Blog >> futómű

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-11

Hónapok óta ment a keresgélés, hogy szakember építse be az airride rendszert. De aki közelben van, az tele volt munkával, aki meg ráért volna, az nagyon messze él. Aztán végül mégis lett valaki a közelben, aki ráért. Sajnos minimálisan ugyan, de hiányos volt a készlet, pár dolog hiányzott. De ez csak beépítés közben derült ki. Végül sikeresen bekerült. A rendszer jó, hibátlanul működik, de rá kellett jönnöm, hogy tényleg nincs rá szükségem. Ez már a beépítés előtt is megfordult a fejemben, de ha már nálam volt, mindenképpen ki akartam próbálni. Terveim szerint nem marad bent sokáig az autóban.
A teljesen leeresztett, valamint a teljesen felemelt állás között kb 15 cm van, szép nagyot emel. Minimálisan lett keményebb a futómű, teljesen jól használható a mindennapokban is.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-11-22

Mindig is tetszettek az airride-os autók. Terv volt, hogy egyszer nekem is lesz. De nagyon drágának találtam a 0-ról megépíteni egy ilyen rendszert. És tulajdonképpen nem is volt rá soha szükségem, viszont Kócosw szólt, hogy van egy kész szett Németországban, ami eladó. Típusspecifikus, Alfa 156-hoz való. Árban jobbnak tűnt, mintha darabokból kéne összerakni, bár így sem volt olcsó. Mindenesetre felvettem a kapcsolatot az eladóval. Elkezdtem alkudozni, de csak nem tudtunk megegyezni. Úgyhogy nem is foglalkoztam tovább a dologgal. Aztán egyszercsak jött egy email tőle, hogy csak meg kéne egyeznünk. Végül sikerült egy számomra is megfelelő árat összehozni. Ez számszerűsítve 700€ volt, ami átszámítva 220000 Ft. Ez így sem kevés pénz, de tekintve, hogy a rendszer megépítése 3800€-t kóstált, azt hiszem jó árat alkudtam ki. Kócosw és Baffi intézte a pénzügyeket Németországban, illetve magukhoz is vették a készletet, majd egy kollégájuk segítésgével került hozzám.
Maga a rendszer sárga Bilstein (B6 vagy B8) gátló alapokra van építve. 20 literes alutartály a levegőnek, Viair kompresszor, dupla mutatós órák képezik a részeit.
Az erdeti tulaj egy gyönyörű 156-os tulaja volt. Az autó ITT megtekinthető. Kb 5000 km került az autóba, amíg bent volt az airride, aztán a srác úgy döntött, hogy eladja a kocsit. De egyben nem sikerült jó áron, így darabokban, bontva került értékesítésre. Így volt ez az airride szettel is, mely 1800€-ért cserélt gazdát. Az új tulaja egy 147-esbe akarta berakni, de sajnos az az autó motorikusan nem volt tökéletes, többször is volt vele gondja, így nem került be. Ő rakta fel 1000€-ért az EBay-re. Tőle került hozzám 700€-ért. Hát, ennyi a rövid története a cuccnak.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-11-06

Mivel nagyon nyöszörgött az első lengőkarom ki lett cseréltetve az első felső lengőkarok párban. Csak a baloldalival volt a baj, de a biztonság kedvéért a jobb oldalit is kicseréltettem.

A motorháztartó teleszkópot is újra cseréltettem.
A csere közben derült ki, h új szükséges a gömbcsuklókból is. Párban lettek cserélve.
Picit szivárgott az olaj ezért a szelepfedéltömítés és a gyújtótrafóház tömítés is ki lett cserélve.

Lista:
- felső lengőkar párban
- szelepfedéltömítés
- motorháztartó teleszkóp
- gyújtótrafóház tömítés
- gömbcsukló párban
- futómű beállítás

Most újra minden rendben van az autóval.

KM: 109.854

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-10-06

Ma kicseréltem.
Nem volt egyszerű, de csak mert a múlt héten már nekiálltam, és félbe kellet hagynom. Először a jobb oldalinak álltam neki, mivel a balost már régebben cseréltem, így tudtam, hogy a balosnál könnyebben megfognak indulni a csavarok, (így is lett).
Szépen haladtam a bontással, viszont a gátló alját rögzítő csavar nem volt hajlandó kijönni. Használtam drótkefét is a menetnél, és be volt fújva csavarlazítóval is, egy kicsit megmozdult, de nagyon nagy erőkarral, és attól féltem, nehogy eltépjem. Így inkább összepakoltam, hagytam egy hetet pihenni. Meg is lett az eredménye, most nagyon könnyen ki tudtam hajtani a csavart. Kiszerelésnél megállapításra került, hogy semmi baja nem volt a gátlónak, sem a toronyszilentnek, de érezhetően más a karekterisztikája a két gátlónak, persze az egyik gyári, a másik Lip márkájú.Tulajdonképpen pont azért cseréltem ki, hogy egyformák legyenek bent.
Ha már így megbontottam, úgy is készültem, hogy újra zsírzom a felső lengőkarok szilentjeit, a jobb oldali lengőkarban, a gyári Boog szilentek vannak a tartóssága miatt, ennek volt némi nyüszögése, de a zsírzással ez meg is szűnt, nem lóg. A bal oldali Starline lengőkarban a saját szilentjei vannak, ezek nem nyüszköltek, viszont sajna már van némi lógásuk, hiába voltak már új korukban zsírozva, úgy látszik a persej így is megrágta a gumiszilentet.
Vagy megpróbálok gyári szilenteket beszerezni, vagy majd poliuretán fog bekerülni...
Kép csak azért ennyi, mert melóból hazaérve délután ugrottam neki, és iparkodnom kellett, hogy ne nagyon csússzak bele az éjszakába.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-10-02

Újra kopogott valami a futóműben. Futóműátvizsgáláson (500 Ft) megállapították, hogy elől újra a bal oldali stabilizátor bekötő adta meg magát. Szinte hihetetlen, de kb 3 hónapot és 3500 km-t bírt ki. Ebből Birth-öt soha többet nem veszek, az tuti...
Következő garnitúra FEBI Bilstein lett. 9200 Ft a kettő.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-09-21

Ma sikerült vennem két új első lengéscsillapítót, a számla szerint Bilstein B4
Hamarosan csere :)

>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-09-16

Elérkeztünk a második fejezethez.
Futómű felújítás..... Kicsit félve vágtam neki, mert tudtam hogy nem lesz olcsó, próbáltam számolgatni mennyibe kerülhet, hogy fel tudjak rá készülni. De közben pedig arra gondoltam, amit a munkatársaim mondtak, hogy nagyon jó érzés lesz hidd el, mintha új autód lenne. Ezen felbuzdulva vittem el a bejáratott szerelőmhöz az autót.

Futómű:
Alsó lengőkar 2db ( a régiek szétkoptak)
Első lengéscsillapító 2db (a jobb első szivárgott)
Hátsó kitámasztó 2db (bal hátsó ki volt kopva)
Felső lengőkar szilentek 4db (nyikorogtak rendesen)
Féltengely porvédő
Futóműbeállítás

Egyéb:
Fékolaj (Ez legutóbb kimaradt a féknyereg festés miatt)
Selenia motorolaj 1L 5W-40 (tartaléknak kértem)


Az első futóműben lényegében csak a felső lengők (bár a szilentjeiket cseréltük és szilikonos zsírt kaptak) és a stabrúdak maradtak.

Nem után-gyártott cuccok kerültek bele, hanem gyári alkatrészek ezért nyilván az összeg is magasabb lett, de mivel mondtam hogy hosszú távra tervezek így inkább nem a kínai lengőkart tetettem bele. :D
Az eredmény magáért beszél :D brutál jó lett és tényleg mintha új autóm lenne. (egyébként halkan jegyzem meg, hogy így a pesti utak sem annyira katasztrofálisak, sokkal simábbak lettek).

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-07-10

Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.

km óra: 244942

Ma beállíttattam az első futóművet. Összetartott. Már jó.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-30

Az előlről hallható kopogás az alsó lengőkarok hátsó nagy szilentek múltkori cseréjével sem szűnt meg, tulajdonképpen nem történt kopogás-téren javulás, ami rém idegesítő lett már.

Volt egy olyan sanda gyanúm is, hogy hátha nem is futómű, hiszen azt már vizsgálták, hanem mi lehet a legrosszabb alapon mondjuk kormánymű.

Tekintve, hogy a legutóbbi rázópados vizsgálaton a stabrúd szilentek is cserésnek tűntek és időközben azokat beszereztem (gyári, Erhardtól futárral 4400 Ft), az autó újra emelőre került.

A gyanú beigazolódni látszik, kiderült, hogy a kopogást valószínűleg a kormánymű felfogatás meglazulása okozhatta, amit rendberaktak, míg a stabrúd szilentek cseréjére végülnem lett szükség.

Üröm az örömben, hogy a szerelőm, és egy odahívott kormányműves szaki szerint a kormányműnek már nincs sok hátra... nemsokára áldozata leszek a FL előtti 159-esek típushibájának.