Fairlane - főkép
>> EgyébAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-31

Ezt adják 18500-ért:

"A jármű egyedi azonosító adatainak, vizsgált műszaki adatainak és a járműokmánynak valódiságát megállapítom
A jármű 2012.05.31 12:56:35-kor nem szerepel a körözési nyilvántartásban.
A jármű egyedi azonosítói eredetiek. Az egyedi azonosítók adatai és a műszaki adatok vonatkozásában a jármű és a járműokmány adatai között nincs eltérés."

Illetőleg az eredetvizsgáló szakértő úrtól megtudtam, hogy a GT egy "ritka és nagyértékű sportautó"... :)

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-30

Szintén Zé. érdeme:
- új hátsó féktárcsák, betétek
- hátsó motortartó bak

Már nagyon kellett a bak, végre alapjáraton nem masszíroz az ülés, és induláskor nem remeg be a bódé :)

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-29

Zé. mester ma legózott egy kicsit az autóval:
- Vezérlés, vízpumpa, feszítők
- Olaj, szűrők, fagyálló
- Felső lengőkar
- Kipuff függesztő gumik

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-28

Visszakerültek az ajtókárpitok...
Ha már szét volt burítva az egész, kibitumeneztem az ajtók belsejét Sika MultiSeal szalaggal.

Megreparáltam még a csomagtérajtó egyik rugós kidobó pöckét. Ismét működik mindkettő :)

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-24

A jobb torony és a blokk közti motorkitámasztóm elég avittos volt, némileg elvesztette a szilent a folytonosságát...

Induláskor egy rezgés futott végi az autón; gázadásnál, motorfékezésnél egy rándulás és a sebváltókar is moccant egyet.
De már nem :)

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-24

Kicseréltem a jobbos ablakemelőt.
Meggyógyult az ablak :)

Egyébként meglepően könnyű volt kivenni-betenni az üveget és az emelőszerkezetet.

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-21

No, megtört a jég.... A vétel után négy nappal szerelni kellett az autót :D

Tehát lent maradt a jobbos ablakom. Teljesen lent. Este nyolckor.
Ajtó nyitás-csukáskor sem moccant.
Egy darabig próbáltam az üvegbe kapaszkodva rásegíteni, a gombot nyomogatni 10 másodpercig, ki-bezárni. De nem mozdult.

Vételkor az előző tulaj mondta, hogy néha ez vacakol és ajtónyitáskor nem rántja le az üveget egy centit. Ilyenkor nyitott ajtónál lefele kell mozdítani az üveget, utána felmegy.
Kivéve most, mert leglent maradt, és nem tudtam rajta moccintani semerre :)
Egyébként is egy picivel lassabban és mélyebb hangon, erőlködve operál(t) a jobbos ablakemelőmotor.

Tehát levettem az ajtókárpitot. A csavarhúzónyomokból, hiányzó csavarokból, és a hiányzó zajszigetelésből úgy látszik jártak itt már előttem.
Levett kárpitnál sem tudtam sokkal többet tenni, széthúztam-összedugtam a csatlakozókat, mozgattam a kábeleket, próbáltam alulról emelni az üveget, de semmi.

Lett egy olyan ötletem, hogy adok direktbe 12V-ot a motornak. A csatlakozóján két vastagabb és négy vékonyabb kábel található. A két vastagabbhoz a delejt érintve nem történt semmi, polarítást váltva szintén semmi. Tovább ezzel nem játszottam.
Az ablakgomb lenyomásakor kattan egy relé az ajtóban levő vezérlődobozban, felhúzáskor nem.

Ki akartam deríteni, hogy az ablakemelőmotor, vagy a vezérlője szórakozik-e... így szétszedtem az egyébként jól működő balos ajtót is.
A kárpit levételekor le kellett húznom az ablakemelő-tükörállító kapcsolók alatt levő dobozt. Ezt visszadugva jött a meglepetés, ugyanis gombnyomásra az eddig lent lakó balos ablak morgolódva felkúszott a helyére. Viszont utána ismét nem akart lefele indulni.

No ezután levettem a balos ajtó ablakvezérlő elektronikáját és rádugtam a jobb oldalira.
Nem javult meg.
Jobban megnézve a balos dobozon SW13 felirat van, míg a jobboson SW15. Írkálnak neten bizonyos bugos ablakemelő verziókról...

Egy darabig még próbálkoztam a jobb ablakkal, de nem akar magára találni. Ha el is indul lefele, felfele nem megy amíg nem kap egy kis noszogatást, ajtó ki-becsukást.

Naszóval összegezve a jelenlegi szitut:
- balos ablak jól megy.
- jobbos ablak ajtónyitáskor leenged egy centit, csukáskor nem emel vissza.
- jobbos ablak gombbal működtetése esetleges, ha megy is morgolódik, erőlködik a motor.
- ha nyitás után megnyomom a jobbos üveget lefele és becsukom az ajtót akkor viszont visszamászik a helyére.

Help!

>> EseményAlfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-17

Miután viharos gyorsasággal elkelt a 155, autó és elképzelés nélkül maradtam...
Valami nyilván kell helyette, de bevallom elsőre nem Alfára gondoltam mert első körön nem ismertem fel egy olyan modellt sem amit meg tudtam volna indokolni a magam részére.

Egy családi egyterűnk már van, tehát kombi/SW igazából megalapozatlan. Nagy szedán ismét csak. A kompakttal meg csak annyi a gond, hogy nem tetszik.

Gondolkodtam kabrión, elsősorban MX5-ön de végül elvetettem a dolgot. Túl önzőnek tűnt, túl idegen világnak, túl sok (ki)használhatósági kérdéssel.
Gondolkodtam valami kisebb szaladgálón, pl Grande Puntón, de valahogy belülről túl puritán, és ugye ha az ember hozzászokott már egy bizonyos szinthez, nehezen adja alább... :)

Ilyen-olyan indokok mentén mindig oda jutottam vissza, hogy Alfa Romeo kell...
Szóval sok agyalás után kiböktem egy olyan modellt, aminek a létezéséről tudtam, de igazából sosem gondoltam volna hogy ilyenem lesz. Próbakör után már nem volt visszaút...

La verda beltartalomra egyben van. Akár még hihető is lehetne a 137000 km és a 120000-ig vezetett olasz szervízkönyv. Merthogy 2011-ben jött Rómából.
Van pár kisebb hibája ami foglalkozást kíván, de majd lassacsakán orvoslásra kerülnek :)

 
>> EseményAlfa 155 1.8 TS, 8V // 2012-04-23

Múlt péntek este az alábbi hirdetés került fel a használtautóra.
Meglepetésemre másnap hatan telefonáltak, majd vasárnap eljött az elsőnek érdeklődő úriember. Mivel kivetnivalót nem talált az autóban megegyeztünk, majd 2012.04.23án hétfőn el is vitte.


"Eladó az a helyszín, ahol az utóbbi hat évemből mintegy nettó három hónapot és 90000 Km-t eltöltöttem. Igen, a fenti autó az. Pályafutásának első nyolc évét hazájában a napfényes Itáliában futotta le. Ennek köszönhetően a karosszériája tökéletesen rohadásmentes, ami sajnos sok kortársáról nem mondható már el. Nem volt még lakatolgatva, és köszöni nem is szorul rá. Fán kettéhajtva vagy árokban fejen állva sem volt, hiába nem lehet mindet kipróbálni. Már a '95 utáni, széles kasztnival és a későbbi modelleken látható gyöngyház-metál bordó színnel rendelkezik, de még a jól bevált láncos motor hajtja (vétel után nem kell vezérlés cserére költened). Sport kiadás lévén 2cm-t ültetve van. Étvágya vegyes körülmények közt 8.5 liter, ami szerintem 127 ló etetéséhez abszolute nem sok. Az autó tökéletesen üzembiztos. Néhány főbb alkatrész amit az utóbbi két évben kapott: új Valeo hűtő, új Valeo kuplungszett, új KYB hátsó gátlók, új Bosch lambdaszonda, 8db új Beru platina gyertya, felújított önindító, összes fő- és féltengely szimmering új, szervócsövek cserélve, új váltórudazat, új indexek és felújított első lámpák. Fék és futómű rendben, egyáltalán sehol nincs szükség tűzoltásra. A beltérben légzsákos Momo bőrkormányba kapaszkodhatsz amiközben a combtámaszos, jó oldaltartású fekete bőrfotelben ücsörögsz. A hátsó utasok tarkóját napfényvédő roló óvja, elül-hátul könyöktámasz kényeztet. Nem szóltam még a többezer wattos mélynyomós hificuccról - mert az nincs. Gyári hangszórók és egy sima MP3 CD-s fejegység van. Ez nem tuccogós hülyegyerekautó és nagyon remélem hogy nem is ilyen kézbe kerül. Vétel esetén jutányos áron kaphatsz mellé egy garnitúra téligumit Zender Sport alufelnin, xenonszettet akár beszerelve, egy komplett bontatlan TS motort, tartalék hengerfejet, tükröket, kilincseket, apróságokat."

2006.04.01-én vettem, bő hat évig szaladtunk együtt. Nem bántam meg egy percre sem.

>> SzervizAlfa 155 1.8 TS, 8V // 2012-01-23

Mostanában azt vettem észre, hogy egyre sz@rabbul világítanak a lámpáim. Sötétben, esőben szinte a korlátba kellett kapaszkodnom a nulláson, hogy ne tévedjek el rajta :)


Szétburitottam a lámpákat...
A kiszedés, szétszedés nem volt különösebben vészes, leszámítva, hogy alig lehet hozáférni a csavarokhoz... :S

A képeken láthatók a vetítőlencsék és a mögöttük levő foncsorozott parabolatükör, ugyanolyan jobb és bal oldalon is.
Az egy dolog, hogy a lencsén mindkét oldalt letelepszik idővel egy finom porréteg, de sajna a tükör is "bevakul", megég, elhomályosodik a tükröző mivolta...

Marki jóvoltából évek óta pakolgatok ide-oda egy doboznyi búra nélküli bontott lámpát, most szétkaptam azokat is.
Meg is örültem, amikor találtam bennük két olyan lencsét, amiben szép a tükör. Akkor már kevésbé, amikor kiderült, hogy az egyik angol autóból van, azaz fordított a vetítési képe :))

Muszáj volt hát jobban szétkapni és összeházasítani a régiekkel. Persze a rohadékok szegecselve voltak.

Balkormányos és jobbkormányos lámpa közt a különbség szerencsére csupán a terelő vagy takaró lemezen levő hullám.
A lencse és a tükör ugyanaz mindkettőn.

Összelegóztam, elnyaltam szépen a búrát is, kicseréltem az egyik magasságállító motort, meg egy elnyalt fejű beállítócsavart, majd kipróbáltam egy halogénnal. Mintha jobban világítana :) Xenonnal fotonágyú?


Végül a halogén maradt benne kíváncsiságból. Ma mentem vele sötétben is, azt kell mondjam, hogy fényévekkel jobb lett, újra látok megérte a reszelést :)