Az egész ott kezdődött hogy fa kormánnyal vettem az autót. Sajnos a felső része ahol az UV érte be volt töredezve. Mivel sohasem használtam fakormányt, és tetszett is benne ezért fel akartam újítani. Sajnos nem lett annyira szép ezért ennek majd újra nekifutok a következő télen.
Kellett egy kormány az autóba, ezért a neten kerestem egyet és találtam egy csoporttagnál. Sajnos csak légzsákkal együtt adta, pedig arra nincs szükségem. Elrakom, úgyis ritkák már az alkatrészek, hátha egyszer szükség lesz rá. A kormány egész jó állapotú volt, de azért voltak rajta kopások. Próbáltam kicsit 2000es papírral megcsiszolni aztán bőrfestékkel megfesteni és nem is lett rossz, de úgy döntöttem hogy átbőröztetem. Ez egy hobbi autó lesz aminél fontos hogy jól érezzem magam benne. Szerintem ehhez egy jó fogású kormány és váltógomb sokat hozzáad. A műszerfalat nem fogdosom sokat, de a kormány az más. Szóval kértem időpontot a Rendes kormánynál és megcsináltattam vele. A kék cérna az ő ötlete volt, de nekem nagyon tetszik, megy az üléshez és feldobja a műszerfalat. Ugyanilyen cérnával varrta a bőrt az eredetileg fa váltógombra is. Mivel a váltózsák két helyen lyukas volt, azt is beragasztotta, most a gyűrődés miatt nem is látszik, csak ha valaki tudja mit kell keresni.
Kormány és légzsák 30000 HUF
Kormánybőrözés 25000 HUF
váltógomb bőrözés 5000 HUF
A minőségével maximálisan elégedett vagyok, talán jobb mint a gyári!
Sikerült egy bontásból szereznem a motorháztető pufferhoz a hiányzó gumibakból.
Az eredeti lámpákat kiszedtem, mert valamelyik előző tulaj led-et rakott bele, de mivel ezek hosszabbak és nem fértek el, ezért nem rakta vissza a lámpa hátsó takaró műanyagját. Belül párás, saras volt a por miatt mindkettő. Ráadásul a vetítőlencse mögötti foncsor az alsó részen teljesen le volt "égve". A cserelámpák sem hibátlanok, de sokkal jobban néznek ki, ráadásul a hátsó burkolat is megvan. A lámpa és a sárvédő találkozásánál eddig egy darab műanyag gumi szolgáltatta a tömítést, most az "új" lámpákkal a gyári tömítőgumik is a helyükre kerültek.
A lámpák melletti takaró műanyagokból is hiányzott a menetirány szerinti jobb oldali, amit sikerült egy bontott autóról szerezni. Sajnos a tetején levőből nem találtam még, ezért ott marad az oda vágott gumitakaró.
A zárhidat és a relé tartókat rozsdátlanítottam és Hammerittel lefestettem. A zárhídon levő takaró gumit visszaraktam, a hűtőt a nyomtatott blokkal rendesen rögzítettem, a kábeleket és csöveket a helyükre raktam és rögzítettem. Ahol szükséges volt kicseréltem a kazettás anyákat és a csavarokat.
Képen sajnos kevésbé érezhető, de kezd autó formája lenni ennek a résznek.
Az eredeti pedálgumik már nagyon kopottak voltak. Sajnos gyárit nem találtam.
Az index izzókról jött le a sárga borítás. Még működtek, de inkább kicseréltem.
A segédkeretet és néhány apróságot az elmúlt napokban megpucoltam amennyire tudtam, lefestettem Koranttal majd két rétegben fekete Hammerittel.
Az eddig összegyűjtött kiegészítőkből és az eddig használt olajhűtőből némi lemez hozzáadásával építettem egy új tartót és felszereltem kb oda ahol a GTA-n is van. Már csak a levegő rávezetést kell megoldani a lökhárítóból.
"Valaki" járt a motortérben és megrágott 3 gyújtáskábelt. Szerencsére különböző hengerekét, ezért nem tökéletesen de jár a motor így is.
Rendeltem egy szett új kábelt és egy nyestriasztó sprayt. Remélem "ő" is tudja hogy ettől félni kell.
Az eredeti kábelek nem voltak tökéletesek, egyébként is idővel cseréltem volna, de nem azonnal terveztem.
Az első olajcserénél mindig picit félek elhanyagolt állapotú autóknál mert láttam már fura dolgokat (kiszakított menet, tömítőpasztával felrakott szűrő...).
Ebben az esetben is volt néhány "érdekes" dolog. A leeresztő csavar fejéből hiányzott egy darab, az alátét be volt kenve tömítő pasztával, az olajszűrő fele akkora volt mint amit alvázszám alapján rendeltem.
Az olajat, szűrőt, csavart már korábban megvettem de most volt időm a cserére. 305 ezer km-t mutat az óra.
A későbbi autóhifi építéshez megjöttek az akkumulátor saruk.
A kalaptartóban levő hangszórók nem működtek. Vagyis a bal oldalon a magassugárzó ment, de a többi nem. Rendeltem amazonról postával együtt 50 EUR-ért egy alap Pioneer szettet. A cél annyi hogy ha már van működjön. Normál esetben úgyis le lesz kapcsolva, mert az alap autohifi felállás egy első komponens szett és egy mélyláda, de ha valaki ül hátul és igényli akkor be tudom majd kapcsolni.
Ekkora hangszórót ilyen kicsi mágnessel még nem láttam. A kiépített MNC gyártmányú oválok kb dupla akkor mágnessel rendelkeznek. Kár hogy nem tudtam összehasonlítani. Egyébként a Pioneer nem szól rosszul, némi mély is akad, egy alap gyári rendszer feljavítására elég is lehetne.
A 2 hangszóró 8 csavarja 4 különbözőből volt "összeválogatva". Az előző tulaj(ok) nem sokat adtak a részletekre. Most kapott 8db egyforma csavart.
Rendeltem amazonról egy szélvédőre, cockpitra, szellőzőre is szerelhető tartót. Mágneses, tökéletesen tartja az iphone-t és még tölti is közben. Bár kínai de a relatív jó minőségűek közül való. 34 EUR plusz szállításba került.