Tagok >> SD >> Giulia Super >> Blog
- Típus:Giulia Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Rosso mi más:)
Szóval, még nyaralás elején kaptam a facebook értesítést hogy #tag-eltek egy postban valamelyik alfás topicban.
Meg is nézem, hüB+ egy full supersprint rendszer, meg a Technico felni nem is rossz áron...
Persze már az Amore krémje ott lájkol, mert pontosan tudják mit érzek, mit érez minden alfás ilyenkor?:D Ne tagadd, tudod!!!:D
Na jó én is lájokltam, azért ráírtam a srácra.. mondta páran érdeklődnek, majd jelez.
Visszaérkeztünk a nyaralásból, látom a messengerben ott az üzi.. ráírok megint a srácra.. híres utolsó mondatok.. "na elvitték a felnit meg a kiput?"
"NEM" jó ráalkudtam még:D "annyiért itt marad" jó akkor annyiért mind legutóbb mondtam? "Annyiért viheted."
áááááááá ezt valahol akartam is hallani és nem is:D
És beültem az autóba és mentem érte:D:D:D
Pro:
- ezeket a felniket most lehet jó állapotban megvenni, 5-10 év mulva nem
- ezek a felnik olcsóbbak nem lesznek
- a felni nem romlik meg:D
Contra:
- hát mennyibe kerül rá a gumi?
- hát mit mondok a családnak?
Tekintsük ezt gyógyszernek, 10 év hondázás, passzátozás és babakocsi pakolás stb. ez rekrációs tevékenység:)))
Jó de most itt van akkor el kell vinni a fényezőhöz mert karistos a széle..
A kipu az is itt van de ezt meg fel kell rakni..
Folyt köv:)
A családi nyaralást idén elég későn kezdtem szervezni, de spoiler, elég jól sikerült:)
Kezdésnek feladat értelmes áron találni egy Genova közelében lévő szállást tengerpartozásra.
Mindig jönnek ezzel a horvátországgal de én még nem éreztem rá, nekem olaszország a nyerő eddig:))))
Szóval 1 hét le volt foglalva, nekiindultunk 3 gyerekkel, tetőbox, strandkocsi, gumikrokodil, napernyő, még sátrat is vittünk mert az út második felére némi kalandozás is opció volt:D
4cm ültetés adott:D
Továbbra is azt mondom ilyen terheléssel is teljesen jó a futómű, arra meg hogy ne érjen le alapból is figyelni kell szóval semmi új, csak a szokásos.
A fix szállás előtt nekem nem volt opció emberkedni, lehető legrövidebb úton oda:)
Azért Velencében egy szállás meg Milano Alfa Museo pont útba esett :D
Megvolt a tengerparti gyerek legeltetés, irány a kaland:)
Elsőnek elgurultunk egyik este Monaco-ba, hát egy sajátos élmény az tuti.
Mikor a fagyival sétálsz és leelőzöd gyalog... a kaszinóba tartó, dugóban álló V12-es autókat. De rongyrázás az van ezerrel:D Igazából tetszett, igazi hülyegyerek hely, gazdag hülyegyerekeknek:D:D:D Nem tudom érte őket utálni, kell ilyen állat is:D
Másnap elindultunk Milánónak, majd Lugano-t vettük célba.
A terv úgy volt hogy Milano utána a Como tó mellett megyünk föl, utána átvágunk Lugano fele, és ott megalszunk.
Na ahogy beléptünk Sweiccc-ba:D Az internet a GPS stop..:D mondom akkor hogy is van ez? jó nem EU.., de még internet sincs?:D Végül könnyen megoldódott a másik teló, vodás az ment... De amig ez nem tisztázódott addig úgy voltam hogy ha nincs térerő, irány vissza a biztonságos olaszba:D Hogy elkényelmesedik az ember..??:)
De lett.. szóval irány St. Moritz, itt egy kicsit rizikóztunk mert írtam ugyan az ottani szállásnak, de nem válaszolt.. és azért ott már nem tengerparti klíma lesz hogy csak úgy sátrat verünk.
De megnyugtató volt hogy a szintén kisnyugdíjasoknak pozícionált szállásokon már 1 millió/fő/ éjszakáért bármikor lehetett volna foglalni a helyi palace csehóban :D jó lesz az a camping is :D
De hogy milyen camping :O ilyen sátrat még nem láttam, rendes hőszigetelt, tetőablakos, fa ágyak benne, minden nagyon prémium volt, kiskosárban jön a reggeli:D
Külön jól jött hogy nem a saját sátrainkkal kellett bajlódni mert este eső is volt, meg reggelre 9 fok:)
Így a Giulia hágó után és látva hogy előző nap a svájci szerpentines terepen összesen 200km-et sikerült megtenni a Stelvio hágót elvetettem mert 400-500km-et nem akartam megtenni ezért alsóbb rendű utakon.
Tehát a miután annyi élményt szívtunk magunkba hogy nem tudtam hova eltenni, egyszerűen csak néztem kifele és vezettem mint a gép, hogy lehet ilyen helyen élni?:D
Teszem hozzá ilyen semmibe révedő embereket láttam sokat, nem tudtam eldönteni hogy letargia vagy zen:D De így ülnek Luganoban is meg Como tó mellett is emberek ilyen padokon és mint aki off és nem érted mit csinál:D Jó mondjuk mikor megnéztem hogy egy kávé 28 CHF, akkor megértettem, letargia:D
Utána volt még egy hosszabb etap, Ausztria Németország és haza.
Ezeket már autópályán tettük meg és közben próbáltuk feldolgozni a felhős egycsúcsok a "bántóan" kék tavak, és egyéb természeti fenoménok látványát...
Azért bántó.. mert nálunk ilyen nincs:D:D:D
Az autó probléma nélkül tette a dolgát, egyszer töltöttem rá 3dl olajat, kifogyott az ablakmosó, 1cm hijján majdnem nem fértem be a mélygarázsba de mindent megoldottunk..
Út 3500km klíma, tetőbox, 5 fő, fogyasztás nagyátlag 8.6l/100 végig dinamic-ban.
Igaz azért száguldozni nem kellett mert nem is lehetett:D de jó volt így:)
Carnet Budaörsnél készült el a 2 éves karbantartása a gépsárkánynak.
Alapvetően jó tapasztalataim vannak velük, igyekeznek minden részletre odafigyelni, néha engedik hogy nézzem a gép karbantartását néha nem. Most sajnos dolgoznom kellett, de közben ittam egy KV-t 3 óra alatt meglett pedig elég szép listával érkeztem.
MIndent is ki akartam deríteni a gép állapotáról.
Volt egy standard éves szervíz, ami olaj és szűrők stb. Selenia, ennek periódusát saját elhatározásból 10k-ra állítottam. most kapta a 3. szervízt az autó, 3k, 14k (tudom ez 11:D) 24k most:)
Nézzük a listát:
- olajcsere selenia
- fékolajcsere kétéves korára kötelező
- fényszóró beállítás, ez garis
- fékek és minden elenőrzése
- kis műanyag bizbaszok megkérdezése, itt nem jártam sok sikerrel ezeket majd valahogy pótlom.. nyilván nem fogok új karfát venni egy gumi bigyó kiesése miatt
- van még egy-két patent ami eleresztett, az utastérben ez az, apróságok
Ami kicsit nyugtalanító hogy a fékek alapvetően félidősnek mondhatók tehát még van rajta betét és tárcsa... de elég hülye hangot adnak lassú de intenzív fékezéskor..
De a tárcsa megéget, amit nem teljesen értek hogy hogy ég meg egy tárcsa egy olyan autón aminek a használati utasításában benne van hogy ne vigyem versenypályára az első pár km-en... tehát utána lehet.. És ez meg is történt:)))
NA szóval ez a fék téma azért hmm..
Van még egy hibajelenség ami most az első futóműnél jelentkezik:
- de kiderítették hogy nem futómű eredetű hanem a zárhídkörnyékéről jön
- a tünet az hogy egy pattogás fémesen hallatszik amikor parkolok tekergetem az autó kerekét, és előre hátra megyek, rámpára le-fel....
Ez most azonnali beavatkozást nem igényelt de azért az aggasztó hogy megkérdezték volt-e törött az autó. Hát hogy lett volna?:D
Erre természetesen nagy biztonsággal tudtam válaszolni hogy nem, mivel újrkora óta csak én vezetem és sosem adtam ki a kezemből..
De a fémes pattogás megvan:P
Szóval SUMMA:
- a szervízben rendesek voltak és mindenben a segítségemre siettek
- a gép teljesítette az első 24k km-et, EGYETLEN és CSALÁDI AUTÓKÉNT :)))
- apróbb minőségi problémák vannak, de ennek nagy része az utastérben jelentkezik ami azért a gyerekek miatt az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve
- a mechanika bírja a kiképzést, szerintem én nem vezetek állat mód sosem vertem oda az autót, tehát nincs oka hogy bármi baja legyen..
- azt a pár lendületesebb kört meg illik bírnia, itt nem döntöttem el hogy ezt a konstrukció rovására írjam, vagy egyszerűen ha használom akkor néha cserélni kell ezt azt.
23914km országúti fogyasztás 8-9 liter városi fogyasztás 10-13 liter
Kizárólag Shell VP 100-at kap enni, és mindig csepptöltőre van dugva.
Örülök hogy tisztalappal indulunk tovább, irány a napfényes itália:)
Na itt az ideje a bevallásnak megrongáltam a gépjárművet én is :P
Behorpasztottam a tetejét.. banális módon és nem is rettentő mértékben, de pont annyira hogy azért elhangozzon pár baxxamá... :O..... :D
Szóval feldühítettek a szárnyahangyák, mert valahogy beszöktek, és film nézés közben persze hogy a lámpába próbáltak beleszállni és utána a fejemre esni...
Ezért kimentem éjszaka a garázsban mert vettem én valamikor egy lidlis rovar ölő lámpát.. 3 forintért, soha nem használtam de én most eskü kirakom ezeknek a rohadékoknak...
Ok autó lemosva, én már pizsamában semmi kockázat, elslisszolok a töltőkábel alatt fúrom be magam az autó mellett a polcokhoz, és örömmel konstatálom hogy megvan az a retkes rovarlámpa...
Veszem le a polcról és abból a lendületből a xaros doboza szétnyílik és pattan az autó tetején... Elsőre na mondom tuti megkarcolta.. nem b@zdmeg behorpasztotta...
Na akkor ezt így el is eresztettem hogy ez már így van.. akkor mehetek jégkármentesítőt keresni...
De egy kis műanyag szar de pont be tudta horpasztani..
Persze a dobozát azonnal ki is dobtam a szelekítvbe ezt a vackot....
És ha drágán is de elégedetten figyeltem a szárnyas lények sercegését...
De már a tetőt ki fogja kicuppantani... Nyilván megnéztem mennyibe kerül egy ilyen ön-horpasztó szett... igazából lehet venni két forintért.. de ugye ezt el is lehet cseszni, és tuti elmegy vele fél nap hogy most utána még rossz is legyen:D
Szóval felütöttem a guglit, és megkérdeztem Haleszt is, mivel egy emberhez irányíottak meg is beszéltem egy időpontot.
Magyar Zsolt: frozenhungary.hu
Gugli még Magyar Color Bt. néven hozza, de ugyan oda jutsz.
Amúgy nagyon elfoglalt, de a munkájára nem tudok kifogást mondani.
Nem is olcsó, de ha már csináljuk akkor legyen jó:)
Szóval megérkeztem, lehúzott ablakkal hallgattam végig ahogy egy BMW-s mellettem kapott 240 ezres árajánlatot két alumínium ajtóra, nem néztem mennyire volt horpadt, de mindkettő szétszedős volt szóval érthető.
De ekkor tudatosult bennem hogy ez nem a 15-ezres kicuppantom aztán rohadjon meg a bogárírtó.. de drága volt így már a hangya pusztítás...
De azért végül is nem is volt annyira brutál: 40k lett az eredmény, elmondta hogy van a horpadás alján egy kicsi éle.. ezért kicsit kell vele küzdeni, 2-3 óra alatt meg lesz szerinte.
Ha akarom megvárhatom a Budaörsi Alfa Carnet előterében.. stb.
A legfontosabbat majd elfelejtettem, féjnyezés és bontás nélkül, mindezt...
Mert ha pl. le kéne szedni a tetőkárpitot, na neeee...
Szóval így már azért legalább újra dönölű:)
Megint sikerült olyat húznom aminek népfelzúdulás lett a vége:D
Zselé Cartárs szíve megesett rajtam hogy milyen keréken nyomom a kakucsot, és ő amúgy is új gumikat rendelt a régi kerekei pedig még nem kukásak, így hát felajánlotta nekem ha kell enyém lehet nem dobja ki.
Persze azonnal kaptam a dolgon, hisz a játszó gumim az azelőtti csapatáson oda lett:D
Mik vannak:D Passattal ilyen bajom sosem volt:D:D:D
Szóval adott egy Veloce gumi szett P-Zero AR jelzésű:))) Nyamm:)
Egy bökkenő van: ez a 8 és 9 colos R19 felni mérete, nekem pedig a 8,5 és 10 colosat szánta a sors:D:D:D
Na ilyet sem csináltam még, megnéztem kalkulátorban megkérdeztem pár gumistól, megnéztem pár Wörtherzéé videót, és vettem a bátorságot ok, csináljuk:D
Végül is úgysem napi használós lesz így arra a pár alkalomra meg ez tuti átványosság:D:D:D
Szóval elmentem a jól megszokott 24h gumisomhoz, meggyóntam hogy hát a legutóbbi gumi elszakadt nézzék meg, mit tett vele asszony:D:D:D
Ők együtérzően dörzsölték a markukat ilyen mókusból kéne még:D:D:D
Lényeg a lényeg kis gyözködés után felrakták:D
Ilyenkor a gumis nem is attól fél hogy szétmegy a felni vagy ilyesmi, az a te bajod.. de ha olyan gumit rak fel ami nem fér el az autó alatt, és leszakít valamit róla, na azt valahogy nem akarják:D
De mondtam ez gyári méret csak nem erre a felnire, így még kisebb is lesz egészében, hadszóljón.
Hát felrakták: akkor tudatosult bennem hogy konkrétan a felni kintebb áll mint a gumi:P
Mondták ezzel parkolni nem kéne nagyon járda mellé:D
Márt öbb helyről kaptam görgős és egyéb felnijívítós ajánlatokat azóta.. Nem tudom miért:D
Persze én nyúl vagyok, felrakták a gumit majd montam... akkor rakjuk vissza a csomitartóba majd otthon felpróbálom az autóra:D:D:D
Eljött a péntek, hazarobbantam a munkábók és már azt veszem észre, hogy úgy ahogy vagyok az autó alatt térdeplek, és rakom a kereket:D
Jó már kezdek rutinos lenni javul a köridő, most valahol 20-25 perc környékén tarthatok, hátmég ha vennék rendes krokodilt amit nem kell ennyit illesztgetni:D
Na de felrakom a kerket, és valami különös érzés fogott el hogy ezt most meg kell osztani másokkal is:P:D
És felrobbant a facebook, az amore:D ennyi raakciót nem kaptam sosem:D Óriási:D
NA de a lényeg, nézem nézem az autót.. ok.. de most el kéne menni egy tesztkörre...
Mind mondtam NYÚL vagyok, így ez 2 napot tartott mire elindultam vele, addig szoktam a gondolatot, vészforgatókönyveket gyártottam, meg ugye 3 gyerekkel van ez-az szóval zajlott az élet.
De eljött a pillanat, este van, mondom feleségemnek a mosógép még megy én lefeküdnék aludni.. erre.. ő nem marad fent.. őőő stb... végül is jogos minek indítok 10-kor mosógépet:D:D:D
Na jó hát akkor üssük el valamivel az időt, fogtam a fényképezőgépet, bedobtam hátra az emelőt, két 17"-es kereket tarcsiba és nézzük mi lesz:D
Először 30-al legurultam a benzinkúthoz, hogy megnézzem a nyomásokat:
2.3-2.5-öt mutatott.. és érzésre jó volt.. de én fújtam bele egy kicsit.. saját mérővel is körbe mérve így a 2.5 lett mindben kb. Ugye most szenzorom nincs..
Ezek után növeltük a terhelést, elmentem körforgalmat vadászni, megrángattam kicsit, mi lesz:)
Nem lett semmi, csak az érzés hogy ez valami brutál penge most így.
Hála a kifeszített gumikank olyan oldaltartása van az autónak kb. mintha tömör gumin futna, tényleg brutál.
A futómű életrekelt, van visszajelzés érzem mind megyek át és mindent:D
Na de jó ok, csináljunk még pár képet, hát jobb ötletem nem volt mikor már az összes körforgalmat meggyaláztam a környéken:D
Óvatosan mert ugye tudjuk ha érintőre vennék egy padkát vagy egy beton gyolyót, az nem plub-blub-plub lenne, hanem krssss pakk:D ez nem játék
A VERDA ÉLES FEGYVERNEK SZÁMÍT:D
Szóval akkor irány a vár, jó tilos bemenni de adott jegyet szóval bementem, készítettem alibi fotót a Hilton előtt hogy ha kérdezik ide jöttem de már elment akiért jöttem:D
Szóval nem teljes nyugalomban de megálltam itt ott és lőttem pár képet, este fél 12-kor nem nagyon érdekelt senkit, útban sem voltam:))
Lehet a diszpécser központban persze ment a muri, nézd már megint egy fotós.. küldjünk rá valakit..? á csak figyeljük ha hülyéskedni megbüntetjük:D:D:D
Ez valami eszement hát hogy néz ki ez, hogy tartja az utat:)))
Plusz: mivel ez a gumi igazából nem outdated, pár éves még csak kicsit már kopott ezzel igazából el is lehet indulni rövidebb utakra:)))
Lévén a 17" kicsit meg lett pörkölve a pályán végül is nem is baj ha nem csak az van azért kapott rendesen:)
Szóval haladok a 19" lét felé szépen lassan.
Hát milyen állat mód néz ki ez a gép?:D
Izgalmas készülődés előzte meg a versenypályás debütálását a gépsárkánynak.
Ugye a játszósgumit eljátszottuk, így maradt az utcai:P
Spoiler: utólag visszagondolva az a gumi (8 éves) ezt ki sem bírta volna.
Szóval közeledett a nap, mindenki rakta fel a nyárigumit, még slick-eket is nézegettem, de az időjárás jelentés nem tűnt jónak, lehűlést és esőt is jósoltak.
Így maradtam abban magammal, hogy nézzük meg mi lesz, télit már vissza nem rakok:D
Reggel 2 fok volt nálunk és deresedtek az autók, az előzőleg gondosan figyelt guminyomásom 2.2 bar-ra esett, nekem olyan 2.4-2.7 közt érzi jól magát.
Kabalából azért elvittem két plusz gumit, meg az emelős szettet, azért nagyon komoly versenyzőnek néztem ki:D:D:D vagy csak simán idiótának:D:D:D
A szervezők nagyon kedvesek voltak, bepakolhattam a lomjaimat egy helyi garázsba a trackday idejére:)
Utána indult a nap:
- vészfékezés, majd vészelkerülés forgó váltásban, utána cél fékezés, és a vészelkerülés sebességének növelése
- ezek után szintén két csoportban a pálya megtanulása, óramutató irányával egyező, tehát a laptiming műsorokkal ellentétes irányban
- aztán laptiming irányban is tettünk pár kört oktatói felvezetéssel, folyamatosan cseréltük az autókat az oktató mögött, így mindenkinek juttot egy kis saját idő, hogy elmondhassa az oktató ki mit javítson:)
- ezek után szabadedzés következett
- majd a mért körök
Egészen új dolgokat tanultam meg az autóról, ennyire sosem eresztettem el a súlyát közúton eddig, nem éreztem hogy így megfogott volna az elektronika.
Olyat persze éreztem hogy kis belekorrigálás után lekorlátozta a gázt, de elsőre mindig ezt csinálja.
Itt viszont meg lehetett vadítani az autót, szerintem a program úgy működik, hogy első megcsúszásra nagyon vadul reagál, minden relé dolgozik mindent kisimít, de ha ezzel az erővel nem estél be az árokba, akkor úgy veszi játék van és ereszt a határokon:)))
Na ez történt itt is:
- Elsőre 60km/h-val vettem a jávor tesztet, ez tankönyvi példaként az autó át ugrott a másik sávba majd vissza mintha minden nap ezt csinálná
- Utána próbáltam 65-el, itt már elvittem 2cm híján egy bóját, de másodszorra ez is sikerült, utána mivel utolsó lehetőség volt legyen akkor 72:))) Na itt kidobta a farát, és éreztem ahogy keresztbe befog a fék, és összeszedi nekem a kipördülő autót:))) És nagyon gyorsan még a visszatérés előtt visszaadta az irányítást amivel így gond nélkül befejezhettem a gyakorlatot:)
A vészfék szépen ment itt most 70km/h-ról gyakoroltuk párszori próbálkozás után 1m-en belül tudtunk célfékezni.
Ezek után az oktatók örömére is jöhetett a pálya tanulás.
Közben kicsit szeles, és nem túl meleg idő, de folyamatos napsütés volt, így délre már a guminyomás volt a határ amivel spórolnom kellett, mert már 2.9-nél jártam és romlott a tapadás.. Kb. 0.2-bar-t kieresztettem mindből, így újra a 2.7 környéki nyomással lehetett nyikorogni:)
Itt kell hogy elmondjam az oktatók:
- rendes gyors autókkal jöttek, Corvette és Challanger
- nagyon pozitívak voltak és odafigyelve oktattak
- mindenkinek személyre szabott tanácsokat adtak
Az idő tehát jó, a gumi jó, a pálya ismert jöjjön a mért idő:)
Itt volt meglepetés, azt tudtuk hogy a Giulia nagyon tudja, de hogy egy kicsit pöckölt Veloce és egy Diesel viszi a pálmát erre nem gondoltunk:)
Én is teljesen elégedett vagyok, a mezőnyben lekisebb gumival és leggyengébb autóval de sok lélekkel a középmezőnyben végeztem:)))
Szóval a kis Super kitett magáért.
Külön köszönet az oktatónak aki igazított az ülés pozíciómon, igazából az kb. jó volt, de a kormányt eddig teljesen betolva használtam, és 3-5cm-et kérte hogy húzzak ki azóta még jobb lett az autó, hihetetlen élmény ahogy kanyarban vállal rátámasztok a B oszlopra, és tökéletesen elérem a kormányt közben (194cm) bal lábbal beleszorítom magam az ülésbe és egyé válva az autóval rázókőről rázókőre repülve vesszük a kanyarokat.
Ez tényleg nagyon más világ, mint az utcai közlekedés:)
ui: a plüss állatok nem is a gyerekek miatt kellettek hanem feleségem miatt, aki így már elhitte hogy a napközben arra is fogok figyelni, hogy egyben hazahozzam magam és az autót:D A gyerekek kicsit bizalmatlanul adták oda a játékaikat, nem a legjobbakat kaptam kölcsön:D:D:D Hiába aki ennyi nővel él, az megtanulja a leckét:D:D:D
Nyilván idén is elmentem vezetéstechnikai trénignre, mert mikor máskor mozgassam át Giulia őnagysága tagjait:)))
Saját magam örömére azt az önszívatást találtam ki, hogy vittem két szett gumit.
Tervek szerint alakult minden:
- délelőtt a gyári 17" gumikkal mentem
- délután pedig egy kicsit használt de annál érdekesebb QV 19" szettel
Nyilván mi érdekelt, határ helyzetben mi lesz a különbség a mindenki által szidalmazott "ampera kerék" és az egekig magasztalt kétszéles QV kerék közt:))))
A felnit ugye megvettem, az jól jöhet még, a gumi az felejtős, de jó állapotú, játszani kiváló, gondoltam én:)
De menjünk sorba:
Délelőtt kiskerék, vészfék 5m, szlalom 46sec, velem párhuzamosan idén is feleségemmel váltottuk egymást, ami remek szórakozás, lassan talán rákap erre is:)))
A körpálya már érdekesebb téma volt mert idén volt bátorságom kiiktatni az elektronikát az 5 sec akku levétel, mondhatni legális megoldással mivel így semmilyen módosítást nem igényel az autó. És így biztonságos keretek közt hol próbáljam ezt ki aszfalton, ha nem a Hungaroring melletti Grupama tanpályán:)
Szóval végre megbizonyosodtam hogy is viselkedik júlia ha nincs megzabolázva a természete, mindenféle elektronikák által. Hozzá teszem ezesetben az elektronikus differenciálzárat imitáló fékezgetés sem működik tudtommal, tehát teljes nyitott differeciál, az adottság hátsókerék, 200 ló kb. 1400-1500kg és gyííí
Most sokkal jobb szórakozásnak tűnt ez mint havon bár most benne volt az, hogy tényleg minden irányban volt 30m-em csúszni.
Tekinteve hogy már több mint egy évve alázattal tanulom ő Giuliaságát, azt hiszem eljött ennek a tesztnek az ideje, és láthatóan működött, teljesen kontrollált kvázi drift mutatványokat tudtam vele körzőzni. Egyszer be is pördültem, de megerősített hogy bizony ez az autó futóműből tudja amit tud. Az elektronika a napi használhatóságot segíti:)))
De tovább a nap eseményeiben:
Délben a kétrészes képzés felénél, egy önálló kerékcserét is bemutattam, krokodil, térdre és hajrá fél óra alatt megvolt:)
Így a délután folyamán már a QV szettel és a kétszéles Michelin Pilot Super Sport gumikkal próbálgathattam az autó tudását.
A fékút ugyan úgy 5m, a szlalom 47sec, de persze már fáradtabbak is voltunk.
A hegyre felkapaszkodás és a rántópad viszont siralmas volt ezekkel a gumikkal...
A gyantán annyira csúszott az autó hogy szinte irányíthatatlan volt.
Maga a 19"-es lét a vártnak megfelelően alakult, az autó agilisabb, a játékossága megmarad, talán ami szintén tapasztalat hogy az elektronika mintha többet avatkozna be, vagy én vállalok többet, szóval szögletesebbek voltak a átmenetek, vagy tockos vagy menés:)
Persze hozzá kell tenni hogy ez a gumi afféle adomány volt mert 2018-as szerelés volt egy 500le 5literes Lexus-on aminek gazdáját meggyőztem ha egyben akarja látni az autóját sürgőesen cserélje le ezt a gumit, és adja nekem játszani:))) Nem volt könnyű, de beadta a derekát:) Sőtt még a barátnője derekát is:D:D:D elhatárolódom:D Szóval nem kell semmi rosszra gondolni csak tetkót kellett terveznem ellenszolgáltatásként:)
Szóval visszatérve a gumira, kicsit meg volt már keményedve nyilván, és amúgy is nagy felületű soportos nyárigumi volt, ezért a rántópad és a hegyre kaptatás feladta a leckét.
Végül sikerült megoldani mindent, és jó teszt is volt, hogy nem a gumi mérete hanem a minősége és kora dönti el mit vállalhat a sofőr.
De itt is jött a balesemény a végkifejlet:
Mivel érezhetően esetlenebb volt az autó a rántópadon és többször kontrollálhatatlanul megpördültünk, feleségem ilyedtében látva hogy 40-el megyünk be, ráfékezett pont a rántópadon, ennek köszönhetően a 40km/h-hoz mért rántási erő, ami megadja az autó kitörési vektorát, kb. 30km/h-nál kapott el minket, ennek köszönhetően nem ért ki az autó a rántópadból, hanem felbontotta a gumi oldalát mint a konzervnyitó...
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez kuka gumi volt eleve, és hogy ez az egész esemény nagyon kis sebességnél történt, ennek köszönhetően a felninek és az autónak semmi baja nem lett.
De továbbra is megerősítette bennem az állítást hogy a szar gumi a világ legnagyobb luxusa, mert az életed és az autód épségét kockáztatod vele!!!
Nekem itt most csak kb. két kör újabb rántópados mókába került, amiből kimaradtam hogy háromkeréken elslattyogjak a legközelebbi veszély mentesebb zónáig..
És egy újabb kerékcserébe, ami szerencsére ott várt, mert így egyszerűen visszakerült az eredeti gyári 17" kerék.
Bosszantó az egészben hogy ezt a 19" gumit még szerettem volna használni legalább két alkalommal, egy kakucsi nyiltnapon, és Alfacity-ben vagizni:)))
De hála égnek hogy nem ezeken az eseményeken vagy az oda vezető úton adta meg magát a gumi mert abból sokkal nagyobb baj is lehetett volna...
Nem tudom tényleg a rántópad ennyire veszélyes vagy a gumi volt ennyire kakukk, de a tanulság ugyan az, szar gumival ne menj sehova, mert ha nem bízol az autódban rossz döntést fogsz hozni, és végül ebből még nagyobb baj lehet.
(update: a rántópad 30km/h alatt letilt és nem ránt, tehát valójában nem veszélyes hanem nem szabad belefékezni)
Szóval egy szerencsés kimenetelű versenybaleset átélőjeként ez a véleményem:)
21798km, az átlagfogyasztás ma 15liter+ :)
Piros indítógomb!
A tudomány jelenlegi állása szerint youtube mint tudásbázis alapján megtanulmányoztam eme 5 percnek hazudott beavatkozás kulcs momentumait.
A videón nem én vagyok, a spanyolom sem elég jó de végül sikerült:D
Na hát a modifikáció úgy 2 órát tartott 3 nekifutásban, mire megfelelő toll kupakot találtam amit hegyesre nyesve betuszkoltam fogyselymet majd először sikertelenül később negy örömömre sikerült kipattintani a helyéről a gombot:)
És végül az új piros tuning alkatrész tökéletesen passzolt, + 20 le :)))
Előre látó módon vettem öngyógyuló vastag átlátszó ömtapadó gyerekvédelmi fóliát.
Ennek applikálása nem volt egyértelmű történet. Ugye a felület maga eléggé 3d tehát az anyag megnyúlik, buborékos lesz. Vissza kell szedni, akkor para hogy leszedi a fényezést.
Vegül az jelentette a megoldást hogy vizzel bespriccolva a megtosztított celületet megpróbáltam applikálni az elöre formára vágott ragasztó csíkokat.
Végül egy év távolságaból azt mondom az elgondolás működik. A gyerekek
Nem tapossák le a fényezést a küszöbről, a bevonat tartósnak bizonyult de nem szól bele az autó formatervébe.
A végeredményrôl majd csatllok a fotót.
Vettem egy nagy levegőt és windowst telepítettem parallels demora, vettem rá Assetto Corsa-t, content managert, és Kakucs pája modot.
Nem tudom ez beteges-e de én meg akarom ismerni egy kicsit a pályát mielőtt valóban oda jutok:)
A laptiming összes alfás videója után a függőség már adott, a virtuális verzió itt figyel...
Őőő nóómális? Neem egészen biztosan nem:D
Még nem döntöttem el hogy ezt a postot törlöm-e vagy maradjon itt örök mementó hogy hogy pusztítja el emberek életének jelentős részét, rabolja idejét egy igénytelen, hulladék szoftvergyártó.
Hát hogy a ..szomba lehet az hogy bekapcsolok egy rohadt szoftvert!!! Telepítem, működik, majd egy hét múlva meg nem, na ez a microsoft felahsználói élmény.
És mennyi ember idejét rabolják ezekkel a végiggondolatlan, működésképtelen funkciók tömkelegével..
Megmondom mi feküdte meg a windows gyomrát: egy G920 Logitech USB kormány, ezt elsőre felismerte működött majd soha többé, faxom fogja újratelepíteni.. meg tölteni ezzel az időt ennyit kár volt rá áldozni.
Egyszer tudtam kipróbálni a pályát az is valami:D mindezért vagy 4 órát telepítettem.. meg beállítottam:D Tökre megérte szerintem:D:D
Microsoft, örök talány, mit csinálnak, egymást kerülgetik a kávézóban, szoftverfejlesztés helyett???:D