Rendeltem 2x2db 10mm-es nyomtávszélesítőt. Túlzásba nem akartam esni, de várhatóan ezzel is kicsit szélesebbnek fog tűnni az autó.
A gyári felnim ET49 és a hátsó gumi nagyon közel van a lengéscsillapítóhoz. A kiszerelt darabokon látszottak kopásnyomok, feltehetőleg tempós kanyarban bukkanónál hozzáérhetett. Ezzel a szélesítéssel ez is megoldódik.
Sikerült találnom mindkét oldalra a merevítőből. Elméletileg egy dieselről származik, valószínűleg ugyanaz minden motorverziónál.
Szerencsére csak kopottak és koszosak voltak de ettől eltekintve jó állapotuak. Egy drótkorongos tisztítás után átkentem korakttal és 2 réteg Hammerittel. Simán csak ecsettel, ez úgysem látszik, csak legyen tartós.
Vettem hozzá 10.9-es csavart, mert a karosszéria oldalról csak a csavarhelyek (menetek) voltak meg, de a csavarok hiányoztak.
Sajnos nem nagyon volt lehetőségem kipróbálni az autót a merevítők nélkül ezért nem tudom mekkora hatással vannak a vezethetőségre, de ha oda tervezték akkor kell és kész.
Végre elkészült a jobb első futómű is. Két dolog azonban okozott egy kis többletmunkát.
A motor oldalán és a segédkereten hatalmas olajsár volt. A hengerfej szélénél alulról van a két "sarkon" egy-egy csavar. Szerintem ezek voltak lazák és itt tudott egy kis olaj kifolyni, majd ez alsó motorburkolat hiányában keveredik a porral és sárral. Végül sikerült lepucolni és a két csavaron is húztam egy kicsit, remélhetőleg nem fog újra folyni az olaj.
A féltengely nem csúszott ki a kerékagyból. Próbáltam többféleképpen is kivarázsolni, de nem ment. Szerencsére a kerékoldali csukló is jó volt, csak a gumiharangja volt kiszakadva, ezért a belső oldalt szétszedve ki tudtam cserélni ezt is.
A többi rész pont úgy ment mint a bal oldalon. A karosszériát itt is lepucoltam, korakttal kezeltem, rozsdagátló alapozóval és rücskivel több rétegben lefújtam.
Cserélve lett ezen az oldalon is a lengőkar (és abban a golyóscsap),a stabilizátor szilent és összekötő, axiális csukló a gumiharanggal, a kormányösszekötő, a komplett gólyaláb és a féktárcsa a betétekkel. Itt még azt vettem észre hogy a csúszkákat takaró gumi bár nincs kiszakadva, de az anyaga már kissé porózus, ezért ez a fékfolyadék csere alkalmával cserélve lesz.
Sajnos nekem nem volt meg a gyári emelő a csomagtartóban. Viszont egyik barátom segített apukájának lomtalanítani a garázsában és talált egyet pedig sohasem volt Alfájuk. Rögtön meg is kaptam tőle. Ekkora véletlen és szerencse nem sokszor fordul elő velem. :)
Miután a hátsó futóművel végeztem nekiálltam szétszedni és felújítani a bal elejét.
A lengőkar hátsó szilentje, a stabilizátor szilentje ovális volt már. A kormányösszekötő gumiharangja meg volt tekeredve (feltehetőleg túl szorosan volt bilincselve és a futóműállításnál nem foglalkoztak vele), a külső féltengely gumiharang ki volt szakadva, de a csukló jó, a belső gumiharang kisebbik bilincse hiányzott, a gumiharang be volt repedezve, a belső csukló bordás része mozgott. Emellett sikerült találnom raktárkészletről sohasem használt lengéscsillapítót rugóval és kerékaggyal. Mivel ez 5 csavaros ezért nem tudtam felhasználni. A rugó elvileg keményebb mert ez feltehetőleg egy nagyobb motor verzióé, de beépítettem mert kíváncsi vagyok egy keményebb első futómű mit eredményez. (Elméletileg csökkenti az alulkormányzottságot).
Vettem egy új lengőkart, de a gömbfej nem lett jó, mert ezen a 13mmes kónuszos volt, de az autóhoz a 15mm-es kellett.
Az axiális csukló igazából nem volt csereérett és talán a kormányösszekötő is maradhatott volna, de a rögzítő csavart nem tudtam lelazítani és egyébént is ha már minden szét volt szedve jobbnak láttam ezt is cserélni.
A segédkeretet zsír/olaj és rozsdátlanítottam, majd Korant után kapott egy Hammerite-os festést. A kerékjáratban relatív kevés rozsda volt, javítani nem is kellett, csak rozsdátlanítani, alapozni és rücsizni. Ugyanazokat a Body termékeket használtam mint a hátsó futóműnél.
A féknyereg csúszói mozogtak, a gumik leszámítva hogy már festékesek voltak még jó állapotuak. A nyerget és a tartót piros Hammeritel festettem úgy mint hátul is. A fékbetétek különböző márkájuak voltk és minden tiszta rozsda volt. Feltehetőleg a kevés használat sem segített neki. Most új Brembo tárcsa és EBC Greenstuff került a helyükre.
A lengőkart/segédkeretet a karosszériához merevítő vas mindkét oldalon hiányzik, erre még "vadászom".
A költségek nagyrésze már szerepel a blogban mert amikor vettem beírtam. A lengéscsillapító (mindkét oldal) 300 EUR, a belső féltengelycsukló12600 HUF, a külső gumiharang (mert amit korábban vettem kisebb átmérőjű, mindkét oldal) 3000 HUF és a gömbfej (mindkét oldal) 12000 HUF jött hozzá. Természetesen vennem kellett további festékeket is.
A bal oldali ülésem oldaltámasza már ki van kopva/szakadva, ezért figyelni szoktam a hirdetéseket, hogy estleg találok-e jó állapotut azonos színben.Most szerencsém volt és akadt egy. Pátyra kellett elmenni érte, de megérte.
A szett egy GTV-ből származik, ezért a hátsó ülésekre nincs szükségem, de elhoztam mert hátha lesz még egy GTV-m is valaha.
Ideje volt venni egy új ablaktörlő lapátot. Az előző már elég régi lehetett.
Rendeltem 3 darab RCA kábelt. Mivel Hifonics erősítők lesznek, ezért az RCA-kat is ebből a márkából választottam. Ez a HFP RCA elvileg nem az alap kábelük, hanem a prémium. Próbáltam nem a legolcsóbb kiegészítőket választani de azért túlzásba sem szeretnék esni.
Eljött a jó idő és nekiálltam rendbe rakni a hátsó futóművet. Először is a szétszedéstől nagyon féltem, mert minden elég rozsdásnak tűnt, de aztán relatív könnyen ment. A kerékagy alsó hosszú csavarját kellett elvágnom, azon kívül minden szépen szétjött. Valahogy a csavarok minősége jobbnak tűnik, mint a 156osnál.
Az autó általános állapota elég lehangoló, de szerencsére a karosszéria a rozsdával a korához képest nagyon jól áll. Egyetlen helyen kellett kellett kivágni és befoltozni. A kerékjáratban a dobbetét egyik patentja mellett a lyuk lett nagyobb mint kellene. Ezt megjavítottam. A többi helyen csak felületi rozsda volt, amit amennyire tudtam eltávolítottam, lekentem Koranttal, lefújtam rozsdagátló alapozóval, majd a kerékjáratban egy sima rücsit kapott, az alvázon a hossznyúlványon pedig egy bitumenes alvázvédőt. Szerencsére túl sok helyen nem kellett ezzel sem foglalkozni.
A futóműben cserélve lett a két hosszlengőkar. A szilentek szerintem eredetiek voltak és teljesen tönkrementek. A kerékagy felőli oldalon a szilent is teljesen odavolt, ezt is cseréltem. A kerék 2-3 cm-t mozgott, elég silány lehetett az úttartása. A keresztlengőkarokból az állíthatóknál az egyik kompletten cserélve lett egy újra, a másikban csak a gömbfejek (nem tudom hogy hívják). A nem állítható keresztlengőkarokba is vettem szilentet, de nem lettek jók. 30mm-eset kaptam, de ezeket ujjal át tudtam préselni rajta. Egy lett kipréselve a fémgyűrűvel együtt, majd mivel nem találtam hozzávalót (és nem volt rossz), ezért visszakerült. A lengéscsillapítókat az autóval kaptam, ezek is cserélve lettek. Az eredetiek minimális erővel összenyomhatóak voltak és nem is nyomták ki a szárat, cserébe az olaj is folyott belőlük. A rugók és a toronyszilent házak csak le lettek rozsdátlanítva és a szokásos Korantos kezelés után festve.
A fékbetétek és a tárcsák kb feles állapotuak voltak. A nyergek valószínűleg akkor lettek felújítva, mikor a tárcsa és betét cserélve volt. A festés után megkapták az új Brembo tárcsákat és az EBC greenstuff betéteket.
A kézifék bowdenek nem voltak berohadva, szépen mozogtak, de a nyeregnél levő gumivédő szét volt szakadva. Vettem újat kompletten.
A benzinszűrő cserénél a szűrőházat tartó fém csavarjai kiszakadtak. Ezek helyére húztam lemezanyát és a tartót is rozsdátlanítottam és festettem.
A költségben a keresztlengőkar, a kerékagy szilentek, festékek rozsdaátalakító, rücsi, alvázvédő és az ecsetek ára szerepel.
Vettem ebay-kleinanzeigenről egy a monoblockhoz passzoló 4 csatornás erősítőt. Ez fogja aktívban hajtani a jelenlegi tervek szerint a Steg komponens szettet, ha egyszer eljutok addig.
A 159-esemben egy hasonló erősítő van, azzal elégedett vagyok, ezért kerestem újra ilyet.
115 EUR-ba került postával együtt.