Régóta szerettem volna egy műszerfalba pontosan illeszkedő navigációs egységet. A kezdeti lelkesedésem alább hagyott, miután rájöttem, hogy komplett működőképes egységet szinte lehetetlen beszerezni, az új szett pedig több ezer Euró lett volna.
Aki esetleg hasonló projecten töri a fejét felsorolom a hozzávalókat.
1. Nav+ fejegység (ezt sok helyen árulnak, de önmagában csak a rádió-CD része használható)
2. Beépítő fémkeret (ez rögzíti a műszerfalba a fejegységet)
3. GPS-Telefon antenna kábel
4. GPS-Telefon-Antenna egység a tetőre
5. Mennyezetvilágítás beépített mikrofonnal a telefonhoz
6. 4 gombos kormányvezérlő egység (ez csak opció, ez nélkül is működik)
7. SIM kártya tartó a telefonhoz
Pár hónapja végül belevágtam a navi építésébe. A fejegység beszerzése volt a legegyszerűbb sok helyen árulnak ilyet a neten. Persze nem olyan színben mint amilyen nekem kellett. A GTA sötétgrafit színű műszerfalához lehetetlen lett volna találni navit. Szerencsére az előlap 8-10 csavar eltávolítás után lejön, így az könnyedén bármilyen színre fényezhető.
Az antennák és a többi kiegészítő beszerzése volt a nehezebb dolog. Ezeket többnyire kifelejtik a hirdetésekől, márkaszervizben rendelve viszont hatalmas költség. A beépítő fémkeretet, és a telefon SIM kártya adapterét így is kénytelen voltam újban rendelni. Az antennát és a kábeleket több hetes keresés után sikerült felhajtani, így nekiálltam beépíteni a motyót. Minden elő volt készítve gyárilag, így csak a kábelt kellett eljuttatnom a fejegységig, és a csatlakozókat kellett össze dugni.
A kormány rádió vezérlő gombjait még garanciában cserélték 5 éve, és akkor rossz cikkszámot rendeltek, és a 4 gombos verzió jött meg. Most ez kapóra jött, mert így ezeket nem kellett cserélni, a telefont a kormányról is lehet kezelni.
Az eredmény nekem nagyon tetszik. Működik minden komponens, tavasszal majd megkezdem az éles teszteket vele.
Hátránya, hogy megszünt a pohártartó, de egy Alfába az nem is kell.:)
Idén ezzel az Alfával sikerült menni a legtöbbet, szám szerint 4000 km toltunk bele. Nagyon nagy feeling ez a kocsi, hihetetlen érzéseket ad.:-) Sajnos innentől kezdve vége a nyitott tetős autózásnak, ezért télre elcsomagoltuk. Viszlát tavasszal. Nem fog unatkozni a GTA mellett várja a jóidőt.
Nov 1-től forgalomból kivonva március 31.-ig.
A múltkori motormosás megtette hatását. Az alapjárati motor elhalálozott. :-(
Melegen folyamatosan pulzált 800-2000 fordulat között, ami a piros lámpáknál még talán vicces, de hosszú távon zavaró.
Így ma új állta a helyét, a régi menthetetlen volt. Most újra olyan mint újkorában.
Végre sikerült időt szakítani a belső rendbetételére. Lényegében teljesen kipakoltuk az autó belsejét. Egyrészt a padlókárpit lett teljesen kipucolva, és az ülések is végre rendbe lettek téve. A vezető ülés bal combtámaszában már a szivacs kissé oszlásnak indult. Szerencsére lehetett külön rendelni, így új szivacsbetét került bele.
Ezen kívül pótoltuk a hiányzó patentokat, az ajtózárakat, és az ablakmozgató mechanikát is rendbe tettük.
A művelet végén kapott a sárga még egy új 2.0 T. SPARK feliratot, amivel az emblémacsere végéhez is értünk.
Közel 2 hónap kellett mire olyan lett a Spider mintha új lenne, és olyan amilyennek elképzeltük.
Idén tavasszal "csak" egy olajcserét kapott a GTA.
Km 64.234
Erről az autóról sem maradhatott el ez a kiegészítő. Köszönet Halesznak.:)
A kabriótető tisztítása és ápolása talán a legfontosabb feladat egy ilyen autónál.
Különböző fórumokat átolvasva a Liqui Moly termékeit találtam a legmegfelelőbbnek. Az Unixtól rendeltem is egy tisztító sprayt és egy impregnálót. Bevált.
Készen lettek a felnik. Görgőzni nem kellett, viszont kapott mindegyik egy vadiúj telifényt. Nagyon szépek lettek.
Egy gondos gazda használtautó vásárlás után szervizzel kezd. Főleg azok tükrében, hogy ezen az autón az olajcseréken kívül még mást nem csináltak. Akik ismerik a TS motorokat azoknak nem kell mondani, hogy egy 63 ezer km-es vezérműszíjnak ami ráadásul már 12 éve hajt minden egyes motorfordulat ajándék.
Kapott a gép egy új vezérléskészletet balansz szíjjal, szűrőket, fékfolyadékot, Selenia Racinget, fagyállót és két első gumifékcsövet.
Ezután kipucoltuk az egész motorteret és lemostuk az autó alsórészét. Most olyan mint újkorában.
A mai nap a műszaki és az eredetvizsga jegyében telt. A vizsga ugyan júniusig érvényes (volt), de a forgalmiban az autó színe barna volt, és a környezetvédelmi osztály sem volt helyes. Mivel az átírás forgalmi cserével jár, így elé mentem a dolgoknak és kijavítattam az NKH-nál a hibákat, és mellette egy új műszakit is kapott a gép.
Ezután egy gyors eredetvizsga következett, így hétfőn reggel mehetek is az okmányirodába névre venni a kocsit.
km: 63.110
Egyetlen dolog volt ami szúrta a szemem az új szerzeményen, az pedig a kerekek voltak. Valahogy ez a fajta felni nem néz ki jól egy ilyen Spideren. Ezért vissza kerültek az eredeti 16-os kerekei.