Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

NCi2005-02-14 15:08:14 // 95
Hat mert aki eddig beleult, ugy hogy "most beleulok egy nagyon eros dizel autoba" az ugy szallt ki, hogy "'Hu b@zmeg!"...
SKrisz2005-02-14 15:08:10 // 94
Ebbe mi a meglepő? Az 1.8TS-em ment 240-et, a GTV meg viszi a 260-at. Én már hozzászoktam az ilyesmihez!:)))
NCi2005-02-14 15:06:35 // 93
Akkor tessek:
H-s teli gumival eddig merem neki kuldeni. Megyen am meg tovabb is. Ja, es a teli 195/65, szmeben a 195/60 gyari gumival.
SKrisz2005-02-14 15:05:46 // 92
Hogyne lenne!!! Esztergom! Ávadnyitó találkozó! Miért is lesz meglepő?
NCi2005-02-14 15:04:39 // 91
A tesztalanyt en biztositom. Szerintem meglepo lesz. Lesz meg vmi az Alfas-Hondas balhe elott?
someq-1472005-02-14 15:03:50 // 90
Ok benne vagyok!!!!!
someq-1472005-02-14 15:02:15 // 89
Még nem bántom igazán csak kóóóstolgatom!!! Még fáj a szívem bántani a kicsikét!!!
SKrisz2005-02-14 15:01:07 // 88
Mint mondottam nemtom... Nem vagyok otthon off-os témában... Mindenester a 3-baros turbonyomás egy kicst(?) sokallom...
SKrisz2005-02-14 15:00:09 // 87
Na hogy ONtopic is legyek! Most szeretnék bejelentkezni egy 147MJTD tesztkörre a következő tali alkalmával, mert nagyon érdekel az autó! Cserébe fel tudok ajánlani egy ótvar benzifaló GTV tesztkört!:)))
ALFA75td2005-02-14 14:58:51 // 86
Azt nem tudom menyire modern de egy garet és 3 bar nyomással nyomja a levegőt ami abszolute nem rossz egy2.1 Citroen XM td-t 110le ről felpiszkált 140 le re és még jocskán vsza kellet venni a turbonyomást a nyomaték meg olyan 400Nm kőrül van
NCi2005-02-14 14:57:28 // 85
Mester! Te megkergetted mar rendesen a szekeret, vagy meg csak ovatos uzemmodban haladol vele?
SKrisz2005-02-14 14:56:53 // 84
Mára befejezem az off-ot, de hogy lássa mindenki miaz amiről eddig beszélgettünk! Manual wastegate és boostcontroller:

SKrisz2005-02-14 14:54:21 // 83
Hát a tádés témában én is csak max. hallgató leszek, de ha feltöltésről esik szó, akkor majd mondok némi hülyeségeket én is!:)
NCi2005-02-14 14:52:16 // 81
Akkor uj fiukent kezdemenyezem a tádés tanfolyam beinditasat nemi alkohol mellet!
SKrisz2005-02-14 14:49:11 // 80
Az alkohol mennyisége és minősége szabadon választott, de a kérdésre a válasz: Igen!:)))
SKrisz2005-02-14 14:48:31 // 79
Ajudiban nem vagyok otthon, de én MODERN turboról beszéltes, márpedig ez nem az:)))
someq-1472005-02-14 14:45:40 // 78
Azért én is szorgosan figyelek és jegyzetelek. Jelentkezhetem én is az iskolapadba????? Sörözni fogunk???
ALFA75td2005-02-14 14:43:37 // 77
Nem teljesen mert pl az uj audi a 6 turbóját az adaqgolo által létrehozott vákum vezérli mert ez a leg egyszerübb vezérlési mod
NCi2005-02-14 14:42:43 // 76
Asszem kezdunk egy kicsit OFF lenni... :) De hogy ne igy legyen: Hozza nem nagyon ertokent nekem nagyon bejon ez a motor, ugy, ahogy van. Szalad, mint a diszno, azt jovan :P Ha meg meglenna a regi Stratus V6-om, akkor meg ennel is jobban ereznem magam, de igy sem rossz...
SKrisz2005-02-14 14:40:05 // 75
Gyere csak gyere! Nem fogod megbánni!:)))
NCi2005-02-14 14:38:37 // 74
Belatom tajekozatlansagom es egyben beiratkoznek egy "How turbo works? - Part I. for dummies" tanfolyamra hozzatok :)
SKrisz2005-02-14 14:36:56 // 73
Mégvalami! Az régi feltöltők esetében a wastegate egy manuálisan elven mködő "xsap", míg a modern változógeometriás turboknál a wastegate ha minden igaz elektromosan van szabályozva és itt szó nincs sípolva távozó levegőről!:)
SKrisz2005-02-14 14:34:45 // 72
Nem! Normál esetben a wastegate nem nyit ki!!!!!! A süvítés az konkrétan a turbo hangja!:)
NCi2005-02-14 14:32:13 // 71
A turbo sajat hangjan tul, persze.
NCi2005-02-14 14:31:27 // 70
Akkor ha jol sejtem, a barmely sebessegfokozatban gazpedal eroteljes benyomasat kisero sipolas a wastegate-en eltavozo levego hangja?
SKrisz2005-02-14 14:26:35 // 69
A turbonyomás ugyan függ a fordulatszámtól de ez egyáltalán nem igaz a szó szoros értelmében. Simán közlekedek akár 3000-es fordultaon 1bar töltéssel és simán megvan a 6000RPM-es fordulat 5.-ikben 0 töltőnyomással is! Amiről te beszélsz az az Ollah által említett wastegate, de az "csak" a motor védlmében van bennt, hogy ne tudd szétnyomni az egészet magas fordultaon túl nagy töltőnyomással. Érdekes téma ez és q sokat lehetne róla dumálni!!!:)
SKrisz2005-02-14 14:21:44 // 68
Ollah! Ne feszítsed a húrt te sem!!! Azért mert a wastegate nem 1.2-nél tilt, hanem mondjuk 1.5-nél attól még nem lesz nagyobb a töltőnyomásod. Ez mégcsak a lehetőséget biztosítja, hogy lehessen nagyobb!:PPP
NCi2005-02-14 14:19:38 // 67
Bocs a tejkozatlansagert, de elso autom, amiben van turbo...
Ollah2005-02-14 14:10:57 // 66
A wastegate és a blow off keveredik itt, úgy látom. Valóban a wastegate felel azért, hogy ha mondjuk 1 bar-ra van belőve a T-nyomás, akkor elengedje a pluszt. Ha a wastegate-en "tekernek" egyet neked, akkor nyilván nagyobb nyomásnál fog csak "tiltani", ergo T-nyomást emelnek. Ez más. De a blow off az a Krisz-féle dolog. ;) T-nyomás emelésnél azért nem árt odafigyelni, mit bír a kis csiga, nehogy több levegőt akarj szállíttatni vele, mint amit át tud nyomni. ;)
Ollah2005-02-14 14:05:45 // 65
Az tuti, hogy a 2.0 JTS gyárija 8,2... Azé' ez a nem semmi. Grats! A 2.4 pedig 175 ló és kb. 400 Nm, tehát... Már ha teccik érteni. ;)
Ollah2005-02-14 14:03:00 // 64
Jobb a békesség... :)))
NCi2005-02-14 14:00:36 // 63
Na de elvileg van egy szelep a turbon rajta, ami arra hivatott, hogy a fordulatszam emelkedesevel egyutt novo nyomas ne menjen a motorba. A kompresszor tud relativ egyenletes nyomast csinalni, a turbonyomas fordulatszam fuggo, nem? Ha pedig az, akkor magas fordulaton a "pluszt" el kell vezetni...
NCi2005-02-14 13:56:26 // 62
Nem, de azt tudom, hogy ha mar vilagit, akkor Velencerol meg felerek Pestre. (Ha az asszonyka vezeti, akkor meg Nyiregyhazaig is eleg :) )Szerintem ugy 5-7 littyo lehet.
NCi2005-02-14 13:54:31 // 61
tudom, tudom... :) Minden ellenkezo tapasztalat pedig szigoruan a veletlen muve :) Pl: Stilo 1.8: ujkent ultem bele, aztan 9 honap alatt 16x szerviz (ebbol volt olyan is, hogy treler vitte be), aztan mondtam nekik, hogy tan ezt vissza kene venni. :)) Visszavettek.
someq-1472005-02-14 13:52:52 // 60
Nem nézted még, hogy amikor az üzemanyagszint mérő átvált tartalékra kb. hány liter gázolaj, van még a tankban????
someq-1472005-02-14 13:49:37 // 59
Húúúú ezt a szlogent szerintem itt nem kell nagydobra verni:) De mi tudjuk hogy ez nem így van!!!!!
SKrisz2005-02-14 13:48:54 // 58
A gondolatmenetedd rossz! Ami bennt marad, az visszfelé áramlik a turbo felé, szépen lassan ledarálva a lapátokat az állnadó tóduló és baromira összetömörített levegő által! Ez nem tuning, hanem ellentuning...
NCi2005-02-14 13:41:40 // 57
De, bizony! Egy vre berli a ceg a kocsikat nekunk ("Olasz auto 1 evig mukodik" szlogennel)
NCi2005-02-14 13:40:46 // 56
Mielott mindenki zoldfulunek nezne: Ketszer visszakerdeztem es a valasz ez volt. Nekem is furcsa, de ezt mondtak. egyebkent tartosberes auto, tehat nem sok mindennel tudnak engem szivatni, mert nem fizetek a szervizert.... Egyebkent a blow off szelep tudomasom szerint is a "tulnyomast" ereszti ki a levegoibe. A gondolatmenet valoszinuleg az volt, hogy ho nem engedunk ki mindent, akkor ugyebar bent marad...
someq-1472005-02-14 13:30:20 // 55
Csak nem egy frissitett 147-es lesz?????
SKrisz2005-02-14 12:23:26 // 54
Így néz ki egy TD-s csomag:

SKrisz2005-02-14 12:21:08 // 53
Nincs, de vannak már csomagok amiket árulgatnak (200eur környékén) és tehetsz te is sziszegőt a JTD-re!:)))
joe752005-02-14 12:19:44 // 52
A JTD-n van Blow off szelep?????
SKrisz2005-02-14 12:16:44 // 51
"...Az SPQR-ben csereltek mar blow-off szelepet a turbon, ami utan igen megtaltosodott..." Ez mekkora egy hülyeség! A Blow Off szelep az épp aktuális plussz nyomást engedi ki a levegőbe (gázelvétel, váltás stb...) vagy vissza a légszűrőházba, (építéstől függően) és kurvára semmi köze a teljesítményhez. Ezzel hány embert fognak még etetni, hogy jobb lesz tőle az autó???
joe752005-02-14 12:13:06 // 50
0-100-ra 7.8 Mp! Diesel Power vazze! :)) Kiváncsi lennék a 2.4 20V mekkorát durranhat? Elképzelésem van...
NCi2005-02-14 12:07:16 // 49
Nagyszeru fonokom Lancia Thesis 2.0TB (200 paca) utan belelulve is lesapadt. Pedig o nem olyan fajta... Egyebirant en mar majdnem 50e-nel jarok es nem csokken az autoka kedve. Elvileg meg jun. 10-en megerkezik a kovetkezo szekrem (150 pacika). Mas. Az SPQR-ben csereltek mar blow-off szelepet a turbon, ami utan igen megtaltosodott. A szervizes sanda mosollyal kisert elmondasa szerint lehet hackelni vmit a nyomason. Errol kene valamit megtudnunk, szerintem.
someq-1472005-02-14 11:38:12 // 48
Még csak kóstolgatom a dolgot!!! Igaz a vasba már belegördült majdnem 5000 km:) ami alatt sok mindenben megismerkedtünk egymással, de szerintem, van még mit megismernem a kicsikében!!!! A gyorsulásról csak annyit hogy még mindenki, aki kipróbálta csak elismerően vissssssítozott:)))
NCi2005-02-14 11:01:33 // 47
Hat en egyet tudok: tenyleg nehez komoly ellenfeleket talalni az utakon. Gyorsulasin nem jartam, de az aprilisi tlalkozon kivancsi leszek... Egyebkent eleg sokaig jartam nagy benzinmotoros autoval, ami ment is rendesen, de ez tenyleg komoly! Someq147 tudja, mirol beszelek :) Le akartam menni Paksra, de nagymater szulinapi zsurja elhuzodott egy picit. Kovetkezo talin tervezek megjelenni, aztan tessek probalgatni az eszkozt. Someq147 tudja, mirol beszelek :)
someq-1472005-02-12 17:01:29 // 46
De sikerült:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak