Halesz - főkép
>> EgyébAlfa GT Q2 170 Le // 2010-08-23

Több mint egy év, majdnem 14 hónap kellett 25 ezer kilométer megtételéhez.

2009. június 29-én vettem át az autót, azaz egy hét híján 14 hónapja. Azt hiszem sikerült hozni vele egy teljesen átlagos évi futásteljesítményt, pedig volt benne Horvátország, és sok-sok alfás találkozó is.

A jubileumi kilométeróra-állás alkalmából bejelentem, hogy több mint egy év után végre elneveztem az autómat: a GT mától a Blanka nevet viseli.

A Blanka (német-latin-spanyol) női név jelentése: fényes, ragyogó, fehér. A névnek van olasz formája is, a Bianka, de a Blankát vagányabbnak tartom :)

A bogarat már Györgyusz a fülembe ültette korábban, és végül Jazzy/Franci, győzött meg, hogy jó lesz neki ez a név :)

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2010-06-27

Harmadik alfámmal ez volt a második horvátországi utam, de az első a tengerpartra :)

1603 km: Budapest-Trogir-(Primosten-Split)-Sibenik-Budapest

Az autóm 7,7-es átlagfogyit mért, azt hiszem, ez elég jó, főleg, hogy az autópályatempó 140-160 között ingadozott :)

Budapest-Trogir kb. egy tank üzemanyag volt, ~710 km.

Splitben találkoztunk a Giuliettával is :)

_Éééés Horvátországban lett egyéves az autóm! :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2010-06-10

Ma megejtettem a 20 ezres olajcserét az Autóház Budaörsnél.

Egyben orvosoltak egy garanciális problémát is: kicserélték a vezetőülés háttámláján a bőrhuzatot. Pár hete észrevettem, hogy a háttámla oldalán, a légzsáknál lett a bőrön egy kb 2-3 centis repedés. Az okát nem igazán tudni, talán az ülés szivacsa türemkedett ott túlságosan ki és kidörzsölte a bőrt - ami ott a légzsák esetleges nyitása miatt eleve el van vékonyítva.

Most még egy-két helyen gyűrőtt, de a bőrnek köszönhetően újra újautó-illat van :)

>> Tuning és extraAlfa GT Q2 170 Le // 2010-05-16

Mióta megvan az autó, gondolkozom rajta, hogy ki kéne próbálni, hogyan nézne ki fekete tetővel. Hát így!

Amikor felkerült, úgy gondoltam, hogy csak a nyári nagy találkozókig (AlfaCity + Milano) marad így, aztán majd meglátom :)

A fóliáztatást a Kocsiszínnél csináltattam. Profi a cég, autók teljes fólizásával is foglalkoznak, és nagyon durván látványos fóliáik is vannak!

>> Tuning és extraAlfa GT Q2 170 Le // 2010-04-03

Visszakerültek a nyári gumik/felnik. :)

Ezúttal leteszteltem az amorén is hirdetett RollingRoad Mobilgumiszervizt. Márk teherautójának hátuljában elfér minden gép, ami egy szakszerű gumiszervizhez kell, és házhoz jön, szóval jó sok időt meg lehet így spórolni, nem kell gumikat cipelni a gumishoz, stb. Fél óra alatt megvolt a centrírozás és a csere.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2010-02-01

Le akartam tesztelni, hogy látszik-e a hóban az autóm :) Látszik :)

És ilyen a felni :)

 
>> Tuning és extraAlfa GT Q2 170 Le // 2010-01-24

Régóta keresgéltem már tartót a telefonomnak, mert a GT-ben nem túl sok praktikus tárolórekesz van, az iPhone pedig pláne nem fér el jól sehol... a két ülés közötti rakodóhely túl kicsi, az ajtózsebben csúszkál, ha a jobb ülésre teszem, akkor meg elrepül egy tempósabb kanyarban :)

A TomTom cuccal már régóta szemezek, már a fotókon is nagyon minőségi cuccnak nézett ki (mondjuk ennyi pénzért... :) Beszerezni itthon nem nagyon lehet, nekem - már megint - Cselentano segített.

Nem olcsó (120 dollár), de cserébe sokmindent tud: felerősíti a GPS-jelet, bluetoothos kihangosítóként is működhet + aux kimenet is van rajta. Ráadásul elforgatható, ami a navigációs programnál jön majd jól. (A bluetoothos funkciót meg az aux-ot mondjuk pont nem használom, mert van Blu&Me az autómban)

Még nem tudom, hogy a TomTom vagy egy másik navigációs szoftvert töltök majd le hozzá, egyelőre csak annak örülök, hogy végre van egy jó helye a telefonomnak. A középkonzoltól jobbra, a műszerfalra kétoldalas ragasztóval rögzítettem egy korongot, amire fel lehet cuppantani a konzol tapadókorongját. Így nagyjából a pohártartóval került egy magasságba, a könyöklőn támaszkodó jobb kezemmel tökéletesen tudom kezelni a telefon funkcióit :) Azért is jobb ez a hely, mintha az ablakon lenne, mert maga a konzol elég nagy darab, ott csak eltakarná a kilátást.

A telefont nagyon jól tartja, nem karcolja össze a ki-be rakásnál, ugyanis alul csak a töltő tüskékkel érintkezik, felül pedig egy görgethető henger akaszkodik rá, ami a kivételt is megkönnyiti. A konzol tapadókorongjának rögzítése is nagyon profi, csak el kell tekerni és már le is lehet szedni.

A cucc honlapja

>> Tuning és extraAlfa GT Q2 170 Le // 2010-01-24

Miután novemberben valószinüleg lefotóztak egy 40-es táblánál az Árpád Fejedelem útján (csekk még nem jött, kopp kopp), kapóra jött, hogy Cselentano eladta a radardetektorát. Ez egy Beltronics Target Euro 550 típusú cucc, elvileg elég hatékony. Persze azóta nem találkoztam zsarukkal, de a telepített radarokat szépen jelzi.

Sajnos - mint minden hasonló szerkezet - bejelez a bankok és a benzinkutak kameráira is, így városban annyira nem jó, de halkra állítva nem zavaró. A sima sebességmérő táblákat is már jó messziről jelzi.

Még keresem a legjobb helyét a műszerfalon, a tápkábelt pedig be kellene kötni állandóra.

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2010-01-22

Megadta magát a tolatóradarom. Először csak azt vettem észre, hogy nem működik, és a tolatólámpám sem világít. (Azt hiszem a váltónál lévő érzékelőnél lett kontakthibás a kábel). Aztán a mosóban az egyik szenzor beesett a lökhárítóba, mert a szenzort tartó kis műanyag vacakról letört a pöcök.

A Budaörsnél először csak az első hibát tudták orvosolni, mert rendelki kellett új tartót, így 2 hétig folyamatosan sípolt a radarom, amikor tolattam, ugyanis a lökösbe esett szenzor jól működött :D:D

>> Tuning és extraAlfa GT Q2 170 Le // 2009-12-05

Elkészült a grafit fényezés, és a téligumik is felkerültek. A felni fénye sötétszürke, nagyon jó árnyalatot találtam hozzá, azt hiszem eléggé egyedi lett így ez a gyári GT felni. A fényezés ára 7.000 forint / darab volt.

Télire Good Year Performance 2 típusú gumit vettem, a méretéhez képest nagyon jó áron, darabját 32.000 forintért.

Egyelőre csak mobilos fotók, majd művészkedem is valamikor :)