Mutasd

>> Szerviz2009-07-09

Reggel (0709) odaadtam az autót Gerissimo-nak, hogy cseréljék ki benne a következő alkatrészeket:

vezérlés módosító csere (már megvolt - Erhard)
gumi fékcső csere (már megvolt - Erhard)
fékolaj csere
motorolaj csere (már megvolt, IX. Esztergomi Alfa Romeo Találkozó nyeremény, Selénia:)
olajszűrő csere
levegőszűrő csere

aztán elmentem dolgozni.. Mikor végeztem a melóhelyen hívtam Gergőt, az autó készen volt, úgyhogy mehettem is átvenni. Mikor találkoztunk elmondta, hogy mindenféle komplikáció nélkül zajlott a műtét, és hogy valamivel erősebb is lett az autó, az alacsony fordulatnál jelentkező halk csörgő zajt is megszüntették, ami az autó alól jött, úgyhogy egészen egészségesnek tűnik most a vas. Hazafelé kipróbáltam, szépen húz, szebben mint a műtét előtt. Biztosan örült az új olajoknak és a szűrőknek is. Szóval meglett az elveszett ménes és egy jó pár -remélem tízezer- kilóméterre száműztük belőle a dízel hangot indításkor.

A fék viszont gyengélkedik, hiába a fékcső- és fékolaj csere, úgyanúgy nem tudok megállni vele már úgy, mint régen. A tárcsát néztem, alig van válla, talán.. 1mm lehet, de inkább még annyi sem. Elöl-hátul körben ugyanez a helyzet. A betétek viszont már kopottak, 40-50% körüliek, de ennek ellenére fogniuk kellene.. Majd ha elfogytak akkor megértem, hogy nincs fékhatás/fékerő, de ezekkel még simán el kéne mennem majd' ugyanennyi km-t. Legalábbis papírforma szerint. Vagy minimum a műszakiig. Pedig nem fogja..

Km óra állás: 127.087km

Végérvényesen vége a dízel korszaknak :)

>> Szerviz2009-07-07

(0707) megérkezett az új cikkszámos vezérlés módosító és a két gumi fékcső, amiket Erhard-tól rendeltem 30-án.

[Költségeim: gyári vezérlésmódosító 38.900Ft, 2db gumi fékcső 2.600Ft/db, összesen: 45.100Ft postával együtt, előre utalva.]

>> Szerviz2009-06-17

Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.

Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..

Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..

A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.

Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.

[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]

>> Szerviz2009-06-15

Ma (0615) elvittük az autót Gerissimoék műhelyébe, hogy utána nézzenek pár problémának a 'gátlók+stab csere+statisztika' c. bejegyzésben összegzettek közül, illetve kicseréljék a gyengélkedő hátsó lengéscsillapítókat a Raj Tamás (link1, link2) által készített egyedi, keményített (50%) és rövidített (2cm) gátlókra. Remélem nem fog beleérni a 17-es kerék ezután sem a kerékívbe nagyobb gödröknél. Állítólag komfortosabb lesz az autó, az eddigi sportos, feszes futómű után, mert az előző gátló csak befelé rugózott, kifelé nem, de feszes is lesz egyben a nagyobb kanyarsebesség elérés érdekében. :] Kiváncsian várom az eredményt. Ha megfelelő az élmény, akkor a nem régen beszerelt, elsők is követik a hátsók sorsát.

A jobb első lengőkarok a futóműves szerint cserések voltak, emiatt nem is lehetett beállítani rendesen, hogy ne húzzon balra az autó, úgyhogy az Erhardtól rendelt jobb első, alsó (OCAP) és felső (gyári!) lengőkarok is beszerelésre kerülnek.

A rezonátorcsövet is kértem, hogy rendeljék meg és cseréljék egyúttal, mert elég furcsa hangokat hallat a kipufogóm már jóideje, kicsit olyan mintha lyukas lenne valahol, de nem az. A rezonátorcső és a hátsó dob a gyenge pontja. A rezgőtag cserélve is lesz, a dob még marad, de már remélhetőleg nem sokáig:) (lásd: 'végekre fel!' c. bejegyzést)

Ezen kívül, apró idegesítő problémákat is megkértem, hogy orvosoljanak, ha lehet. Ilyen pl. a csomagtérvilágítás hiánya - mert kiégett az izzó :), a jobb első xenon bizonytalansága - szerintem érintkezési probléma lehet, vagy trafó.., a jobb hátsó elektromos ablak eléggé kínkeservesen működik - nagyon nyikorog, hasonlóképpen a múltkor berakott stabilizátor rudak - hiába újak, nyikorognak rajta a gumik :S. De ide tartozik még a hátramenet recsegése - nem mindig, de néha előfordul, mikor még hideg a motor (vagy még magas a fordulatszám) - elképzelhető, hogy a váltóolaj okozza..(?), és a hátsó üléstámla rögzítésekor egy csavar az istennek nem akart a helyére menni - természetesen ez is a jobb oldali.. (hi-fi szerelés után). Reméljük megoldásra talál minden apró probléma.

De ha már ott van, természetesen megkértem őket, hogy nézzenek rá a vezérlésre és a kormányműre is, amiből szivárog néha az olaj.. :S. Biztos, ami biztos alapon. Illetve gondolom a lengőkarok és a gátlók beszerelése után szükségessé válik egy futóműállítás is.

Hát ennyi. Optimistán, bizakodva várom a hívást, hogy minden ok, mehetünk érte:)

>> Szerviz2009-05-26

Leadtam az autót (0525) egy autóvillamossági/klímás műhelybe Dunakeszin, klíma ellenőrzés-tisztítás-feltöltésre, pollenszűrő cserére, ablakfelhúzó modul beszerelésre, fényszórómagasság állításra és futómű beállításra.

Másnap (0526) elhoztam, az alábbi észrevételekkel:
-jobb oldali (első) lengőkarok (alsó-felső) cserére szorulnak, ezért nem lehet beállítani rendesen a futóművet.
-új modul szükséges, mert állításuk szerint hibás, amit vittem. Majdnem egy napjuk ráment a próbálkozásra, hátha..
-fényszórómagasság-állítás a xenon miatt nem megoldható.. (?!)

[Költségeim: klíma ellenőrzés-tisztítás 4500Ft, gázzal való feltöltés 8000Ft, ablakmodul beszerelés-előkészítés (3 munkaórát felszámolva) 13500Ft]

A klíma egy éve sincs, hogy töltve és tisztítva lett. Hová lett belőle a gáz, hogy mindet cserélni kellett?! Leginkább sehová, mert működött rendesen, csak kértem, hogy tisztítsák ki és HA szükséges töltsenek rá. Na és 13500Ft-ot elkérni egy 4500Ft-os cucc beszereléséért?! Az a minimum, hogy felhívnak, hogy megéri-e ez így nekem, nem pedig a fizetésnél derül ki.. pláne, hogy még nem is működik..! Hihetetlen, de igaz. Többet nem viszem hozzájuk az tuti, lehúzás az egész. 26eFt-ot kifizettem a nagy büdös semmiért.. a pollenszűrőt én is ki bírtam volna cserélni.. ennyiért meg pláne, 2 nap alatt..

>> Szerviz2009-05-16

Gerissimóéknál kicseréltettek ma (0516) a beteg lengéscsillapítók kevésbé betegekre. Ugyanis a bontóban vásárolt gátlók nem éppen örvendnek a legjobb egészségnek. Egyik pl. be sem lett szerelve, mert a bal hátsó gátlóm még mindig jobb állapotban volt mint az 'új'. Mondjuk azzal nem is volt gondom sosem. A jobb hátsó pattogott a kelleténél jobban már az olaj-eresztés előtt is. Ezért ki is lett cserélve - egy gázosra. Legalább ha már nem is új, nem fog szivárogni belőle az olaj:) Mondjuk nem épp a legelegánsabb megoldás ez részemről, de amíg be nem szerzem az új Monroe sport gátlókat, addig csak kibírja..

A stabilizátor rudakkal már kevesebb gond volt, hiszen azok újak voltak, a hátsók könnyen cserélődtek, de az elsőknél volt szükség bőven csavarlazítóra és egy helyen még a flexet is elő kellett szedni. De mostmár ezek is újak, úgyhogy nem lesz velük gond egy darabig.

Az összhatás sokkal jobb lett mint volt, hacsak az olajfoltokat nézem, már annyival is kevesebb:) De az eleje tényleg sokkal stabilabb lett, a kisebb gödröket finomabban adja át mint eddig, de a hátulja még el-el pattog. De már nem sokáig:)

Gergőéket megkértem, ha lesz idejük (szombati nap lévén..) akkor nézzenek rá egy-két dologra a gátlókon kívül. Hát nézzük sorban, miket találtak:

Először is, aminek végre sikerült véget vetni, az a motortérből származó csörgő zaj. Ezt akkor tapasztaltam, mikor piros lámpánál megálltam, és visszaesett a fordulat alapjáratra. Ha a klíma is ment, akkor még erősebb volt a csörgés. Én úgy gondoltam, hogy kilazulhatott valami és a rezonancia miatt csörög, mikor alacsony a fordulatszám. De pl. kettesben is eljátszotta, ha nagyon lassan mentem. Viszont szerencsére megtalálták a bűnöst és már nem borzolja az idegeimet:)

A fékeket is kértem, hogy ellenőrizzék, mert egy 3-4 hónapja el kezdtek csikorogni kicsit, igaz, hogy nem mindig és csak halkan, de az előtt nem csinálta. A fékerővel sincs gondom, de azért jó ha ránéz valaki, ha már a kerekeket úgyis le kellett szedni. Az eredmény; 40%-os, úgyhogy a novemberi műszaki vizsga előtt azokat mindenféleképpen ki kell cserélnem majd, a gumi fékcsövekkel együtt, mert azok is eléggé el vannak öregedve. Tehát új nyergek, új tárcsák. Előre biztosan.

A következő észrevétel az a rezgőtag (rezonátorcső) volt, a kipuffogó csövön. Kicsit beteg már, úgyhogy ideje lesz lassan kicserélni, azt mondták.

Aztán a kormány egy fokkal balra áll, mikor egyenesen megyek. Kértem, hogy ennek is nézzenek utána, hogy mi lehet az oka. Azt mondták el kell vinni az autót futóműveshez, mert balra húz, ott meg fogják tudni oldani egyúttal ezt a problémát is. Pedig én észre sem vettem, hogy balra húzna, mert a városban olyan nyomvályúsak az utak, hogy hol balra, hol jobbra húz.. De legalább most már ezt is tudom, aztán egy jobb minőségű úton le is tesztelem. Mikor a kormányművet nézegették, a bal oldali kormányösszekötőnél találtak a porvédőben néhány csepp olajat. Legközelebb ezt is tüzetesebben át kell nézni, hogy mi okozhatja.

A vezérlés miatt már régóta dízel hangot ad az autó indításnál egy 2mp-ig, aztán elhalkul. Ezért cserélnem kell majd a vezérlésmódosítót. A vezérlést is át kell nézni majd rendesen legközelebb, mert valami nem volt 100%-os Gergőék szerint a vez.módon kívül. Én úgy vettem az autót, hogy a 120ezres szervizt megcsináltatta a srác (116ezernél), amiben benne volt a vezérléscsere is, szíjak, feszítőgörgők, stb. De úgy látszik valami mégsem százas.. Kiderül.

A kipuffogónak meg már nincs olyan szép alfás doromboló hangja, mint az előző hátsó dobbal volt. Azt hittem valahol lyukas vagy kifúj. Átnézték Gergőék ezt is, a rezgőtagon kívül nem találtak hibát, úgyhogy a hátsó dobon belül kell keresni a megoldást. A megoldás viszont már csak jövőre vagy talán vmikor késő ősszel érkezik; egy dupla kivezetésű új rendszer személyében. Addig pedig marad ez a hang.

Az autó kicsit gyengének tűnik számomra. Ami lehet a vez.mód és a kipuffogó hibája is talán. De nincs kizárva egy LMM csere sem.. Persze nem ezzel fogom kezdeni:)

Hát ezeket találták. Nem kevés, bár egyik sem olyan, hogy azonnal cserélni kellene, de szép lassan minden cserélve / javítva lesz.

[Költségeim: 20.000Ft munkadíj + 2.000Ft]

>> Szerviz2009-05-15

Vác - Meteor Kft. (0515) első - hátsó stabilizátor rudak vétele - Lucky Engineering (Made in Italy). Kicsit kételkedem a 'márkában', de olyan rossz nem lehet, mert ez volt a legdrágább. Lehet, hogy nem mindig az ár számít, de mondtam nekik, hogy most már olyat adjanak, ami nem megy tönkre fél év után. Ugyanis az előzőek, amiket vettem tavaly (hátra), az a legolcsóbb kategória volt. Igaz, hogy fele annyiba sem került mint ez, de nem is bírta sokáig.. Ja és 10% kedvezmény is járt, mert '99-es az autó és már 2009-et írunk. Tehát.. ahány éves, annyi % :)

[Költségeim: első stabilizátor rúd 7.706Ft /db, hátsó stabilizátor rúd 7.122Ft /db (-10%)]

>> Szerviz2009-05-14

Csereérettek lettek a lengéscsillapítóim (0510) (lásd: "888"-as blog-bejegyzés). Az első gátló pár már megvolt egy fél éve kb. András bácsitól. A napokban lecsiszoltam és lefújtam őket feketére. A két hátsó gátlót az 'ipacsfá'ból szereztem be tegnap (0513), ma felújítottam kicsit azokat is. Persze az utolsó előtti darabnál elfogyott a spray, így mehettem venni még egy flakonnal. Ha minden jól megy, holnap Gerissimoék ki is cserélik őket.

[Költségeim: 1pár hátsó, gyári, bontott gátló 24.000Ft, Maistro matt fekete festékspray 1.100Ft]

>> Szerviz2009-03-03

Ma (0303) elvittük a karikákat a Szentmihályi útra - nyári 17-es alukerekek -, hogy újra görgőztessenek, javíttassanak és fényeződjenek. 1,5 hét és elkészül a mű. Remélem, addigra lesz már tartósan olyan idő, hogy egyúttal fel is kerülhessenek egyből a bódé alá. Ameddig ott voltunk - 10-15p -, láttam, hogy már szét is kapták a fiúk a kerekeket és átvitték egy másik műhelybe. Nem szaroznak, na:) Csak a fényezésre kell várni többet majd.. A felségjelzéseket visszaadták. Én meg még itthon jól felírtam a felnik sorszámát, nehogy vmi gagyi replikát adjanak vissza a gyári sorszámozott GTA felni helyett:P :) Felteszem mi maradt belőle, egyelőre.

>> Szerviz2009-01-30

Mai nap (0130) erre is sor került, mivel napok óta nem akart felmenni a mutató 60-70 fok fölé, ezért rendeltem egy termosztátot Gerissimo-éknál, aki ma ki is cserélte nekem.
A szerviz előtt azért kapott egy kiadós mosást és porszívózást, hogy ne érezze magát olyan rosszul a 'doktor bácsinál' :)
Odafelé úton megemberelte magát még utoljára a termosztát, mert Pesten úgy állt a mutató, ahogy kellene - köszönhető ez a dugónak. Az új termosztát BEHR típusú, többektől hallottam, hogy ez jó féle, úgyh ilyen lett belé rakva.
Tegnap ystuc cartárs segítségével találtam és vettem egy ablakmodult a vaterán, ami azt a célt szolgálja, hogy nyáron a lehúzva felejtett ablakokat is felhúzza, mikor bezárom/beriasztom az autót, azaz csak szolgálná, mert nem sikerült még beépíteni, ugyanis mindig kicsapta vmelyik biztosítékot :\ Ezzel azt hiszem vmi elektromos szakit keresek meg majd.
A bal első övfeszítőm kicsit gyengélkedett az utóbbi időben, így azt is kicseréltük arra, amit nem régiben András bácsitól vettem. Mostmár szuperul visszahúzza, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A tetőkárpitom a hátsó ablak vonalában egy kicsit lógott - istentudjamitől.. és ahhoz is kapott a kicsike új patentokat, mostmár az is szép:)

[Költségeim: 11500Ft BEHR termosztát, 4500Ft ablakmodul, 9500Ft = fagyálló hűtő folyadék, bilincs, tetőkárpit patentok, munkadíj (6óra), stb. ]