A váltókar mögötti nagy szilent picit már kopott volt, ezért cseréltem. Sajnos gyárit már nem találtam, csak Powerflexest. Viszont ezen nincs a kis kivágás két oldalt és az anyaga is keményebb. Elsőre picit pontosabbnak, keményebbnek tűnik vele a váltási érzet.



Az autót a képen látható ragasztószalagozott szívócsővel vettem. Ezen a nagy kiágazásnál található egy Helmholz rezonátor doboz, ami a képen nincs rajta. Mivel ez a ragasztás nem tetszett és nem is lehetek benne biztos nem szív-e plusz levegőt, ezért vettem egy másik csövet, ami szintén a 2.0 TS-hez tartozik, de szerintem korábbi évjáratból lehet és nincs rajta a szívászaj csökkentő doboz. Sajnos ez is picit repedezett, de nincs még átszakadva.
Szeretném ha az autó olyan csendes lenne mint újkorában volt, ezért az eredeti csövet elküldtem Horvátországba a Pasaric céghez. Gyárottak nekem a minta alapján újat. Találtam náluk a 2.0 TS 8V-hez hengerenkénti szívócsövet is.
Az új csövek vastagabbak mint a gyáriak, ezért kellet mindenhova új bilincs is.




A befecskendezők gyűjtőcsövére menő benzincső ki volt repedezve. Nem folyatott még. A többit is átnéztem, azok rendben vannak.


A 10mm -es nyomtávszélesítő használatához rendeltem hosszabb csavarokat.


Hiányzott a hátsódob bal oldali függesztője. Sikerült Olaszországból rendelnem egyet.
9 EUR volt a darab, de 22 EUR postaköltséggel küldték el.

A jobb első emelési pont egy feltehetőleg hibás emelés miatt ki volt mozdulva a helyéről a küszöb felé. Szerintem a lemez nyúlása miatt volt itt egy lyuk is amit behegesztettem. A műanyag küszöb alja is szakadt volt, ezt amennyire tudtam összeolvasztottam.
Az alváz valószinüleg egyszer már kapott korábban egy réteg alvázvédőt, ez látszott abból hogy a fék és benzincsövek nem voltak leszedve, tisztítás után alatta más színű volt a felület és látszott egy szegély is körülötte. Szerencsére ez viszont egész jól megvédte az autót. Felületi rozsdát többnyire a küszöbök alján találtam és azokon a helyeken ahol kavicsok miatt sérült volt az alvázvédő. Ezeket mindenhol megtisztítottam, rozsdaátalakítóval kezeltem, alapoztam azzal amivel a kerékdobokat és egy nagyon alapos zsírtalanítás és tisztítás után alvázvédővel lefújtam. Számomra eddig ez volt a legnehezebb és legmocskosabb munka. Elment rá egy üveg és egy fújható brigéciol, egy féktisztító, némi szintetikus higító és sok-sok papírtörlő.
A szebb végeredmény és tartósabb hatás elérése érdekében leszedtem a fék- és benzincsövet, szervófolyadék hűtőcsövet amennyire engedték és meg is pucoltam őket. A szervócső kapott egy pucolást, rozsdaátalakítást és fekete Hammeritet.







Az első féknyergek csúszópinjét takaró műanyagok nem voltak szakadtak, de porózusnak tűntek. Az összerakásnál eldöntöttem hogy rendelek 2 szettet és kicserélem. Most a fékfolyadékcsere alkalmával ezt is megcsináltam.
A fékfolyadék szinte fekete volt, ezt cseréltem Brembo DOT4-re.



A kipufogót a leszereltem a leömlő után, mert ráfért egy kis javítás. A csavaroknak nem volt már értelmezhető feje, mindenhol szét kellett flexelni őket.
A katalizátor testén leő hővédő lyukas volt, ezt lefejtettem róla, egyébként a belseje hibátlan, a külseje sem lyukas. Tisztítás után kapott egy fekete hőálló Hammerite festést.
A felette a karosszériára rögzíthető hővédő nem gyári. Talán valami kályha füstcső hőszigetelés lehetett gipszkarton csavarokkal és sörösdoboz darabokkal rögzítve. Ezt kukáztam és hővédő lemezből duplán hajtva csináltam neki rendes hőpajzsot.
A középdob relatív jó állapotu, csak felületi rozsdás volt, eltekintve a hátsódob felőli csatlakozónál található csővégtől. Ezen volt apró lyuk, ezt behegesztettem.
A hátsó dob szintén felületi rozsdás volt. Ezt és a középdobot lekezeltem rozsdaátalakítóval és lefestettem Hammerittel.
A katalizátor előtti csatlakozásnál felhasználtam a kivett tűzkarikát tisztítás után mert hibátlan állapotu volt. Ennek a belső átmérője 54 mm, a külső 64 mm. A katalizátor után egy 3 csavaros tömítés található, ezt kénytelen volt bekenni tömítővel, mert a felfekvő felületek már nem voltak hibátlanok. Viszont most teljesen tömített. A közép- és hátsódob között újra egy tűzkarika van, ebből vettem újat. Ez belül 58mm kívül 68 mm átmérőjű.
Mivel minden függesztő szakadt volt és 2-t dróttal pótoltak, ezért rendeltem ebből is 4 db-ot. A hátsó dob karosszériára csavarozott függesztője hiányzik, ezt ideiglenesen egy 156-osével pótoltam de megrendeltem a gyári darabot.
A hővédők sok helyen át voltak szakadva a csavarnál, itt nagyobb alátétekkel rögzítettem. Az üzemanyagtank előtti hővédő csavarjai elforogtak, ezeket az ellendarabbal együtt kellett kiszednem és 8-as lemezanyával pótolni.












Lemerült az elem a kulcsban, nem világított a LED sem. Kapott újat. Számomra érdekes, hogy 2 db elem van benne egymás felett.

A jobb oldali külső féltengely csukló éles bal kanyarban gázadásra (például a munkahelyemnél a parkolóban) ropogott. Már kb 2 éve megvettem az új Fast Original márkájú csukló készletet, de most volt időm kicserélni. A zsírt elhasználtam belőle a 164-es felújításánál, ezért vettem hozzá a Szakál Metálban Febi-s molibdénos féltengelyhez való zsírt.
A csere könnyen ment, szerencsére nincs semmi összerohadva. A tesztkör alapján a javítás elérte a célját.
