Egy hétvégi szülőlátogatás keretében gurultunk egy Bp-Miskolc-Bp távot.
Maga a kirándulás remek volt, végre újra érezhettem az Alfa érzést a neki kedves közegben.
Még közvetlen az indulás előtt beugrottunk a belvárosba egy könyvért.. hát ez valami katasztrófa, hogy a mellék utcákban úgy parkolnak az emberek, hogy végig szól a radar :D:D:D Öröm bódottá:D Na erre sem való egy Alfa:))
Utána viszont irány a pálya az attópálya..
De előtte vegyél matricát.. ahhha ahogy azt gondolod.. Benyakúton mondom a rendszámot... ja ilyet nem tud adni:D miiii? Új rendszámot nem ismeri a rendszerük.. És akkor mivan menjek 200km-et 75-el? a régi hármason?
Neem online lehet megvenni, óóó dejó.. na be is regisztrálok, megveszm megjön a visszaigazoló; gyííí... 12:37... 14:30 körül értünk oda kényelmesen, erre 16:00-kor jön a levél hogy autópálya matricája mostantól érvényes:D:D:D míííí?:D Na minden esetre lementettem a leveleket, hogy volt egy érvényesség kezdete 12:37 majd egy érvényesség indul 16:00... LOL ne kérdezzétek melyik mit jelent..
Na de a lényeg, felmentünk a pályára, szépen beállítottam a 100-at.. aztán később 140 egész normálisan lehetett közlekedni, de utána mindig van egy szakasz ahol valahogy összeverődnek a hülyék és akkor onnan menekülni kell, lassítani nem tudsz, csak otthagyni őket... tipikusan valami lomha suv, megy egy kisorolni nem hajlandó bármi mögött, ez feltorlaszolja a sort és már mindenki hót ideg...
Ekkor természetesen megérkezik mögéd az S3 Audi és majd ő mindenkit letol:D:D:D lett hely, nem tolt :D
Szóval a publikus része...
Tapasztalati és statisztikai adatok:
- tempomat 140-es fogyasztás 7,5L
- lábvezérléssel általában 150 körül 8,5L +- egy-egy elözés..:)
- asszony is vezetett visszafele 120 körül 6,7L
- tempomat 110-el egy 72km-es szakaszon M0 5,6L!!!!
Az 5,6-os hihetetlen fogyasztás feltételei:
- Tempomat 110km/h
- Üzemanyag: Shell Vp100
- 17"Aero Matchobox felni:)))
- Advanced Efficiency mód
- Klíma kikapcsolva
- Folyamatos haladás, nincs megállás gyorsítás csak menés, 72km összesen de emelkedő minden benne..
- de nekem az hogy egy 2000 ccm motor 1500-2000 kórüli fordulaton megy autópályán, nem tűnik egészségesnek, minden esetre ezt majd csak indokolt esetben, tényleg ha olyan a forgalom néha megfelelö ez a mód, de hogy a motorral mit csinál?
-a budafoki lehajtónál volt egy pillanatra 5,5 is de azt már lefényképezni sem volt idöm.
Így tényleg elhiszem hogy képes 6L-es fogyasztásra az autó, de normál használatban. Em várjuk el ezt tőle:) lélegezz piroska lélegezz:D visszatartott levegővel mi szeret futni? Naugye:)
Tehát eredeti számításaim szerint nagyátlagban olyan 8L körül lehet számolni a fogyasztással, ebbe már benne vannak az gyorsítások és előzések is, valamennyi város és valamennyi lassabb 100-110 körüli haladás forgalmi okokból.
Maga a menet komfort:
- Ülés pozíció nagyon jó, az autó mozgása annyira harmonikus, hogy vezetés közben nem egyszer észrevettem, hogy a fejtámlán pihentetem a fejem
- Szélzaj és futómű, az aszfalt minösége mehatarozó, jelenleg ez a leghangosabb, széln nem vész, motorhang csodás:)
- maga az autó virgonc digó limó, ahogy a régi is az volt
- agilis mozgás, feléledő erő ha kell
- botrányosan szép forma
Csomagtartó, így télikabátokkal 2 napra belefértünk:D ezzel meg lesznek izgalmak:)))
Továbbra is la vagyok nyűgözve:)
1107km
Főnököm felszólított hogy, fáradjak be a gépjárművel, mert meg akarja nézni:)))
A parancs az parancs, én nagyon nem akartam pont bent villogni rögtön egy olyan autóval amin még csak én is ámulok bámulok.. :D
De mikor szóltam egyik benzinvérű kollégámnak hogy megvan a gép, nézzem meg, kisebb tömeget hozott magával így meg lett mustrálva az ifjú piroska:)
Mindenki le volt nyűgözve hogy milyen szép, és még nem is feszegettem a technikai lényeget, mert az már hívőknek való csak:)))
Csomagtartó méret, mekkora motor, hány lóerő, mennyit fogyaszt, ezek voltak az alap kérdések.
Egy élesebb szemű kolléga már kiszúrta hogy a műszerfal kalligráfia tiszta Ferrari, na mondom te vagy az én emberem te tudod miről beszélek:)))
Csak mondom a másik autó amit nézegettek vele párhuzamosan egy Lexus RC F 5000 V8 volt, jó a motor bőgetést ő nyerte, én eleve nem is szálltam be, de a szépségversenyt egyértelműen az Alfa:))) Azért ebben a kategóriába nem rossz:)
És a belső kialakításra is az Alfa nyert:)))
Utána megsasolta főnököm is, aki amúgy Audi-s, és dícsérte milyen jól össze van rakva, mennyire jól áll neki a szín, meg a hűtő maszk is hogy csak alul V, szóval tetszettek neki a részletek.
Utána gyorsan beugrott az autójába és szerintem rohant is lefoglalózni egy Giuliát:)))
De egy barátja tényleg ilyet keres:)
Ma a városi forgalomban tényleg bejáratós lett a menet, egyszer sem gyorsítottam egy erősebbet, egyszerűen nem volt hely.
Az 'A' mód tényleg jó dugózni:) A Hifi-t kezdem megszokni hogy milyen zene áll neki jól.. szereti a komoly zenét, az akusztikus dolgokat, és a jól meg kevert Groove-os zenéket, nyilván szól rajta a tuc-tuc is, kicsit a régi Rock és Funk felvételeknél hallottam vérszegénynek, de az is lehet csak azokon nincs annyi basszus, vagy ez a hifi van nagyon megvágva középen. Majd még próbálgatom, hajtottam is had járatódjanak a hangfalak, szerintem amúgy javult a hangzás reggel óta:)
Holnap is Piroskával megyek:D
Közben megérkeztek az övhosszabbítók a gyerekszékhez, ház persze hogy a 3-ból kettő jó mert mit csinál az olasz:)) Hát a középső öv alakja más, az nem kattan be.. na ezen még gondolkozom hogy hogyan is...
578km
Egyre több apró dolgot veszek észre az utastérben, jöjön a kötekedés:)
Ugyan a B oszlop alapból hátrább adná magát, vagy ha egy számmal nagyobb lenne az autó de akkor nem ez az autó lenne:))
Több helyen tapasztaltam hogy a napi használat során éles felület kiképzésekkel talákozok, persze egyik sem vészes, elfogadom a design oltárán áldozatnak.
- említettem ugye a közép konzok, váltó box éle pont a térdemet éri oldalról, oké én nőttem ilyenre:D
- belső ajtó kilincs még tanulom, nyitásnál érdekes módon élekkel találkozok szintén ahogy tolom ki az ajtót
- B oszlop első sarka, na ide nem tudom ki és miért rakott egy kicsúcsosodó formát pont a könyöklő magasságába:D
- index, lehet én vagyok ódivatú de többször meviccelt hogy nem kattan be csak is és nagy billentés, pl. egy audis azt hitte kötözködök vele mert nem haladt előttem és két irányban indexeltem fordulás után:D:D erre majdnem állóra fékezett majd nagy füsttel indult:D
- kormány bőrözése elég vékony, de nagyon renben van amúgy, egy kicsit pont a tenyerembe állnak a gombok
- a váltó pont a jó és logikus irányban kapcsol, de ellentétes a régi autómmal, és most a rossz megszokást kell levetkőzni
- fekete tetőkárpit, ezt nem tudom ki találta ki, hogy ez sportos, megszoktuk de elég nagy a kontraszt a kinti fényekkel, amúgy jól néz ki, de mennyire nem logikus :D :)
- ülés szövet, egyszerű jól az ülés fűtés nagyon kellett bele:)))
- elkezdett nyikorogni alig hallhatóan fent az ajtó gumi, azért hallom mert a 155 is itt nykorgott télen de az nagyon
- na kiváncsi leszek el is tudja-e emelni az ajtót a szél mint az 155-ön:)) 150 felett igaz még csak 120 körül mehetek:P
Szóval alapvetően minden gyönyörű és továbbra is nagy az öröm, azt hiszem ez az az eset amikor én fogok az autóhoz alakulni és örömmel:)
Úgy parkolok, úgy szállok ki és be, és úgy megyek ahogy neki jó, mert az nekem is jó:)))
Ennyi Ő Giuliasága, legyen csak önmaga, azért szeretjük! :)
Na EZ nem az alap felhasználása ennek az autónak:D
De most mond meg, hát lehet ellenállni?
- süt a nap
- a biztosító problémázik a képeken, fotózni kell
- a postára pedig el kell menni, biztos fontsos :)
- egy gyerekszéket is meg kellene még nézni..
De parkolni átlagos gépjárművek közt... ház az kb olyan kockázatos mintha egy 20-as éveiben lévő bombázóval szeretnél végig gyalogolni a körúton csúcsidőben, meztelenül!!! :D:D:D
- sehol egy védő gumi csík, se az ajtó oldalán, se az alján, mindenhol csak a pőre lemez és a gyönyörű fényezés "as it is"
- azt hittem letépem a mellettem parkoló nő fejét mikor nekitámasztotta a prius+ ajtaját a tükörnek, élete szerencséje hogy nincs nyoma..
Amikor elmentem a közkedvelt babaáruházba széket próbálni és megkértem, próbáljuk bele... (A sima magasítóval az volt a bajom hogy a gyerek dereka mögött marad egy kb. 5cm rés ami vagy hülye üléspozíciót vagy teljesen rossz tartást eredményez... ovijáratnál ok, de mi utazni szeretnénk ezzel a géppel:) szerencsére beszámolták a magasítót, így végül vettem egy harmadik Römer Discovery-t :D
De amikor kivezettem az eladó nőt és odaléptem a piros Alfához, hogy ebbe szeretném belepróbálni:) Becsületére szóljon nem tört ki hangos kacagásban..
"hogy jellemzően nem ezekbe az autókba szoktak 3 széket hátra betenni"
De én pedig be fogok:))) Mert és kész :) Ez egy busz csak nem látod :)))
Biztos van jobb magasító, de én olyat most nem találtam így marad a 15-35kg szék:)
Ezek után felsejlett bennem hogy mintha azt az utasítást kaptam volna a manuálban hogy 500 km után a teljes fordulatszám tartományban szekvenciális módban próbáljam használni az autót:))) Jó hát egy M0-ás kitérő még talán belefér:D
Persze hogy 30-al megy előttem a Volvo:D én meg M2-ben 2200-as fordulaton:D:D:D
Na jó végül is nem kell ezt erőltetni, majd ha lesz hely..
Így is megeresztettem azért kb. kétszer :D Ááá itt nincs ilyenre hely, hát hogy megy ez!
Jelenetm az autó mozog, féktávon is, gyorsításnál is és hirelen kanyar és gázadásra:D
Hollly elektronika mi lenne velem nélküled, az egy fenevad, hát hol van neki elég nagy hely, ez az alap verzió és hozzá képest, értelmezhetetlenül lassú és tötyögő a városi forgalom.
Sőtt előttem még direkt lassítanak:D Várják hogy majd kivágok és nyélen megelőzöm... De nem most jöttem a falvédőről.. Ez a színház jegy nekem szól, tempomat bekapcsol és Bartókot hallgatok vagy hasonló :D
És mélységes elnézést kérve vissza kell vonnom előző állításom.. neeem nem csak úgy tesz mintha Ferrari lenne, egyszerűen jobb ha figyelsz és kész:D
DE végre egyedül álltam be a garázsba:)))
Ja és megvan a törzskönyv, ugye ezért indultam:D
Elől sziszeg a kélgyó:)
Hátul meg a SpaceX Dargon Crew!!! óriási!
Hazaérve mondom ismerős szag ez, olyan fékszag, de miért van ennek fékszaga:D
Még visszamentem a garázsba lefotózni a székeket, hát az illatok kinyittatták velem a motorháztetőt is, és nem bántam meg, legközelebb ez OT-n lesz ilyen tiszta :)))
557km
Mai karika: a régi 3-as úton majd a 21-es és Pásztótól Mátra és szerpentin.
Lefele: Kékes, Gyöngyös, 3-as, tankolás, mosás, garázs.
Gyerekszállítás:
A gyerekek hősiesen kitartottak, cserében kaptak kaját:)))
Asszony Aszód után vagy 30 km-re elcsaklizta tőlem a volánt, neki is tetszik!
Próbáltuk tartani a 90-es limitet, 3-4k alatt:)
Helykínálat okés;)
Útfekvés valami elképesztő!!!
Hangját csak a nap végén hallgattam meg 5000-ig, mert már megvan az 500km.
De ez valami fenséges nem is értem, egész nap 3000 alatt bugyogtunk, ez meg így tud szólni? :D
Ergonómia:
Érdekes, hogy a lábfejem ebben az autóban is kitörik.. (jó ez igazából nem ergonómiai kérdés) de a sebesség határokat betartani egy ilyen autóval lehetetlen, ha nem hátratört lábfejjel egyensúlyozol a gázpedál felett :D detto 155 :D
A térdem pont a középkonzol szélén fekszik ez egy kicsit éles, de nem zavaró:)
A kormányt is szokni kell, mert a gombok pereme kicsit belelóg a nagy tenyerembe, de amúgy a fogás szuper jó:) Kell egy kesztyű?:)
Ennyit régen mosolyogtam mint az utóbbi 2-3 napban:)
517km
Végiggondoltuk a köv. heteinket és nemsokára autópályára szeretnénk menni, így a kíméletes 90km/h 3000rpm 0-500km bejáratási szakaszt letudjuk most hétvégén:)
Ennek első része volt a mai kis esti karika.
Elindultunk: Rakpart, Szentendre, Esztergom, Tata, 1-es úton haza.
Tapasztalataim:
Először izadtam meg igazán az autóval amikor megpróbálta a 3 gyerekülést már rendesen bekötve a helyére tenni, hát nem ment elsőre:D
Végül maradt a két szék és egy magasító, ez lesz a megoldás, illetve övhosszabbítókat kell vásárolnom, mert a kezem ezt kívánja:D nem nagyon fér a székek közt :D
Amikor mindenki a helyén volt, kiállás a garázsból, konstatáltam hogy nincs sok hely:D az autó is, azt mondta, ő se előre, se hátra:D csak sípolt a radar, pedig van ott még simán 2 cm:)))
Harmadszori kézifék ellenörzésre hajlandó megmozdulni, de nem kellett kikapcsolni a radart.
Maga az út kellemes volt, a gyerekek nem panaszkodtak, egy uzsonna után elalaudtak és csenben tűrték míg Apa játszik;)
Nem is tudtam hogy ilyen széria extráim vannak:
- a követő tempomat szerpentinen és körforgalmakban is hiba nélkül követ, de ha van egy kis hely ahol elfér az autó pl. egy lekanyarodó jármű, azt azért tudja parkoló autónak nézni, ha nem előttünk állt meg.
Amúgy teljesen állóra fékez és újra is indul lámpánál az előttem lévő autó után, ha nem telik el sok idő. Nyilván a félkbe nem szabad belepöccinteni mert onnan a tied a híd :D
- nekem az egyszerűbbik Xenon fényszóró van a gépben, de ha egyszer felrakom a távfényt onnan automatán kapcsolja, illetve élesebb kanyarban LED fényekkel segít oldalra
- a fogyasztás most még magas 13-ról indult, most 10L-nél tartunk. A grafikon szerint 5-7L között van ez a kímélős bejáratós országúti fogyasztás. De valóban néha látszólag indokolatlanul feldobja 15+L-re lejtmenetben, ekkor a részecskeszűrövel trükközik ismereteim szerint
- az automata váltó nagyon inteligens, 50-körül alapjáraton vitorlázik, de fékezésre kapcsol motorféket, nagyrészt N és D módban mentünk, az A-t elrakjuk dugóban araszolni:) mert olyankor nagyon nyomatékból és kis fordulaton gyorsít, ami a bejáratós motornak szerintem nem jó.
Kipróbáltam az Apple Carpaly-t is:
- a telefonom nem wireless charger-es, de oda tettem, ezt 10-15 percenként jelezte is hogy talált itt valami de nem tetszik, majd megnézem esetleg ezt le lehet-e tiltani menüből, átraktam máshova a telefont onnan rend volt.
- google maps-ot szoktam használni navigációra, így tükrözve nekem kicsit lassúnak tűnik, lehet hogy csak megszokás kérdése de több fordulót is elnéztem, igaz este is volt.
De nem értem pl. körforgalmakban szeret több kört is menni:D
Maga a menet komfort szuper:)
- a gumi most már jobban betapad kanyarban:))) nem huzgáltam a bajszát, de azért egy-egy tempósabb forduló belefért.. először ellenőriztem, mindenkinek jó irányban alszik a feje, kitámasztva, és gyí:D
- egy padlógáz “sajnos” sikeredett.. kicsit bizonytalanul érkeztem egy alig kivilágított traktor mögé az 1-esen és ellenőrizve a GPS-en az egyenes útszakaszt végül rászántam magam az előzésre, hát persze hogy azonnal feltűnt szembe a fényszóró:D na innen hathatós intézkedésnek tűnt a gázpedál padlóra helyezése, azt hiszem ez a megfelelő eljárásrend:)
- de minden egyéb esetben sikerült a bejáratásnak megflelő viselkedés:)
Km állás: 241
Első alfámat megvettem 2005-ben és eladtam 2015-ben. Akkor vettünk egy babakocsit, amit lassan meg is fogok hirdetni mivel a majd 8 év alatt, kinőtte három gyermekem.
De valahol motoszkált bennem a sok régi kedves emlék, a találkozók, az utazások, az élmény, amit csak egy ilyen autó adhat meg.
A mai napon ültem újra saját Alfám volánjához.
Anno: egy Alfa 155 Super 2.0 TS, ma egy Alfa Giulia Super 2.0 T:)
Tapasztalataim:
- elsőre kényelmes üléspozíció (194cm vagyok)
- gyönyörű formák mindenhol, facelift technika
- az autót beindítva kissebb gázt adva mozdítja a kasznit;)
- az első félméteren úgy ugrott meg alattam mint egy ló, egyből a Ferrari logo ugrott be:))
- utána gyors benzinkút keresés, én nem tudtam melyik kúton-oszlopon tankoltam, bentről tudták:)))
- egy gyors bemutatkozás szüleimnél, még 95 éves nagyapám is ki jött az erkélyre, hogy megnézhesse:)
- utána elindultam hazafele
- a rakparton araszolva kicsit nyomkodtam (csak a gombokat 15km :D) All weather Advanced efficiency módban lesz megfelelő:)
- utána kifele a Soroksárin Neutral módból Dinamic módba került:)
- a Rákóczi-hídon kicsit megnéztem a manual módot, de alig hallottam a motort 3000 fölé meg nem nagyon akartam forgatni, de vagány ahogy adja a gázfröccsöt:)
- ezek után a 6-os útra kiérkezve már visszaköszöntek a régi emlékek, hogy nem egy átlag dobozban ülök, hanem egy Rosso Alfában, és ezt észreveszik:)
- a tétényi körforgöban kicsit lendületesebre vettem az ívet
- semmi huligánkodás, elvégre felnőttek vagyunk már, ez nekem szól nem másnak:)
- egy kis segítséggel beálltam a garázsba, majd még többször visszamentem a nap folyamán megnézni:D
Egyszerűen csodálatos, a lényeg ugyan az mint a 155, csak tökéletesebb, jobb, újabb, Alfább, de ugyan az, a motorhang, az élő futómű, agilis, minden rezfülésre reagáló autó!!!!
Le vagyok nyűgözve!
Emlékszem valami nagy erő oda vonzott, egy Honda Civic volánjánál érkeztem AlfaCity-be, a 155 árából már babakocsi lett, a gyerek nőddögélt, de a szív továbbra is rab volt:)
Nézegettem ízlelgettem, nem szájtátva, hanem hogy én ezt ki akarom próbálni.
EGy fajta kiváncsiság, egy műszaki érdeklődés, egy adag szerelem, egy jó adag vagányság, szűk sport ülés:) Így emlékszem akkor rá.
Nem is kellett rá sokat várni:)