Tagok >> Kristyon >> 147 Selespeed >> Blog
- Típus:147 Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:AZZURRO NUVOLA HWB
Ma bekötöttem a nappali menetfényt, egy relé segítségével.Nem akartam plusszba ez miatt felszerelni semmit, így jutott ezekre a LED indexekre a választás. Amiket pedig korábban ide előre raktam be, most hátra kerültek.. Ugyan CANbus barátnak írja, nem is jelzi a computer hibásnak, de a belső visszajelzés sűrűn villog még mindíg.
Korábban foglalkoztam a pótféklámpával is. Ebbe rizsszem izzók valók, a tízbő öt volt kiégve. Első nekifutásra csak elosztottam, hogy minden másodikba legyen egy jó. Majd kaptam 10db izzót ide. Közben pedig sikerült rendelnem ledből. Rendeltem fehéren világító rizsszem ledet is, de végül a piros vált be.
Tegnap már indíthatóvá vált, és este mentünk is egy próbakört. Egy mosást is kapott, mert megigértem neki, hogy az első út a mosóba lesz :)
Ma tettünk még egy karikát, és bebizonyosodott, hogy a donor motoron, nem jó a termosztát. Így a kivett motorról ma délután meg is kapta.
Megoldottam, hogy lehessen felfelé is váltani a kormányról. Tulajdonképpen csak egy réz lemezke hiányzott, de nem is tudom, hogy lehet-e ilyet beszerezni. Én egy mikrokapcsolót forrasztottam a helyére. Nem éppen eredeti, de tökéletesen működik.
Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay
Addíg, amíg nem kellett leszerelni, addíg, nem is tűnt olyan vészesnek az első lökhárító. Először azt hittem csak egy kis repedés van rajta. Közben egyengetni kellett a pajzsot és a helyét is. Illetve kísérleteztek egy kis műanyag hegesztéssel. Nem vittem túlzásba, mert alapból szépen állt a helyen, ezért csak belülről hegesztettem, hogy ne kelljen még festegetni is..
A zárhíd takarásából előbújt a kersztmerevítő, és a klíma hűtő görbesége. Ezek egyenlőre így maradnak...
A hűtőket tartó konzol leszerelésével az is kiderült, hogy a jobb oldali segéd tartó le van szakadva. Ezt a tartót visszahegesztettem ( addig sikerült méregetnem, hogy sikerült a másikhoz képest pár milivel feljebb raknom, de ettől még a zárhíd tökéletesen passzol...)
A flexibilis kipufogó csövet is kicseréltem, illetve a kis hővédő pajzsot is visszahegesztettem...
Kezdetnek összedobtam egy motorszerelő állványt, amíg az alkatrészekre vártam. Láncos emelőt kölcsönbe kaptam, azzal végeztem el, minden emeléssel kapcsolatos dolgot.
Az új motorvezérlő egység hozta magával, hogy kódot kér a rádió. Persze nem kaptam meg a rádióhoz a kódot, ezért vettem hozzá ebay-ről...
Ebből az ECU-ból most olvastam először hibakódot, vezerműtengely jeladó hibát írja állandóra. Ezt nem is engedte törölni. Be volt tárolva még 2 lambdaszonda is, de gondolom azok még az előző autóra vonatkozhattak.
A veztengely jeladó vezetéken találtam is nemi sérülést. Ezt kijavitottam, illetve leellenőriztem, hogy se zárlat, se szakadás nincs a vezetékeken.
Még sem hajlandó indulni, és továbbra is dobja a hibát.