Blog >> trafó
Vasárnap autópályán hazafele felvillant a sárga tengeralattjáró a műszerfalon, a lóerők fele eltűnt, és 3 hengerezett a motor. Azért hazajöttem vele. Következő utunk a szerelőhöz, ahol kiolvastuk a hibakódokat, több hibát is dobott, többek között a 3. henger gyújtását, ezért itt kezdtük. 4db gyertya és a gyújtás trafó is cserélve. Úgy gondoljuk mindegyik gyári volt még, a gyertyák GM logós Bosh gyertyák voltak, a trafón pedig egy szép nagy Opel logó virított. :) Ezek után dobott minden más hibát, úgyhogy máshoz nem kellett nyúlni.
km: 151530
6 db új NGK platina gyertya
6 db új Hella gyújtótrafó
6 db új Bosch befecskendező
Szívócső és a trafó burkolat ezúttal gyöngyszórva lett. A két üzemanyagcsövet ismét galvanizáltattam. A fojtószelep alá a tömítés nem kapható, így ismét vágtam egyet klingeritből. A szívócsövek és az adapterek alá Victor Reinz-ek kerültek. 3 db befecskendező csatlakozóm sérült a motorkábelen. Sajnos amiket korábban vettem, azok nem teljesen ugyanolyanok, mint amik a kábelen vannak, így a külső henger sorra tettem ezeket. Pár nap múlva kézhez kapom az ugyanolyanokat, ekkor azokat ismét kicserélem.
Gyújtó tekercshez kapcsolódó dugó cserélve. Korábban hideg indításnál 2-3 mp-ig kicsit ingadozott az alapjárat és később is a hangján is hallani lehetett hogy valami nem okes (rendszertelenül puffogot), így hát ránéztem a trafókra, pipákra és az egyik már nem tűnt jónak a külseje alapján. + A jobb szélső hengernél a két gyertya elkezdett olajban ázni. Rögtönözve kitakarítottam egy rongy és levegő pisztoly segítségével, majd levettem a szelep fedelet hogy pasztával meg tudjam kenni. Későbbiekben majd kap új tömítést, bár ez sem régi de még úgy is le kell majd vennem.
Azóta hogy ennyit tettem csak vele szépen egyenletesen indul és szép hangja is lett.
Másik a belső :
2 db műszerfal izzó cserélve újra, ebből egyik hol világított hol nem. A műszerfal közép levétele után a vissza helyezés sem volt álom mivel ez a korábban javított darab ott is tört ahol eddig még nem. Már nagyon elment felette az idő. Pedig óvatosan bántam vele, de úgy nézem ennek már mindegy volt. Gondolkodtam hogy keresek másikat bontottan hátha sikerrel járok, de aztán itthon volt egy ezüst színű amivel még vettem az autót. Ez egy ép darab, sosem kellett javítani csak nem illik annyira az összképbe a szín végett, pedig szép. Vettem mahagóni utánzatú fóliát és lesz ami lesz alapon le fóliáztam. Remélem tartós marad, első fóliázásom volt. Jól sikerült szerencsére.
Utolsó tankolás után közvetlenül, alapjáraton néha furán bedadogott a motor (tegnap előtt). Hibát viszont csak tegnap este tárolt be, alacsonyabb fordulatszámnál, kövérebb gázadásra. Kezdetnek a kettes hengernél ellenőriztem a gyertyákat (jónak tűntek), majd kicseréltem a trafót. Csak most vettem észre, hogy a trafóról lelehet húzni a gyertykábelt. Na ez jó oxidos volt. Átnéztem a többi trafónál is, még kettőnél nézett ki ugyan így. Kipucoltam őket. Remélem jó lesz.
A kulcs hiba, meg gondolom abból adódik, hogy másoltattam kulcsot, hogy legyen egy tartalék, és az immo, meg az elektronika még a régi központi egységhez való benne.
Illetve megejtettem a kerekek átforgatását is, így kb 3000km után.
Volt egy kis időm végre hétvégén így folytattam a diagnosztikát az alapjárati rángatással kapcsolatban.
Tehát röviden : hibakód nincs ,most már gyári célműszerrel is ellenőrizve (Autófórum Riegler) , kompresszió mérést javasoltak...ám legyen legalább megtudom milyen állapotban van a motor.
Gyertyákat még tavaly nyáron cseréltem, akkor átnéztem a trafókat is de most gondoltam ha már szét kell szedni újra megnézem változott-e vmi. A képen láthatóan a gyertyák nem kormosak sőt szinte olyanok mint az újak :) Bár itt elgondolkoztam ,hogy talán túl szegény a keverék attól néz ki így? Fehér a szigetelő... (a gyertyákban kb. 12 ezer km van)
Trafókat bemértem mind a hat db-nál 0,6 ohm ellenállást mértem tehát azok is jók, repedés,sérülés, áthúzás nyoma sem látszik.
Következő lépés tehát a javasolt kompresszió mérés, kíváncsian várva az eredményt:)
Nem tudom az óra mennyire pontos de az megnyugtató hogy mindegyik hengerben ugyanaz az érték , 15 bart mértem egyedül a 2. hengernél kb 14 bar. Kevés olajat töltve ebbe a hengerbe, majd újramérve itt is 15 bar, tehát a szelepek rendben vannak, minimális gyűrűkopás okozhatja az 1 bar eltérést. Úgy gondolom ez is teljesen megfelelő több mint 200 ezer km után, ez nem okozhat alapjárati problémát...rendben van a motor, megkönnyebbülés :)
Mértem még benzinnyomást is (kicsit trükkösen , ezt inkább nem írom le:) , kerek 3 bar tehát ez is ok.
Ha már ennyire szétszereltem a dolgokat így befejeztem a motor csinosítást is, a szívósor- levegőházat is felcsiszoltam és újra írtam a V6 24V feliratot, eredmény a képeken, nekem nagyon tetszik gyönyörű ez az Alfa V6 motor!:) legtöbb új konstrukció megirigyelhetné, sok mai autón max. csak egy olcsó műanyag, szívósort jelképező burkolat van.
A végeredmény tehát gyertyák,trafó, benzinnyomás,kompresszió rendben. Még egyedül az injektorok tisztítása, beméretése van hátra és talán bezárul a kör...addig is élvezzük továbbra is a 2.5 V6 hangját és erejét :)
Egy ideje már nem írtam blogot most pótolom az elmúlt 2 hónap eseményeit röviden:
Újra letelt 10 ezer km így megkapta a Selenia 10W-60 Racing olajat, Mannfilter szűrőt.
Kicsit újítottam a motortérben is, fúrógépbe fogható drótkoronggal lecsiszoltam a trafósor fedelet (nem tudom mi a hivatalos neve én így hívom:)) és újra írtam pirossal az "Alfa Romeo" feliratot, következő lépés a hátsó rész amit úgyis le kell majd vennem mert a trafókat szeretném ellenőrizni. Még mindig kicsit rángatós az alapjárat így most trafó-ügyben nyomozok:) Tegnap az első hármat leteszteltem ,lemértem, átnéztem nincs repedés ilyesmi...sötétben vizesen sem húz át szóval jónak gondolom. Majd a hátsókat fogom előre rakni és hasonló módon megvizsgálom őket. ->Update: megtörtént a csere, hátsó 3 trafó az első hengersorba, megvizsgálva...rendben vannak!
Kipróbáltam pár napja egy új légtömegmérőt is de nincs változás így nem az lesz a gond, a régivel és újjal is ugyanúgy viselkedik az autó és a multiecuscan-el mért adatok is ugyanazok. Elég nehéz volt kivenni a régit , a csavarok be voltak rohadva már ,így most új csavarokat is kapott.Volt TPS reset, fojtószelep tisztítás is. Tervben van Koni állítható gátlók vásárlása:) Szóval röviden ennyi történt...amúgy nagyon jó érzés még mindig ezzel az autóval járni, imádom a hangját és ahogy megy, nagyon jól gyorsul:) nem lehet megunni :)) Nem készült mindenről fotó, de amiről csináltam az feltettem.
Már egy idelye dadogóssan ment a kocsi, a jelenség ugy 2-2,5k fordulat között jelentkezett. Piszkos gyertyákra gyanakodtam,de pucolás után is megmaradt a jelenség. Egyik este már check engine hibát is dobott,aminek meg is örültem,mert így legalább kiolvashattuk,hogy mi is lehet.
P0300 és P0304 hibákat dobta a negyedik hengerre. Ez gyujtás kimaradás hiba. Így rendeltem egy bontott trafót kábellal,amit ma ki is cseréltem.
Egyenlőre nagyon úgy tűnik eltünt a dadogás,de az igazi teszt a napokban várható,mivel napi 80km-ert utazom vele.
km állás: 140.900
Volt egy kis rángatózás kis fordulaton,Úgyhogy hosszú idő után újra fel kellett nyitni az elejét...
Egyik trafó feladta a harcot,Úgyhogy kapott egy marellit. Mégiscsak olasz..
Hibajelző közben felvillant,Úgyhogy gyors kiolvasás,integrátor a hiba.Egy vákuumcső okozta,ez is kijavítva...
El volt repedve a 2. henger trafója kicseréltem,az autó azóta hidegben melegben szépen indul stabil alapjárattal.És csak 5 percembe került a csere.Az autóba visszatértek ezáltal lovak is:D közben találtam egy kis hibát oxidálva voltak a gyújtókábel csatlakozói azokat még meg kell tisztítanom.
Elvittem az autót szervizbe a reggeli dadogás durrogás miatt.A szerelő talált egy repedt trafót(talán a szigetelés folyhat belőle?) bontott megrendelve,remélem megoldja a problémám.Hogy ne legyen ilyen egyszerű a jobboldali gyertyák olajban úsztak,szelepfedél tömítést is cserélnem kell.Van egy szabadon lógó zöld kábelem(képen karikázva) ha valaki tudná hova megy leírhatná:D ja és egy alkatrész(ez is karikázva) ami nem tudom mi de a szerelő azt mondta le volt húzva a csatlakozója érdekelne hogy mi lehet az.