Blog >> szívósor
Nem voltam megelégedve a fogyasztásommal és menetteljesítményemmel, sehogyan nem tudtam 8,2- 8,5L/100 km, alá vinni, pedig sokat autópályázom. Eldöntöttem, átnézetem a autót Kusz mesterrel. EGR, pillangószelep tisztítás, amikor kiderült lefittyent a szívósor tetejéről a lamellákat összekötő pálca. Sehogyan sem tudtuk visszarakni. Elkezdtem utánajárni a dolgoknak. Kiderült, hogy ez nem egyedi eset és nagyobb galibát is okozhat ez a probléma, ha letörnek a lamellák, de ezt nem várjuk meg :)
Alfás Marek segített a problémán, vettem tőle egy 166- os nem lamellás, kompatibilis szívósort, amit ma kitakarítottam, makulátlanra. Most várom, hogy ki tudjuk cserélni, mert minden szerelő fullon van, akit ismerek.
Ja az EGR, pillangó után 7,2 lett a fogyasztás, ez már tetszik, kíváncsian várom a szívósor csere után mennyi lesz. A menetteljesítmény is javult, de még nem tökéletes.
Az EGR hibája miatt egy hosszú folyamat eredményeként kilyukadt a műanyag szívósor. Kapott egy bontott, de hibátlan állapotú szívósort amit alapos tisztítás után gyári állapotúra hoztam. Ezenkívül egy új EGR szelep a hozzá való gyári szűkítővel került beszerelésre. A művelet után erősebb lett az autó mint előtte. Nem is csoda hisz (a képeken látszik) a szívósor belsejében új kora óta rakodott korom már lényegesen csökkentette a kereszt metszetet. Most teljesen gyári minden, gyönyörű hangja van és ismét falhatjuk a km.-eket.
Kicseréltem a kartergáz szelepet (71713715), a szívósor tömítését és bilincseit.
Egyúttal elvégeztem a vezérlésmódosítót működtető tömítését.
103000 km
A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.
A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.
Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...
Megérkezett az Angol eBay-ről egy BMW-s alkatrészekkel foglalkozó emberkétől az alig használt műanyag szívósorom. Ezt 2007 közepéig tették a 16 szelepes Alfákba, állítólag ezzel a típussal nem szokott gond lenni. Fém lapátkák és mozgató mechanika akadásmentesen működik, némi olaj és koromsár eltávolítva a szétszedést követően brigéciol, csavarlazító, féktisztító, 3db poló, festőecset stb... segítségével. Belülről kb. új állapotra hozva. Lehet, hogy tök ugyan olyan mint amilyen benne van, csak jó ötletnek tűnt látni mielőtt szétbombázom az autót. Beszerelés az őszi szünetben.
2013. 10. 18.
Erhard meghozta a gyári tömítést, ezzel minden akadály elhárult a csere elől ami az Október 28-i héten fog megtörténni az őszi szünet alatt.
Elkezdtem szétbontani autót. Úgy néz ki holnap menetjavítás lesz az EGR csatlakozásánál. Magam is meglepődtem, de eléggé szét lehet kapni pill. szelep felől.
A szívósort is utolérte a felújítás. A 4 gumiból, ami benne van, 3 db kuka: repedt, kikeményedett. Egy hengernél már ereszt is. Beszereztem hát 4 db ilyen gumit. Cserélni a hét végén fogom.
Ma ismét rá tudtam szánni pár órát, és a héten megvásárolt szelepfedél tömítésekkel, összeraktam őket, és a szívósort is. Masszáztam is mindent a csavarokat zsíroztam, próbáltam 100% alapos és előrelátó lenni.. Persze közben rendezgettem kábeleket, cinkspray-vel "leápoltam" néhány területet, stb, stb
Már jó rég volt,legyen pl.: június 1. és 120ekm.
Szívósoron a szabályzórúd állandóan lejött, de ezért nem akartuk cserélni Zével. Javítás elhúzódott a próbálkozások miatt és gyakorlatilag egyre rosszabb lett, nem húzott, kormolt és 4-esben 3500 körül hibakód jelent meg (alacsony töltőlégnyomás illetve vmi érzékelő a szívóoldalon). Végére lett jó megoldás textilbakelitrúd (~4.000 Ft) forgácsolásával a pillangószelepekre, de végül egy jó állapotú bontott szívósor (25.000 Ft) került rá, Zé pedig a kiszedetten tökéletesíti a javítást. Szívósorra az akkor épp szinte beszerezhetetlen tömítés miatt is szükség volt.
Ezen kívül szívósortömítés lett cserélve, plusz egy turbót vezérlő vákumcső adta meg magát. Valszeg utóbbi volt a nagyobb gond.
Megint lelőtte a szívósort a kis drága. Ez nagy hiba volt a részéről...
Pillanatnyilag nem tudok hideg fejjel gondolkodni, így most azon az állásponton vagyok, hogy megjavíttatom, aztán megy a háztól. Nézek valami utódot, de szinte kizárt, hogy TS-t vagy Alfa Romeot...