Blog >> felső
Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét. Gyári került a gyári helyére. A baloldalinak már a gömbcsuklója is kopott volt, a jobboldalinak csak a szilentje volt kuka.
Megejtettük az éves olajcserét is, kicseréltem a pollenszűrő és a levegőszűrőt is.
Az első futómű jelentősen halkabb lett.
Sajnos megvizsgálva a stabilizátort, kiderült, hogy hiába cseréltük ki a szilentjét egy éve, a rúd mostanra annyira megkopott, hogy már mozog és valószínű a maradék kopogás emiatt van :(
óra állás: 174476 km
Első-felső lengőkar szilentek cseréje, mert nyikorgott mint egy lovaskocsi :)
Hétvégén kicseréltem a jobb első felső lengőkar szilenteket (balost már cseréltem májusban...) Hihetetlen hogy fél éveket bírnak csak ki....remélem ez a mostani Moog szilent tartósabb lesz. Bekentem szilikon zsírral hátha...
A képen látszik hogy néz ki fél év után...rozsdás persely, elkopott gumi.
Szerencsére a csere egyszerű :) én menetesszárral szoktam belehúzni/kinyomni a szilenteket.
A mai napon Zé. és Töki mesterek által lecseréltetett a két első felső lengőkar ( Delphi ), és az első stabilizátor pálcák.
A korábban megvásárolt komplett ABS is beépült a rossz régi helyére ( halleluja, működik - nincs üvöltve arcba világító piktogram a műszerfalon! ).
Futóműállítás a Norauto-nál. Ez utóbbi még korrigálásra szorul... :S
-hosszbordás-szíj: 5.500.- Bosch
-Jobb felső lengőkar: 13.000.-
-EGR szelep tisztítás
-légtömegmérő tisztítás
-merevítő fixálás
-turbónyomás szabályzó beállítása
-hibakódok törlése
+munkadíj: 25.000.-
Hosszabb ideje hallgattam már elölről az éktelen csattogást, mormogást - jóféle olasz "zenét". Mivel nem vagyok oda különösebben a digó muzsikáért, inkább - lehetőség lévén - cseréltettem a bal felső lengőkart ( hibátlan állapotú bontott gyári került be ) és a stabilizátor pálcákat ( kutyacsontokat ) - nem először. A héten cserélve lesz a jobb első rugó is... A szakmunkát Alfater végezte!
2011.07.15-én a két felső lengőkart ki kellett cserélni. Eléggé nyekergett már a szilent, de a lengőkarok is megérettek a cserére.
km.: 142.050
Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.
A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.
Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.
Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.
Hideg-meleg....
Termosztát. minden Alfás kedvence. Régen mérte Csöri, azt monta szerinte nem olyan rossz. Legutóbb azt mondta már rossz. Hallgattam rá.
Na meg ugye Bp-n közlekedünk. Itta sima út is tiszta luk. Be is költöztek a nyöszörgő manók. Mostanáig mert hangsebeséggel esett ki a futómű, és vele együt a két nyüszítő felső lengőkar.
Hurrá! Mutató ideális helyen, nyikorgás sehol, sőt fura mód az autó is talán stabilabb lett?!