Mikor megvettem az autót feltűnt, hogy a levegő befújását nem lehet állítani, mindig csak az ablakra megy. Elkezdtem a fórumokon utánanézni mi szokott ennek az oka lenni. A vezérlőt szinte sehol sem említik, mindig vagy a motor által meghajtott fogaskerék áttétel vagy a terelőlap csatlakozása megy tönkre. Az utasoldali légzsák nélküli autóknál nagy szenvedések árán, de ki lehet venni a motor a műszerfal kibontása nélkül is. Az én esetemben ez nem megy, itt mindenképp ki kell szedni, ami egy munaeidőigényes feladat. Mivel a légzsák mögött van egy plusz u alakú merevítő, ami szintén a cockpit kerethez van csavarozva a tűzfal felől, ezért a vízvályút is teljesen ki kellett bontani.
Az én esetemben az elsődleges hibaok, a levegőelosztó dob terelőlapát csatlakozójának a törése volt. Ez minden 164nél cockpit kiszedéssel jár egyébként. Ha már itt jártam szétszedtem a mozgató motor áttételét is és bár ez még működött nekem is az egyik fogaskerék 2 foga el volt kopva. A fórumon leírják sok helyen, hogy ez a klímavezérlő hibája és hogy alternatíva hozzá a régi BMW-k ugyanezen egységének a fogaskereke. Azokban soha sem kopik el. Vettem is egy ilyet és ezt is kicseréltem.
Ha már ki volt szedve minden lepucoltam a régi széteső szivacsokat és újjal pótoltam összerakás előtt.
A műszerfal tetején a szélvédő alatt található egy nagy műanyag takaróelem. Ezt nem lehet egészben kiszedni. Az enyém már darabokra volt törve. Ilyet szinte lehetetlen találni, mert a bontott már mind törött. Viszont szerencsém volt és pont feljött egy az eBay-en gyári új csomagolásban. Az ára kb 100 ezer HUF, ami nagyon sok, de ha szép műszerfalat szeretnék akkor nincs más választás.
A váltókar mögötti nagy szilent picit már kopott volt, ezért cseréltem. Sajnos gyárit már nem találtam, csak Powerflexest. Viszont ezen nincs a kis kivágás két oldalt és az anyaga is keményebb. Elsőre picit pontosabbnak, keményebbnek tűnik vele a váltási érzet.
Az autót a képen látható ragasztószalagozott szívócsővel vettem. Ezen a nagy kiágazásnál található egy Helmholz rezonátor doboz, ami a képen nincs rajta. Mivel ez a ragasztás nem tetszett és nem is lehetek benne biztos nem szív-e plusz levegőt, ezért vettem egy másik csövet, ami szintén a 2.0 TS-hez tartozik, de szerintem korábbi évjáratból lehet és nincs rajta a szívászaj csökkentő doboz. Sajnos ez is picit repedezett, de nincs még átszakadva.
Szeretném ha az autó olyan csendes lenne mint újkorában volt, ezért az eredeti csövet elküldtem Horvátországba a Pasaric céghez. Gyárottak nekem a minta alapján újat. Találtam náluk a 2.0 TS 8V-hez hengerenkénti szívócsövet is.
Az új csövek vastagabbak mint a gyáriak, ezért kellet mindenhova új bilincs is.
A befecskendezők gyűjtőcsövére menő benzincső ki volt repedezve. Nem folyatott még. A többit is átnéztem, azok rendben vannak.
A 10mm -es nyomtávszélesítő használatához rendeltem hosszabb csavarokat.
Hiányzott a hátsódob bal oldali függesztője. Sikerült Olaszországból rendelnem egyet.
9 EUR volt a darab, de 22 EUR postaköltséggel küldték el.
A jobb első emelési pont egy feltehetőleg hibás emelés miatt ki volt mozdulva a helyéről a küszöb felé. Szerintem a lemez nyúlása miatt volt itt egy lyuk is amit behegesztettem. A műanyag küszöb alja is szakadt volt, ezt amennyire tudtam összeolvasztottam.
Az alváz valószinüleg egyszer már kapott korábban egy réteg alvázvédőt, ez látszott abból hogy a fék és benzincsövek nem voltak leszedve, tisztítás után alatta más színű volt a felület és látszott egy szegély is körülötte. Szerencsére ez viszont egész jól megvédte az autót. Felületi rozsdát többnyire a küszöbök alján találtam és azokon a helyeken ahol kavicsok miatt sérült volt az alvázvédő. Ezeket mindenhol megtisztítottam, rozsdaátalakítóval kezeltem, alapoztam azzal amivel a kerékdobokat és egy nagyon alapos zsírtalanítás és tisztítás után alvázvédővel lefújtam. Számomra eddig ez volt a legnehezebb és legmocskosabb munka. Elment rá egy üveg és egy fújható brigéciol, egy féktisztító, némi szintetikus higító és sok-sok papírtörlő.
A szebb végeredmény és tartósabb hatás elérése érdekében leszedtem a fék- és benzincsövet, szervófolyadék hűtőcsövet amennyire engedték és meg is pucoltam őket. A szervócső kapott egy pucolást, rozsdaátalakítást és fekete Hammeritet.
Az első féknyergek csúszópinjét takaró műanyagok nem voltak szakadtak, de porózusnak tűntek. Az összerakásnál eldöntöttem hogy rendelek 2 szettet és kicserélem. Most a fékfolyadékcsere alkalmával ezt is megcsináltam.
A fékfolyadék szinte fekete volt, ezt cseréltem Brembo DOT4-re.
A kipufogót a leszereltem a leömlő után, mert ráfért egy kis javítás. A csavaroknak nem volt már értelmezhető feje, mindenhol szét kellett flexelni őket.
A katalizátor testén leő hővédő lyukas volt, ezt lefejtettem róla, egyébként a belseje hibátlan, a külseje sem lyukas. Tisztítás után kapott egy fekete hőálló Hammerite festést.
A felette a karosszériára rögzíthető hővédő nem gyári. Talán valami kályha füstcső hőszigetelés lehetett gipszkarton csavarokkal és sörösdoboz darabokkal rögzítve. Ezt kukáztam és hővédő lemezből duplán hajtva csináltam neki rendes hőpajzsot.
A középdob relatív jó állapotu, csak felületi rozsdás volt, eltekintve a hátsódob felőli csatlakozónál található csővégtől. Ezen volt apró lyuk, ezt behegesztettem.
A hátsó dob szintén felületi rozsdás volt. Ezt és a középdobot lekezeltem rozsdaátalakítóval és lefestettem Hammerittel.
A katalizátor előtti csatlakozásnál felhasználtam a kivett tűzkarikát tisztítás után mert hibátlan állapotu volt. Ennek a belső átmérője 54 mm, a külső 64 mm. A katalizátor után egy 3 csavaros tömítés található, ezt kénytelen volt bekenni tömítővel, mert a felfekvő felületek már nem voltak hibátlanok. Viszont most teljesen tömített. A közép- és hátsódob között újra egy tűzkarika van, ebből vettem újat. Ez belül 58mm kívül 68 mm átmérőjű.
Mivel minden függesztő szakadt volt és 2-t dróttal pótoltak, ezért rendeltem ebből is 4 db-ot. A hátsó dob karosszériára csavarozott függesztője hiányzik, ezt ideiglenesen egy 156-osével pótoltam de megrendeltem a gyári darabot.
A hővédők sok helyen át voltak szakadva a csavarnál, itt nagyobb alátétekkel rögzítettem. Az üzemanyagtank előtti hővédő csavarjai elforogtak, ezeket az ellendarabbal együtt kellett kiszednem és 8-as lemezanyával pótolni.
Lemerült az elem a kulcsban, nem világított a LED sem. Kapott újat. Számomra érdekes, hogy 2 db elem van benne egymás felett.