Tagok >> gyml >> Spider 2.0TS >> Blog
- Típus:Spider 2.0TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:nero (fekete)
Hosszu kihagyás után úgy döntöttem folytatom a blog írást, mert lehet hogy senki sem kíváncsi rá, de én tudni fogom mikor mit cseréltem. :)
Nekem ma indul a cabrio szezon ha a beígért 16 fok megjön délutánra. Persze tudom hogy ez csak átmeneti de ráfér egy kis átmozgatás a Spiderre.
Ismét eltelt kb 15 ezer km és eljött az olajcsere ideje. Kapott új Selenia Racing 10W60-at, MANN W 714/4-es olajszűrőt, Knecht LX 914-es légszűrőt, Müller FC101-es pollenszűrőt és 4 db NGK BKR6EKPA és 4db PMR7A gyertyát. Ezeken felül ki kellett cserélni a termosztátot is egy Gates TH18188G1-es típusúra. Mivel most ráérek, ezért nagyrészét magam cseréltem. Nem volt olcsó és egyszerű sem, mert a Unixnál nem ment minden elsőre, de végül minden sikerült.
Km.: 182293
A jobb oldali féltengely csukló már egy ideje kopogott a bal kanyarokban. Végre sikerült kicserélni. Az alkatrész beszerzés nem volt egyszerű a Unix-nál. A 3. csukló lett a nyerő. :)
Egyik reggel azt vettem észre, hogy nem is esett, mégis pocsolya van a kocsi alatt. Kénytelen voltam rögtön venni az unixnál egy hűtőt.
Kb 1 hete elromlott a bal első ablakemelőm. Cserélni kellett és csak újban találtam hozzá. Kicsit drága volt, de most legalább tökéletes. Az ablak beállításával azért még el kell töltenem egy kis időt! :)
A jobb oldali motortartó bak cserére szorult és a jobb oldali féltengely gumiharang is cserélve lett, mert a bilincs többször is leesett a régiről. Emellett a jobb oldali fényszóróban is ki kellett cserélni a HB3-as izzót, mert kb egy hete nem világított. Köszönet Csöriéknek a péntek délutáni munkáért!
Mivel kifutottam az időből, ezért Győrben kellett műszakira vinnem az autót. A múltkori kipufogó szerelésnél egész korrektnek tűnt a Kwikfit szervíz és még közel is van hozzám, ezért gondoltam megint hozzájuk megyek. Ki is van írva, hogy vállalnak műszaki vizsgát. Első nagy csalódásom, hogy miután aláíratták velem a munkalapot, akkor derült ki, hogy nem is ők csinálják, hanem elviszik az autót. Hát ennyi erővel én is vihettem volna máshová.
Az egész egy átnézéssel kezdődött. Kiderült, hogy a bal oldalon hátul a stabilizátort és a lengőkart összekötő alkatrész egyik gömbfeje csereérett. Rendelni aznapra nem tudnak, de azért megpróbálják így. Kb 2 óra múlva hívnak, hogy nem ment át a kocsi, kiszúrták és ráadásul a kéziféknél is nagy az eltérés. Jó, akkor én beszerzem az alkatrészt, meg addig kicsit megmozgatom a kéziféket, mert soha sem szoktam igazán behúzni, lehet hogy nem állított utána.
Megjött az új összekötő a stabilizátorhoz. Nézem, nézem, nézem, ez nem lesz jó. A dobozban jó alkatrész van, elvileg bal hátsó is, de mégsem passzol. Rohanás vissza a 4Jet-be, hogy rendeljenek egy jobbost, az jó lesz.
Megjött az új alkatrész, visszamegyek érte, megyek a Kwikfithez, műszaki bejelentve, ma minden meglesz. Először megmérjük a féket. Hát jobb lett, de még mindíg nem jó. 35%-ot emlegetnek, 30-tól jó elvileg. Húzzák a szájukat, tárcsa és betétcsere. Jó, mondom nézzük milyen van benne. Gyanús volt, hogy már elő is volt készítve minden a műhelyben.
A kiszedett betétek kb feles állapotúak voltak az újakhoz képest, a tárcsák egy picit voltak "vállasak". A tárcsát nem engedtem kicserélni, erre húzták a szájukat. Úgy látszik elég jó haszonnal tudják beszerezni az alkatrészeket.
Betétcsere után újabb mérés és minden jó. Rendben, mehet a kocsi a vizsgaállomásra.
Kb 1 óra múlva telefon, baj van a kocsival. Hát mi a fene lehet megint,kérdem én. Erre kiderül, hogy nem sikerült kiállni a mérőpadból és odaverték az olajteknőt, elfolyt az összes olaj. Hát ilyen nincs, másnap reggel siettem volna haza a szüleimhez.
Végül megegyeztem velük, hogy vagy másnap délutánra kész a kocsi és ugyanazt az olajat rakják bele, amit én használok, vagy adnak egy csereautót! Végül szerencsére kész lett, bár ez nekik kicsit sokba került. Új tömítés 731 HUF, új olajteknő 107024 HUF, új olajszűrő 2679 HUF, és 5l Selenia Racing 10W-60 12990 HUF.
Összefoglalva az eddigieket: ha az ember már talált egy megbízható szerelőt, akkor nem érdemes újjal kísérletezni, mert sok helyen inkább alkatrészt cserélnek ahelyett hogy a régit megpucolnák és beállítanák!
Km: 168690
A középső kipufogórész csöve eltörött a közép és a hátsó rész csatlakozásánál. Érdekes, hogy a dobnak nem volt különösebb baja, csak a cső törött el. Viszont így nagyon hangos lett az autó és a közelgő műszakin sem menne át, ezért a Győri Kwikfit-nél kicseréltettem. 15%-os akció volt náluk kipufogó alkatrészre és munkadíjra. Az új középrész MTS márkájú lett és végre újra csendes az autó.
Eljött a vezérlés, a vízpumpa és az összes szíj cseréjének az ideje 165406 km -nél. Emellett kapott új olajat (Selenia Racing 10W60), hátsó motortartó bakot, lengéscsillapító porvédőt mindkét oldalon elöl, bal első fékcsövet, új fékolajat és első fékbetéteket, bal hátul trapéz gömbfejet és kerékcsapágyat. Az ajtókat nehezen lehetett nyitni, de egy kis karbantartással ezt is sikerült megoldani. Köszönet Csörinek a profi munkáért és a segítőkészségért.
Nemrég észrevettem, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang ki van szakadva. Mivel most nem kellett minden nap használni az autót, ezért elvittem a szerelőhöz, aki a szüleim kocsiját is szokta szerelni. Gondoltam egy laza gumiharang csere neki sem okozhat nehézséget. Közben észrevette, hogy a jobb oldali fékcső is ki volt repedve és a jobb oldali lengőkar sincs a legjobb állapotban. Mivel a nemsokára újra minden nap kell az autó, ezért most ezt mind kicseréltettem vele. A futóművet is sikerült beállíttatni.
Ezen kívül kicseréltem a pollenszűrőt és belefújtam egy klímatisztítót.