Blog >> kipufogó >> olajcsere

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Km. óra állása: 157558km

155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.

Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).

Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.

A téli szezon viszonylag eseménymentesen telt, de azért a maximalizmus miatt gyűltek a listán a dolgok, amikkel foglalkozni kellett a rendes olajcsere mellett.
Sorrendben:
a hátsó dob elvásott
a flexicső is elvásott
a termosztát is megmurdelt, mint kiderült
a tavaly cserélt kuplungmunkahengert gariban cserélni kellett
olaj, szűrők
j.e. ajtó patentjeinek cseréje
Ezt az apró kört stílusosan 156 pisztolyorrú Mátyásért sikerült megfutni, de hát ugye a szerelemben nem nézzük a költségeket :)

És mivel a kipufogó most már csak egy lyukon szelel (ahol kell neki, a legvégén) a korábbi chipelésen is finomított kicsit a szakember, kevesebb füst, több menés a mérleg vége.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-10-07

Mióta nálam van az autó elérte az olaj a csereperiódusát így a kaposújlaki találkozó előttre beterveztem egy olajcserét (+olaj- lég- és pollenszűrő) (Selénia 10w40 20K AR), ami meg is történt sikeresen egy kis extra szereléssel. Történ ugyanis, hogy a kipufogó a katalizátor után szétcsúszott pont egy héttel a szerviz előtt. Útszélén ideiglenes megoldásként feldrótoztam, de ugye így nem maradhatott, úgyhogy rendesen elkészült az is. A tömítéseket is cseréltük a leömlőtől kezdve végig. A szerviz után kifejezetten elcsöndesedett az autó. Ezen kívül még sikerült beszereznem a téli szetthez négy elég jó állapotú gyári dísztárcsát is.

Kép csak az én tákolásomról van, amivel csak a szervizig közlekedtem. Árok szélén jobb megoldás nem volt, mert már 2ezres fordulatnál nem lehetett megmaradni az autóban...

Km óra: 229283

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2012-07-03

163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-07-26

Dokinál volt.
- Olajcsere (Selenia Gold)
- Olaj, levegő, pollenszűrő csere
- Kipufogócső foltozása
- J.e. ajtó tömítésének cseréje, ha nem jó szögben álltam, beázott
- Xenon maradjon, menjen? Kivettük, de a betett izzó a xenon mellett mintha helyzetjelző lett volna, gyorsan visszaraktuk. Valószínűleg a vetítőlencse már öreg, így majd vmi mókolás fog történni vele. Egyre többen mondják, hogy büntetnek a nem gyári xenon miatt, így előbb-utóbb kivesszük. Nagyon fogom sajnálni, mert nagyon hasznos dolog, s az elmúlt három évben még senki nem villantott rám, hogy vakítom - gondolom a projektoros lámpa miatt.
- Tartalék olaj vételezése. Igen, 1-2 litert megiszik olajcserék között, bár a szelepszár-szimering cseréje óta nem figyeltem pontosan, talán javult a helyzet.
- Ktg.: 25.000
- Megint köszönet Zének.
- 197.000 km
- Az autóm továbbra is nagyon jó, nagyon elégedett vagyok vele!
Érdemes írnom a fogyasztásról. Kb. 20% város, többi országút, max.25% klíma, lyukas kipufogó miatt viszonylag óvatos gázadások, 688 km 49,07 L., 7,13L/100km. Mi lesz, ha nem lesz lyukas a cső, s nem kell ennyi klíma sem? Minek ide dízel? :-) A 155-ösben ez a motor képes volt 6,25-ös fogyasztásra is, amit nem hittem volna el, ha nem én csináltam volna tele tanktól tele tankig. Igaz, az egyenletes 100-110 volt, még kevesebb várossal, két személlyel.