Mutasd

>> Szerviz2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> Szerviz2017-11-08

Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.

A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(

>> Tuning és extra2017-10-29

Sikerült letérdelnem talán harmadszorra is a szálcsiszolt alu szegélyt. Miután ritka mint a fehér holló bontóban és az új ára még számomra is horribilis, muszáj volt meggányolni. A szélső fül aminél fogva csavarral lehetett rögzíteni több részre robbant, meg sem találtam, így kapott egy alu lemezből fület.

>> Szerviz2017-10-27

Régóta látszott szivárgás nyoma az egyik visszatérő csövön és persze amikor hozzányúltam nyomás alatt természetesen spriccelni kezdett :-(
Ki volt csúszva belőle az erősítésnek szánt réz cső és annak tetején tört el a műanyag cső.

>> Szerviz2017-10-25

Csak mert semmi sem úgy jó ahogy van, a korábban 2,8 literrel (2,6L ami belement és kb. 0,2L ami nem folyt ki) feltöltött sebváltóból tegnap este leszívtam kerek 0,3 litert.

Ezután az autó ereje visszább tért (akármi miatt is) viszont nem volt annyira "fluid" a váltás, ezért ma este visszatöltöttem 0,1 litert, így most 2,6 liter a töltet. Holnap újra próba.

Végre unatkozhatok :-)

>> Szerviz2017-10-23

Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:

- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)

- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.

- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...

- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.

- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)

- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.

- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.

- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.

>> Szerviz2017-10-20

Opel fórumok böngészése után arra jutottam, hogy az M32-es váltó első szériájába 75w-90-es olajat kell tenni és abból is 2,8 litert.

A régi olajból mindössze 2 liter jött le, annak ellenére, hogy nemrég volt cserélve. Alfa gépkönyv szerint 2,3 liternyi 75w-85 való bele. Csere alkalmából állítólag ~2 dl marad a váltóba, így a tényleges töltet 2,6 liter.

Észrevételek:

- Nem igazán értem, de halkabb lett az egész autó fordulaton.
- Kicsit nehezebb, de határozottabb a váltási érzet
- Ugyan még tanuló üzemmódban van az autó, de többet fogyaszt és érzésre
megfogja a váltó a kocsit. Nem tudom, hogy szabadna-e ilyet éreznem plusz 6 decitől ill. egy 5-össel magasabb meleg viszkozitástól.

 
>> Szerviz2017-10-13

2017.10.23.
Most már biztos, hogy a jobb oldali rugó nem Ti-hez való. A bal oldali S/S/K/Z színkódú. Jobb oldal jelölés nélküli. Csere...


1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.

2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.

3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...

4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...

5. kép
Jobb oldalon is

6. kép
Jobb kerék "magasság"

7. kép
Bal kerék "magasság"

8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.

Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.

A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.

9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.

10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok

>> Szerviz2017-10-11

1. kép
Régi ill. módosított M32 sebváltó közötti különbség.

2. kép
Belülről. A módosítottban nagyobb átmérőjű erősített csapágy van, jelentsen bármit is.

Az én autómban a régi van, ami a tönkremenős 2012.06. után jöttek a javítottak.
Azaz itt majdnem minden nem 2.4-es tulajnak régi M32-es váltó van a kocsijában.

A Fiat a 75w85 Selénia olajat ajánlja bele, a feltöltési érték meg totál kaotikus, még a kézikönyv évjáratok is eltérő megtévesztő adatokat tartalmaznak. Enyém TBi a legfrissebb leírás és az Autodata szerint is 2 litert igényel, az 1.9 ami ue. váltóval már 2.3-at, majd ott a 2.0 JTDm amibe hol 2 litert, hol pedig 2,8-at írnak, de valójában a C635-ös váltóba amit a végén tettek bele, mindössze 1,65 liter kell.

Feltöltési értékek a gépkönyv szerint (3. kép):
2,8L az F40-be, 2,3L az M32-be kell. 1,65L pedig a C635-be, amit nem is tartanak

Az Opel és a tulajdonosaik szerint az M32-be, 75w90 kell és 2,8 liter
Nem örök élet meg egy nap csere periódussal.

Ajánlott olajak:
Castrol Syntrans Transaxle 75W90
Fuchs Titan Sintopoid 75W90
Valvoline Heavy Duty Pro TDL 75W90

>> Szerviz2017-10-06

Powerflex szilentjei miatt cseréltem a felső lengőkart és az alsó lengőkar hátsó nagy szilentjét. Továbbá a kutyacsontokat is cserélten elöl Az Eibach 5mm-es nyomtávszélesítők és stabilizátor rudak meg a Bilstein B8-as gátlók maradtak benne. A komfortfokozat a sokszorosára nőtt a vezetési élmény csökkenése nélkül.