Tagok >> gyml >> Spider 2.0TS >> Blog
- Típus:Spider 2.0TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:nero (fekete)
A középdob a hátsó csatlakozásnál lyukas volt. Ezt tavaly nyáron még behegesztettem, de újabb kicsi lyukakat találtam rajta. Néhány helyen rozsdás volt, a dob is kicsit eresztett az összeperemezésnél, a belsejében pedig valami elszabadult, mozgatásra zörgött. Rendeltem egy újat a Szakál metálban. A hátsó dobbal nem volt gond, csak apró rozsdapöttyök voltak rajta. Mindkettőt megtisztítottam és ezüst Hammerite-el lefestettem. A hátsó rész egy apró tuning nála, a V6TB-ét használom, ez csak egy dobot tartalmaz kettő helyett, ettől alacsony fordulaton van egy pici morgós hangja az autónak.
Kicseréltem 2 db rögzítő gumit és az összes csavart is. Most teljesen stabilan áll és ez a rész nem fúj ki sehol, minden csatlakozás hibátlan.



A 2025-ös évadot egy rövid 25 km-es autózással indítottam, majd elkezdtem megjavítani, ellenőrizni amit már régóta terveztem.
Már egy ideje fura szagot éreztem hátulról de nem tudtam eldönteni, hogy benzin vagy valami más. Levettem a hátsó futóművet, kivettem a tankot és ellenőriztem a benzincsöveket, de nem folyat sehol. A következő tippem a kifolyt tetőmozgató hidraulika folyadék. Mivel korábban már több hidraulikacsövet is cseréltem és minden alkalommal elfolyt, ezért feltehetőleg valahol a karosszéria alsó részén egy üregben tárolódhatott és nagyobb kanyaroknál kitud folyni, majd a kipufogó hőjétől érezhető. Ha már le volt véve a tank védőpáncélját ezüst Hammerite-al lefestettem.
A Novitec ültetőrugók szép külsőt eredményeztek, de nagyon kemény volt tőle az autó. Elővettem a gyári rugókat és ahol rozsdás volt ott letakarítottam, majd fekete Hammerite-al lefestettem, így kerültek vissza az autó alá.
A hátsó lengőkarok Powerflex poliuretán szilenttel voltak beszerelve, valószinüleg ez is hozzájárult a túl kemény futóműhöz. A másik ok ami miatt hozzányúltam az a passzív hátsókerék kormányzás, amit sajnos a poliuretán teliszilentekkel nem tud az autó, pedig gyári lengőkarokkal ez érezhető és ez az egyik érdekesség ebben a típusban. Korábban már vettem másik hátsó lengőkarokat, Tedgum G-szemeket és szilenteket. Ezeket megpróbáltam a kis 8 tonnás présemmel bepréselni de nem sikerült teljesen. Szerencsére ismerős helyen 20tonnás préssel már ez sem okozott gondot. A felső villa alakú lengőkarhoz sajnos a Tedgum olyan szilentet hoz ami 2 mm-el szélesebb,ezért ez nem fért be a helyére.








Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.

Lemerült az elem a kulcsban, nem világított a LED sem. Kapott újat. Számomra érdekes, hogy 2 db elem van benne egymás felett.

A jobb oldali külső féltengely csukló éles bal kanyarban gázadásra (például a munkahelyemnél a parkolóban) ropogott. Már kb 2 éve megvettem az új Fast Original márkájú csukló készletet, de most volt időm kicserélni. A zsírt elhasználtam belőle a 164-es felújításánál, ezért vettem hozzá a Szakál Metálban Febi-s molibdénos féltengelyhez való zsírt.
A csere könnyen ment, szerencsére nincs semmi összerohadva. A tesztkör alapján a javítás elérte a célját.

Az alsó vízcső a blokknál folyamatosan szivárgott, bármennyire meghúztam a bilincset. Rendeltem a AFRA-ról egy újat jó drágán és vártam rá sokat, majd egy jó ideje nézegettem a polcon. Most viszont kicseréltem és vele együtt a hűtőközeget is.



Megcsináltam én is a Sanyi által kitalált hűtőmerevítő saját verzióját. Az előzőnek a tetejéből készült nálam is, csak én egy csavart használtam a hűtőnél hogy a másik végét lehessen mozgatni függőlegesen és ne kelljen merevítő. A zárhidat nem akartam megfúrni, ezért a már meglevő csavarhelyre fogattam fel. Felhegesztettem az anyákat, így könnyen szerelhető.
Az utolsó pillanatban csinálhattam meg, mert a hűtő teje már mozog, majdnem teljesen elvált, de még nem folyat. Kb 100-150 km-t mehettem vele a csere óta. Azért majd egy tartalékot be fogok szerezni, mert bármikor kellhet.



A bal oldali ülésem oldaltámasza már ki van kopva/szakadva, ezért figyelni szoktam a hirdetéseket, hogy estleg találok-e jó állapotut azonos színben.Most szerencsém volt és akadt egy. Pátyra kellett elmenni érte, de megérte.
A szett egy GTV-ből származik, ezért a hátsó ülésekre nincs szükségem, de elhoztam mert hátha lesz még egy GTV-m is valaha.


Hallottam/olvastam jót is rosszat is, ki akartam én is próbálni. Feltehetőleg nagy a szórás a kínai LED-ekben.
Az én esetemben a Hella normál HB3-asához képest ég és Föld. Télen tervezem szétszedni a lámpatestet és megpucolni a vetítőlencsét, de már ebben az állapotában is sokkal jobban látni vele. A vetítési képe is jó, éles vonallal választja el a sötét és világos részt.


0
579
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Filmek
- Spider
- Zenebutik
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Forma-1
- Belül is érezzük jól ma...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV