Mutasd

>> Szerviz2008-04-20

Ismételten, de talán utoljára jártunk Zolinál (0420) úgy, hogy az Alfa nélkül jöttünk el. A mai nap visszakerült az utastérbe minden, illetve a csomagtartóba is. Gondolok itt -a csomagtérben- a kárpitra, a vezetékekre (lámpák, ABS, mélyláda, stb.), az utastérben ugyancsak a kárpitra, az ajtóborításokra, ülésekre, hangszórókra, belső világításra, vezetékezésre stb. A kárpit mindenhol ki lett tisztítva, csillog villog az autó belülről, mert egyébként még a fényezőnél összeszedett festékport itta magába. Mire odaértünk (14:00) a motortérben már bent pihent az új hűtőrendszer (klíma-, víz- és hűtőventillátor) illetve az összes folyadéktartály. Janika és a bnője volt a felelős a belső tisztaságért és a rendért. Zoli a HI-FI-t szerelte a vasba és a munkát irányította. Volt egy harmadik autószerelő srác is, aki az első futóművön ügyködött. Mire mi odaértünk , már az új kormányösszekötő axiális rúd és a gömbfej figyelt vissza a bal első kerékjáratból. A nyári felni és gumigarnitúra is a műhelyben pihent már, és várta, hogy mikor kerül fel ismét a paripára. Látványos volt mostmár az előrelépés, hagytam is ott egy kis pénzt, előlegnek, illetve utólagosan az új gőrgő miatt. A sony fejegység díszesen mutatott az autó belterében, hátába csatlakoztatva minden mélynyomóhoz szükséges vezetékkel. A képeken túl sok minden előrelépés nem látszik még, de egy hét múlva már remélhetőleg 100%-os fotókat tudok mutatni a szekérről.

[Költségeim: 40.000Ft előleg, meg utólag a Zoli által beszerzett cuccokra. Jövőhéten remélhetőleg elszámolunk.]

>> Szerviz2008-03-31

Tegnap (0330) voltunk Zolinál, hogy leszurkoljam neki a fényezés árát (90) és a 20e Ft-os tartozásomat, amivel a lakatosnak lógtam. A fényező ugyancsak veresen van, a lakatosműhellyel egy udvarban. Sajnos az autót nem láttuk, mert holnap (0401) hozza el Zoli a traileressel az alfát Gödöllőre. Veresen meg azért nem volt látható, mert a műhelyben állt a vas. Pedig kiváncsi lettem volna, milyen munkát végeztek. A lakatos elég szépen megoldotta a helyzetet, a fényezőtől is hasonlót várok. Igaz, hogy csak 5 elem lett fényezve (első-hátsó lökös, két hátsó sárvédő, illetve a motortér, hamár a motor ki lett véve, akkor legyen az is szép). A többit majd legközelebb. Ugyis a terveim között szerepel a kilincsek eltüntetése, úgyhogy akkor már egyúttal az ajtók is megkapják az ezüst metálfényt. Úgy néz ki készen lesz 12-ére, nagyon remélem, mert várom már a talit:) és hogy végre feltehessem a matricát. Viszont mióta megkaptam, azóta nem láttam az utakon alfacity matricás autót.. Merre jártok?:)

>> Szerviz2008-03-21

A minap voltunk lent Veresegyházon a huzatópados-lakatos-fényezős műhelyben, és a lent található képek fogadtak bennünket. De amíg leér a szemed a sorok alatti fotókra, közben leírom, magyarul is: Az autó félkész állapotba került. Elmúltak a csúnya törései, rándulásai, már csak egy két seb, hegg maradt, amit jövőhéten egy fényező mester szépen meg fog oldani. Jó volt újra látni a vasat, de valahogy olyan volt, mintha nem is a mienk lett volna. Csak egy autó a sok közül. Éreztük ezt mindazért, mert mint olvashattátok a vásárlás után 1,5 hónappal történt a baleset, még épp kezdtük élvezni, mikor már el is vitték tőlünk és már lassan 3 hónapja, hogy nem vezettem, és lassan 2, hogy elvitték itthonról a műhelybe. Lassú munkához idő kell, szokták volt viccesen is mondani, de a jóhoz is. Hangzik ez igazul. Csodáljátok mi lett a nagyoncsúnyánkinéző 156osomból. Eddig! Ezután jön még csak a java. Amint már mondtam: jövő héten a fényezés, majd a szélvédő beragasztása és a különböző apróságok, motor, ülések, kárpitok, stb. visszapakolása. A lakatosmunka 150Ft volt. Ebből most 130-at tudtam leszurkolni. Nem volt nálam több, mert nem számítottam -bevallom- arra, hogy a "100, 150 között"-ből 150 lesz. De legyen, csak már hallanám a motorja hangját..:)

>> Szerviz2008-03-14

A sportos szív remélhetőleg egy hét múlva újra dobogni fog. A költség a motor ki-be szerelés díja. A műszerfal és a középkonzolja egyáltalán nem mindennapos az alfákban, de az ív, amelyet a sebességváltó és a kézifék felé produkáltak az valami fantasztikusan jól néz ki. Amíg bent voltak az ülések, ezt észre sem vettem. Pedig érdemes vetni rá egy pillantást. Remélem nemsokára, már szebb képekkel tudom díszíteni a blogot.

>> Szerviz2008-03-14

Több ütemben, de elég jól halad az alkatrészek beszerzése. Már a 80%-a biztosan megvan, annak, amiket cserélni kellett és kell majd. Akik segítettek a beszerzésben: Ipacsfa utcai bontó - nagyon rendesek és segítőkészek, sokminden beszerezhető náluk, ami nincs azt próbálják behozni itáliából, és ha onnan sem megy, akkor meg tudják rendelni újonan is. Ahol még sok dolgot vettem újonan olcsóért, az a váci LAVINA volt, hasonlóképpen rendesek, segítőkészek, szombaton is nyitva vannak és hipergyorsak. Egy délután megrendelt alkatrészt másnap reggel 8-ra is meghoznak ha szükséged van rá. Ajánlom őket is. Ami nem jött be az a fóti bontó. A "Költségem"-nél a következő alkatrészek vannak:

bontott: kipufogó hátsó dob, szárítószűrő klímához, első lökhárítóba jobb ezüst ködlámpakeret, háromszög díszrács alatti műa. burkolat, bal hátsó ajtó küszöbdíszléc, motortartó bak csavarok, 2db dísztárcsa, jobb első ajtórekeszbe gumibetét, napellenző tartó (tükör felöli), hídtest - hátsó futómű középtartó, bal hátsó ABS jeladó, sárvédőtartó jobb-bal első 2db, sárvédő jobb-bal első 2db, gépháztető zárszerkezet, zárhíd

új: pollenszűrő, 2db első fényszóró, hátsó stabilizátor rúdról a gömbfej, féknyereg festék, rozsdamaró a hátsó dobhoz, kerekekhez a műa. dobbetétetek 4db, első féltengely anya (jobb-bal) 2db, bal hátsó lámpa szett (külső-belső)

>> Szerviz2008-03-14

2008. 02. 25-én 4 hét távollét után elkerült az alfa Gödöllőről Veresegyházra, egy Zoli által ismert huzatópadra, ahol visszanyeri majd eredeti alakját, és felkerülnek rá az új alkatrészek. Szerdán 27-én kezdték el csinálni, és kb 2 hétig tart majd a folyamat. a költség kb. 150.000-re rúg. És ez csak a munkadíj.. A szállítás díja, oda-vissza 15.000Ft. A pad után fújva is lesz a drága, az illesztések miatt, és a jobb küszöbnél volt egy kis rozsda, amit úgyis javítani kellett volna már a baleset előtt is, úgyhogy hajrá. Erről bővebben később.

>> Szerviz2008-03-14

Hosszas keresgélés után - 2007. dec. 30-a, a baleset óta folyamatosan keresem a megfelelő bontókat és alkatrészeket, amiket cserélni kell a nemkicsit összetört autómon. De végül megtaláltam a helyet, ahol a legtöbb karosszéria alkatrészt be tudtam szerezni (Ipacsfa utca) és Robival egy januári nap elmentünk érte egy kombi avensissel és egy utánfutóval. Nem kell mondanom - gondolom - hogy megtelt mindkettő, a teli pénztárcám pedig kiürült. De ez még csak az első "adag" volt. Ezután még sok minden következett. (Pl. a "gumifordítás") A legtöbb karosszéria elemet sikerült egy 2002-es teljesen jó állapotban lévő olasz 156-osról levadásznom, amit a tulaja csak azért adott le a bontóba, mert odakint az 5 éves autó már öregnek számít.. Nekem pedig teljesen megfelelnek a karcmentes, pont ezüstmetál alkatrészei.

>> Szerviz2008-03-14

2008. február 02-án eljött az az idő is, hogy elvitték az autót Gödöllőre egy szervízbe. A srác régi ismerős, de már régen nem találkozunk. Egy véletlen telefon kapcsán egy volt osztálytársam (Tivadar) ajánlotta őt, hogy bízzam rá, ő majd mindent elintéz. Így is lett. Eljöttek hozzánk, megnézték a vasat, kicsit csúnyának bizonyult, amint látható a baleset utáni képeken is. Azt mondta, nem lesz olcsó, de gyógyítható. Így esett, hogy több mint egy hónap nejlon fólia alatti udvaron parkolás után, 2-án elvitték az autót ugyanazzal a darus trailerrel Zolihoz, mint amivel haza is hozták Aszódról a baleset napján. A műhelyében a képek 13-án készültek, pont egy hónapja. A szállítás költsége 20eFT-ra rúgott.

>> Szerviz2008-01-30

A baleset után a jobb első kerék a bal hatsó helyre került, mert előre teljesen új téli gumikat (Michelin Alpin A3) és fekete acél felniket kapott az autó. A gumiabroncs megfordításának a díja a felnin 1500Huf volt a felsőgödi autópihenőnél lévő Gumiszervizben.

A Michelin Alpin A3 185/65 88T téli gumi (2db) + hozzávaló fekete 15" acél felnik 57.765Ft-ba kerültek az újpesti Csányi László utcában (Abaqua Kft.) Nagyon olcsón jutottam hozzá a gumikhoz, 16900Ft volt darabja, 30egynéhányezer Ft-ról leárazva, és még az ócskánba is 28ezerért adták. A felnik darabja ugyanannyi mint máshol. Kicsit bénáztak a szállításnál, mert mikor odamentem (előre megbeszélt időpontra) se gumi, se felni, aztán gumi már volt, de felnit rosszat hoztak. Úgyhogy a kb. 10perces művelet (sorbanállás - fizetés) több órásra duzzadt, de még így is megérte, mert legalább 24-ezret spóroltam, és nagyon jó kis gumik. A másik amit nem találtam fair-nek, hogy azt írják, a gumi szerelése ingyenes, meg a szelep stb, ha náluk vásárolom a felnit is. Ennek ellenére mindent felszámoltak, de még így is jobban jártam árban. Időben nem biztos..

>> Szerviz2007-12-27

Most (1221) meg a jobb első kerék eresztett le majdnem teljesen, még jó hogy észrevettem és egy benzinkútnál hazafelé felfújtam. Aztán gyorsan el egy szervizbe, ahol 2000+200 borravalóért megnézték és cseréltek benne szelepet. Igazából ők sem tudták megmondani miért eresztett le.