Blog >> 155

Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)

>> SzervizBL // Alfa 155 Q4 // 2008-07-14

4L Valvoline HP GL-4 80W-90 váltó és központi difi olajcsere

t.177.171

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2008-04-02

2008-04-02: Regge konstatáltam, hogy valaki elvitte a balos tükörlapomat. majd ezután azt is megállapitottam, hogy tőböl elvitték a jobbos tükrömet...
Letörték, borításostól, mindenestől
Üvegszilánk, törmelék nem volt körülötte....

Csak két dologra tudok gondolni: vagy valami részeg barom volt, vagy egy 155 tulaj.
Szívből kivánom az illetőnek, hogy dögöljön meg!

>> Tuning és extraBL // Alfa 155 Q4 // 2008-04-11

BMC légszűrőbetét

>> Szerviztolyaasch // Alfa 164 2,5 TD // 2008-04-11

2008 március havában teljesen tele lett a hocipom az eddigi VM84 A motorommal. Sikeresen szereztem a haver apósától egy 155-os VM-et ami már elektronikusan vezérelt!Hurrá! Nem lesz tobb idegeskedes, hogy telen beindul-e vagy sem. Hát Jani barátommal nekiálltunk, kibontottuk a 155-osbol a motort (karboflex rulezz). Ráakasztottouk a régi váltómat (ez volt az elso szamu hiba) mert a sajatjaval nem ment volna be, mivel nem ultek a 1/2 tengelyek valamint a motor szilentblokkjainak tartói. Kb másfél hét munka utáni fáradságos, éjszakába nyúló szerelgetéssel sikerult is betenni a motort, váltostul meg mindenestul. Sikerult bekotni az elektronikus gázpedált, az EGR-t, nagy nehezen elfért a turbó is, meg a levego hutoje. Sikerult bekotni a fekpedal es a kuplung pedál jeladóját, a kis bosh dobozkat is meg a hozza tartozo egyeb dolgokat. Osszeraktuk, feltoltottuk folyadékokkal, beinditottuk és .... teljes csod! A motor ossze-vissza jár, dogledezik, nincs alapjarat egyszoval bukta. Egyeb keresgélés, méregetés és nézegetés után Jani barátom aki egyébként gépész mérnok rájott, hogy a kedves kis vezerloegyseg a fordulatszammero ill. az elso porlaszton talalhato jelado segitsegevel hangolja a motor befecskendezeset. Mivel a lendkerek nem ugy lett visszarakva ahogyan az kell (mivel a regi valto ment rá) és a válto blokkban máshol helyezkedik el a jelado helye, valamint a jeladó jelkarakterisztikája is más, ezáltal a kocsi ossze - vissza vezerelte sajat magát. Megette a fenne. átméregettuk, átszámolgattuk majd ementálivá furtuk a váltoblokkot, hogy sikeruljon vhogy osszehozni a dolgokat - mindhiába. Ugyhogy most kergetek egy kinyomotányért ill. kinyomocsapagyat a 155-os válltojára, mehet ki a régi válltó, valahogy bele kell varázsolni a saját váltóját és lehet, hogy igy talan mukodni fog - remélem. Majd meglátjuk - vagy nem. mindenesetre elfáradtam mint a kutya, 2 hete 3-4 órákat alszom, ugyhogy egyenlore szuneteltetem a szerelest.

>> Egyébfobakter // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2008-04-07

Pont a búcsúval kezdem a 155 blogját. Hétvégén átvittem apámhoz a kisasszonyt, hogy hivatalosan is megkezdje nyugdíjas éveit. Természetesen egy kis makacskodás, hisztizés rögtön kellett, az ablaktörlő szeretett bekapcsolt állapotban maradni /relé probléma lehet/. Lelke van, az már biztos, és most próbálja feszegetni a határokat az új gazdánál. Majd betörik:) Az öreg egyébként rögtön kiparancsolta a Samarát a garázsból, és azóta már Gina áll a helyén. :)

 
>> SzervizBL // Alfa 155 Q4 // 2008-03-28

5L Valvoline Turbo 10W-40 + Olajszűrő

t.174.621

>> EgyébGEORGE // Alfa 155 2,0 TS 8v // 2008-03-18

Életem első Alfája :-)

96 óta Olaszoztam több Tipo és Tempra szolgált legnagyobb elégedettségemre....Aztán egy Autó-Motor újság oldalán láttam egy fényképes cikket egy Alfa Romeo Club Magyarország találkozóról.
Mindenütt Alfa, kígyózó kocsisor.....
Azonnal megpecsételődött az akkori Tempra "limom" sorsa :-)
Lázas keresés után leltem erre a 155-ös gépre.
Jó két évig hűen szolgált, biztosította hogy utazásaimat gyorsan megoldjam :-)

 

13e km volt benne, de inkább lecseréltem. Selenia 20K (183e km)

>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2007-12-10

Xenon beszerelve (35W 6000K). Tetszik. :)