Blog >> gt

>> AutóápolásBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-06-12

Nem nevezném magam éppenségel női sofőrnek, de a felnik az elmult egy év alatt annyi padkázást szenvedtek el, mintha anyám használná a kocsit. A sunyin megbúvó parkolósorompó szigete, a parkolás közben megcsörrenő telefon, a hajnali órákban csipás szemmel való parkolás csúnya nyomokat hagyott mind a négy keréken, így már ideje olt egy felniperem javításnak. És ha már lent vannak a kerekek, legyenek kigörgőzve (a 4ből csak egyet kellett, ami meglepett, rosszabbra számítottam) és kapjon fém szelepet.
A Lariva végezte a munkát, szerencsére tudtak adni csere lemezfelnit is a javítás idejére. Ilyen csúnyának még nem láttam a kocsit :) De a végeredmény négy nullkilométeres felni lett.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-08

60-ezres nagyszerviz (amely egyesek szerint elég 80-nál, de én szeretek biztosra menni :)

Olajcsere, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, vezérműszíj+feszítőgörgő cseréje.

Csörinél voltam ismét, éljen a szombati nyitvatartás! :)

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-06

(Asszem erre a vásárlásomra mondják majd azt, hogy gyakorlatilag pénzkidobás :)

A nap sztárjai a sötétített Blackline lámpák! A krómcsíkos bajszok is bekerültek az első lökhárító aljába - korábban pedig a sötétített indexek is be lettek szerelve - így szinte teljessé vált a külső facelift! :) Viszont teljesen egyedi mindez, mert a blackline felszereltséghez matt króm színű alsó díszléc és pajzs jár, az enyémen pedig a "hagyományos" króm színűek vannak. Azaz kicsit kevertem a dolgokat, de nekem így tetszik! :)

Két évet fiatalodott az autóm :D Azt hiszem ez az "arc-tuning" olyan, mint a csajoknál a botox-kezelés :)

A beszerélésrt hatalmas köszönet Csörinek és a Csörgő Autószerviznek (www.csorgoauto.hu)!

A költségek: fényszórók: 72 ezer forint, indexek: kb. 10 ezer, krómcuccok: 18 ezer (ezekre már nem emléxem pontosan, mert még AlfaCity előtt vettem őket)

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-05-30

És eljött a nap, mikor végre a basszus testet ad a meztelen hangoknak - beépítésre került a mélyláda is.

Ez egy másfél napos művelet volt, mert a szerkezet a gyári mélyláda helyére lett installálva, és ehhez műgyanta formát készítettek. Mivel nem túl nagy ott a hely, ezért egy lapos mélynyomót ajánlottak (Clarion PFW1051), 13 literrel beéri. Sajnos pont olyan kárpit nem volt nekik, mint a csomagtér kárpitozása, anyagban és egy-két árnyalattal elüt tőle. De ezt más úgysem látja.. :)

Az autó az igért határidőre kész lett.

Összefoglalva a hangzással nagyon elégedett vagyok, a gyári Böse rendszert simán lekőrözi. A Paradox is jól teljesített. A szakemberei szimpatikusak, nem gányolnak, a főnök pedig maximalista. És nem ijednek meg az olasz elektronikától :)

Két kicsi karcot ejtettek összesen, de külső szemlélő nem hiszem, hogy észre veszi. Én is csak azért teszem szóvá, mert a belső tér állapotára annyira allergiás vagyok, hogy minden nyomot nyilvántartok.. :)

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-05-30

Hifi upgradeltem a megfelelő szakemberekkel.
Alapvetően nem akartam nagyon belenyúlni a gyári hifi lelkébe, de végül szinte minden ki lett cserélve. Alapvető elvárásom volt, hogy minden gyárinak kell hogy tűnjön. Tehát fejegység marad, mégha ez a leggyengébb része is az egésznek, hangfalborítás marad, ledek, uv és ormótlan mélyláda kizárva. Valamint karcolás nem eset sehol a kárpitbontás folyamatában.

Így aztán neki láttak a Paradox szakemberei, "heggesztettek" egy RCA kimenetet a fejegységre, kiszedték az első hangszórókat és az összes kábelt. A helyére tettek egy Mac Audio Mobile Excusive 16.2 szettet és egy csomó olyan dolgot szereltek még be ami nekem kínai (jelátalakító, táp+test, ilyen kábel, olyan kábel a Connectiontól). A csomagtartó balhátsó ficakjába egy Audison SRx4 erősítő fért be, ami meglepően jól passzol a gyári müanyag elemekhez, nem is lett leburkolva.

Ezután egy hétre elköszöntünk egymástól.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-05-23

Négy éves az autóm, műszaki vizsgára kellett vinni. Szamosiék intézték.
Sajnos a hátsó fékfékbetétek és a tárcsák teljesen el voltak kopva, így ezeket kicserélték. Most minden oké :) Kicsit furcsállom, hogy 60 ezernél elkoptak... szerintetek reális?

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-04-05

Azt hiszem az eddigi legszebb AlfaCity-s díszítést kapták meg a szervezők autói. Az elmúlt években is igyekeztünk látványosat alkotni, de most sikerült találni egy olyat, amely mind a négy típushoz (GT, GTV, 145, 147) nagyon illik (lásd a többiek fotóit: BeeGee, count M, Teddy, Tommi).
A "csillagok és a sávok" nagyon vagánnyá tették a GT-t. Az autót persze matricák nélküli is megbámulják, de így felcicomázva szinte mindennap legalább egyszer megkérdezik, hogy valami rendezvény lesz? A gumisnál mondták, hogy látták a reklámfilmet is, sőt az egyik étteremben a törzshelyünkön is közölte a pincér srác, hogy az Indavideon elcsípte a filmünket :)
De volt olyan is, hogy egy idősebb bácsika nézegette az autómat, így szóba elegyedtem vele. Rákérdezett, hogy "ez valami esztergomi cég?" :) Felvilágosítottam, hogy nem éppen :)
Szóval az "üzenet" nem jut el mindenkihez, de szerintem az autóbuzik tudják, hogy már megint itt van április, ami egyenlő AlfaCity-vel :)

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-02-29

Nem bírtam tovább, felrakattam a nyári felniket. Az egyik ok az volt, hogy felkerült az AlfaCity-s matrica, és az sokkal jobban mutat a 18-as kerekekkel, mint a 16-osokkal :) A másik meg, hogy végre volt egy szabad délutánom, és el akartam kerülni a szokásos sorbanállást a gumisnál. :)
Ismét megállapítottam, hogy ezek a felnik állnak a legjobban a GT-nek (bocs minden más GT tulajtól :).
Az új nyári gumijaim: Pirelli P Zero Rosso. Most már ez is olasz az autón :)
A téli gumikkal ezen a télen mindössze 6.077 kilométert tettem meg. Az előző télen 10.044 kilométert futottak, bár akkor március végéig fent voltak :)

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-01-19

Egy ideje már kopogott és nyöszörgött a futómű rossz úton. Érett már a csere, de halogattam. A nagy hidegben még durvább hangja volt már, így hár megérett az elhatározás.

Ezúttal Csöriék szervizét teszteltem le :) Igaz Várpalota nincs közel, de legalább találkoztam és beszélgettem egy nagyot Csörivel, aki saját kezűleg szerelte az autóm. (Az Alfákat mindig ő csinálja). Ráadásul plusz pontok a szombati nyitvatartásért, ami nekem nagy előny, nem szeretek emiatt szabadnapot kivenni.

Most ismét csöndes az autóm. (csak a dízel kerreg :P)

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2007-11-02

Most hogy a végére érünk az Alfa Amore eddigi legteljesebb tesztjének írásához, kirázom a maradék grafomániát az ujjaimból és összefoglalom, hogy:
jó móka volt versenypályán csapatni. Igaz, az autót nem erre találták ki. Két nézőponton gondolkozom. Az egyik, hogy a dízelel versenypályázni eléggé sótlan. A másik szerint, ha már dízellel kell versenypályáznod, akkor a Q2 meglepően jó társ.
A pár órás teszt alatt elradíroztunk 'vagy 5000 km-t a gumikból, de mind megérte. Az viszont nem tetszett, hogy az ülés elkezdett sámlihoz hasonlóan nyikorogni a kanyarokban.
Vendégek is voltak, nekik külön köszönet: Blacky és dyRo. El kell ismernünk Halesszal, hogy mindketten jobb sofőrök nálunk, ezért kissé keresztülhúzták a várakozásunkat :)
Cikk hamarosan!