Már régóta sasolom mintha lenne valami az ajtón... De megnéztem a fényezés nem sérült, a csík letörölhető, de nem bántottam, minek tenném, ha dörgölöm csak rosszabbat tennék..
De azért mégis mindig megnézem, apróbb karcokat be tudok a szlalom pályás bójáknak.. de azért hogy 40-50cm hosszú csíkot hol szedtem össze??? Én biztos nem mentem még bokornak sem..
Mosáskor látszik igazából csak a víz vagy a hab ahogy folyik le rajta kirajzolódik..
vettem átlátszó öngyógyuló ragasztószalagokat, a küszöbök védelmére, ezeket rettenetes küzdelmek árán felhelyeztem... sok próbálkozás, 15m ragasztót bohóckodtam el, és nem is lett tökéletes:))) De ha belegondolok mennyiért vállalná ezt bárki, és az elvesztegetett időt nem számítom,akkor egy próbát megért:))
Aztán meglett ugye a tetőcsomagtartó, meg rákerült a tetőbox, próbakör is lett.. Kicsit hangos, nem süvít hanem inkább egy folyamatos repülő alapzaj keletkezik, ez majd hosszabb útnál kiderül zavaró-e.
Óriási marketinget kapott a jó előre eltervezetett projektem Magyarósi Csaba megénekelte hogy az úrvezetők Giuliát vesznek nem SUV-ot:))) Egyetértek:)
Azóta a tetőboxom ciki kiegészítő helyett tuning alkatrész lett:D:D:D
Jártam vele 3 napig a városban megbámulták:D:D:D
Ez a projekt sem két nap volt:) Halogattam vagy 3 hónapot, majd végre megvettem és 1 hónap mire beszereltem a fix kábelt.. De most már kapott egy saját aljzatot is, klikk és töltődik:)
Hardy tanácsa alapján tényleg oda lehet zárni a csomagtartó tetővel, nem szorítja nagyon, és egy rongyot is ráhajtok hogy nehogy elfeledjem, be van dugva:D
Giulia a jövőbe tekint, töltőre dugva várja a holnapot, mint egy villanyautó:)))
Villanyautó kerekeken, de igaz és klasszikus értékek alapján dobog a szíve:)))
2006 Áprilisi visszaemlékezés
Óriási élmény volt felhajtani a bazilika parkolójában, már addigra fórumról ismert cartársakkal találkozni:)
Mára számomra legendás alakok tűnnek itt fel:)
Halesz még 145-el:)) ami újra az övé!:)
Beegee: 156-al vele csináltuk az Alfa 8C centenáriumi animációt:)
Bandi Úr: a 166 V6TB-vel:)
Krisz33: a fényezők fényezője
Marklar155: ami 155 az nála van:)
Tiby75 (RIP) :( a műanyagosok műanyagosa, az én lökösömet is ő csinálta
Lokfer (RIP) :( 1 utcára lakott tőlünk sokszor megcsodáltam a kék 155-öst
és még sorolhatnám:)))
2005 December 29. Várpalota
Első hosszabb utam az okmányiroda és a hazatérés után rögtön alfa találkozóra vezetett.
Emlékszem totál jég és hó mindenhol, félelmetes is volt kicsit így nekiindulni, de szintén itt vésődött be az az érzés, hogyan fogja az első két kerék az utat, mennyire közvetlen a kormány reakció és ha nem ráncigálom a bajszát, egy nagyon kezes gép.
A tapasztaltabb alfa sofőrök peresze keresztben csúszkáltak, bohóckodtak akkor új 156-osokkal, én csak finoman tapasztalatam ki a gép képességeit, sehol egy pillanatra nem éreztem, hogy félnem kéne hazafele már összeszokott csapatkén érkeztünk.
És karácsonyra kaptam egy piros üléshuzatot, ezt már igénybe is vettük, üléslégzsák, meg ilyenek ugyan:D
Ekkor még se GPS, talán mobiltelefon már volt:D De még pl. abban sem volt rendes kamera, nem hogy internet :D
Azért az más világ volt :)
Visszaemlékezés 2005-re
Mivel már minden meg volt beszélve megint nagyon rendesen Bandi segítőkészen felhozta az autót Tatabányáról hozzánk egy feltétellel hogy majd vigyem vissza utána:)
Emlékszem megírtuk a szerződést, kiperkáltuk a money-t és eljött a pillanat, hogy beüljek a 155 volánja mögé, addig nem engedte, ezt teljesen korrekt, és mára szintén történelmi jelentőségű:) A Giuliát is tesztvezetés nélkül vettem meg:)
A legelső érzésem a 155-el az volt hogy ez nem is olyan különleges ez egy autó, hol a tüzijáték?:D Igaz a 33 izgalmasabb volt, de a 155 lassú szerelem lett, azonnal megkedveltem és hosszan tényleg megbízható társsá vált, nem bántam meg soha, egy pillanatra sem. Lehetett volna extrább meg speciálisabb gép de rengeteg nyűggel járt volna, nekem tökéletesen ideális és élet momentummá váló időszak volt.
Elindultam a 155-el kb. két utcányira le is fullasztottam :D
De szerintem látta Bandi hogy nem akarom égetni a kuplungot inkább óvatoskodok:)
Több városi momentumra nem emlékszem az 1-es úton mentünk hazafele, talán egy előzést is kierőltetett belőlem:))) hogy érezzem az eredejét a gépnek, de emlékszem 1700-as fordulaton emelkedőn azt kérdezgettem most kapcsoljak-e vissza vagy nem.
Erre csak tanítóan annyit mondott, hogy majd ráérzek ahogy kéri a gép:)
Ebből azt szűrom le hogy látta féltő óvó kezekben lesz az autó, és ha nem töröm magam össze, hosszú barátság veszi kezdetét:)
Utána haza már egyedül mentem, emlékszem este próbáltam fényképezgetni az ablakból meg reggel is az első utam oda vezetett.
Most nem emlékszem pontosan ez szeptember vagy december volt, de az biztos hogy Dec 29-én már alfatalálkozón voltam:)
Szóval alfa tulajdonos lettem:)
Mit kell tudni az autóról:
- 187k km
- 2000 TS láncos
- Vasfelnin téligumival és műanyag kormánnyal lett végül a vétel egy pici alku okán:)
- Szürke plüss ülés, plüs kárpit
- Automata digitális fűtés, klíma nélkül
Visszaemlékezés 2005-re
Emlékszem valahol beakadt nekem hogy alfát akarok venni, már nem emlékszem HAHA beugrott, hát Michael-T már akkor is menő üzletember barátomnak volt egy Alfa Sprint-je, megkaptam a volánt 75m-re és azt mondta kettes alapjáratról, hogy padló:))))) egy életre beégett!!!! ahogy a boxer hörgésből trombitálásba vált;) a töbi emlékem csak az hogy mindenki le akart beszélni:)
Először 33-asokat nézegettem volt két ígéretes példány, az egyikről kiderült hogy csúnyán törött volt és nem is volt igazán jó állapotú, pedig még kölcsön is kaptam 2 napra, sajna több gond is volt vele. Éppen működött, de a lábam alig fért el benne, az index kar döccenőre leugrott.. szép szép, de nem az az állapot amibe bele merek vágni.
Valami szintén agymenés ötlettől vezérelve egy Skoda szervízbe vittem el átnézetni, ott mutatták meg a vágott első csonkállványt, a félodalasan felújított motort.. a lötyögő kárpitokat, szóval szomorúan lemondtam róla. Amúgy nagyon rendesek voltak tényleg jó szándékuan beszéltek le.
Utána egy 33 P4-et néztem meg, ez már igazi csemege volt, de a tulaj nagyon flegma volt nem volt szimpatikus és az ára is jóval magasabb volt.
Nem szoktam sok autót megnézni, sokat keresgélek adatokat, árakat, hibákat, de nem megyek max 2-3 autót megnézni.
Így volt ez akkor is, illetve akkor alakult ki (ugye ezt most 2023-ban írom visszaemlékezésként)
Szóval már az Alfa Amore-n kerültem kapcsolatba Bandi-val (Bandibácsi) aki egy 155-öt ajánlott eladásra amit ő használt előzőleg, aztán a faterjának újította fel, és most árúba bocsátotta:)
Egészen más volt egy láthatóan hozzáértő és igényes tulajjal az egyeztetés, hamar megbeszéltünk egy találkozót amikor Budapesten lesz, és eljött a géppel, emlékszem a Várban találkoztunk, és ott vitt egy kört a környéken. Füleltem mint egy sas, sasoltam minta nyúl:D mindenre rákérdeztem a motor hangja a stb. Kb. el is dőlt ez az autó kell nekem, némi alkudozás után elég tetemes summáért meg is állapodtunk kb. 1,5x annyit költöttem végül autóra mint terveztem, de lelövöm a poént ezt 10 év alatt sokszorosan behozta.
A korabeli képeket visszanézve félelmetes hogy akadnak be a dolgok:)
- 155 fehér kerékkel:)
- 33 Zender kittel
- 33 Recaro üléssel
Spoiler: ez mind meglett a 155-höz később :)
2005 novemberében járunk
Gondoltuk hogy megnézzük a mátrai sípályát, egy kis gyerek csúszkáltatás okán.
Reggel (délben) sikerült is elindulni:D ez teljesen normális, mondtam hogy induljunk korán :D
Gondoltam veszek matricát is… ja megint ez a nyomoronc rendszer ami 3 féle kódot kér:D hagyjuk... akkor régi 3-ason, 60km nem vész, utána meg 21-es út, az már szinte pálya :P
Fel is értünk 13 óra környékén, vagy volt az már 14 is.. beállok a jeges parkolóhelyre, közben azt méregetem, jó.. jobbra egy igényesebb volvo ez nem fogja rámnyitni:D balra messze:)
Jé a Giu orra meg a hóban ül.. dejó hogy nem farral álltam be:D mert akkor ki nem jövök:D
Annyi szépseghiba volt, hogy a mi lécünk a megrendelt de még meg nem érkezett csomagtartó híján nem fért be, de 3 ilyen töpöltyű mellé jobb is ha talpon vagyunk.. :D
Mikor a jegyeket megvettem (ugye 3 óráról beszélünk összesen … többet amúgy sem bírnámak a gyerekek:D) horror árak, léc bérlés stb.. ok legalább van hó..
Látok egy VW buszt, pakolnak a központi parkolórészben:)) megkérdezem esetleg indul-e mert ha igen akkor lejönnék a helyére ;)
Mondja, ja mekkora autóval? :D Nem teljesen értettem, ennél nagyobb biztos nem lesz:D De mondom azzal a kis pirossal, amivel az előbb benéztem:) Erre felcsillan a szeme, hogy ő is márkahű:) Lehet Alfás volt? Mondom igen az a Giulia;) Erre kérdezi, na milyen? Csak egyszerűen tudtam neki válaszolni hogy: ÁLOM :) kérdezi: a kétliteres mondom Igen;) hoppáka tényleg tudja mit lát ;) A többit meg érti a fülig érő számból:)
Nagyon rendes volr megvárta míg leérkezek addig foglalta a helyet;) Na ez már valami!;)
Utána ufo-ként megérkezve a sárszínű toyoták és egyterűk közé, ekezdünk gyerekre sílécet csatolni ;D És a csomagtartóból egy szánkó is előkerült :D
Na itt volt pár értetlen pillantás:D Délután 2-kor csatolunk kényelmesen :D
Kezdem megszokni hogy látványosság vagyunk:))))))
A gyerekek 3 óra alatt kisebb nyafogások árán egyedül kanyarogtak a pályán. Még a két éves Dórinak is jutott próbára egy pár kölcsön léc a nővérétől, neki a felvonó szőnyeg tetszett a legjobban:)
Ésss igen 3 gyerekkel Giuliával elvagyunk, nem kötelezö suv-ot venni :))) Jó azt a pár évet ki kell bírni míg a brutál méretű gyerekszék kell :D Nekem 8 ilyen évem volt, elég is volt köszönöm szépen:P
Bevallom attól kicsit zavarvan vagyok hogy ujabb árazás szerint 20-30m-ós autónak is nézhetik. Na de ezt csak kibírjuk valahogy :) Elvégre tudtam, hogy irigység ugyan úgy lesz a reakciók közt mint rajongás, ez természetes… A meglepetés hogy honnan jön:D
Tudom sovány érv egy tűzpiros alfával, hogy én nem akarok feltűnősködni, így már nem kell akarni :D:D:D
Fogyasztás sok helybenjáratással, néha egy-egy intenzívebb gyorsítással 8,6L lett.
Hazafele meg elkepott minket az aktuális iskolai has vírus.. igy több megállás árokparton és egyéb murizás fokozta a bulihangulatot ...
Na a kis Dórink hazáig bírta majdnem… Csodával határos módon az autó övén kívül minden megúszta:))))
Gyerekülés az off:D
Övet mosni meg tudok… a lényeg hogy, nem visszaengedni, hanem maxra kihúzni, megcsipeszelni, és beáztatni, így is történt, megint mint az új :P
Szóval dicstelen befejezéssel,
Iszunk hányunk buli lett na:D én ittam (csak otthon), ők hánytak ;D
De nagyon Rock&Roll volt a nap:D
Reggel kitakarítom, estére áhhh hagyjuk:p
Plusz az idegroham kerülgetett mikor a lemenö nap fényeben karcolást véltem (mára ellenőriztem nincs) felfedezni az első lökösön… lehet hogy csak a kosz.. de hogy??? Ki hol???? Meg most már van egy a hátsó ajtó belsö küszöbön is.. sáros csizmák rulez….ááá veszek foliát…
De pofátlanul, baromi jól néztünk ki a parkolóban na!;)
A gyerekek valami síelés szerű dolgot szimuláltak:)
A többi meg csak egy átlagos családos nap:D
Jellemépítő órákon vagyunk túl.. akik résztvettek az idei 7. AlfaAmore vezetéstechnikai tréningen.
Ha az ember felegyenesedik a számítógép mögül, felveszi a kis cipőjét és benyomja tövig a gázpedált és szembe kerül a fizika kérlelhetetlenségével, akkor rájön... milyen kis kényelmes és elszigetelt világban éljük mindennapjainkat:)))
De a dramatikus felütés után akkor vissza a realitáshoz:D:D:D
A nap két mélypontja:
1. reggel a Google földúton vitt a hungaroringhez, a frissen mosott autóval.. no comment:D
2. a nap végén kb. 5 óra versenykörülmények közt vezetés és kólán élés után az utolsó szlalomkörben beszólt asszony az anyósülésből hogy hagyjam már úgy sem lesz jó a kör és ne tegyem tönkre az autót:D "bébi... egész nap keresztben autózunk, miért is most menne tönkre???" na ezt nem így mondtam:D:D:D:D fáradt is voltam és utólag elnézést is kértem:PPPP
Magaslatok ebből viszont sok volt:))) nem számozom:)))
- Reggel megérkezünk Alfák sorakoznak a prakolóban kelő nap színes ég, napsütés és vezetnek be minket a versenypálya kiszolgáló útjain, mint bármelyik szimulátorban, csak ez igazi! WOW
- Felsorakozunk a gyönyörű autókkal és elindul a regisztráció, a csapatok kiosztása, indul a buli, megfogadtam magamban a asszony is megcsinálja a rántópadon a korrigálást kap valami relikviát az amore shop-ból, spoiler, egy QV kulcstartót kapott, most gyűjthetek hozzá autóra neki:P őő akarom mondani megkapja ezt és majd én... ő akarom mondani.. na ezt majd meglájuk :D:D:D kap egy elektromost :D:D:D
- szóval dupla sofőr módban nyomtuk, én arra számítottam hogy egy pár próbálkozás után feladja és majd végig vezethetem a napot, de nem ezt történt:))) Nagy hála a szervezőknek hogy előre engedtek minket így az autó kétszer annyit ment, de mindketten kipróbálhattuk a gyakorlatokat. 40db ülés átállítás, ki be szállás már tornagyakorlatnak sem rossz:D
- és ekkor jöttek a csodák, feleségem kiegyenesítette a rántópadon:))) és utána többször is megcsinálta:))) annyi előnyt adtam neki mert nagyon keveset vezet, hogy a hungaroringre is ő hozta az autót, amíg a földútra nem terelt a gugli, ott átvettem inkább :D
- rettentő kezes a Giulia, olyan sebességeket tud értő kezekben hogy valami csoda..!! Jó ezt nem magamra értem én az élvezetet maximalizáltam, és oldalra fele haladtam sokat, néha első, néha hátsó, néha pedig mind négy kerékkel radírozva:D:D:D ezért jöttünk nem?:D
- körpálya, óriási élmény hogy gyorsítasz, és közben hallod az elismerő szavakat a fülkéből hogy látjátok ez az autó semlegesen viselkedik a kanyarokban és négykerékkel oldalra csúszva tartja a körívet, és közben egy hátsókerekes autóban állok a gázon:)))
- szlalom, bennem volt a bugi:))) nem is a majd én megmutatom hanem végre ki akartam próbálni amit eddig csak felvételeken láttam, és kicsit darabosan de egész jó időt mentem én elégedett voltam:)
- rántópad, ez a nap végére rutinná vált mindkettőnk számára, ez nagyon jó érzéssel töltött el, főleg hogy kiemelte a fülkéből a kezelő hogy max. erővel megy a pad, és simán korrigálnak az alfák:)))
- mikor feleségemre rá kellett szólni hogy most már betonon vagyunk ne vegye sodrósan a kanyart:D:D:D rendesen ment az ellenkormányzás, én még ilyennek őt nem láttam, kell neki is egy Alfa:))))
- láttam régi ismert arcokat is kcsit öregebben, még szerencse hogy én semmit nem öregedtem az elmúlt 15 évben:D:D:D
- egész nap toltuk, kicsti izgultam mit fog ehhez szólni az autókánk, mikor alapjáraton várakoztunk és gőzölgött a motroháztetőről a pára, vagy a víz, meg remegett fölötte a levegő, nagyon elementális élmény:)
- összetartás, jófejség, alfák, soroljam még!
- óriási respekt Halesznak, hogy így összehozta ezt! Zseni vagy!
Külön köszönöm azoknak akik előre eresztettek minket! Nagyon nagy élményt kaptunk hogy láttam így vezetni feleségemet, ez maga egy élmény volt és hogy nem rettegve ültem mellette hanem utasként, mert láttam hogy jó helyen, jó csapatban, és jó autóban ülünk. Körpályán ráfeküdtem a B oszlopra és csak utaztam, ő meg tiporta a gépet:D
Forza Alfa!!!
Nő a volánnál:)
Na jó nekem is sikerült na:D
Aztán reggel felültem a buszra és irány a munka, de a lelkemben tavasz volt:)))
Kezdem megízlelni a karakterét az autónak:
- nem kell állandóan nyomni, de ha meleg akkor néha lehet:)))
- háromcsík megvan, egy-egy teligáz, visszagangol, hogy ez mennyire zseniális, elsőre lustábban, aztán már egyre heccel:D
- nem nem akarok a leggyorsabb lenni, nem erőszakoskodom, csak megyek a forgalommal és ha nyílik egy lehetőség, gyí :D
Egyszerűen csak beleülök és jobb kedvem lesz, azt hittem csak 60 éves koromban lesz ilyen autóm és itt van igazi!!!
Mikor Párizsban kipróbáltam egy Ferrari California-t azt mondtam magamnak ezt receptre kellene hogy adják, egész napos városnézés után lejárt lábbal, még sétáltunk utána órákat, csak a sima öröm ennyit tesz hozzá :)
És a Giulia Super tudja!!!
True Love!!!!