Blog >> küszöb
Véégre fent vannak a küszöbök. Autó a fényező garázsában, ragasztó köt. Holnap megyek érte. Képek holnap...
Ma voltam a festő szakinál, készen vannak a küszöbök. Hurrááááá! :)
Még várnom kell legalább csütörtökig a felrakással, mert elromlott a polírgépe. Nekem meg addig ha jó idő lesz le kellene mosnom/mosatnom a kocsit. Kapnak majd a lámpák is egy polírt, és a küszöbön lévő kis felületi rozsda is el lesz tüntetve.
Ma leadtam a szakinak a küszöböket. Szerinte nem vészes a törés, ami nekem elég komolynak tűnt. Azt mondta szól ha készen van, és akkor odapróbáljuk a kocsihoz. Utána pedig nekieshet a fényezésnek.
Régebben már írtam az üregvédelem fontosságáról.
Itt a bizonyíték:
Így jár szegény küszöb, ha nincs megfelelően konzerválva: (első kép)
(Természetesen ez nem a 156 küszöbe. Hanem a Fiat-omé. :)
És így néz ki, ha szépen egyenletesen befutja a jó kúszóképességű üregvédő anyag: (második kép)
Egészen meglepődtem, hogy az olaszok kivételesen mennyire használható kontroll-lyukat készítettek a küszöbök hátsó sárvédő felőli oldalára. Még endoszkóp nélkül is ilyen jól látszik a belvilág.
Még annyit szerettem volna itt megemlíteni, hogy az imént leírt lengőkarcsere igen jó alkalom volt a tornyok bevonására is. Természetesen itt nem a képlékeny állapotban maradó zsírt használtam, hanem a PermaFilm-et, aminek a külső rétege enyhén kikeményedik. (Ehhez részhez nem lehet hozzáférni, csak ha ki van véve a lengőkartartó szerelvény is.) Szóval ez is megtörtént, kis lépés az emberiségnek és egy apró pofon a fogyasztói társadalomnak. (Csöri mesterék szerencsére megtűrték festegetésemet. :)
A kép a kedves olvasó fantáziájára van bízva, merthogy nem készült. (Nem akartam összekenni a telefonomat. Vagy csak lustaságból. Vagy is-is.)
Hát, erre már nagyon vártam. Végre felkerültek az optikai kiegészítők. A két küszöb és a Novitec első toldat a helyén van. Valamint a műanyag rácsok helyett fekete alurácsok kerültek az autó elejére. Szerintem baromi jól néz ki így a kocsi, nekem nagyon tetszik. Nem is nagyon tudok ehhez még mit hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)
Nándinak köszönhetően egyedi díszlécekkel leptem meg a 156-ost, nem szerettem volna előre gyártott Cuore Sportivo-s feliratot, de nem is jutott eszembe semmi, amit egyébként bárki előtt vállalhatnék. Aztán eszembe jutott, hogy milyen kevesen vagyunk Selespeed váltósok, s milyen szépen kaligrafált a felirat, így egy ilyen verzió mellett döntöttem -szerintem jól! Pont illik a gyári Alfa Romeo feliratok mellé a műanyag küszöbtakarón. Most pedig ilyen volt -ilyen lett fotók következnek:
Múlt héten felkerültek az alu küszöb díszlécek melyeket nándi cartárstól szereztem be. Nagyon jól mutat. Az Alfa Amore feliratot gravíroztattam rá. :)
Meg volt mára beszélve, hogy a küszöb felrakása előtt még konzultálok a sráccal, aki ezt a melót megcsinálja nekem. El is mentem hozzá délelőtt. Odapróbáltuk a kocsihoz a cuccot, és bizony nem jó... A jobb oldalit egyszerűen nem lehet feltenni, mert meg van csavarodva. Hogy mitől, azt nem tudom, nem értek hozzá, de ez azt jelenti, hogy még mindig van vele munka, így a fényezést is bukom. Igazán nagyszerű...
Megoldás talán a jövő héten lesz...
Ami zavar, hogy így most potyára lett lefényezve. :-(
A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.
Ma látogatást tettem az autófényezők gyöngyénél, Krisznél. Kivittem a küszöböket, meg az első toldatot, hogy majd jól lefényezi nekem, és akkor kerülhet is fel minden az autóra. Lebontottam a gyári küszöböt, erre már nem lesz szükségem. Odapróbáltuk az új küszöböt, és sajnos nem tökéletes. Valamiért picivel rövidebb a kelleténél. Kicsit furcsa ez így, hiszen típusspecifikus a cucc, így rendeltem. Persze ettől még fel fog kerülni az autóra, ezen a dolgon lehet segíteni, csak hát ez plusz munka, és erre nem számítottam. A Novitec első toldattal ugyan ez a helyzet. Úgyhogy most a project kicsit jegelve... :-(
De ha már ott voltam, üres kézzel nem jöttem el. A féknyergek piros színbe öltöztek, valamint a féktárcsa és kerék közötti rozsdás részt is lecsiszoltam, és szép fekete színt kapott. Nagyon nagy köszönet Krisznek a segítségért!