Blog >> futómű
Sziasztok
Nagyjából 1,5 éve van meg az alfám, és 170.000km-él nekem is tönkrementek a gátlóim (jobb első nyekergett, a hátsók elengedték az olajat...). Felmérve a helyzetet rájöttem, hogy kb 60000 Ft lenne a felújíttatásuk, holott 70000-be meg lehet venni az újakat, de végülis 85000ért megvettem bele a TA Technix - Merwede futóműszettet (tudom hogy a Koni - Eibach páros a nyerő de nem álltam úgy anyagilag :) és amugy a TA Technixről sem olvastam még rosszakat)
A cserét magam csináltam, 3 teljes napba tellett. A legfőbb oka, hogy az első lengéscsillapítók egy alumínium öntvénnyel csatlakoznak a kerékagyhoz, amibe nagyon jól bele tud rohadni a csavar is és maga a gátló is. Ennek következtében az egyik sajnos el is tört, ez plusz 7000 forintomba került, szerencsére hamar sikerült találni pótalkatrészt. Az összerohadt csavarok miatt nem tudtam egyszerűen kiszedni a gátlókat, az első kettő tartott 2,5 napi míg kibontottam őket, a hátsó kettő összesen megvolt 5 óra alatt!
Tapasztalatom egy futóműállítás után nagyon kellemes volt, nem veri le a vesémet a bukkanókon, ugyanakkor a kanyarsebesség érezhetően növekedett. Hozzá kell tennem ez a TA Technix 40mm-es ültető szettje (a legnagyobb amit Fix-futóműben lehet venni).
Köszönöm hogy elolvastad a bejegyzésem, bármilyen jellegű hozzászólást szívesen meghallgatok
A környéken csak szakbarbárok vannak,ez sajnos hatványozottan igaz!!!Vicc hogy Székesfehérvárig kellett vinnem hogy tutkó futóművem legyen!Grazie Mille Totti cartársnak!!!
Amit cserélt:
jobb hátsó kerékcsapágy
kézifékkötelek
bal hátsó féknyereg
csonkállványokban a GL szemeket
alsó lengőkarokban a szilenteket poliuretánból és a GL szemeket
segédlengőkarokban a szilenteket poliuretánból
hátsó hídban szilenteket poliuretánból + esztergált fém alkatrészek
hátsó felső lengőkarok kompletten
hátsó kerék összeadásért felelős kitámasztórúd szilentjei
első futóműben az alsó lengőkarok
Az első lökösnél a zender kit kijavítva,újrafújva.
Megejtettünk egy futómű beállítást.
Cseh-Mart, határ út. Még mindig profik.
Cserelve lettek jobb felső lengőkar- jobb alsó lengőkar- bal alsó lengőkar- bal felső lengőkar- rúdfej- féltengely gumi külső- féltengely csukló belső 2- első fékbetétek-, - egyéb dolgok az utastérben- fedélzeti kijelző egység komplett csere- ködlámpák cseréje- lengőkarok gyárira lett cserélve.
km óra állás: 117000
Stabilizátor "pálca" J-B Első 3197Ft/2Db
Kormány összekötő J Külső 3086Ft (Ruville)
Kerékcsapágy J Hátsó 12000Ft
80w90-es váltóolaj 2L 3042Ft/2L
Hátsó teló J-B bontott 4000Ft/2Db
Ablaktörlő kormánykapcsoló 2000Ft
Összesen:27325Ft
Ami még hátravan: Első motortartó,első váltótartó,ABS problémák megszüntetése.Innen onnan olajszivárgások megszüntetése.A kilométer futás annyi amennyit egy TDi nem megy el motorgenerál nélkül:D a Képen látszik
kotyogott az első kerék, axiál csukló csere. Tekintve, hogy azt sem tudtam mi ez, és hogy van ilyen és mire jó és elromolhat, megörökítettem egy képregény formájában a hozzávetőleges reakciómat:)
Mivel már minden futómű alkatrészem hibátlan a kocsiban így elérkezett a beállítás ideje is. Az összetartást sikerült minden keréken zöldbe hozni, sajnos a dőlés nem állítható....de nem vészes.
Majdnem 5 hónapja, a vásárlás óta halogattam (az egyebek miatt) a jobb oldali első lengőkarok cseréjét. Most megtörtént, és a bal oldalon is szilentek cseréje. A futómű ezzel most tökéletessé vált.
Még a jobb oldali szélvédő spricnit is megpiszkálták, most folyik belőle a cucc, de a fejet cserélni kell majd, mert valamikor valahogyan tönkrement.
Az első lengőkar csere után elvittem futómű állításra, ahol észrevettem (ÉN), hogy a hátsó torziós rúd hajlott. Elvittem Pistihez és egy 20 tonnás préssel vissza egyengette az acél darabot. Így már be lehetett állítani a futóművet. Kiderült, hogy kerékdölést nem lehet az autón állítani, de szerencsére még így is határértéken belül volt, illetve az is, hogy nem volt törve mert az összetartása a váznak 0,00 "eltérést" mutatott.
km: 184500
Munkadíj: 8000 Ft
Futómű beállítás: 5000 Ft
A minap történt gólyaláb csere miatt esett meg a dolog GabCsi barátunk segedelmével, a Méta Autószerviz hájtekk kütyüjei használatával. Köszönöm! :)
3
338
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Selénia Rally - 2024. m...
- Junior (Milano)
- Szerelőműhely