Blog >> szerviz >> olaj

>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-02-21

Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre

Cserélve lett:

Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hiba továbbra is fentáll :( )
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...

+Munkadíj

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2018-11-27

Rábukkantam erre a pontra is, úgyhogy írok egy gyors összefoglalót az elmúlt 7 hónap és 18 ezer kilométer tapasztalatairól és az elvégzett karbantartásokról.

Alapvetően jó állapotban volt az autó. Sajnos a belseje kis törödést igényel(t), de szépen lassan haladok a dolgokkal. Első sorban az utólagos fejegységet cseréltem vissza a gyárira. Így működik jól minden és nekem is jobban tetszik a középkonzol.

Mivel az autót németből hoztuk, ezért az első napokban kapott egy alapos alvázmosást Csepelen (3000 Ft) majd alváz és üregvédőt az egész alja. Így reménykedem benne, hogy nem lesz probléma a rozsda továbbra sem. Ugyanis a német papírokat átböngészve, az autó 4 éves koráig csak április és október között közlekedett.

Az autóba be volt építve egy mélyláda, erősítővel minden sallanggal. Mivel visszaraktam a gyári fejegységet, így a mélyláda is repült. Elégedett vagyok a gyári (nem Bose) rendszer hangzásával, szépen be lehet állítani.

Kormány újra lett bőrözve, valamint a vezető oldali ülés is kicsit javítva.

Az autó 174500-nál kapott új olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és üzemanyagszűrőt.

Volt egy klíma hiba is. A szokásos "csak tölteni kell" szöveget kaptuk az eladótól. Sajnos jóhiszeműen fel is töltettem, 12 ezerért. 2 hét alatt elszivárgott a gáz... Újra töltés színezett cuccal, megint 12 ezer. Meglett a hiba, egy cső repedt el. Csere alkatrész 15 ezer volt bontva. Beépítés és újra töltés már csak egy 10-es volt.

A cooler után elrepedt a szívósor felé menő cső. Ez cserélve lett. Közben kitakarítottam az EGR-t és MAP szenzort. Ráfért, mert az előző tulaj elég sokat ment vele rövidtávon.

Első fékbetétek és váltóolaj is cserélve lett. Fékbetétből TRW, váltóolajbol Fuchs Sintofluid (2.6l) ment bele. 177xxx kilométernél.

Mivel az autó ültetve van, még a TI-nél is alacsonyabbra és a téli kerekek kisebbek voltak, mint a 19"-es nyári, ezért a 225/45/R17 gumikat nagyobb, 225/55/R17 méretű Pirelli Sottozerokra cseréltem. Nem rég fel is kerültek, de a centírozás nem sikerült jól a gumisnak, így visszavittem és újra centírozták.

Nem sorban írtam le a dolgokat, hanem ahogy eszembe jutottak. Sajnos a költségekre sem emlékszem pontosan, de lehet nem is akkora baj :D

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2018-09-05

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Futómű is utána be lett állítva.
A sebváltó olaj is után lett töltve.

Km. : 147 315

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-07-05

KM: 152261
Már nagyon, komfortrontóan búgott az autó. Csöri szerint jó eséllyel kerékcsapágy, ha nem akkor a váltó. Picit aggódtam, de felemelve rögtön megmutatta magát, hogy kerékcsapágy. SNR csapágyat kapott. Visszatért a csend, komfort. Egész fura lett. Hallom a motort is már.
Ha már ott jártam, 11000 km után ismét kapott új olajat, és ezúttal a többi sallangot is: levegőszűrő, utastérszűrő, gázolajszűrő, olajszűrő.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-18

Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő

Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.

Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880

KM: 235.200

Na ez is megvolt.

Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.

Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.

Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.

Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.

Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-08-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 133 718

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-22

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 120 178

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-07-13

Eljött az első olajcsere ideje. Mióta megvettem, nem volt rendes szerelőnél (leszámítva a gumist meg egy xenon izzó cserét), ezért már én is kíváncsi voltam, hogy mit látnak, ha belenéznek. Csörihez vittem, aki egy óra alatt lecserélte a motorolajat, az olajszűrőt, üzemanyag-, pollen- és levegőszűrőt.
A szíjakra ránézve, azt mondta, hogy azok is cserések lesznek, a következő olajcserénél megejtjük ezeket is (vezérműszíj, hosszbordás szíj stb.).
Egyébként az autó rendben van :)