Blog >> küszöb
Tegnap délután hazahoztam az Alfát. Az alvázat szépen megcsinálták, gyári állapotra lett visszaállítva. Ha megkapom a képeket a végső fázisokról, feltöltöm őket.
Ki lett cserélve a rezonátor is. Az első képen a régi látható, egyszerű megoldás volt a szétvágása a levételre, a miértje és az állapota szerintem sokmindent elmond.
Maradandó sérülés az összerakásnál; egy törött bal hátsó küszöbműanyag.
Azon gondolkoztunk, hogy mitől rohadhatott így szét az alja, vagyis a legjobban azok a pontok, illetve a kis fülek, amik a becsorgott víz "leeresztésére" szolgálnak. Nem jöttünk rá, viszont abban azonnal meg tudtunk egyezni, hogy ezeket meg kell szüntetni. Csak nem gázolok bele folyókba, és az árvízkár sem fenyeget. Az ital fogyasztása, kiöntése az utastérben viszont csúnya összeveszéseket fog eredményezni a jövőben! :)
Összességében korrekt munkát végeztek rajta, nagyon hiányzott ebben az egy hónapban az autóm de úgy érzem, hogy ezzel most nagyon sokat hosszabbítottam az élettartamán.
Örülünk.
Km.: 206.518




Lassan végéhez ér a munka. Ma is megnéztem, hogy hogy áll a javítás. A motorháztető lecsiszolva, küszöbök lecsiszolva, padló javítva. A rücsizés van hátra és a fújás. Hazahoztam a pajzsot, nemsokára kicserélem az emblémát.
Vasárnap jövünk haza.





Ma meglátogattam a gépet. Halad a dolog, lassan ugyan, de nem lehet elkapkodni. Az első képen a már majdnem teljesen behegesztett rész, a második képen a jobb első belső küszöb a szétszedéskor engedett el ennyire. A küszöbök nincsenek olyan rossz állapotban. Kb. jövőhétre készül el, addig még egy látogatás lesz, mielőtt viszik a fényező műhelybe.



Kb. egy éve vettük észre a szervizben, hogy az autó alja, a küszöbök, a kerékjáratok eléggé rossz állapotban van. Ma jött el az idő, hogy átadtam az autót lakatolásra, és hogy visszaállítsák az alvázat eredeti állapotába. A motorháztetőn is van egy (nem egy) nagyobb rész, ami miatt muszáj újrafújni az egészet, karcok, kavicsfelverődések. A tavalyi AC matrica takarta eddig a nagyobb rozsdafolttá fajult kavicsfelverődést :). Az emelési pontok az külön kategória (6. kép). Szereztem egy komplet fenéklemezt, ha annyira durva lenne a helyzet. A képek beszélnek tovább.










Jobb küszöb a télen megsérült, első-hátsó lökhárító meg már eléggé viseletes volt, így mind kapott fényezést.
Sikerült szereznem két gyári küszöböt ,most felkerültek .Az egész műanyag javítással és festés,lakkozással kezdődött. A felszerelés elég egyszerű alól megvan minden tiplinek a helye(gyárilag dugózva), műanyag tipli beszerzési helye (Patentshop.hu),A felső él az már macerásabb gyárilag kétoldalas ragasztóval van felrakva. Én Techflex 3060-al raktam fel rugalmas, időtálló anyag. A felső él elég könnyen vetemedik ,ezt száradásig Mac Gyver módszerrel (ragasztószalag)lehet orvosolni. Az autó optikáján elég sokat javít a küszöb.




A jobb oldali küszöb illesztésnél elkezdett rendesen rozsdásodni, úgy hogy egy kis lakatos és fényező munka volt rajta.
2011.07.23-án 5 napi munka után kész lett az autó.
Javításra szorultak a küszöb spoilerek, mert letört belőlük egy-egy darab hátulról, és már kezdtek leválni. Kipótolták a hiányzó darabokat és lefényezték az egészet.
Az első lökös kettérepedt alul hála egy padkának, így azt is meghegesztették és kapott egy teli fényt.
A tetősínek elég csúnyán elkezdtek kopni, így lefényezték mind a kettőt.
A csomagtartó jobb teleszkópja teljesen kijött a helyéről, így azt vissza kellett hegeszteni.
A bal hátsó ajtón lévő meghúzást sajnos polírral nem tudták kiszedni, ugyan halványodott, de nem tűnt el teljesen, így az ajtót telibe kell fényezni.





Ma véget ér a küszöböm kálváriája is. Még a hátsó lökhárító készülése közben (volt időm bőven:) találtam a főnix tuningnál egy olyan pár küszöböt, ami nagyon hasonlított az Autodelta 147-es küszöbeire, fél áron volt, így le is csaptam rájuk. Több próba, és formára alakítás után múlt héten került a fényezőhöz, egy hétre rá meg az autóra. Nem vagyok tökéletesen boldog, mert nem hibátlan, de nagyon tetszik. Ősszel jön a BlackLine felni, és gyakorlatilag kész az álom külső, már nagyon várom.




Elsőként újabb köszönetet szeretnék mondani (írni) GT-nek, akinek köszönhetően kis matricázással lett szebb az autó. :) Egy flakon féktisztító és a mai mosás kellett a képekhez, bocs GT, hogy eddig húztam. :D A rosszul feltett tricolor matricák cseréi, és a tanksapka dísz is sokat dob az autón, köszönöm! :)
A történet sok nappal később, e hét csütörtökön folytatódott, amikor is küszöbpróbára indultam, és égővásárlás lett a vége. Történt ugyanis, hogy induláskor kiégett a hátsó helyzetjelzőm, az utolsó előtt fékezés után pedig az izzó féklámpaként funkcionáló izzószála is megadta magát. Ez még a kisebbik gond volt, mivel egy Shell kútra tartottam, 375 Ft-ért vettem két új izzót. Csakhogy a kiégett izzó annyira túltöltötte magát, hogy megolvasztotta a búra foglalatát is, így csak az izzó eltörésével lehetett azt kiszedni, majd a megolvad részt visszaformálva sikerült az izzót is kicserélni. Aznap derült ki, hogy nem elég pontosan illeszkedik a kifejezettem erre az autóra legyártott speciális küszöb, ezért ma reggel az utam Váchartyánba vezetett, ahol Csabival formára szabtuk, és jövő héttől a fényezőnél lesz. Reményeim szerint péntek este felkerülhet, de majd csak akkor hiszem, ha már látom. :) Addig is alant egy kép a várható végeredményről. :)





