Ferke - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2013-05-24

Úgy indult, hogy olajat cserélek...kicsit több lett belőle...mert volt kicsi olajszivárgás a veztengely felől...meg abs, légzsák és úgy általában valami kábelhiba....meg pici pörsenések a típusparajelenség-helyeken, mint pl nyúlvány oldalsó-alsó részem, sárvédő alsó része...
Ezek mind javítva a héten. Festék kikeverve, megpróbálkozunk a fényezéssel, amit közel 40 év alatt szándékosan kerültem, nem akartam belefolyni...de most megtanulunk fényezni is!:)
Az 1. kör lépései:
- motor, váltó ki;
- műszerfal + merevítő alu öntvény ki;
- kábelköteg ki;
- kábelköteg a motortérben is ki;
- nyúlványok lekaparása, előkezelése;
- nyúlványok oldallemezeinek javítása/hegesztése;
- macerált helyek alapozása;
- konzolok (akksitartó, coolertartó, hűtőtartó, bármitartó), ventillátorkeret felületkezelése
és ha már ugye fel van nyitva a paciens, akkor:
- stabszilentek cseréje;
- kormánymű olajcsövek (réz) csavartömítéseinek cseréje;
- alsó lengőkarok cseréje;

A motoron is volt dolog, és ugye ezeket kint könnyebb elvégezni:
- vezérlés - és hosszbordás csere;
- tengely-szimmeringek cseréje;
- kuplungcsere;
- motor-és váltóolaj csere;

holtbiztos, hogy volt még pár dolog, ami most nem jut eszembe....:)

>> EseményAlfa 156 1.9 JTD SW // 2012-01-17

Épp január 16-án került hozzánk a vas, 104.000. km-rel2006-ban, tehát immár 6 éve:)
Összegezve az elmúlt 6 év és a megtett 125.000. km alatt elvégzett beavatkozások, "hibák", és kötelező szervizek felsorolása, amolyan megbízhatósági statisztika gyanánt:
- 1x teljes futómű felújítás
- 1x fűtés/hűtés vezérlőpanel csere
- 2x teljes vezérlés, nagy szerviz
- 1x kuplung szett + kettőstömegű csere
- 1x főtengely jeladó csere
- 1x generátor (szabadonfutós) szíjtárcsa csere
- 2x felső intercooler (turbocső) csere
- 2x termosztát csere
- 2x teljes fékszett csere
- 13x olaj, és szűrők cseréje (üzemanyag, pollen, olaj, levegő), egr tisztítással

A konklúzió: a 156 jtd egy igazi szervizigénytelen autó, ami nem mellesleg megbízhatóság terén így simán 10/10. :)

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2012-01-17

Elég volt a Behr-ből meg a Valeo-ból, ennyit a Vernet is kibír, úgyhogy az került bele most.

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2011-04-14

Fékbetét cserekor már látszódott, hogy nem sok van a tárcsából, így gyorsan a tárcsák is beszerzésre kerültek.
Le is lett tesztelve rögtön...nem tűnik rosszabbnak a DSP-nél...de jobbnak sem:)

Fúrt Steinhof :)

ui: közben már bizonyított: akkora xar, hogy leírhatatlan. Nulla fékhatás, életveszélyes....hagyjuk meg a germánoknak...

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2011-02-06

A lengőkarok iszonyú hangokat adtak ki...a stab. is, de azzal még várok, mert ugye érdemes összekötni a stab. cserét valami nagyobb beavatkozással...ilyen viszont most nincs kilátásban, mert minden jónak tűnik:)
Tehát:
1. felső lengőkarok cseréje, szilentek "beáztatásával"
....így reméljük, hogy legalább annyit elmegy majd mindenféle zörej, és nyekergés nélkül, mint a rosso (közel 120ezer km eddig hibamantesen)

2. Turbo csere:
és akkor essen szó az eddigi legnagyobb gányolásról, amit valaha láttam...sok összetákolt dolgot láttam már, de ez überel mindent.
Jut eszembe: el ne felejtsem felhívni majd az előző tulajt, hogy megkérdezzem, mégis kinél szereltette az autót?! Muszáj lesz beírnom ide a nevét, csupa nagy betűvel.
Itt lesz a név helye:..................

Íme a kép (2. kép), melyet alkotott eme nagy mester...és hozzá a "magyarázat": feltákolt valami germanoid ócskavasról egy turbot...az még hagyján, hogy az egész leömlőt át kellett hegesztenie, de az olajteknőbe is be kellett hegesztenie egy "befolyó" ágat, mivel a germán-turbo visszafolyó ága jóval lejjebb volt, mint a saját, gyári turbo ága...

Most kapott egy gyári turbot (3. kép), a gányolás megszüntetve, kivéve az olajteknőt, megy a következő olajcsere alkalmával fog jó messzire kerülni az autótól...
Hihetetlen, hogy alig több, mint 100e km alatt mennyi kárt tudnak okozni egyes mekkmesterek..:(

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Most már kellőképp elég idő eltelt ahhoz, hogy - főként magamnak - leírjam, mi is történt a vásárlás óta...merthogy annyi minden történt, hogy már-már követhetetlen..:)

Legelőször is ismét bazinagykupac köszönet Zééééé barátomnak!
Igen, máár megint Neki köszönhetem, hogy OLCSÓN, GYORSAN, TÖKÉLETES autóm lett...máár megint, igen...már megint kihúzott a csávából.:)
Mindezt újév első napján! Mégis ki az aki az év első napján a barátja autója alatt fetreng -15 fokban?!?:)))

2 ponton, párhuzamosan zajlott a beavatkozás:
1. Eleje rendberakás
cserélendők: géptető, lökös, jobb és bal sárvédő (ezek javíthatóak lettek volna, de ha már volt tartalékban hibátlan...), hűtő, zárhíd, alsó kereszttartó

2. Teljes átnézés+rendberakás a 4 év egy helyben állás okán
Eleje már rendben, nagyszerviz kész, indítás...jár a motor...de a generátor olyan túlfeszültséget okoz, hogy beleremegnek a műszerek.
Generátor le, szanaszét forrasztott és gányolt fesz,.szabályzó kukába, új fesz.szabályzóval + csapágyakkal felújít, generátor vissza...
Ha ez nem lett volna elég, furán jár a motor....egy nagynyomású szivattyú nyomáscsökkentő szelep csere, és máris jobb...de nem az igazi...agyalás.
Gépre nem lehet kötni, mert nem olvassa az obd...hajjaj.
Pár utcányira van egy computeres emberke...átvisszük, hátha át van írva az agya. computer kivesz, megnéz...kiderül, hogy le van égve...és ez már a második comp. volt, ami belekerült, valószínűleg az előző tulaj nem tudta, hogy a mókolt genrátor miatt köszönhetett el az előző comp. is, így belerakatott egy másikat, de az is leégett...másik comp. + immo + új kulcs, és hibátlan a gép:)

BUÉK Zoli!!!:)

>> EgyébAlfa 156 1.9 JTD SW // 2010-12-21

...annyira hirtelen jött ez a gépezet, hogy még átnézni sem volt időm, különösen most, a Karácsony előtti hajtós meló idején.

Már egy ideje nézegettem valami strapálható, napi használatra való négykerekűt, mert a boxer az boxer ugyan, de kicsit már kényelmesebbre vágyik az ember így 30 felett.
...és akkor megláttam Őt, elmentem megnézni, 10 perc múlva már a tréler is úton volt a helyszínre.:)

...az új szerzeményről tehát:
Kicsit sokat állt. 4 évet....de legalább nem a szabad levegőn. Ennek köszönhetően valós 127ezer km van benne.
Ez akkor sem kevés, tehát van mit átnézni rajta., de patyolat belül, semmilyen kopás nincs a kárpitokon, és a kormányon.
Ezen kívül első magyarországi tulaj, magyarországi autó, minden papírral, szervizfüzettel.
A törés nem vészes, szinte meg is van hozzá minden.
Reméljük, hogy január elején már gurul...:)

>> EgyébAlfa 156 1.9 JTD SW // 2010-12-16

2010.12.16.
Mai szerzemény, majdnem a Jézuska hozta.
Sosem gondoltam volna, hogy egy autóból veszek még egy ugyanolyat...:)
Az eleje kicsit sérült, de mielőbb meg fog gyógyulni:)

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2010-11-17

Tentacle kollegának megint 1000 hála és köszönet a FERODO Thermo Quiet fékbetétek intézéséért.
Most a DS helyett ezek kerülnek be, egyrészt mert DS jelenleg nincs, másrészt meg elég jókat írnak a TQ-ról:)