Blog >> felső
Felső lengők cseréje is megtörtént. 26.231 Ft volt darabja. TRW. Kicsit elvesztem a márkák között, mert mindenki szid valamit. Szóval ez maradt...munkadíj 5ezer volt. Szerintem az üzemanyag költség többe került. :-)
Írhatnék egy szép regényt, hogy hova nem szabad vinni autót, de nem teszem. Szilent a felsőben szét volt fingva rendesen, amit nem vettek észre.
És a gyönyörű hang! (köszönöm a videót fazeknak)
Egy másik video: LINK
Emiatt a kínlódás miatt majd eladtam a g....be az egész autót, úgy felmérgelt. Pedig csak néhány ember nem állt a helyzet magaslatán. Olyan feelingje volt az egésznek, mint, amikor kb 13 éve 100ezrekért "megjavították" a 156ot és jó lett...ja nem csak pénzt kértek.
Hatalmas tanulság, soha ne válts egy bevállt szerelőről, még akkor sem, ha nincs ideje az autódra. A másik pedig, ami nem az első esett volt, hogy nem minden cartársban lehet bízni, sajnos.
Az alsó lengők cseréjénél kiderült, hogy a felsők is csereérettek.
TRW került bele.
Az olajfolyás sajna még mindig rejtély. Komolyabb szerelés nélkül nem látszik egyértelműen, hogy honnan jön.
Januárban lesz egy ottalvós buli, majd akkor átnézi Csöri az egészet és remélhetőleg megtalálja az okot. Megvettem a motortartó bakot is, de majd csak az olajfolyás megszüntetése után lesz értelme kicserélni.
Futóműátvizsgálás: Bal első felső lengőkar gömbfeje van oda, meg ugyanennek a jobb oldalon a szilentjei döglöttek meg.
Bal oldal kopogott, jobb oldal nyöszörgött előtte.
Mindkét felső lengőkar kidobva.
Első-felső lengőkarok
Szűrők cseréje
Olajcsere
Részecskeszűrő tisztító adalék
Feltűnt, hogy igencsak elkezdett kormolni a gép, meg egy pár ló is elszökött. Talaltam egy jó 3 centis repedést a felső turbócsövön. Kicseréltük 16ezer magyar forint ellenében. Füst megszűnt és a lovak is visszatértek. :D
A tegnapi nap folyamán ki lett cserélve a felső munkahenger is. Olyan, mint ha új lenne.
Jöhet a műszaki vizsga.
Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)
Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...
Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...
Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.