első gumifékcsövet.
Ezután kipucoltuk az egész motorteret és lemostuk az autó alsórészét. Most olyan mint újkorában.
A mai nap a műszaki és az eredetvizsga jegyében telt. A vizsga ugyan júniusig érvényes (volt), de a forgalmiban az autó színe barna volt, és a környezetvédelmi osztály sem volt helyes. Mivel az átírás forgalmi cserével jár, így elé mentem a dolgoknak és kijavítattam az NKH-nál a hibákat, és mellette egy új műszakit is kapott a gép.
Ezután egy gyors eredetvizsga következett, így hétfőn reggel mehetek is az okmányirodába névre venni a kocsit.
km: 63.110

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-03-22

Egyetlen dolog volt ami szúrta a szemem az új szerzeményen, az pedig a kerekek voltak. Valahogy ez a fajta felni nem néz ki jól egy ilyen Spideren. Ezért vissza kerültek az eredeti 16-os kerekei.