gyml - főkép
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-11

Rendeltem 3 darab RCA kábelt. Mivel Hifonics erősítők lesznek, ezért az RCA-kat is ebből a márkából választottam. Ez a HFP RCA elvileg nem az alap kábelük, hanem a prémium. Próbáltam nem a legolcsóbb kiegészítőket választani de azért túlzásba sem szeretnék esni.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-11

Eljött a jó idő és nekiálltam rendbe rakni a hátsó futóművet. Először is a szétszedéstől nagyon féltem, mert minden elég rozsdásnak tűnt, de aztán relatív könnyen ment. A kerékagy alsó hosszú csavarját kellett elvágnom, azon kívül minden szépen szétjött. Valahogy a csavarok minősége jobbnak tűnik, mint a 156osnál.
Az autó általános állapota elég lehangoló, de szerencsére a karosszéria a rozsdával a korához képest nagyon jól áll. Egyetlen helyen kellett kellett kivágni és befoltozni. A kerékjáratban a dobbetét egyik patentja mellett a lyuk lett nagyobb mint kellene. Ezt megjavítottam. A többi helyen csak felületi rozsda volt, amit amennyire tudtam eltávolítottam, lekentem Koranttal, lefújtam rozsdagátló alapozóval, majd a kerékjáratban egy sima rücsit kapott, az alvázon a hossznyúlványon pedig egy bitumenes alvázvédőt. Szerencsére túl sok helyen nem kellett ezzel sem foglalkozni.
A futóműben cserélve lett a két hosszlengőkar. A szilentek szerintem eredetiek voltak és teljesen tönkrementek. A kerékagy felőli oldalon a szilent is teljesen odavolt, ezt is cseréltem. A kerék 2-3 cm-t mozgott, elég silány lehetett az úttartása. A keresztlengőkarokból az állíthatóknál az egyik kompletten cserélve lett egy újra, a másikban csak a gömbfejek (nem tudom hogy hívják). A nem állítható keresztlengőkarokba is vettem szilentet, de nem lettek jók. 30mm-eset kaptam, de ezeket ujjal át tudtam préselni rajta. Egy lett kipréselve a fémgyűrűvel együtt, majd mivel nem találtam hozzávalót (és nem volt rossz), ezért visszakerült. A lengéscsillapítókat az autóval kaptam, ezek is cserélve lettek. Az eredetiek minimális erővel összenyomhatóak voltak és nem is nyomták ki a szárat, cserébe az olaj is folyott belőlük. A rugók és a toronyszilent házak csak le lettek rozsdátlanítva és a szokásos Korantos kezelés után festve.
A fékbetétek és a tárcsák kb feles állapotuak voltak. A nyergek valószínűleg akkor lettek felújítva, mikor a tárcsa és betét cserélve volt. A festés után megkapták az új Brembo tárcsákat és az EBC greenstuff betéteket.
A kézifék bowdenek nem voltak berohadva, szépen mozogtak, de a nyeregnél levő gumivédő szét volt szakadva. Vettem újat kompletten.
A benzinszűrő cserénél a szűrőházat tartó fém csavarjai kiszakadtak. Ezek helyére húztam lemezanyát és a tartót is rozsdátlanítottam és festettem.

A költségben a keresztlengőkar, a kerékagy szilentek, festékek rozsdaátalakító, rücsi, alvázvédő és az ecsetek ára szerepel.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-05

Vettem ebay-kleinanzeigenről egy a monoblockhoz passzoló 4 csatornás erősítőt. Ez fogja aktívban hajtani a jelenlegi tervek szerint a Steg komponens szettet, ha egyszer eljutok addig.
A 159-esemben egy hasonló erősítő van, azzal elégedett vagyok, ezért kerestem újra ilyet.
115 EUR-ba került postával együtt.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-23

Az egész ott kezdődött hogy fa kormánnyal vettem az autót. Sajnos a felső része ahol az UV érte be volt töredezve. Mivel sohasem használtam fakormányt, és tetszett is benne ezért fel akartam újítani. Sajnos nem lett annyira szép ezért ennek majd újra nekifutok a következő télen.
Kellett egy kormány az autóba, ezért a neten kerestem egyet és találtam egy csoporttagnál. Sajnos csak légzsákkal együtt adta, pedig arra nincs szükségem. Elrakom, úgyis ritkák már az alkatrészek, hátha egyszer szükség lesz rá. A kormány egész jó állapotú volt, de azért voltak rajta kopások. Próbáltam kicsit 2000es papírral megcsiszolni aztán bőrfestékkel megfesteni és nem is lett rossz, de úgy döntöttem hogy átbőröztetem. Ez egy hobbi autó lesz aminél fontos hogy jól érezzem magam benne. Szerintem ehhez egy jó fogású kormány és váltógomb sokat hozzáad. A műszerfalat nem fogdosom sokat, de a kormány az más. Szóval kértem időpontot a Rendes kormánynál és megcsináltattam vele. A kék cérna az ő ötlete volt, de nekem nagyon tetszik, megy az üléshez és feldobja a műszerfalat. Ugyanilyen cérnával varrta a bőrt az eredetileg fa váltógombra is. Mivel a váltózsák két helyen lyukas volt, azt is beragasztotta, most a gyűrődés miatt nem is látszik, csak ha valaki tudja mit kell keresni.
Kormány és légzsák 30000 HUF
Kormánybőrözés 25000 HUF
váltógomb bőrözés 5000 HUF
A minőségével maximálisan elégedett vagyok, talán jobb mint a gyári!

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-21

Sikerült egy bontásból szereznem a motorháztető pufferhoz a hiányzó gumibakból.
Az eredeti lámpákat kiszedtem, mert valamelyik előző tulaj led-et rakott bele, de mivel ezek hosszabbak és nem fértek el, ezért nem rakta vissza a lámpa hátsó takaró műanyagját. Belül párás, saras volt a por miatt mindkettő. Ráadásul a vetítőlencse mögötti foncsor az alsó részen teljesen le volt "égve". A cserelámpák sem hibátlanok, de sokkal jobban néznek ki, ráadásul a hátsó burkolat is megvan. A lámpa és a sárvédő találkozásánál eddig egy darab műanyag gumi szolgáltatta a tömítést, most az "új" lámpákkal a gyári tömítőgumik is a helyükre kerültek.
A lámpák melletti takaró műanyagokból is hiányzott a menetirány szerinti jobb oldali, amit sikerült egy bontott autóról szerezni. Sajnos a tetején levőből nem találtam még, ezért ott marad az oda vágott gumitakaró.
A zárhidat és a relé tartókat rozsdátlanítottam és Hammerittel lefestettem. A zárhídon levő takaró gumit visszaraktam, a hűtőt a nyomtatott blokkal rendesen rögzítettem, a kábeleket és csöveket a helyükre raktam és rögzítettem. Ahol szükséges volt kicseréltem a kazettás anyákat és a csavarokat.
Képen sajnos kevésbé érezhető, de kezd autó formája lenni ennek a résznek.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-20

Az eredeti pedálgumik már nagyon kopottak voltak. Sajnos gyárit nem találtam.
Az index izzókról jött le a sárga borítás. Még működtek, de inkább kicseréltem.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-06

A segédkeretet és néhány apróságot az elmúlt napokban megpucoltam amennyire tudtam, lefestettem Koranttal majd két rétegben fekete Hammerittel.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2024-03-04

Az eddig összegyűjtött kiegészítőkből és az eddig használt olajhűtőből némi lemez hozzáadásával építettem egy új tartót és felszereltem kb oda ahol a GTA-n is van. Már csak a levegő rávezetést kell megoldani a lökhárítóból.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-29

"Valaki" járt a motortérben és megrágott 3 gyújtáskábelt. Szerencsére különböző hengerekét, ezért nem tökéletesen de jár a motor így is.
Rendeltem egy szett új kábelt és egy nyestriasztó sprayt. Remélem "ő" is tudja hogy ettől félni kell.
Az eredeti kábelek nem voltak tökéletesek, egyébként is idővel cseréltem volna, de nem azonnal terveztem.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-22

Az első olajcserénél mindig picit félek elhanyagolt állapotú autóknál mert láttam már fura dolgokat (kiszakított menet, tömítőpasztával felrakott szűrő...).
Ebben az esetben is volt néhány "érdekes" dolog. A leeresztő csavar fejéből hiányzott egy darab, az alátét be volt kenve tömítő pasztával, az olajszűrő fele akkora volt mint amit alvázszám alapján rendeltem.
Az olajat, szűrőt, csavart már korábban megvettem de most volt időm a cserére. 305 ezer km-t mutat az óra.