Blog >> szerviz >> termosztát

>> SzervizEszter68 // Alfa 147 1.9 JDT // 2021-11-24

Újabb szervízen vagyunk túl. Vezérlés, termosztát, ablakmosó motor és kézifékkar cserélve. Szépen alakulunk.

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2018-12-02

A vízhőfokom nem állt be, 90-re és a fogyasztásom is nőtt egy kicsit. Rendeltem gyári Behr termosztátot (88 fokosat) és a hozzávaló bilincseket is beszereztem, valamint a fagyállót is.

A csere könnyen ment, 2 óra alatt megvolt légtelenítéssel és utántöltéssel együtt. Azóta újra jó helyen áll az óra.

Másnap reggel kiégett az egyik helyzetjelzőm, szerencsére pont volt nálam 2db, így párban cseréltem őket. A sofőr oldal felől picit szűk a hely, de megoldható. 5 perc volt az egész művelet.

KM: 184235
Költségek:
- Behr termosztát: 15000
- Bilincsek (4db): 100
- Fagyálló (tömény): 3025
- Deszt. víz: 400
- Helyzetjelzők párban: 200
- Munkadíj: 8000

A téli szezon viszonylag eseménymentesen telt, de azért a maximalizmus miatt gyűltek a listán a dolgok, amikkel foglalkozni kellett a rendes olajcsere mellett.
Sorrendben:
a hátsó dob elvásott
a flexicső is elvásott
a termosztát is megmurdelt, mint kiderült
a tavaly cserélt kuplungmunkahengert gariban cserélni kellett
olaj, szűrők
j.e. ajtó patentjeinek cseréje
Ezt az apró kört stílusosan 156 pisztolyorrú Mátyásért sikerült megfutni, de hát ugye a szerelemben nem nézzük a költségeket :)

És mivel a kipufogó most már csak egy lyukon szelel (ahol kell neki, a legvégén) a korábbi chipelésen is finomított kicsit a szakember, kevesebb füst, több menés a mérleg vége.

Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.

Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-08

... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.

Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.

Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)

Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))

Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-07-21

Kész a kocsim, szívósor cserélve lett. Termosztátom még volt itthon, gondoltam berakatom, ha már egyszer megvettem tavaly drága pénzen. Amúgy computer szerint minden okés, csak nem jól mutat a mérőműszer az utastérben. Valahogy sejtettem, hogy nem lesz jó, hisz általában a hozzá való alkatrészek nagy százalékban nem passzolnak, lásd pl. váltókulissza amit többszöri próbálkozás után sem sikerült használhatót szerezni. Nos a termosztáttal az a gáz, hogy a csatlakozója nem passzol a kábelhez. :S
Fékcsöveket is cseréltettem volna, mert műszakin kötekedtek, de a szerelőm szerint semmi bajuk. :)

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2008-09-27

Nos átestünk egy vezérlés (vizpumpával) és termosztát cserén. (128.014km) Valamint lecseréltem a hőgombát is a LMM előtt. (Az újabbakon már egyben van de nállam még külön...) Hideg motornál 2500-3000 alatt hol ment hol csak rángatóztunk, bár inkább alig akartunk menni, most végre jónak tűnik. A szerelő mester Bandi volt, akarom mondani András bácsi :o) THX!