Blog >> kipufogó

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-21

Utángyártott kipufogó felszerelve, minimális flexelés volt szükséges. Bár a vég csak 70-es és hosszabb is mint a gyári Ti, de egész vállalható. Azért fog kapni egy méltó 80-as véget hamarosan. Vagy átteszem a régiről...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-11

Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.

Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...

Négy éves autó az Isten áldja...

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-16

Újabb pár nap pihenő után a kocsi kárpit mögötti szigetelése 100%-os végre valahára. Ezen kívül a jobb oldali tükör fekete laprésze is ki lett cserélve egy vadonatújra, erősebb gázrugók kerültek a csomagtartóba és már csak két közepes terhelésű rugó választ el attól, hogy a csomagtartó varázsütésre nyíljon ki, magától. Ezen kívül átesett az első tuningolásán is a gép, mégpedig a szelep ellenállást szüntették meg, így a kocsi most már sziszeg a váltásnál és új króm véges kipufogóvéget is kapott!

A következő nagyobb tuningra egy ideig még gyűjteni kell, de a jövő héten tervezem berakni a csomagtartó rugókat,egy szett új H1-es nightbreakert és befejezni a belső ledesítést, azaz a csomagtartóban lévő lámpákat kicserélni és a kesztyűtartóban lévőt életre hívni.

>> Tuning és extraMarcox // Alfa 159 Progression // 2015-10-05

El volt pár "fog" törve a gyári scudetton így inkább kicsit átmoddingoltam rácsos verzióra.

Scudetto:
Költség: 2500 Ft volt a rács
Ragasztó: volt itthon, így ennek az árát nem tudom
Ezüst festék: 1200 Ft ( Motip)
és az idő amit ráfordítottam, de az eredmény megfizethetetlen :)

Burkolat:
Fekete matt festék: 990 Ft ( Very well márka)
Lakk festék: 3-4 laza mozdulattal "megfröccsentve" - kicsit így selyemfényű lett
Piros festék: 1200 Ft (Very well) - a Maestro márkát nem ajánlom nagyon rossz-


Kipufogó:
LM-ben Szombathelyen vásároltam rá egy véget, 4500 Ft volt, jó minőségű, strapabíró nagyon.

A motorháznyitó kampót is átfújtam pirosra.

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-07-10

Tény, hogy a cserélendő alkatrészek között nem volt a hátsó dob, de az meg nekem szúrta a szemem. Egyrészt rozsdás volt másrészt utáltam hogy olyan csúnyán nagy volt.

Ezért vettem egy Paragi dobot. Sajnos az AlfaCity-re már nem kerül fel, de jövőhéten fel fog egy szervizelés alatt.
Ja innen vettem http://www.dinamit-dob.hu/

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-06-26

A kipufogó hátsó traktusáról van szó, amely jelen esetben két dobból áll, egy leghátsó dobból és előtte az hátsó ülés alatt elhelyezkedő kissé furcsa tojásdad alakú dobból. Nos, nekem ez utóbbi volt kilikadva körülbelül, mint egy szita... Korábbi foltozási nyomok látszódtak még rajta. Próbáltam utána nyomozni, de sehol sem találtam ilyet a neten, hogy külön csak a nekem kellő dob legyen kapható, mígnem pont itt AA.-n leltem egy hirdetésre , melyben a cartárs (Bájgúnár) külön-külön árult ilyen használt tagokat. Be is szereztem tőle a szükséges darabot és a hátsó futómű felújítás végeztével és egy cimborám CO hegesztőjével gyorsan meg is varrtam a kicsikém szellentőjét, mellyel mindjárt egészségesebb is lett a hangja! :)

A régi és az "új", ami még a macseknak is tecc... :)

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-06-23

Ma megkaptuk az új kipufogót es a kis Fidi boldogan viseli. A gyári kipufogó elég viseltes volt így már nagyon megérett a cserére.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-06-20

Mai napon a Kakucs Ringen jártunk az Olasz Autó Találkozón. Kicsit nehezen indult, de aztán egész jó lett a hangulat, jól éreztem magam. Külön voltak díjazva az Alfák, a Fiatok, a Maseratik és a Lanciák. Az Alfák közti szépségversenyt Satya nyerte a GTV6-tal és Willy lett a harmadik a Spiderral. Én pedig a második helyezést zsebeltem be. :-)
A kipufogó hangnyomás mérésen először nem akartam indulni, de aztán miért ne alapon lemérettem. 118,4 dB eredménnyel a harmadik helyen végeztem ebben a versenyben. Tartalmas nap volt! :-)
Negatívum, hogy odafelé menet elütöttem egy verebet...

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2015-05-20

Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-01

Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)