Mutasd

>> Szerviz2009-01-25

Hétvégén (0125) észrevettem, hogy nem megy fel a mutató 60-70 fok fölé, olykor meg vissza is esik -útközben- 50-55-re is.. A termosztátra gyanakszom a jelenségért. De még bízok abban, hogy csak a nagy hideg okozza, hogy nem tud felmelegedni. Amint tehetem ellátogatok a szervizbe, hogy kiderítsék melyik okozza.

>> Szerviz2008-12-02

Tegnap a gumisnál azt vették észre, hogy kis mértékben, de nem egyenletesen koptak a nyári gumik. Emiatt ma (1202) meglátogattuk a futóművest Dunakeszin, hogy korrigálja a felmerült hibát. Alkatrészt nem kellett cserélni, így csak a beállítás került felszámolásra.

>> Szerviz2008-12-01

Ma (1201) felkerültek a téli pacskerek a vasra. Nem lett szebb, de talán jobban veszi az akadályt az új gumikkal. Michelin Alpin A3-asok kerültek fel 185/65 R15 88T méretben. 4 új fekete gyári acélfelni és 4 új gumi szereltetett a bódé alá. (km óra állás: 121.336 km)

Bekerültek már a téli gumiszőnyegek is az autóba.
Illetve megvételre került (1129) egy pár piros-fehér-zöld (magyar/olasz matrica)

[Költségeim: 2db 5*98 fekete acélfelni, 2db 15" Michelin gumi, szelepek + szerelés.]

>> Szerviz2008-11-23

Két havazás között ma (1123) időt és energiát szakítottam egy kis autótakarításra és ha már kimentem levettem a belső visszapillantó tükröt, hogy feltehessem a helyére az ép lebillentő-pöcökkel rendelkező, új darabot (Magneti Marelli).
A bal hátsó ajtó feletti világítás foglalata is kijárt a tetőkárpitból az eltört bepattintó fül miatt, úgyhogy azt is cseréltem egy egészséges darabra.

[Költségeim: az alkatrészek ára, ami egy előzőleg bejegyzett "apróságok" postban már szerepelt. ]

>> Szerviz2008-11-18

Mai napon (1118) megérkeztek a hiányzó/hiányos apró műanyag alkatrészeim helyett az új, ép dolgok:) Köszönet érte András bácsinak :) Ilyenek pl.: ködlámpa 'keret'. bh belső világítás az ajtó fölé, belső visszapillantó tükör, aminek ép a lebillentő füle:), küszöb díszlécek, csomagtartó hátfal műanyag, vonószem takaró, motortér burkolat, csavarok, patentok, stb.

>> Szerviz2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]

>> Szerviz2008-11-05

Mai napon (1105) átvételre került (Ipacsfa u.) a múlthét szerdán megrendelt új ködlámpa pár (TYC) a kicsikéhez:) Kaptunk hozzá 'grátisz' csavarokat is, amivel majd a helyére illeszthetem őket.

[Költségeim: lámpa 6800Ft/db, a csavarok pedig 200ft jelképes összegért kerültek megvételre.]

>> Szerviz2008-10-29

Megvételre került (1029) egy bal hátsó kilincs, mert Zoli (a szerelő), mikor hozzákerült az autó (2008 január), csak úgy tudta kinyitni az ajtót, hogy az eltörött. Ennek már lassan egy éve, de most már hamarosan javításra kerül az is. Na nem mintha eddig olyan sokat használtam volna a hátsó ülést -kb. egyszer sem- de haladunk a tökéletesség felé:)
Vettem még ugyanehhez az ajtóhoz egy belső takaró háromszöget is a kilincs másik oldalára, mert azt pedig Robi törte el kb. két-három hónappal ezelőtt, mikor .. nem is tudom már, hogy miért, de le akartuk venni:)

>> Szerviz2008-10-05

Mai napon (1004) ellátogattunk Gerissimo-ék szervizébe, a Kispesti utcába, ahol végre több hónapos keresgélés, várakozás és időhúzás után felkerült a kartervédő lemez a motortér alá. Megjegyzem, nem rájuk kellett várni, hanem az összes többi alkatrészboltra és arra, hogy végre eldöntsem, műanyag vagy fém.. Hozzájuk egy véletlen folytán jutottam el. Az amore-n nézelődve találtam Gerissimo-ra egy pár hete, amikoris ismerős lett valahonnan. Hogy honnan? Tőlük szereztünk be még év elején pár alkatrészt az összecsukott alfámhoz, amit tavaly decemberben sikerült elkövetnem. Innentől már minden ment -majdnem- simán. Az árban megegyeztünk, csak sajnos megint közbe szólt valami, ami jelenleg az olasz út volt. De hogy dícséretére váljék, 3 hetet várt arra, hogy elmenjek átvenni a lemezt. Ma eljött ez a nap. Természetesen reggel már szakadt az eső, ahogy ez ilyenkor lenni szokott, közbejött pár dolog útközben, de azért egy röpke fél órás késéssel megérkeztünk a műhelybe. Ahol felemelték a kicsikét és felcsavarozták a helyére a védőlemezt, ami elég masszívnak bizonyult, és jól illeszkedik a 156-os aljára. Elöl szinte mindent eltakar, még a nyitott légszűrőmet is. Ott helyben meg is rendeltem ennek a problémának az orvoslására a hiányzó csövet és még két db műanyag elemet ami még hiányzik a motortér védelme szempontjából. Ha megérkeznek a dolgok, ismét elviszem az alfát hozzájuk. Nagyon meg voltam elégedve a munkájukkal, gyorsan és jól dolgoznak. És ami nem utolsó szempont, hogy szombaton is fogadtak. De ki érne rá munkaidőben elmenni..? Hacsak nem szabit vesz ki az ember. A felemelt autón végre hozzáférhetővé vált a kézifék bowden, és a helyére lett pattintva, ill. észrevettem, hogy az egyik jobb hátsó kerék kitámasztó rúd fordítva van feltéve, amire Gergőék azt mondták, hogy nem probléma. Viszont a két kutyacsontot lassan cserélnem kell majd, mert megette őket fél év alatt a földút.. Mindenesetre dícsérték az autót. :)

>> Szerviz2008-07-06

Tavaly novemberben történt, hogy Gödöllő felé menet kaptunk egy kavicsot a szélvédőbe. De olyan szerencsétlenül, hogyha két centivel lejjebb kapja el, akkor már a műanyagot éri és nem kellett volna cserélnem az egész szélvédőt. Javítani nem lehetett volna, mert estére egész szépen felrepedt és azóta sem állt meg. Fél éve történt már, de még valamelyik héten is tovább repedt vagy 10 centit egyik reggelre. Ígyhát már ideje volt kicserélni (0706). Wikicicának köszönhetően (23%-os) kedvezménnyel cserélték ki a WestEnd spirál feljárójában (Autóüveg Centrum). Reggel 9-re kellett mennem és délután h2kor már újra nálam volt a gép, immáron egy új olasz (Splintex) üveggel, ami ugyanaz a márka, amit gyárilag az Alfa Romeo szerel be autóiba. Az első képen lehetne látni, ha jól sikerült volna a kép, hogy mindenféle irányváltással együtt kb. 50-60centit volt már felrepedve az üveg. A második képen a garanciát jelző matrica. A 3. és 4. képen pedig az új és az eredeti márkajelzés az első és a hátsó szélvédőn.

[Költségeim: első szélvédő: 16000Ft, szélvédő beépítő keret: 3250Ft, ragasztó szett: 3000Ft, munkadíj: 3000Ft ]