Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

SKrisz2005-02-14 15:11:23 // 99
Azért az a fostalicska egy kicsit erős és az sem mindegy, hogy annak az 1.8TS-nek milyen volt a lelke. Tudnék mesélni a saját autómról. Az azért elég messze volt a fostalicskától...
NCi2005-02-14 15:11:10 // 98
Efelol nem volt ketsegem :) Dehat ez megiscsak egy DIZEL koszoru.
SKrisz2005-02-14 15:10:00 // 97
Semmi gond! A húbazdmeg utánb viszem én is egy kört és akkor már az életéért fog könyörögni!:PPP :DDDD
NCi2005-02-14 15:09:58 // 96
Kb. 3 honapig jartam egy 1.8TS Sportwagonnal. Az fostalicska ehhez kepest. komolyan.
NCi2005-02-14 15:08:14 // 95
Hat mert aki eddig beleult, ugy hogy "most beleulok egy nagyon eros dizel autoba" az ugy szallt ki, hogy "'Hu b@zmeg!"...
SKrisz2005-02-14 15:08:10 // 94
Ebbe mi a meglepő? Az 1.8TS-em ment 240-et, a GTV meg viszi a 260-at. Én már hozzászoktam az ilyesmihez!:)))
NCi2005-02-14 15:06:35 // 93
Akkor tessek:
H-s teli gumival eddig merem neki kuldeni. Megyen am meg tovabb is. Ja, es a teli 195/65, szmeben a 195/60 gyari gumival.
SKrisz2005-02-14 15:05:46 // 92
Hogyne lenne!!! Esztergom! Ávadnyitó találkozó! Miért is lesz meglepő?
NCi2005-02-14 15:04:39 // 91
A tesztalanyt en biztositom. Szerintem meglepo lesz. Lesz meg vmi az Alfas-Hondas balhe elott?
someq-1472005-02-14 15:03:50 // 90
Ok benne vagyok!!!!!
someq-1472005-02-14 15:02:15 // 89
Még nem bántom igazán csak kóóóstolgatom!!! Még fáj a szívem bántani a kicsikét!!!
SKrisz2005-02-14 15:01:07 // 88
Mint mondottam nemtom... Nem vagyok otthon off-os témában... Mindenester a 3-baros turbonyomás egy kicst(?) sokallom...
SKrisz2005-02-14 15:00:09 // 87
Na hogy ONtopic is legyek! Most szeretnék bejelentkezni egy 147MJTD tesztkörre a következő tali alkalmával, mert nagyon érdekel az autó! Cserébe fel tudok ajánlani egy ótvar benzifaló GTV tesztkört!:)))
ALFA75td2005-02-14 14:58:51 // 86
Azt nem tudom menyire modern de egy garet és 3 bar nyomással nyomja a levegőt ami abszolute nem rossz egy2.1 Citroen XM td-t 110le ről felpiszkált 140 le re és még jocskán vsza kellet venni a turbonyomást a nyomaték meg olyan 400Nm kőrül van
NCi2005-02-14 14:57:28 // 85
Mester! Te megkergetted mar rendesen a szekeret, vagy meg csak ovatos uzemmodban haladol vele?
SKrisz2005-02-14 14:56:53 // 84
Mára befejezem az off-ot, de hogy lássa mindenki miaz amiről eddig beszélgettünk! Manual wastegate és boostcontroller:

SKrisz2005-02-14 14:54:21 // 83
Hát a tádés témában én is csak max. hallgató leszek, de ha feltöltésről esik szó, akkor majd mondok némi hülyeségeket én is!:)
NCi2005-02-14 14:52:16 // 81
Akkor uj fiukent kezdemenyezem a tádés tanfolyam beinditasat nemi alkohol mellet!
SKrisz2005-02-14 14:49:11 // 80
Az alkohol mennyisége és minősége szabadon választott, de a kérdésre a válasz: Igen!:)))
SKrisz2005-02-14 14:48:31 // 79
Ajudiban nem vagyok otthon, de én MODERN turboról beszéltes, márpedig ez nem az:)))
someq-1472005-02-14 14:45:40 // 78
Azért én is szorgosan figyelek és jegyzetelek. Jelentkezhetem én is az iskolapadba????? Sörözni fogunk???
ALFA75td2005-02-14 14:43:37 // 77
Nem teljesen mert pl az uj audi a 6 turbóját az adaqgolo által létrehozott vákum vezérli mert ez a leg egyszerübb vezérlési mod
NCi2005-02-14 14:42:43 // 76
Asszem kezdunk egy kicsit OFF lenni... :) De hogy ne igy legyen: Hozza nem nagyon ertokent nekem nagyon bejon ez a motor, ugy, ahogy van. Szalad, mint a diszno, azt jovan :P Ha meg meglenna a regi Stratus V6-om, akkor meg ennel is jobban ereznem magam, de igy sem rossz...
SKrisz2005-02-14 14:40:05 // 75
Gyere csak gyere! Nem fogod megbánni!:)))
NCi2005-02-14 14:38:37 // 74
Belatom tajekozatlansagom es egyben beiratkoznek egy "How turbo works? - Part I. for dummies" tanfolyamra hozzatok :)
SKrisz2005-02-14 14:36:56 // 73
Mégvalami! Az régi feltöltők esetében a wastegate egy manuálisan elven mködő "xsap", míg a modern változógeometriás turboknál a wastegate ha minden igaz elektromosan van szabályozva és itt szó nincs sípolva távozó levegőről!:)
SKrisz2005-02-14 14:34:45 // 72
Nem! Normál esetben a wastegate nem nyit ki!!!!!! A süvítés az konkrétan a turbo hangja!:)
NCi2005-02-14 14:32:13 // 71
A turbo sajat hangjan tul, persze.
NCi2005-02-14 14:31:27 // 70
Akkor ha jol sejtem, a barmely sebessegfokozatban gazpedal eroteljes benyomasat kisero sipolas a wastegate-en eltavozo levego hangja?
SKrisz2005-02-14 14:26:35 // 69
A turbonyomás ugyan függ a fordulatszámtól de ez egyáltalán nem igaz a szó szoros értelmében. Simán közlekedek akár 3000-es fordultaon 1bar töltéssel és simán megvan a 6000RPM-es fordulat 5.-ikben 0 töltőnyomással is! Amiről te beszélsz az az Ollah által említett wastegate, de az "csak" a motor védlmében van bennt, hogy ne tudd szétnyomni az egészet magas fordultaon túl nagy töltőnyomással. Érdekes téma ez és q sokat lehetne róla dumálni!!!:)
SKrisz2005-02-14 14:21:44 // 68
Ollah! Ne feszítsed a húrt te sem!!! Azért mert a wastegate nem 1.2-nél tilt, hanem mondjuk 1.5-nél attól még nem lesz nagyobb a töltőnyomásod. Ez mégcsak a lehetőséget biztosítja, hogy lehessen nagyobb!:PPP
NCi2005-02-14 14:19:38 // 67
Bocs a tejkozatlansagert, de elso autom, amiben van turbo...
Ollah2005-02-14 14:10:57 // 66
A wastegate és a blow off keveredik itt, úgy látom. Valóban a wastegate felel azért, hogy ha mondjuk 1 bar-ra van belőve a T-nyomás, akkor elengedje a pluszt. Ha a wastegate-en "tekernek" egyet neked, akkor nyilván nagyobb nyomásnál fog csak "tiltani", ergo T-nyomást emelnek. Ez más. De a blow off az a Krisz-féle dolog. ;) T-nyomás emelésnél azért nem árt odafigyelni, mit bír a kis csiga, nehogy több levegőt akarj szállíttatni vele, mint amit át tud nyomni. ;)
Ollah2005-02-14 14:05:45 // 65
Az tuti, hogy a 2.0 JTS gyárija 8,2... Azé' ez a nem semmi. Grats! A 2.4 pedig 175 ló és kb. 400 Nm, tehát... Már ha teccik érteni. ;)
Ollah2005-02-14 14:03:00 // 64
Jobb a békesség... :)))
NCi2005-02-14 14:00:36 // 63
Na de elvileg van egy szelep a turbon rajta, ami arra hivatott, hogy a fordulatszam emelkedesevel egyutt novo nyomas ne menjen a motorba. A kompresszor tud relativ egyenletes nyomast csinalni, a turbonyomas fordulatszam fuggo, nem? Ha pedig az, akkor magas fordulaton a "pluszt" el kell vezetni...
NCi2005-02-14 13:56:26 // 62
Nem, de azt tudom, hogy ha mar vilagit, akkor Velencerol meg felerek Pestre. (Ha az asszonyka vezeti, akkor meg Nyiregyhazaig is eleg :) )Szerintem ugy 5-7 littyo lehet.
NCi2005-02-14 13:54:31 // 61
tudom, tudom... :) Minden ellenkezo tapasztalat pedig szigoruan a veletlen muve :) Pl: Stilo 1.8: ujkent ultem bele, aztan 9 honap alatt 16x szerviz (ebbol volt olyan is, hogy treler vitte be), aztan mondtam nekik, hogy tan ezt vissza kene venni. :)) Visszavettek.
someq-1472005-02-14 13:52:52 // 60
Nem nézted még, hogy amikor az üzemanyagszint mérő átvált tartalékra kb. hány liter gázolaj, van még a tankban????
someq-1472005-02-14 13:49:37 // 59
Húúúú ezt a szlogent szerintem itt nem kell nagydobra verni:) De mi tudjuk hogy ez nem így van!!!!!
SKrisz2005-02-14 13:48:54 // 58
A gondolatmenetedd rossz! Ami bennt marad, az visszfelé áramlik a turbo felé, szépen lassan ledarálva a lapátokat az állnadó tóduló és baromira összetömörített levegő által! Ez nem tuning, hanem ellentuning...
NCi2005-02-14 13:41:40 // 57
De, bizony! Egy vre berli a ceg a kocsikat nekunk ("Olasz auto 1 evig mukodik" szlogennel)
NCi2005-02-14 13:40:46 // 56
Mielott mindenki zoldfulunek nezne: Ketszer visszakerdeztem es a valasz ez volt. Nekem is furcsa, de ezt mondtak. egyebkent tartosberes auto, tehat nem sok mindennel tudnak engem szivatni, mert nem fizetek a szervizert.... Egyebkent a blow off szelep tudomasom szerint is a "tulnyomast" ereszti ki a levegoibe. A gondolatmenet valoszinuleg az volt, hogy ho nem engedunk ki mindent, akkor ugyebar bent marad...
someq-1472005-02-14 13:30:20 // 55
Csak nem egy frissitett 147-es lesz?????
SKrisz2005-02-14 12:23:26 // 54
Így néz ki egy TD-s csomag:

SKrisz2005-02-14 12:21:08 // 53
Nincs, de vannak már csomagok amiket árulgatnak (200eur környékén) és tehetsz te is sziszegőt a JTD-re!:)))
joe752005-02-14 12:19:44 // 52
A JTD-n van Blow off szelep?????
SKrisz2005-02-14 12:16:44 // 51
"...Az SPQR-ben csereltek mar blow-off szelepet a turbon, ami utan igen megtaltosodott..." Ez mekkora egy hülyeség! A Blow Off szelep az épp aktuális plussz nyomást engedi ki a levegőbe (gázelvétel, váltás stb...) vagy vissza a légszűrőházba, (építéstől függően) és kurvára semmi köze a teljesítményhez. Ezzel hány embert fognak még etetni, hogy jobb lesz tőle az autó???
joe752005-02-14 12:13:06 // 50
0-100-ra 7.8 Mp! Diesel Power vazze! :)) Kiváncsi lennék a 2.4 20V mekkorát durranhat? Elképzelésem van...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak