Tagok >> Somez >> 145 1.6 TS Special Edition >> Blog
- Típus:145 1.6 TS Special Edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:rosso-130
Kiautóztam az első tank benzint, méghozzá Shell V-Powert. Az autó már nem csörög ezzel az üzemanyaggal, úgyhogy maradok is ennél. Tankolásonként kb 1000 forinttal fizetek így többet, ami simán belefér. A fogyasztásom is sokat javult. Eddig autópályán 10 körül mértem. Most 100 kilométer Budapest, 150 kilométer M7-es + 1 óra araszolás az autópályán 1-esben és 250 kilométer Balaton környéki autózást követően 8,4 litert evett a kicsike. Ha nem szívjuk meg az M7-esen a balesetet, akkor valószínűleg 8-at mérek, és ennek nagyon örülök. Az igazi megmérettetés majd a tiszta budapesti autózás lesz, de a nyaralások miatt ez még messze van.
Volt ma egy kitérőm Csörihez, hogy kicseréljük a lambdaszondámat, mert a régi sajnos már rossz volt. Ezen felül a jobb első féltengely gumiharang is ki volt szakadva, tehát ez is cserélve lett. Még nem tudom, hogy sajnos vagy nem, de az eredetileg megbeszélt NGK lambda helyett gyári Boscht tudott csak Csöri hozni, amiről sokan azt mondják, hogy nem olyan tartós, mint az NGK. Idővel majd nálam is kiderül. Viszont Csöri korrektségét mutatja, hogy a drágább Bosch lambdát így kompenzációként beszerzési áron adta oda nekem.
Persze ha az ember szervizbe megy, akkor mindig talál valami rejtett hibát. Most például a jobb hátsó lengéscsillapítóban lévő gumiütköző esett ki, amit majd következő alkalommal Csöri kicserél. Továbbá az egyik, a kipufogót a motorblokkhoz rögzítő kicsi lemez félbe van törve, bár holtjátéka egyelőre nincs, és nem is zörög. Legközelebb ez is meg lesz hegesztve. Egy picit jobbra húz a kormányom is, amire majd egy futóműbeállítás lesz a megoldás ősszel, amikor a fenti két hibán kívül féktárcsákat és fékbetéteket is cserélünk elöl.
Addig is méregetem majd a fogyimat, és remélem jobb értéket kapok, mint 11 liter Budapesten.
Tegnap este furcsa zajra lettem figyelmes a csomagtér felől, és kiderült, hogy a jobb hátsó lámpám szó szerint kiesett a helyéről. Szerencsére nem esett le a földre, nem tört össze. Viszont kiderült, hogy az olaszok botrányosan szarul tették fel a gyárban. A megoldás lényege, hogy két csavart beleragasztanak a lámpa hátlapjába, majd ezeket egy-egy anyával felfogatják a csomagtartó lemezére. Nos a ragasztás úgy tűnik elengedett, de furcsa, mert a bal oldali lámpa beton stabilan tart még most is.
Tovább fokozza a problémát, hogy a csomagtartó belső műanyag borítását le kell venni ahhoz, hogy a lámpa második csavarjához is hozzáférjünk. Itt is olaszos hülyeségről van szó tehát. A borítást tartó csavarok könnyen kijöttek, de a patentok baromi erősek voltak. Az egyik annyira, hogy le is tört a műanyag borítás belső része, amibe a patent van beledugva. Tehát nem a patent tört el. Vicc, de komolyan! Szerencsére ezt is megragasztottam pillanatragasztóval, és reményeim szerint nem kezd majd el zörögni a hátsó rész, mert semmi sem idegesít jobban a zörgő alkatrészeknél.
Nagyon jól sikerült az esztergomi találkozó, főleg mivel nekem ez volt az első. Laca barátommal volt szerencsénk a sok Brera, GTV mellett megtalálni a hátul eldugott Maseratikat, és még a Bazilikát is megmásztuk.
A legjobb mégis az Eurocentertől induló konvoj volt, mert csapatban menni sokkal élvezetesebb.
Ma meglátogattam Csörit Várpalotán, egy olaj, illetve vezérműszíj csere alkalmából. Mivel Alfa szakember még nem látta az autót amióta tavaly augusztusban megvettem, ezért Csöri megnézte minden szempontból a gépet.
Ami cserélve lett:
Olaj + szűrő
Pollenszűrő, légszűrő
Vezérműszíj, balansszíj
Klímatisztítás
Végre nem az 5W40-esMagnatec, hanem Selénia 20k van a motorban. Ennek eredményeképp a vezmód nem kerreg indításkor. Sajnos kiderült, hogy a lambdámnak vége, úgyhogy azt majd 1-2 hónapon belül kellene cserélni, illetve ősszel féktárcsák, fékbetétek, illetve jobb első gumiharang csere lesz, mert ez meg picikét folyik.
Csöri igazán remek munkát végzett, és a gyorsaságon kívül még beszélgetni is volt ideje velem. A műhelyét pedig érdemes egyszer megnézni, rend és tisztaság mindenhol. Mindenkinek csak ajánlani tudom őt!
Ma hoztam el a fényezőtől az autót, mivel ki kellett javítani a múltkori kis sérülést. Lakkcipőt még régebbről ismerem, és csak ajánlani tudom a munkája alapján (www.lakkcipo.hu).
Összesen 20 ezer Ft volt a munkadíj, és másnap reggel mehettem is érte.
Sajnos Lakkcipő rávilágított, hogy az előző tulaj ideje alatt pár helyen fújták az autót a karcok miatt, és itt-ott nem egységes színt használtak. Persze ez csak közelről látszik, és ha az egész autót megcsináltatnám az kb 150-170 ezer forintomba fájna, ráadásul a jövőben majd ha el akarnám adni, tuti rásütnék, hogy törött volt.
Felkerültek a kocsihoz kapott 195/60R15-ös Nokian nyárigumik. Sajnos a terezett /55-ös Pirelli P7 papucsokra egyelőre nincs keret, úgyhogy most kb 3%-kal kevesebbet mutat a kilométerórám, mint kéne. Azt hiszem ennyi belefér :-)
Sajnos a képeken látható sérülést szenvedte el a kocsim. Nem vagyok fényező, de szinte alig roncsolódott meg a lemez, leginkább csak a festék jött le.
A vizsgaidőszak végeztével barátnőmmel együtt leugrottunk Hévízre 4 napra. A fürdőzés és a hosszas alvások mellett végre kipróbálhattam, hogy mit tud autópályán a kis Alfám. Hát mit ne mondjak, elég jól megy, igaz 160 fölé nem nagyon kergettem csak egy-két alkalommal és az utazótempóm is inkább 125-135 között mozgott. Odafelé menet ráadásul egy szintén rosso 156-os mögött utaztunk egy darabig, majd az M1/M7-nél elváltak útjaink. A sofőr egy 40 körüli nő volt, és sajnos nem volt meg benne az Alfa szellem :-)
Próbáltam fogyasztást is mérni, de induláskor már benne volt az autóban 60 km-nyi Budapestezés és pár elég kemény dugó, illetve hazafele jövet az északi parton jöttünk, plusz Keszthelyen még tele is tankoltam a félig üres tankot. Végül így összességében durván 9 liter/100 km fogyasztás jött ki, ami egyáltalán nem rossz.
Amióta nálam van az autó végig a MOL-nál tankoltam 95-öst. Télen azt tapasztaltam, hogy ha sokáig áll a hidegben az autó, akkor utána hidegen gyenge a motor, kb 2000-ig engedi pörgetni és a gázreakció is hosszabb. Persze hidegen 2500-ig sem szoktam pörgetni,és miután elért 85 fok körüli értékre, hirtelen meglódult és ment rendesen. Többen mondták, hogy felejtsem el a MOL kutakat. Megtettem, és úgy néz ki a Shell benzinnel tényleg megszűnt a fenti hibajelenség. Azért még próbálgatom, hogy miként viselkedik a gép.