Tagok >> gyml >> Spider 2.0TS >> Blog
- Típus:Spider 2.0TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:nero (fekete)
A 156 V6 sajnos továbbra sincs teljesen készen, de már nagyon vágytam egy jó autózásra, ezért munka után elmentem a slovakiaringre. Győrtől kb 50 perc autózás, de sajnos az utak nem a legjobbak.
Ezen az eseményen az én "futamomban" csak sokkal erősebb és épített autók voltak. Elég sokat kellett a tükröt néznem, de azért élvezetes volt a száguldás.
Az autó szinte teljesen gyári, mégis nagyon jól viselkedik. Enyhén orrtolós a szűk kanyarokban, de apró gázelvételekre szépen mozgatható és teljesen kiszámíthatóan viselkedik. Először kicsit fura a passzív hátsókerék kormányzás, de ezt már a körforgalmaknál megszoktam., viszont szerintem amatőr szemmel sokat segít.
A Bridgestone gumik nagyon jók, érzésre a Michelin CUP-nál egy picit nagyobbat tapadnak, de azt a 156ossal használtam, szóval nem teljesen egyformák a körülmények.
A motor hibátlanul működött, 5500 fölé nem forgattam, mert nagyon-nagyon meleg volt és nincs olajhűtőm, csak a gyári hőcserélő.
A fék képességeit nem használtam ki, de így is látszik hogy jól megmelegedett a tárcsa. Viszont továbbra sem üt vagy ráz, nem ment tönkre. A Brembo xtra betétek ezen a szinten nagyon jók, saját tapasztalat alapján tényleg jobbak mint a sima Brembo betétek és ha nem az utolsó tized másodpercekért harcol valaki, akkor pályanapon is használhatóak.
Egy dolog van amit korábban már tapasztaltam és itt is előjött, hogy a kereket nagy mértékben elfordítva és terhelve valahol beleér talán a dobbetétbe.
Fejlesztési potenciál lehetne egy felső toronymerevítő elöl és egy vastagabb hátsó stabilizátor. Kellemes autózáshoz másra nem is nagyon van szükség.
Időket mértem, de nem mérvadó, mert nem haszáltam ki teljesen az autó képességeit és szintem minden körben jött valaki akit el kellett engednem. kb 1 perccel volt rosszabb mint a V6-al 2 éve.



Úgy tudom a V6-os CUP-ok hosszabb alsó merevítőt kaptak gyárilag. Sajnos a Spider merevsége a GTV-hez hasonlítva sokkal gyengébb ezért minden műszakin elfogadott megoldás csak jót tehet az autónak.
Az ebaykleinanzeigenen találtam 50 EUR+postáért a párt.



A tavaszi felkészítés után a huzalos módszerrel beállítottam a futóművet, de azért végre elvittem egy hivatalos lézeres beállításra is.
Az összetartás/széttartás nem is volt rossz, azon nem sokat kellett állítani. Az első dőlés egyforma a két oldalon, mindkettő minimálisan -1 fok felett van, ami nagyobb mint a gyári, viszont nekem jobb is így, mert kanyarban stabilabb az autó.
A hátsó futóműben a jobb oldalon a dőlés kb - 0.5 a bal oldalon kb -1, ezen még dolgozni kell. Emellett a bal hátsó magasság kb 1.5 cm-el nagyobb mint a jobb oldalon. Valószínűleg összefügg a kettő.
A kiegyenlítőtartály kupakja alatt szivárgott a víz. Nem ott ahol túlnyomás miatt el kéne engednie, hanem a menetnél. Kicseréltem a kupakot, de ez sem segített, a hibakép ugyanaz maradt. Rendeltem egy új tartályt Alfistiről 129 EUR-ért. Sajnos már nem lehet akárhol kapni.


5 éve volt cserélve a fékfolyadék, ezért újra cseréltem. A féknyergekben nem volt nagy különbség a színében, de a kuplungmunkahengernél jóval sötétebb volt, pedig azt is cseréltem 5 éve, ráadásul a felső munkahenger is akkor volt cserélve.

Fékezésnél úgy éreztem hogy romlott a fékhatás a korábbiakhoz képest. Eddig egy kb 40-50%-os TRW fékbetét volt beépítve, de kb 10 éves volt és mivel a külső féltengelycsukló bilincse laza volt, és kifolyt belőle valamennyi zsír, ami feltehetőleg néha rácsapódhatott a tárcsára, megérett a cserére. Ha már vettem újat akkor a Brembo XTRA betétet rendeltem, mert nincs túl nagy felára, de a súrlódási együtthatója magasabb. Sajnos Brembo XTRA féktárcsa nincs hozzá. Jelenleg a tárcsát nem cseréltem, mert minimális válla van.



Indulásnál és megállásnál egy koppanást lehetett hallani, menet közben a talpamnál kisebb vibráció előfordult. Kézzel mozgatva a féltengelyt a belső csuklónál volt lógása. A zsír is valamennyire kifolyt belőle, de volt még benne is bőven, nem ez okozta a problémát.
Megvettem a külső gumiharangot is, de azt nem cseréltem ki, mert semmi baja nem volt, csak kapott itt is új zsírt.


2010-ben vettem az autót, de nem kaptam meg hozzá a vonószemet. Eddig nem zavart, de azért most már vettem egy újat hozzá. Remélem nem hoz balszerencsét.

Az eddig használt ATE hátsó fékbetét még 50%-os volt, de már kb 10 éves. A tárcsának szinte abszolut nincs még válla ezért ezt nem cseréltem.


