Blog >> ti

Ideiglenesen eltüntettem az olajat a gyertyák mellől egy pet palack és szívószál párossal. Mind a négy gyertyánál volt olaj, természetesen az utolsó stekker végéről letört egy pici műanyag és így már nem kattan vissza, szóval ez is felkerül a javítani valók listájára, egyelőre kötegelővel biztosítottam, hogy véletlenül se jöjjön le. Az utolsó előtti képen látható az össz mennyiség amit kiszívtam a gyertyák mellől.

Az egész egy gyertyacserének indult, de aztán ki se cseréltem. Sajnos az én TBi-m sem mentes minden típushibától, a már Shadin által vázolt olajban úszó gyertyák az enyémet is utolérte. Shadin tanácsára egyelőre ki fogom onnan szívni az olajat amennyire tudom, aztán úgy is aktuális lenne egy vezérléscsere és akkor egy csapásra orvosolva lesz mindkét dolog.

Km: 148200

Tavaly novemberben mikor megvettem a kocsit ránéztem a szűrőre, de mivel túl tiszta volt így nem cseréltem ki. De most úgy éreztem, hogy eljött az idő, így vettem egy aktív szenes Denso-t és kicseréltem. 156-os után elég kényelmes a csere, itt nem kell olyan kitekert pózt felvenni.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-20

Az egyes képen a megmart elkopott öreg nem tudom miért olyan színű nyereg látható, míg a másodikon az jobb állapotú eredeti állapotú.

Átfényeztem RAL3000-re, aminek az eredménye a 3-4. képeken látszik.

Album...

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-26

Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-25

A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.

Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.

Album...

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-08-06

Ma végre sikerült megejteni az olajcserét is, erre az évre ez is letudva. :)

Ha már olajcsere, akkor a váltóban is esedékes volt a frissités, plusz még kapott egy üzemanyag szűrőt is újat a járgány. A nivó pálcám gumi gyűrűjét is elérte a vég, cseréltük gyárira, élt 22 évet... :)

Költségeim:

-Motul 8100 X-power 10w60 5L 15000 Ft
-Fuchs Titan 75w80 váltó olaj 2 L 6000 Ft
-Olajszűrő Gyári ricambi 2500 Ft
-Üzemanyag szűrő UFI 3000 Ft
-Nivó pálca gumi gyűrű FCA 1000 Ft
-Munkadij 8000 Ft

Összesen: 35500 Ft
Km állás: 162850, következő csere 173000-nél :)

Mivel nem tudtam, hogy előző tulaj mikor cserélte a fent említett folyadékokat, ezért kicseréltettem őket, mindkettőből a gyári Tutela került bele. Váltóba az előírt 2 liter helyett 2,5 litert került, hátha így tovább fogja bírni a GM M32.

Tutela Brake Fluid TOP4 1liter
Tutela Car Matryx GL-4 75W-85 3liter

Km: 146200

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-06-15

Amikor először láttam a fórumon egy újrabőrözött Ti kormányt, akkor már tudtam, hogy nekem is újra kell majd bőröztetnem. A dologgal járó macera azonban mindig a halasztgatás felé sodort. Egy nap viszont azt mondtam, hogy csináljuk, lefixálom az időpontot és onnantól nincs visszaút. Még áprilisban felhívtam a mestert, Rendes Józsefet a Rendes-kormánytól.
Nálam az autó hétvégén szokott használatban lenni, hét közben áll, így lefixáltuk Június második hetét a munkára. Hétvégén szétkapom a kocsit, az újrabőrözendőket hétfőn postára adom, ő pedig visszaküldi péntekig, hogy hétvégén már újra használni tudjam az autót.
A listára végül felkerült a kormány mellé a váltógomb, a váltószoknya, a kézifékkar markolata és a kézifékszoknya is.
A szétszedés/összerakás részleteire nem térnék ki. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg és tudok segíteni.
Minden a megbeszéltek szerint történt. Pénteken már újra nálam volt minden és össze is lett rakva.
Az árakat egyébként én meglepően alacsonynak találtam (már ha összehasonlítom azzal, hogy mennyi pénzbe kerül, ha gyári alkatrészeket vásárolgat az ember a kocsihoz).

Kormány: 15 ezer
Váltógomb: 4 ezer
Kézifékkar markolat: 4 ezer
Váltószoknya: 3 ezer
Kézifékkar szoknya: 3 ezer

A végeredmény magáért beszél.
Képek nagyjából before-after sorrendben vannak.
Még annyit megjegyeznék, hogy a váltógombra egy héten belül új kupak is fog kerülni, mert a régi, mint látható, elég kopott.

>> EseményLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-05-18

Sziasztok! Végül is öröm is meg nem is amit irni fogok.

A sztori úgy kezdődött, hogy elmentünk az asszonnyal egy szép hétvégi napon gondolván nézzük meg a közeli nógrádi várat. Nos sajnos az utak állapota igen sz@r arrafelé :(

Már majdnem beértünk Nógrádra mikor is az utolsó kanyarból kifele jövet elkaptam egy irgalmatlan nagy kátyút aminek következtében a felnim pereme köszönte szépen és elhajlott valamint a gumi is elengedte a levegőt.... :(

Nos pótkerék fel, haza araszolás... ránézésre semmi komoly a hatalmas koppanás ellenére sem...

Következő napokban, felnis és gumis keresése, szerencsémre akadt egy ahol elvállaltak. Nos imádkoztam, hogy a gumi ne fossa el magát, de sajnos imáim ezúttal nem találtak meghallgatásra, szál szakadt lett az is... Na akkor webshopok, gumisok hivogatása, sehol nem gyártják már ezt az abroncsot, raktáron sincs :( Nos, akkor nincs mit tenni venni kellett SOS-ben 2 abroncsot, persze jó kis 195/55 méret ami feláras, na az EMAG oldalán meg is rendeltem 2 olasz nevű (Premiorri) de ukrán gumit ... :D Megérkeztek, felrakattam a gumisokkal, centirozás is megvolt csilli-villi.

Már csak a futómű állitás volt hátra, mivel az összetartás nem gyengén elállitódott az ütéstől... tegnap azt is megcsinálták igy már semmi akadálya, hogy mehessünk nyaralni az Asszonnyal :D

Öröm az ürömben, hogy az új lengőkarom sem adta meg magát sem a stab rudam, viszont a féltengely gumiharang nem tudta lekövetni a hirtelen jött nagy ütést és elszakadt.... De szerencse, hogy ennyivel megúszta Alfi, igen kötséges a kátyúba hajtás... Vigyázzatok az utakon! :)

Költségek:

- Felni görgőzés: 5500,-
- 2 db Premiorri gumi 24000,-
-Futómű állitás 8000 Ft
- Gumisok dija, centirozás 5000 Ft

Összesen: 42500 Ft

UPDATE:
-Végül még egy kis apró probléma lett a kátyúból a jobbos külső féltengely gumiharangom is kapott egyet, szépen elszakadt így a következő szerviznél cserés lesz 5000 FT