Mutasd

>> Szerviz2012-09-12

Az autóval motorikusan már jó ideje voltak gondok, pl. éreztem hogy a vezérlésmódosító cserés lesz. A kocsi erejével sem voltam megelégedve, úgyhogy szeptember elején itt volt az ideje hogy rendberakjuk a kocsit, mert szeptember közepén indultunk Olaszországba :)
Zé mester segédkezett a feladatban. Először kiderült hogy lyukas a kocsi hűtője, és hűtőfolyadék már alig van a rendszerben. Az autónak soha semmi baja nem volt a hűtéssel, kész csoda! Azóta méginkább tudom hogy igazán hűséges különleges autóm van, mert ilyen dolgok sem tántorították el attól hogy mindenhova elmenjünk.
Úgyhogy hűtő cserélve lett, valamint a vezérlés módosító, a légtömegmérő és a lambdaszonda. Minden szuper volt, indulunk Itáliába.
Csúcs volt az út, az autó az autópályákon egyszerűen falta a kilométereket, végre lehetett nyugodtan pörgetni a motort minden rendben volt, 150-es tempónál egyszerűen csodálatos volt az utazás. Aztán ahogy megérkeztünk és lejöttünk a pályáról, alacsony fordulaton indulásnál elkezdett küszködni a motor, megtorpant, aztán nyomtam neki gáz és fokozatosan magához tért. Nem volt semmi lefulladás gyanús dolog, csak nagyon megtorpant, erejét vesztette, aztán lassan jött meg. Aggódtam kicsit, de ha már elindultunk minden rendben volt, csak indulásnál csinált ilyet. Hazajöttünk, minden rendben volt, visszamentünk a Mesterhez. Első felindulásból megejtettünk egy teljes gyertya cserét, ami már nagyon megérett szerintem is mert én még nem cseréltem őket mióta nálam az autó. A csere jól sikerült minden rendben, de a kocsi még mindig torpant. Következő tipp, húzzuk ki a lambda szondát. Ez csodák csodájára megoldotta :) Szóval a lambda volt gyárilag rossz, mert vadi új volt. Akkor egy hétig Lambda nélkül voltunk, nem az igazi de jobb mint rossz lambdával :)
Aztán megjött a cseredarab... és azzal ugyanolyan rossz volt. Ezután Zé isteni szikrát kapott, kicserélt valamint, és irány a tesztkör. És minden tuti lett innentől kezdve, semmi torpanás, úgy megy az autó ahogy neki kell. A megoldás az volt, hogy a két japán márkás lambda szonda után egy Bosch-t raktunk be. Tanulság, a japán lambda szondák esélyes hogy nem jók a 156 TS-hez.

Nagyon köszönöm Zé-nek a türelmet és a szakértelmet :) És mostmár nagyon rendben van a kocsi motorikusan, vagy egy évet vártam erre :)

KM óra állása: 192 000 km